Cuvîntul Nou, septembrie 1980 (Anul 13, nr. 2678-2703)

1980-09-15 / nr. 2690

ANUL XIII, NR. 2690 BAZELE SPORTIVE ŞCOLARE LA ÎNCEPUT DE AN Pentru a vedea modul cum sunt pregătite bazele spotive şcolare la început de an şcolar, ne-am deplasat in mai multe unităţi din Sfîntu Gheorghe, Covasna şi Intorsura Buzăului. Constatarea e că organele de partid şi de stat s-au preocupat de asigurarea condiţiilor pentru ca procesul instructiv-educativ să se desfăşoare în cele mai bune condiţii. Şcolile se găsesc gata pregătite pentru a-şi primi oaspeţii, la fel şi bazele sportive. Un prim popas la Şcoala generală nr. 1 din Sita Buzăului. Miroase încă a var proaspăt. In holul din stingă este amenajat cu mult gust „Colţul sportiv". Aici sunt prezentaţi elevii care s-au distins la diferite competiţii locale, zonale, judeţene şi republicane. Şcoala a ocupat locul trei la depunerea normelor complexului polisportiv Sport şi sănătate. Intre sportivii fruntaşi notăm pe Aldea Liliana, Florian Lenuţa, Neagoe Niculina, Banciu Eugen, Tohăneanu Laurenţiu şi alţii. Profesoara de educaţie fizică Maria Ionescu, este o pasionată. Baza sportivă este în curs de amenajare. Şcoala generală Barcani. Profesorul Radu Iosif, responsabilul catedrei de educaţie fizică, ne prezintă baza sportivă, realizată în acest an. Este formată dintr-un teren bituminizat de handbal şi volei, multifuncţional, portic de gimnastică, mai puţin aparatele necesare. Pe curînd, o tribună. Profesorul Radu Iosif ne-a prezentat şi o evidenţă cu participarea elevilor la diferite competiţii organizate pe plan local şi judeţean, la care s-au obţinut rezultate bune: la tenis de masă, atletism, handbal, oină. Remarcaţi: Văcăruş Eugen, Hartfig Zoltán, Baniţă Aurel, Baciu Maria, Lazăr Rodica apoi rezultatele la sporturile de iarnă : Cristea Constantin, Lăutaru Ion. Şcoala generală Bobocea. Profesorul Mircea Ionescu ne prezintă un plan cu acţiunile cu caracter permanent la nivel de clase şi organizarea diferitelor competiţii pe şcoală, în colaborare cu organizaţia de pionieri şi şoimi ai patriei. Rezultatele obţinute de elevi sunt meritorii, evidenţiindu-se Mirea Maria (locul 1), Tudor Adrian (locul 2) la sanie, Bratu Liliana (locul 1) şah, Chelemen Dorin şi Viorel, tenis de masă, Baciu Marius, element de perspectivă la schi şi alţii. Elevii şcolii au participat la toate acţiunile iniţiate de Consiliul comunal pentru educaţie fizică şi sport sub egida „Daciadei". Şcoala generală nr. 1 Sfîntu Gheorghe. Vizităm baza sportivă împreună cu profesorul Benedek Francisc, şeful catedrei. Are în plan construirea unui microstadion, care să cuprindă un teren de handbal, volei, groapă pentru sărituri şi vestiare. Este amenajată pista pentru alergări. Se va amenaja, ca şi în alţi ani, în incinta şcolii, patinoarul care va funcţiona pe tot parcursul timpului rece. Elevii au participat la toate disciplinele din cadrul marii competiţii sportive „Daciada". Rezultatele sunt remarcabile. Şcoala generală nr. 3 Sfîntu Gheorghe. Ne însoţeşte directorul şcolii Baka László. Sala de gimnastică, o sală de clasă bine dotată, cu aparatura necesară. Baza sportivă, în curs de amenajare. S-a betonat terenul şi in curînd se va trasa pentru jocul de handbal şi volei şi se va amenaja pista de atletism. Din fondurile părinţilor se va amenaja o tribună cu peste 250 locuri. Şcoala generală nr. 7 Sfîntu Gheorghe. Profesorul Fejer Akos, şeful catedrei de educaţie fizică, ne arată baza sportivă bine pusă la punct: teren de handbal, volei, baschet, bituminizare, portie de gimnastică, tribună cu peste 400 locuri. Dealtfel baza sportivă a şcolii este liberă pentru iubitorii de sport din cartierul Ciucului, care vin în grupuri organizate. Sala de gimnastică e mică, dar bine amenajată şi dotată. Profesorul Fejer Akos, care este inventatorul unei noi mese de tenis, ne prezintă cele zece mese confecţionate in această vară, aşezate pe coridoare şi in curtea şcolii, bun mijloc de destindere a elevilor în timpul pauzelor. Un alt sport preferat al elevilor, între alte discipline, este oină.Echipa şcolii, campioană judeţeană, a participat in această vară, la finalele pe ţară de la Năvodari, obţinind şi diploma de cea mai disciplinată echipă, Liceul industrial Covasna. Ne intimpină profesorii de educaţie fizică Sarkadi Ludovic şi Baka Andrei. Elevii executau lucrări de întreţinere a bazei sportive, aflată chiar in incinta liceului. Este bine pusă la punct, formată dintr-un teren de handbal, baschet, cu o tribună cu peste 300 locuri, executată de elevi sub îndrumarea maiştrilor-instructori. Aici se află şi un bazin de înot descoperit, pistă de alergare de 60 metri şi o sală de gimnastică, bine pusă la punct. Pe lingă liceu funcţionează şi C.S.Ş., care participă la toate competiţiile sportive avînd rezultate meritorii. Concluzia care se desprinde din vizitarea acestor unităţi şcolare este că acolo unde profesorii dovedesc pasiune pentru buna desfăşurare a întregii activităţi, totul este pus la punct. Avem toată convingerea că şi orele de educaţie fizică vor avea aceleaşi bune condiţii de ţinere a lecţiilor ca şi celelalte discipline de învăţămînt. GHEORGHE BAIOTU A înscris un smoc. De iarbă. (Văetuş) O etapă ciudată aceasta. Puţină. Cu cinci jocuri. Cu intimplări pitoreşti, in televizata partidă de pe sătescul stadion „Autobuzul". Jiul a jucat la fel de bine (ori de prost) cu Sportul, iar unul din nenumăraţii săi debutanţi, abia intrat indivizii, Sorin Popa, și-a cerut la un moment dat scuze dînd mîna cu arbitrul M. Fediuc. Acesta i-a strîns-o cu o bărbătească satisfacție. Propun trecerea la capitolul următor: sărutul. # Stranie amînarea partidei F.C. Olt - Dinamo. Careva din ele joacă în „cupele europene"? Nu prea, dar au jucători accidentaţi. Săracii! De ce n-o fi cerut şi Jiul amînarea, avînd şi dumneaei doi fundaşi suspendaţi? Sau vreo echipă dintr-o zonă în care s-a zvonit că există, printre suporteri, 20-30 de cazuri de gripă spaniolă, să zicem? Pe care Spanie asemenea lucruri mai mult ne-o îndepărtează. Dincolo de farmecul unor scoruri ale echipelor ce-au jucat, cele de către mijloc spre mediocru şi mai jos, etapa a fost ca şi moartă prin absenţa „europenistelor". Şi a internaţionalilor care la Varna n-au jucat strălucit, nici măcar foarte bine, dar au ciştigat. Ceea ce desigur e mult mai remarcabil. Evit tu bună ştiinţă să-mi intitulez observaţiile prin vreo deviere către Mateianu„ Mi-e prea drag să nu cred că alţii sunt de vină. Ce vină? Sportul studenţesc — Jiul Petroşani 2-1 (1-0) . O primă repriză blîndă, dură, slabă. A înscris Chihaia, dintr-un „11 m” acordat devreme (min. 7). O a doua în care Jiul a contat peste clasa presupusă a Sportului şi a avut douăzeci de minute incredibil de bune, ratate, ratate, deşi Giuchici, jucător mai dotat şi mai păcătos decit Marcel Răducanu n-a decit egalat în min. 47, cînd şi-a folosit talentele. Apoi, M. Sandu, in min. 72,deşi el mai dăduse de trei ori către gol, in 10 secunde, şi s-a opus, minunat, Cavai. Ca şi Moraru, cînd dintr-un vinclu în care nu se mai putea crede a inversat victoria. Fediuc e un arbitru ce-l poate depăşi pe Puiu Călinescu. El e un arbitru ce dă mîna. Corvinul Hunedoara - Progresul Vulcan Bucureşti 3-1 (2-1) Şi aici s-a cîştigat mai greu decit se prelimina. Boală veche şi subestimarea. Au marcat: Văetuş (sau un smoc de iarbă, radioreporterul avînd in această privinţă serioase dubii - in min. 13), Lucescu (min. 39) şi Petcu (min. 83). Respectiv, Ţevi (min. 29). Chimia Rm. Vilcea - F.C.M. Braşov 1-0 (1-0) In faţa unei apărări excelent organizate, ofensiva chimiştilor avea toate şansele să rămînă sterilă. De nu intervenea acel minut de inspiraţie al lui Carabageac (min. 10), F.C.M.-ul joacă foarte europeneşte. „U" Cluj-Napoca - A.S.A. 2—3 (2-3) lată un scor incredibil, iată un scor care mă doare. Oare cite echipe o fi avînd de gind Staicu ăsta să demoleze? Ţiglariu (min. 6) şi Cimpeanu (min. 13), respectiv, Szabó (min. 9) şi Fonici (min. tori puţin către Norvegia. F.C.M. Galaţi - F.C. Baia Mare 4-0 (4-0) E ceva mirositor in Dania. Două tastrofe în şapte zile, e dăunător mult. Au înscris: Moraru (min. 2, 45 44), Cramer (min. 41). ★ Radioglume „Situaţie foarte bună de a se majora scorul". „Fără îndoială, poate a făcut şi bine că s-a împiedicat". CLASAMENTUL Etapa viitoare (simbătă, 27 septembrie) : S.C. Bacău — F.C.M. Braşov ; F.C Argeş - Corvinul; „U" Cluj-Napoca - Sportul studenţesc; Jiul — F.C.M. Galaţi; Politehnica Iaşi — Steaua; F.C. Baia Mare - F.C. Olt; Progresul Vulcan — Chimia; „Poli" Timişoara — Universitatea Craiova. Dinamo - A.S.A. Seria MINERUL GURA HUMORULUI - OLTUL SFÂNTU GHEORGHE 3-0 (1-0) A condus V. Cătană (Cărei). In min. 20 salvează Polgár. In min. 40, la o acţiune pe partea stingă, Kovács centrează şi Bălan înscrie: 1-0. Ripostă a oaspeţilor, revin localnicii şi Kovács majorează scorul: 2-0. Atacă iar Oltul. Şi gazdele. Care sta- bilesc scorul final prin Armeanca, în min. 80. Scor grar. Scor real? VIITORUL GHEORGHENI - VIITORUL VASLUI 2-0 (1-0) Dominare categorică a gazdelor care au obţinut o clară şi meritată victorie. In min. 43, Farkas este faultat în careu şi penalty-ul prompt acordat de arbitru este transformat de Tudose: 1-0. La reluare, primii care au iniţiativa sunt oaspeţii, dar portarul Tache e, ca de obicei, la post. Replica localnicilor: Ciorceli ratează cea mai mare, uluitoare, ocazie a meciului. Apoi, tot el, în min. 87, fructifică o centrare a lui Farkas. S-au evidenţiat: Székely, Bartha, Farkas, Şorlea (cel mai bun de pe teren), respectiv Nicu şi Cănănău. A condus Gh. Ionescu (Bucureşti). V. GHEORGHENI : Tacheu, Cercnizan, Székely, Bartha, Tudose —, Abraham (Csata, Ciorceli), Şorlea, Balazs, Smon, Szavuly, Farkas. V. VASLUI : Marinescu —, Ustabadeff, Nicu, Alexandru, Georgescu —, Păunescu, Cănănău, Mantale (Diceanu), Băbăscu, Mardari, Amarandei (Mihalcea), cade şi nai mai Rezultate tehnice : Etapa viitoare (2' Unirea Focşani — Viia Bistriţa — C.S.M. Medgidia — C.S.U. G. Neamţ - Minerul Gu Botoşani - Progresul stanţa — Viitorul Gheo Gheorghe — Delta Tudeşti — Gloria Buzău, I.M.U. Medg-' ' . SERIA A TRACTORUL BRAŞOV 200 lată un joc ilustraţi care se joacă: domni gazdelor, ocazii destul aici cornere şi şuturi, mult decit tăcută a pas Care se mulţumesc şti şi ei ceva fotbal. Au înscris: Hîrlab ( m') şi Strijan (min. ceva din cele 31 de sovenii le-au expediat Stoian. M. Fediorescu (Bacă partidă în care au jucc TRACTORUL : Rova, Vasile, Mihăilescu, Gh .Vigheci, 78), Matefi Oancea —, Marcăs, î ROVA , Stoian, T. cel, 72), Tîrniceanu, S (Tudosie, 67), Alexanc Gherghe, Ţînţ, Buracu, POIANA CIMPINA - BUCUREŞTI . O partidă agreabile au fost şi nemulţumiţi putea fi şi mai aşa,tat cu o ghiotură ce „nemiluita". Dar e şi un sentiment, nu? S-a creat însă impi de scor, gazdele n-ai schimbă desiruri ce, subtil, înc., e a s A înscris: Manolach. 75 - ultimul din penali C. Lăcraru (Oradea tele într-un joc realizat POIANA : Florin —,tianu, Popa —, Drăgholache —, Pavel, Prt MECANICA FINA : Popescu, Sănulescu, Dragne, Petre, Puc Marcu. F.C. RAPID - NITRA 3-02 Barbies. NITRAMONIA : Szaboomir, Negroiu, Porum (Csutak), Arineanu (Moeru, Drăgnoiu. Rezultate Luceafărul Bucureşti minat) ; F.C. Rapid — 3-0; Tractorul Braşov -Rulmentul Alexandria 2—1 ; Autobuzul Bucur Mediaş 2—1; Chimicalul Bucureşti 2—1; Pan Tîrgovişte 0—0; Petroli Lipsă de curaj. Scainul Republicii; 15.000 joritatea giuleşteni; re Ei au asistat cu stupe jumătate de oră în c oaspeţii. Căci, alternîntarea „om la om" aci cat pe rapidişti să se apropiat ei. Ratînd. ( 10) şi Comşa (min. 15). Apoi înscrie Parase! min. 31. Jocul se lase cea în care joacă Rap Care mai dă reped celaşi Paraschiv (min. de pe teren era el acel gol). Cade mai tare Nitreneşte un gol, marcat pescu, în min. 83. A. Forwith (Timişoa unei partide îr,nare a RAPID : Mai, PuciCeahlăul P. Neamţ - Gloria Bistriţa 1—1 ; C.S.U. Galaţi — C.S. Botoşani 3—2; Progresul Brăila - C.S.M. Borzeşti 2—1 ; Gloria Buzău — F.C. Constanţa 0-1; I.M.U. Medgidia - Unirea Focşani 2—1; Delta Tulcea — F.C.M. Brăila 2—1; Viitorul Gheorgheni - Viitorul Vaslui 2—0; C.S.M. Suceava - Cimentul Medgidia 3—1; Minerul G. Humorului — Oltul Sfîntu Gheorghe 3-0. CLASAMENTUL lescu, Fagarasi, P.retcu, Cojocaru, C 1 Corvinul7 5 0 2 10- 5 10 2 Dinamo6 5 0 1 12- 2 10 3 Craiova6 5 0 1 9- 3 10 4 F.C.M. Brasov7 4 1 2 8- 59 5 Vilcea7 4 1 2 12-129 6 F.C. Arges6 4 0 2 12- 78 7 Sportul stud.7 4 0 3 13-128 8 A.S.A.7 3 2 2 14-138 9 F.C. Baia Mare7 3 1 3 10-127 10 Polit. Iasi6 3 0 3 10 -86 11-12 „Poli" Tim.6 3 0 3 5- 56 Jiul7 3 0 4 10-106 13 Steaua6 2 0 4 7- 84 14 „U“ Cluj-No.7 2 0 5 6-104 15 F.C.M. Galați7 2 0 5 8-154 16-17 S.C. Bacău6 1 1 4 7-163 F.C. Olt6 1 1 4 3-123 18 Progresul7 1 1 5 8-183 1 F.C. Constanța5 5 0 0 13-2 10 2 C.S.M. Suceava5 3 1 1 6-27 3 Gloria B-ţa5 3 1 1 6-47 4 Delta Tulcea5 3 0 2 7-46 5 Viit. Gheorgheni5 3 0 2 6-56 6 7 Oltul5 3 0 2 5-66 I.M.U. Med.5 3 0 2 4-56 8 F.C.M. Brăila5 2 1 2 9-65 9 Minerul G.H.5 2 1 2 5-65 10 C.S.M. Borzești5 2 1 2 8-105 11 C.S.U. Galaţi5 2 1 2 8-115 12 U. Focşani5 2 0 3 8-74 13 Progresul B.5 2 0 3 9 94 14 C.S. Botoşani5 1 1 3 6-73 15 Viit. Vaslui5 1 1 2 3 4-73 16-17 Cimentul Med.5 1 1 3 7-113 Ceahlăul P.N.5 1 1 3 4-83 18 Gloria Buzău (!!?)5 1 0 4 3-82 CI