Cuvîntul Nou, mai 1980 (Anul 13, nr. 2574-2599)

1980-05-01 / nr. 2574

ANUL XIII, NR. 25740 Marea adunare din Capitală consacrată zilei de 1 Mai (Urmare din pag. 3) La intrarea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt salutaţi cu nesfîrşite aplauze şi puternice urale. Cei prezenţi în sală scandează Îndelung numele partidului şi secretarului său general, nume cu valoare de simbol în conştiinţa întregului nostru popor. Ora 16, împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în prezidiul adunării iau loc tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Iau loc, de asemenea, în prezidiu vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, reprezentanţi ai conducerii unor organizaţii de masă şi obşteşti, muncitori, alţi reprezentanţi ai colectivelor unor mari întreprinderi din Capitală, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice şi culturale. In sală sunt prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, generali şi ofiţeri, activişti de partid şi de stat, oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene. Sunt de faţă delegaţi şi reprezentanţi ai unor foruri sindicale internaţionale, ai unor organizaţii sindicale din ţări socialiste, din state in curs de dezvoltare, din alte ţări de pe diferite meridiane ale globului. , Iau parte şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, alţi membri ai corpului diplomatic, precum şi corespondenţi ai presei străine. Sala este împodobită sărbătoreşte. Se intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Adunarea este descrisă de tovarăşul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei. Despre semnificaţia sărbătoririi în ţara noastră, In acest an a zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului. Adunarea se încheie intr-o atmosferă înălţătoare, de vibrant patriotism. Participanţii ovaţionează neîntrerupt pentru partid şi secretarul său general, pentru eroica noastră clasă muncitoare, pentru harnicul nostru popor, pentru patria noastră liberă, independentă, demnă şi înfloritoare. Se scandează, minute în şir „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — pace!“. In continuare a avut loc un spectacol festiv. Finalul spectacolului festiv reuneşte glasurile artiştilor şi ale tuturor celor prezenţi in momentul solemn al intonării Imnului de luptă al muncitorilor din toate ţările — Internaţionala. La ieşirea din sala Palatului Sporturilor şi Culturii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, sunt întîmpinaţi cu aceleaşi sentimente de înaltă preţuire, de dragoste profundă de zeci de mii de bucureşteni aflaţi în Parcul Tineretului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului parcurg pe jos, printr-un adevărat culoar viu, aleile parcului, înconjuraţi de o mulţime entuziastă, care ovaţionează cu însufleţire pentru partid şi secretarul său general. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, se prind într-o mare horă a bucuriei alături de numeroşi bucureşteni — moment ce întruchipează, cu puterea de expresie a simbolului, unitatea de nezdruncinat a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, încrederea deplină în viitorul luminos al patriei noastre socialiste. Această sărbătoare de veche tradiţie muncitorească s-a constituit într-o vie şi grăitoare imagine, a adeziunii întregii noastre naţiuni la politica internă şi externă a partidului şi statului, Ilustrind sugestiv hotărîrea cu care clasa muncitoare, întregul popor, în frunte cu comuniştii, acţionează pentru transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XH-lea al partidului, a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. UN NOU CENTRU MINIER în penultima zi a lunii aprilie s-a petrecut un eveniment de seamă în viaţa economică a judeţului Covasna. In apropierea oraşului de reşedinţă, la Valea Crişulii au început lucrările de decopertare pentru pregătirea exploatării de suprafaţă a cărbunelui. Noul centru minier ce se conturează pe fiarta ţârii va lua fiinţă in urma hotăririlor Congresului al XII lea al P.C.R., care prevede folosirea deplină a resurselor noastre energetice şi care va contribui la obţinerea unor producţii sporite de cărbune necesare economiei noastre naţionale. Din informaţiile primite, rezervele de cărbune, care se află in straturi de 20—25 m, asigură exploatarea pe o perioadă de 30—40 de ani. în prima etapă adică în cea de exploatare la suprafaţă, care, practic, va începe pe la sfîrşitul lunii septembrie, bazinul minier Valea Crişului va produce mai mult decit mina Racoşul de Sus, iar pînă la sfîrşitul anului se vor exploata 65 mii tone de cărbune, urmînd ca în anul viitor să fie de trei miloane tone, iar pînă la sfîrşitul anului 1985 această producţie să crească de zece ori. Pentru exploatarea straturilor din adincime lucrările vor începe aproximativ peste 5 ani, urmînd ca în jurul anului 191î1 să se execute paralel atît exploatările miniere la suprafaţă, cit şi în galerii. Calitatea cărbunelui, cit şi cantităţile exploatate vor permite aprovizionarea în cele mai bune condiţii cu combustibil a unei termocentrale ce urmează să se construiască şi care va furniza şi energie calorică municipiului Sfîntu Gheorghe. Prin lucrările de la Valea Crişului se va transpune in fapt una din hotărîrile Congresului al XI- lea al partidului, potrivit căreia, în viitorul cincinal, se vor folosi mai eficient și mai complet sursele energetice locale. Adunarea festivă din municipiul Sfintu Gheorghe (Urmare din pag. X)turor locuitorilor judeţului Covasna, la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, şi-au exprimat unitatea de nezdruncinat în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. 1 Mai 1980 a găsit întregul nostru popor angrenat în marea bătălie pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor actualului plan cincinal şi crearea bazei pentru traducerea in viaţă a hotăririlor stabilite de cel de-al XII-lea Congres al P.C.R. Şi pentru oamenii muncii din judeţul Covasna, români şi maghiari, înfrăţiţi în muncă şi-n aspiraţii. Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc a reprezentat un prilej de a trece in revistă realizările deosebite obţinute în întrecerea socialistă. Tot ceea ce s-a înfăptuit pe aceste frumoase meleaguri demonstrează, fără putinţă de tăgadă, consecvenţa cu care partidul şi statul nostru,personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează pentru dezvoltarea armonioasă, multilaterală a tuturor judeţelor ţării, expresie concretă a politicii ştiinţifice, clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, de asigurare a deplinei egalităţi în drepturi a tuturor fiilor patriei, fără deosebire de naţionalitate. Despre semnificaţiile zilei de 1 Mai, despre succesele cu care oamenii muncii s-au prezentat la marea sărbătoare a muncii, a vorbit tovarăşa Eva Richter, secretar al Comitetului judeţean Covasna al F C.R. Intr-o atmosferă entuziastă, de puternică însufleţire, participanţii la adunare au adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului o telegramă, in care se spune : ..In numele tuturor locuitorilor, români şi maghiari, de pe aceste meleaguri ale patriei, ne reafirmăm incă o dată deplina adeziune şi ataşamentul profund faţă de politica internă şi externă, ştiinţifică şi clarvăzătoare a partidului şi statului, avînd ferma convingere că ea slujeşte deopotrivă interesele şi aspiraţiile naţiunii noastre socialiste, idealurile de pace, progres şi civilizaţie în lume. Desfăşurată în anul realegerii dumneavoastră de către Marea Adunare Naţională, în suprema funcţie, de preşedinte al Republicii Socialiste România, anul împlinirii unui deceniu şi jumătate de cînd, cu înţelepciune şi cutezanţă, conduceţi destinele harnicului şi talentatului nostru popor, adunarea festivă constituie un minunat prilej de a transmite stima, respectul şi totala preţuire pe care, din adîncul cugetului şi inimilor, ne nutrim faţă de conducerea Partidului, faţă de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiu devotat al neamului, om de aleasă omenie, patriot înflăcărat, eminent conducător şi militant revoluţionar, personalitate de Prestigiu a vieţii internaţionale , pentru tot ce aţi făcut şi faceţi pentru dezvoltarea şi înflorirea tuturor judeţelor României socialiste, pentru creşterea bunăstării şi fericirii fiilor acesteia, fără deosebire de naţionalitate. Suntem mineri că sub conducerea Partidului Comunist Român, a dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, trăim aceste zile luminoase, in care se înfăptuiesc neabătut Programul partidului, hotăririle şi obiectivele măreţe ale celui de-al XII-lea Congres al Partidului Comunist Român, de făurire a socialismului şi comunismului pe pămîntul României socialiste. Beneficiar din plin al politicii ştiinţifice a partidului, a grijii părinteşti ce o purtaţi tuturor oamenilor muncii, judeţul Covasna se prezintă la această sărbătoare a muncii cu importante succese în toate domeniile vieţii economicosociale, se înscrie astăzi plenar pe verticala industrializării socialiste a întregii ţări, succesele dobîndite ilustrind cu pregnanţă materializarea politicii naţionale, ştiinţifice şi revoluţionare a partdului nostru, de asigurare a deplinei şi realei egalităţi in drepturi a tuturor oamenilor muncii. Animaţi de strălucitul dumneavoastră exemplu, de puternică exigenţă revoluţionară, de dăruire şi pasiune, oamenii muncii din judeţul nostru vă raportează, mult stimate tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU, că în primul trimestru al acestui an au obţinut rezultate importante. Astfel, producţia industrială înregistrează, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, o creştere de 32 la sută, producţia marfă de 31 la sută, iar cea netă de 21,8 la sută, succese care constituie garanţia sigură a realizării de către judeţ in acest cincinal a unei producţii industriale de peste 10 miliarde lei. In aceste zile oamenii muncii din agricultura judeţului acţionează ferm pentru traducerea în viaţă a indicaţiilor date de dumneavoastră la Consfătuirea de lucru de la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, din februarie anul curent, depun eforturi susţinute pentru terminarea la timp şi în cele mai bune condiţiuni a tuturor lucrărilor campaniei agricole de primăvară, în vederea obţinerii unor producţii sporite in acest an, pentru creşterea contribuţiei judeţului la fondul centralizat al statului, la îmbunătăţirea continuă a aprovizionării populaţiei. Angajaţi plenar în înfăptuirea politicii interne a partidului şi statului nostru, oamenii muncii români şi maghiari din judeţul Covasna, asemenea întregului nostru popor, îşi reafirmă şi cu acest prilej totala adeziune fată de înţeleaptă şi consecventa politică internaţională pe care Partidul Comunist Român, România socialistă o promovează pentru apărarea cauzei independenţei popoarelor, a dreptului lor de a se dezvolta de sine-stătător, pentru destindere şi securitate în Europa şi în întreaga lume, pentru întărirea solidarităţii şi colaborării cu partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate forţele revoluţionare, democratice şi progresiste ale contemporaneităţii. Exprimindu-ne întreaga noastră recunoştinţă pentru tot ce faceţi, pentru cinele şi fericirea poporului, vă asigurăm, mult stimate Şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, într-o deplină unitate.Şi frăţie, oamenii muncii din judeţ, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, sînt ferm hotăriţi să nu-şi precupeţească nici un efort, să depună întreaga pricepere şi forţă creatoare pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin pentru anul 1980, pentru cincinalul următor,aplicînd întocmai în viaţă preţioasele dumneavoastră indicaţii date cu prilejul recentei vizite de lucru în judeţul nostru, făcind să sporească contribuţia muncitorilor, ţăranilor, intelectualor, a tuturor locuitorilor judeţului Covasna, la înflorirea continuă a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România“. In încheierea adunării festive a avut loc un reuşit spectacol cultural-artistic, la realizarea căruia şi-au adus contribuţia artişti amatori şi profesionişti din judeţ. * Cu prilejul zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, au avut loc adunări festive şi in alte localităţi ale judeţului. Urmai socialistă a ţării, judeţ zează astăz întreaga zi a anului ÎS creşterile c cit şi proces. a strueti mnvnunătăţii ale activităţiale. Prod realizată. îicincinalului 101,7 la sut perioară a muncii, v completă a şi material mis ca prrmii să crea într-un ritr 10,4 la sută accelerată vîrf, promesului tehnic structoare c rit pondere,dustrială a 17,2 la sută sută, In ani la finele i să atingă n 50 la sută. Asemenea de activitate nascută de La cereale anii 1976—1 13,8 la sută cu 8,6 la su perioadă di cut. In zooti bovine plan zat an de , oamenii mu ra 'ijieţulu hovre pet viaţă a ind A 2 Mai — din ţara notă de ov ser tural-distrac toate loca încercăm să scurt, o par siderînd ace adresată tut tru petrecer a acestei zii La Sfinţii de desfăşur lor acţiuni, tă dată, Kili începere de volua nume tistice apar matematicăistorie, indudustrial tex programul reprize de, tive, conci ş.a.m.d. In 19, la Casa dicatelor Carnavalul drul căruia maţie folk lui industri cita tinerii se vor orgai dans şi Cii Toţi pentr nicipiul Sfii SUESTA După dirul comitet Gheorghe, ci rezultate. 4, stanţială de raf.,u 3.493 încărcare de oi avagon. du-se, laţ« - îmbunătăţiri mare operate’rintre muncitorii i piegatu' de vic Cotimian. I’etie maga' tr'cianul Fa (M.M.)