Cuvântul Nou, ianuarie 1994 (Anul 5, nr. 1018-1036)

1994-01-28 / nr. 1035

ori Dl AH SOCIAL-POLITIC AL JUDETULUI COVASPIA | Anul V Nr. 1035 Vineri, 28 ianuarie 1994 4 pagini — 40 lei O DECLARAŢIE ULUITOARE A D-LUI ADRIAN NASTASE: P. R. M. va fi chemat la guvernare Intr-un comunicat difuzat ieri dimineaţă la ,postul naţional de radio, dl. Adrian Năstase, preşedintele executiv al P.D.S.R., a afirmat că, în urma şedinţei de miercuri a biroului executiv al acestui partid, s-a hotărât iniţierea demersurilor pentru formarea unui guvern de coaliţie cu partidele care sprijină actualul guvern: P.U.N.R., P.R.M., P.S.M., P.D.A.R. Şi-acum mă stăpâneşte senzaţia că n-am auzit eu bine, cum să cheme dl. Năstase la guvernare un partid al cărui preşedinte l-a acuzat că e spion şi trădător de ţară?! Ce viitor poate avea o ţară guvernată (şi) de un partid de clară nuanţă extremistă, fără nici o credibilitate în exterior al cărui preşedinte a atacat în presă, fără a dovedi nimic, toate instituţiile esenţiale ale statului? Cum să guvernezi alături de un P.S.M. care nu știe încă ce a vrea, n-are încă o doctrină clară, care azi vrea, mâine nu mai vrea să fie în guvern? Chemând aceste partide la guvern, ce va mai rămâne pentru orgoliosul și nărăvaşul P.U.N.R., ai cărui lideri au solicitat vreo cinci portofolii? Vor accepta ei să ia doar ce rămâne de la alţii?! încă mai cred că este o farsă ce-am auzit eu la radio. O fi politica asta parşivă, or fi oamenii politici pe măsura... politicii, dar parcă s-a întrecut orice măsură, parcă nu mai există nici o urmă de bun simţ. Omul de gând gândeşte după o logică simplă: dacă declaraţiile publice ale senatorului Vadim Tudor — conform cărora Adrian Năstoae este spion iar preşedintele ţării este înconjurat de consilieri spioni şi trădători — sunt adevărate, atunci P.D.S.R. va rămâne nu fără un cap, ci fără multe capete, ceea ce va duce la dispariţia lui, întregul guvern va demisiona, fiind compromis de miniştrii trădători de ţară, preşedintele Iliescu îşi va da şi el demisia, ţara va avea alegeri anticipate, oamenii îi vor vota pe Vadim şi Păunescu, care vor guverna în totală concordanţă cu felul în care gândesc şi acţionează. In acelaşi timp, însă dacă acuzaţiile foarte grave aduse de Vadim Tudor unor importanţi oameni politici nu sunt adevărate, atunci el ar trebui băgat repede în cămaşă de forţă, iar partidul pe care-l conduce desfiinţat! In pofida acestei logici elementare, la îndemâna oricărui om de pe stradă, Vadim Tudor este chemat să participe la formarea unui guvern! Mărturisesc că mi-e greu să înt°leg jocul cel puţin periculos pe care îl face P.D.S.R. la această oră. Pentru toată ţara este extrem de clar că nu poţi guverna alături de un partid — am numit .,România Mare" — total discreditat în ochii lumii care ne înconjoară. In mijlocul căreia trăim şi In care vrem, nu.i aşa să ne integrăm. Dacă jocul pe care-1 face partidul de guvernământ va rămâne pe linia declaraţiilor de ieri ale lui Adrian Năstase e de aşteptat o reacţie violentă a opoziţiei, însoţită de o gravă criză politică, de mari probleme pentru fiecare dintre noi. Dumitru MANOLACHESCU I Omorât cu furca Timar Adalbert, om la 65 de ani, din Mărtăruş, a murit în seara de 19 ianuarie 1994. N-a murit de moarte bună, a sfârşit omorât cu furca. După ce o viaţă întreagă i-a ameninţat şi bătut pe alţii, în final a fost victima propriilor sale apucături. Timar era unul din cei mai violenţi oameni din comună. In 1983 a fost condamnat la 3 ani şi jumătate Închisoare pentru tentativă de omor. A avut nenumărate conflicte cu oamenii din sat. Poliţia din Breţcu îl cunoştea ca pe un cal breaz. Locuia singur, dormea cu oile, în grajd. Avea 50 de oi şi vreo 3 câini, pe care-i asmuțea asupra trecătorilor. Dumitru MANOLACHESCU îv» — O •»% ÎN ZIARUL DE AZI • Programul TVR săptămânal „Viitorul electorat se va pronunţa pe programe şi doctrine şi nu pe criterii etnice“ — D-le Mihai Diţu, Convenţia Democratică prin reprezentaţii ei de vază de la centru pare să fi intrat intr-o nouă ofensivă, ce face filiala C.D. Sfântu Gheorghe, din care şi partidul dv. face parte? — N-aş putea să mă laud că avem o viaţă politică intensă în P.A.C., dar avem Întâlniri săptămânale in cadrul Convenţiei. Atunci au loc informări reciproce ale formaţiunilor componente: PNŢCD, PAC, AC, AFDP, UDMR. Se stabilesc orientări in privinţa laturii comune de acţiune. Acţiunea aceasta comună are loc numai cu aprobarea unanimă a reprezentanţilor partidelor din Convenţie. Partidul nostru are propriile puncte de vedere, nu suntem mereu în consens cu ceilalţi. — Există un protocol semnat de toate partidele CD Covasna? — Există Un protocol de constituire al Covenţiei filiala Covasna, din care lipseşte o singură semnătură: UDMR, şi asta pentru că viaţa politică a Convenţiei a fost oarecum separată. — D-le Diţu, săi plecăm de la o realitate pe care nimeni n-o poate nega: pentru MIHAI DIŢU, preşedintele P.A.C. — Covasna liderii de la „centru“ numărul de alegători din județul Covasna este neimportant, poate de aceea în anumite situaţii se preferă un reprezentant al zonei în Parlament, care vine de fapt din afara judeţului, nu-i mai eficient oare ca partidele româneşti de pe aceste meleaguri să facă un bloc, indiferent dacă ele vin dinspre stânga, centru sau dreapta, pentru a avea cât mai mulţi reprezentanţi acolo, în Capitală? — Electoratul român nu e suficient chiar dacă s-ar prezenta în totalitatea lui la urne pentru a obţine mandat plin de parlamentar. Chiar dacă ar fi o coasă politică totală a tot ce e , afara UDMR. Asta e situaţia. — Aşa va fi de-a pururi: maghiarii vor vota mereu cu UDMR şi vor avea reprezentanţi in Parlament, iar roromânii aproape niciodată pentru că-s puţini la număr! — Mie această afirmaţie a dv. mi se pare eronată. La alegerile trecute viaţa politică a fost peste tot strict polarizată între putere şi opoziţie, deşi la nivel de opoziţie a fost mai nuanţată. Electoratrul care a votat pentru partidul de guvernământ era atunci polarizat nu pe doctrine sau Victor IANCULESCU (Continuare în pag. a 2-a) în centrul comunei Zagon a fost cândva un părculeț... Foto : KOVÁCS L. Pentru buna rânduială nu-i nevoie de fonduri Iarna, mai cu seamă la sate, în materie de lucrări edilitare-gospodărești, nu se întreprinde mai nimic. Nu numai vremea e de vină, ci și faptul că, până la adoptarea cifrelor noilor bugete locale, lipsesc, desigur, resursele financiare. Iată însă că la Zagon, unde am poposit într-una din zilele săptămânii trecute, câte ceva s-a mai mişcat, totuşi. Prin decembrie anul trecut, în urma rectificării bugetului judeţean, primăriei din această comună, ca de fapt şi altora, i-au fost alocate oarece fonduri suplimentare. Pentru a nu fi pierdute, acestea trebuiau însă cheltuite in câteva săptămâni. Cum s-a reuşit, îmi spune domnul Pavel Mogoş, viceprimar. „Cu o parte din bani ne-am gândit să punem jgheaburi noi la câteva clădiri publice. Aşa că am contactat rapid o firmă particulară de construcţii și luna asta arn ter- Aurel GOLCIU (Continuare in pag. pal SA NU-I UITAM PE BĂTRÂNI ! Sponsorii sunt invitaţi şi la Clubul... pensionarilor De câte ori, mânat de treburi gazetăreşti, am intrat la sucursala judeţeană a Băncii Agricole S.A., am trecut şi prin faţa uşilor Clubului pensionarilor, aflat In aceeaşi clădire. Cu câteva săptămâni In urmă curiozitatea m-a împins să intru în vorbă cu domnul Balog Adám, preşedintele Casei de ajutor reciproc a pensionarilor pe lângă care funcţionează acest club. — După câte am văzut lajoacă remi, domino, sunt arproape toate ocupate... — Asta în prima cameră, pentru că în cealaltă sunt cam tot pe atâţia amatori să facă o partidă de biliard. — Cam câţi pensionari frecventează cu regularitate clubul? — Vreo 45, majoritatea bărbaţi, dintre care cei mai mulţi, locuind la bloc, au destul timp liber. Aşa că, aproape zilnic, vin să petreacă câteva ăsta nu ştiu ce-ar face. — Bibliotecă aveţi? — Avem ceva cărţi, dar nu prea sunt solicitate. Poate şi din cauză că noutăţi n-am mai avut posibilitatea să cumpărăm de mult. Nici măcar abonamente la presă şi unele reviste nu ne- am putut permite să facem. Aurel GOLCIU Veşti din Intorsura Buzăului • In Floroaia Mare, sat aparţinător oraşului, s-a dat în folosinţă tronsonul nou de telefonizare, urmând ca în acest an centrala telefonică a oraşului să se dezvolte cu încă 1000 de numere, iar alrei să se aducă modernizări la reţea, putându-se astfel cuprinde mai mulţi abonaţi. • ROMTELECOM si ROMPOST au ajuns la concluzia că reţeaua de radioficare a oraşului nu este rentabilă, motiv pentru care intenţionează să o desfiinţeze. Consiliul local întorsura Buzăului nu este insă de acord cu desfiinţarea, ei opinează pentru menţinerea acesteia, chiar şi în condiţiile cumpărării echipamentului şi întreţinerea reţelei cu eforturi proprii. Tot în anul 1093 au fost efectuate lucrări de investiţii la reţeau, electrică, respectiv au fost înlocuiţi stâlpi din lemn cu stâlpi din beton fiind totodată executate lucrări de dezvoltare a reţelei de iluminat, lucrări ce urmează a fi finalizate n cursul acestui an. De vreo patru luni, oraşul Intorsura Buzăului are releu de televiziune local care transmite în banda...talului 12 pentru programul I al televiziunii Române. Consiliul local intenţionează ca în acest an să se monteze echipament şi pentru programul II. # Este în construcţie Casa de cultură orăşenească cu o sală de spectacole cu 500 de locuri, obiectiv de investiţii la care s-au executat până acum lucrări de cuzineţi şi elevaţie, planşeele de la cota 0, efectuându-se și lucrări la gradene Valoarea lucrărilor executate de constructor (fosta TCMD Braşov) este la nivel Vasilica CIOBANT