Cuvântul Nou, iulie 1994 (Anul 5, nr. 1145-1161)

1994-07-05 / nr. 1145

Pag. 2 SFÂNTA INCONŞTIENŢĂ „Nici nu ştiu cum să încep. N-am încotro şi v-am scris, deoarece sunt într-o situaţie disperată. Am numai 15 ani şi de vreo două luni prietenul meu mi-a cerut să facem dragoste. Iniţial nu am vrut, dar din curiozitate am cedat. Prima dată nu a fost prea grozav şi ne-am temut de urmări, dar nu s-a întâmplat nimic, aşa că am continuat. Numai că luna aceasta nu mi a venit ciclul şi am început să mă îngrijorez. Aflând toate acestea, prietenul meu s-a speriat şi a zis să mă descurc cum ştiu, fiindcă el nu semagă în treburi de acestea. Problema e că părinţii mei, mai ales mama, manifestă foarte multă severitate faţă de asemenea chestiuni. Dacă află, iese un scandal.. monstru, nu mă vor mai lăsa la nici o discotecă, la petreceri şi o să mă ţină închisă în casă până la începerea anului şcolar... Am o prietenă cu care am analizat situaţia, însă nu ştie ce soluție să aleg. lată motivul pentru care am apelat la sprijinul dumneavoastră. Aştept cât mai urgent posibil răspunsul. Nu am să vă dau numele adevărat, să nu se afle cumva identitatea reală şi să am rtf T.Zurî, . .,1 ii Marien", 15 ani Hotarât lucru, inconştienţa şi naivitatea acestei fete depăşesc orice închipuire! Cum pofi, oare, să faci asemenea prostii - nu te supăra că spun aşa „Lili Marlen“ - însă eşti de o candoare ce nu se mai potriveşte cu anii tăi. Fie ei chiar şi numai. . 15 ! Stau şi mă (vă) întreb: cât aţi fi continuat relaţia de amor, fără să luaţi nici o măsură de prevedere? Apoi, nu vi se pare că aţi început prea repede cu sexul? Tu îfi pui problema că nu o să mai mergi la chefuri până la toamnă, dar dacă în iarnă va trebui să .. naşti, cum e?? Nu-ţi dai seama că la mijloc poate fi o sarcină? Că trebuie URGENT să acționezi? * Sfatul meu este să discuţi imediat cu părinţii tăi, în speţă, cu mama, să-i spui adevărul şi ea va decide ce este de făcut. Nu e cumva să te hazardezi şi să iei vreo decizie singură, pentru că va ieşi foarte prost! Eu îţi urez noroc, pentru că de aşa ceva ai acum nevoie. Nădăjduiesc că cele de mai sus reprezintă o lecţie şi pentru alte cupluri adolescentine „în călduri" (la figurat). O PRIETENIE IDEALA „Deşi sunt trecut de vârsta primei tinereţi încă mai caut o prietenie ideală dintre ai bărbat şi o femeie. Experienţa mea nu e prea bogată în materie, totuşi am avut o căsnicie care a eşuat, iar de o alta mă tem. O spun sincer: noroc că nu au fost copii la mijloc! Mi-aş dori alături o femeie înţelegătoare, gospodină, care să vrea să-şi petreacă tot timpul liber cu mine, să ne făurim fericirea în doi. De ce în viaţă lucrurile sunt aşa de complicate? Majoritatea femeilor au doar idealuri materiale, legate de o anumită poziţie socială a bărbatului, de avere? Eu nu am decât.. salariul pe care îl obţin din muncă. Nu mă pricep la afaceri, la „învârteli", aşa câ posibilităţile financiare sunt destul de modeste• ■ Am ţinut să-mi împărtăşesc sincer aceste opinii, sper că nu e cu supărare, însă de mult am simţit nevoia să mă confesez cuiva... Ioan, Sfântu Gheorghe Nu e cu supărare deloc - cum spuneţi dumneavoastră, stimate corespondent - ba, dimpotrivă. Ne pare bine să putem dialoga cu oameni de diferite vârste şi profesii, ziarul devenind astfel cu adevărat o TRIBUNĂ a celor mai diverse opinii, puncte de vedere. Şi ii sfătuim şi pe alţii să o facă. Cât priveşte chestiunea ridicată, aici ar fi unele lucruri de subliniat. Nu ne-aţi menţionat motivul separării de sofie. Poate am fi aflat cine a greşit, din vina cui s-a destrămat un cămin? Să trecem însă peste acest capitol ce nu vă face, desigur, plăcere, şi să privim felul în care vedeţi dv. „majoritatea femeilor“. Mi se pare că e un punct de vedere misoginist, cu atât mai mult cu cât nici nu aveţi o bogată... „cazuistică" în materie! ^Părerea mea personală este că şi sexul slab tânjeşte exact după aceleaşi lucruri ca şi noi. Adică afecţiune, tandreţe, seriozitate, iar capitolul cu „poziţia socială“ rămâne de discutat. Ar mai fi multe de spus, dar lăsăm coloanele deschise, poate citim şi alte păreri. PE SCURT Lui Gabriel Dorobanțu nu-i place să i se scrie acasă, dragă Cristina B. din Sita Buzăului, aşa că nu pot să-ţi dau adresa lui. Deşi o am. M-a rugat să nu o fac publică, deci nu am încotro. Fii înțelegăoare! Rubrică realizată de Horia C. DELIU „KIJURI LNTAM ABONAŢII..." Urmare din paginaţi, dar lucrarea o fac cei de la Teleconstrucţia, e o lucrare de investiţii şi sunt probleme cu respectarea termenelor de către aceştia, mai bine zis cu finalizarea lucrărilor de plasare a cablurilor. Abia după ce aceste lucrări vor fi gata vom putea trece la reorientarea abonaţilor de la o centrală la alta - Poate ar fi mai necesară instalarea unei noi centrale, decât această schimbare de numere. Nu-i chiar aşa. Avem numai în Sfântu Gheorghe peste 12 000 de abonaţi şi alte câteva mii de cereri, pe care nu le putem satisface Pentru încă 2 ani n-avem nici o posibilitate să introducem o nouă centrală telefonică şi în această situaţie ne vedem nevoiţi să reorientăm, cum spuneam, abonaţi pe noi numere. Abonaţii au o oarecare reticenţă faţă de această schimbare de numere, este chiar ceva de ordin sentimental în primul rând, ei s-au obişnuit cu numerele lor de ani de zile, pe urmă se crede că centrala cu 2 e mai proastă, deşi e mai nouă, decât cea cu 1 la care au fost conectaţi cu ani in urmă! Centrala cu 2 nu-i mai proastă decât centrala veche. N-are cum să fie. Şi pe urmă, vreau să mai spun că în instrucţiunile noastre de funcţionare avem chiar obligaţia să schimbăm, să reorientăm numerele abonaţilor, dacă prin aceste schimbări nu se creează posibilităţi pentru a satisface solicitări de noi posturi telefonice. (Va urma) MICA PUBLICITATE VÅNZĂRI Vând apartament trei camere, parter, posibil privatizare, zona Gării. Preț negociabil: 11 000000 lei. Telefon 32 00 71. (0184244) Vând Renault 14. Telefon 31 65 08, după ora 18. (0184242) Vând calculatoare IBM 386 și 486. Telefon 31 62 89. (0184241) Vând convenabil după T.V. Relații, telefon 31 24 78, după ora 15. (0184240) Vând apartament trei camere. Telefon 31 57 47. (0184232) Vând garsonieră, ochelari copii cu arc, televizor color. Telefon 32 86 24. (0184236) Vând apartament trei camere, Sfântu Gheorghe. Tel. 32 82 68. (0184236) Vând S.C. Import-export S.R.L. Telefon 32 35 59. (0184164) VAL Brașov vinde halbe de bere din sticlă. Telefoane : 068/ 15 22 79, 068/18 7518. (0184205) Vând cherestea fag, răşinoase, bile, furgon Iveco - 1,8 tone, an fabricație 1994, stare excelentă. Informații, tel. 32 35 79. (0184185) Vând casă particulară, grădină, teren arabil, strada Ceferiștilor nr. 11. După ora 16. (0184253) Vând televizoare color. Telefon 31 13 06 sau 31 60 63. (0184252) Vând apartament două camere, parter. Telefon 32 53 51. (0184251) Vând apartament două camere cu îmbunătățiri. Telefon 32 64 79. (0184250) Vând remorcă rusească înscrisă în circulaţie, preţ 300 000 lei. Informaţii, între orele 17- 20, telefon 31 34 02. (0184254) Ofer urgent spre închiriere spaţiu reparat motoare electrice, diverse. Preţ negociabil. Telefon 31 10 96. (0184246) Vând Volkswagen 1200, în stare bună. Telefon 321437, după ora 17. (0184239) CI VANUL NOI" CONFERINŢĂ DE PRESĂ Urmare din petru parlamentari un sergnal fără echivoc că dl. Iliescu nu va ceda nici un centimetru, iar deputaţii şi senatorii îşi pierd vremea de pomană în această chestiune. Ce probleme au mai fost abordate de dl. Iliescu? Am aflat astfel despre intenţia domniei sale de a instaura o practică curentă din organizarea conferinţelor de presă. Apoi , preşedenţia este îngrijorată de starea de încrâncenare din viața politică, de faptul că dl. Iliescu este mereu acuzat, jignit, răstălmăcit; facţiunile de defăimare a României în străinătate au tot mai puţine şanse de izbândă, imaginea ţării noastre fiind tot mai pozitivă; # dl. preşedinte nu i-a cunoscut, nu a fost coleg cu Gorbaciov şi Arafat, s-a aflat însă in aceeaşi grupă la Universitatea din Moscova cu Li Peng, actualul premier chinez. (G. Fiorescu) NOUL CONSILIU DE COORDONARE AL P.D. (F.S.N.), FILIALA JUDEŢEANĂ COVASNA Sâmbătă, 2 iulie 1994, în sala de şedinţe a Consiliului local Sf. Gheorghe a avut loc alegerea noului consiliu de coordonare a P.D. (F.S.N.), filiala judeţeană Covasna. Au fost prezenţi membri ai P.D. din judeţ, senatori şi deputaţi, ziarişti. Din partea conducerii P.D. au participat dl. senator Aristotel Căncescu, deputaţii Paula Ivănescu şi Cristian Rădulescu. După ce dl. Gh. Tatu, vicepreşedinte al filialei judeţene a P.D. a făcut o succintă prezentare a activităţii filialei în ultimii doi ani, au luat cuvântul domnii Gh. Baciu, primarul oraşului întorsura Buzăului, Aurora Pop, Ion Ursache, Paula Ivănescu, Cristian Rădulescu, Aristotel Căncescu. Toţi vorbitorii au insistat asupra revigorării activităţii partidului în judeţul Covasna, a gravelor probleme economice cu care se confruntă locuitorii din acest judeţ, cu implicaţii directe asupra ponderii populaţiei româneşti din zonă. S-a purces apoi la votarea noului consiliu de coordonare al P.D. Preşedinte al acestui consiliu a fost ales, cu o largă majoritate, dl. Gheorghe PREDUŢ. In încheierea şedinţei, o scurtă declaraţie pentru presa locală din partea noului preşedinte: „Avem trei mari obiective de împlinit : revigorarea activităţii în teritoriu, redresarea financiară şi pregătirea viitoarelor alegeri. Nu vreau să spun mai multe, eu sunt de părere că trebuie să lăsăm faptele să vorbească. Un singur lucru vreau să mai precizez: vom avea un angajat permanent la sediul P.D., care va răspunde prompt și operativ numeroaselor solicitări care apar zilnic. Programul îl vom face cunoscut la timpul potrivit.“. Dumitru MANOLACHESCU Anul V Nr. 1145 Un oaspete de seamă: Dana Protopopescu La numai două luni de la turneul efectuat în România, când a concertat la Sibiu, Târgu Mureş şi Iaşi, pianista Dana Protopopescu revine în ţară împreună cu Trio-ul „Contrasts" din Belgia pentru a participa la cea de-a 25-a ediţie a Festivalului internaţional al muzicii de cameră (4-10 iulie), organizat de Filarmonica de Stat „G. Dima" din Braşov. Aici, pe scena festivalului, Dana, Protopopescu va interpreta marţi, 5 iulie lucrări de Ledair, Haciaturian şi Schumann. In ziua următoare, 6 iulie, ea va fi prezentă la Centrul de cultură Arcuş, unde va susţine, începând cu ora 18, un recital de pian, recital ce cuprinde lucrări de Mozart, Ha-paturian, Leclair, Bartók, Schumann. Câtevacuvinte despre această apreciată pianistă. E născută în România şi în momentul de faţă îşi are reşe-Recital extraordinar de pian dinţa în Belgia. Şi-a început cariera artistică la vârsta de 14 ani; a absolvit Conservatorul Regal din Bruxelles (1969) şi a susţinut concerte pe toate meridianele lumii sub bagheta unor dirijori renumiţi din Italia, Franţa, Spania, Japonia, Suedia, România etc. În Belgia, în afara unei bogate activităţi solistice, pianista a susţinut recitaluri camerale, în programul cărora a inclus şi lucrări ale marelui Enescu Legătura de suflet cu ţara sa natală s-a materializat şi prin recenta apariţie la Electrecord a unui disc şi a unei casete ce conţine piese de Clara şi Robert Schumann, pianista fiind acompaniată de Orchestra Naţională Radio, dirijată de Horia Studiescu. Deci, reţineţi, miercuri, 6 iulie, ora 18, la Centrul de cultură din Arcuş avem un oaspete de seamă, o mare pianistă : Dana Protopopescu. (I.N) PIERDERE Pierdut din chitanţierul nr. 10436-10468, nr. 10468 şi chitanţireul 10403-10435, eliberat de AGROMEC S.A. Bodoc. Declar nule. (0184245) SCHIMB DE LOCUINȚE Schimb apartament două camere, Simeria, pentru similar zona 1 Decembrie 1918 sau General Grigore Bălan. Telefon 32 2609. (0184220)