Cuvântul Nou, octombrie 1994 (Anul 5, nr. 1209-1229)

1994-10-01 / nr. 1209

COTIDIAN SOCIAL-POLITIC IIJllljllllCOITASNA Anul V Nr. 1209 Sâmbătă, 1 octombrie 1994 4 pagini — 50 lei Preşedintele Clinton în România în cadrul unei conferinţe de presă, purtătorii de cuvânt al preşedinţiei, dl. Train Chebeleu, a afirmat că preşedintele american Bill Clinton a acceptat invitaţia preşedintelui Iliescu de a viaţa România aceasta s-ar putea să aibă loc la sfârşitul anului. Cu aceeaşi prilej, dl. Chebeleu a spus că domnul Iliescu se va afla în zilele de 4-5 octombrie la Strasbourg, la sediul Adunării generale a Consiliului Europei, unde va susţine un expozeu în fața plenului adunării. Preşedintele Iliescu la Braşov Ieri, preşedintele ţării s-a aflat la Braşov, unde a participat la lucrările Congresului Uniunii Naţionale a Organizaţiilor Luptătorilor din Decembrie 1989. Cu acest prilej, dl. Iliescu a făcut o pledoarie pentru coeziune naională în vederea depăşirii problemelor perioadei actuale ale tranziţiei. Preşedintele a vizitat, de asemenea, Universitatea „Transilvania" din Braşov. Convocarea Comitetului Naţional al P.A.C. în vederea analizării situaţia explozivi create în cadrul Convenţiei Democratice, preşedintele P.A.C., dl. Nicolae Manolescu, a convocat pentru miercuri, 5 octombrie, Comitetul Naţional al P.A.C. Confirmarea domnului Moses Senatul american a confirmat numirea domnului Alfred Moses în funcția de ambasador al S.U.A. în România, în pofida neavenitelor proteste ale celor 7 parlamentari români. ŞEDINŢA CONSILIULUI MUNICIPAL Ieri s-au dezbătut • o informare cu privire la iluminatul public în municipiu , dezmembrarea unor terenuri pentru construcţia de garaje şi • concesionarea unui teren pentru construcţia unui complex social pentru ţigani. Vă vom informa, în viitoarele numere ale ziarului nostru, asupra conţinutului dezbaterilor la fiecare in aceste puncte. Astăzi veţi afla despre garajele, care, sperăm, destul de repede, se vor construi în zona blocului 34 de la intersecţia străzilor Nicolae Iorga şi Grigore Bălan (Piața Muncii). Există, la acest bloc, o curte interioară aflată acum în paragină. Conform propunerii Executivului local, această curte interioară urmează a se betona şi, datorită marii trereri de garaje, a se amenaja locuri de parcare şi garaje. Propunerea a fost adoptată în unanimitate de consilierii prezenţi la şedinţă, urmând a se stabili condiţiile în care aceste garaje se vor construi după ce formalităţile presupuse de dezmembrarea parcelelor respective vor fi fost îndeplinite. Pentru informarea dv., e vorba de 32 de garaje, pe două rânduri, lipite cu spatele. S-a propus ca aceste garaje să nu fie din prefabricate, ci să se adopte un proiect nou, care să ne scape de monotonia garajelor construite din elemente prefabricate - greoaie și costisitoare. Primul pas, adoptarea hotărârii privind dezmembrarea parcelelor, s-a făcut Să vedem cât de repede se vor face şi următorii. Desigur, zona respectivă nu va fi betonată în întregime, fără a se lăsa foc nici unui copac, nici unui petec de iarbă verde, cum obişnuia a face fostul tovarăş, actualul domn, prim-secretar Nagy (a se vedea curţile interioare ale unor blocuri din zona Gării). Vom reveni, aşadar, asupra celorlalte aspecte ridicate în şednţa de consiliu de vineri, care a excedat prin acuzele nejustificate aduse de unii consilieri U.D.M.R. ziarului nostru şi autorului acestor rânduri. Nu voi comenta acum discuţiile în această direcţie, rămâne pe săptămâna viitoare Dumitru MANOLACHESCU Unii consilieri U.D.M.R. sunt preocupaţi de ziarele locale Un viitor de câştigat la... „Viitorul“ Socom 9 Nemţii preferă sacoşele... ecologice . Şi producţia de covoare ar putea reintra „pe rol“ . Vânzarea unor spaţii disponibile — o altă soluţie salvatoare ! Pe domnii Cătălin Morar, preşedintele Socom „Viitorul“ în crsura Buzăului l-am aflat căţărat pe... acoperişul clădiii în care fiinţează principalele secţii ale acestei cooperative meşteşugăreşti. Supraveghea reparaţiile la stricăciunile provocate în vara anului trecut de o furtună abătută asupra oraşului de la poalele Ciucaşului. Despre o altă „furtună“ din care conducerea încearcă să scoată la liman această unitate economică am stat de vorbă mai apoi. Până cu vreo câteva săptămâni în urmă „Corabia" părea că se va duce la fund. înglodată în datorie - un credit de vreo 40 de milioane de rambursat la Bankcoop, plus dobânzile - cu aproape tot personalul trimis în şomaj, numai o minune o mai putea menţine cât de cât pe „linia de plutire". Şi iată, se pare că ea se va produce. Căci, după cum îmi spuneanterlocutorul, printr-un colaborator apropiat din Braşov, s-a obţinut în cooperare cu o ţesătorie din Codlea, de la o firmă din Germania, o comandă pentru un prim lot de sacoşe din... bumbac, imprimate. De ce din bumbac? ..Pentru că prin Occident lumea s-a cam săturat de cele din plastic și la modă sunt acum sacoşele din materiale... ecologice. Pentru noi, dacă vom reuși să facem față exigenţelor beneficiarului, ar fi vorba de o adevărată mană cerească. Am obţine pentru perioada care a mai rămas din acest an o comandă de 50 000 bucuţi, iar pentru la anul cererea este estimată la 7 milioane bucă!!! Deocamdată, dacă totul va merge bine, vom putea relua producţia la secţia confecţii cu vreo 20 din cele 32 de persoane aflate acum în şomaj iar în anul viitor, dată fiind cantitatea mare de ţesături din bumbac necesitată de porducerea acestor sacoşe - cerere pe care Aurel GOLCIU (■Continuare în pag. 1 20) 1 octombrie—Ziua vârstei a treia lată o idee lăudabilă: la început de toamnă se sărbătoreşte generația aflată în... „toamna vieţii“ - persoanele de vârsta a treia. Spunem lăudabilă, deoarece bătrânii, pensionarii reprezintă o largă categorie în România, statisticile internaţionale plasându-ne şi din acest punct de vedere, undeva, în coada... Europei. Pur şi simplu la 1,8 persoane angajate revine pensionari Un raport nemaiîntâlnit a ceea ce grevează mult situaţia economică, şi aşa destul de grea din fara noastră. Iar cum unii parlamentari vor să împingă şi mai jos această proporţie, propunând o lege graţie căreia şomerii trecuţi de 50 de ani să poată - la cerere - să fie pensionaţi - înseamnă că aproape jumătate din cetăţenii maturi vor sta acasă aşteptând să treacă luna şi să vină banii! Sigur, acest ultim act normativ se găseşte doar în stadiu de intenție, însă nu se știe ce va fi mâine... Acum, dacă privim din punctul de vedere al celor rămasi fără un loc de muncă la o etate destul de avansată, fără posibilitate de recalificare și după epuizarea tuturor ajutoarelor date de stat, o asemenea lege Horia C. DELIU (Continuare in pag. p 2-6| ÎN ZIARUL DE AZI. c®* Sport, la sfârșit de săptămână . TÂRGUL DE TOAMNĂ Poate, la anul?! Aşa cum am promis, revenim astăzi cu câteva impresii despre târgul de mostre din cadrul Târgului de toamnă desfăşurat zilele acestea în municipiul Sfântu Gheorghe. În spaţiul expoziţional aflat la etajul IV al Magazinului universal ŞUGAŞ, linişte şi pace la ora deschiderii, adică 101 Linişte pentru că în afara produselor firmelor expozante şi a persoanelor desemnate pentru reprezentare nu prea e nimeni! De ce, e greu de spus!? Să vedem însă opinia unuia dintre organizatori, în persoana d-lui Kádár István, de la firma „MEDIORG“ (firmă de Alexandra MORAR (Continuare în pag. a 4-a) Lăsaţi orice speranţă... .. voi, cei ce aţi mai crezut că una din puterle în stat, chiar prima, ar putea fi Parlamentul României. Un simulacru, o ceartă la uşa cortului în care ţaţa Miţa o acuză de furt pe ţaţa Leanta şi invers, spre deliciul unei părţi a uliţei, ne-a convins săptămâna aceasta de contrariu. La asemenea nivel parlamentarvroiam să zic academic, dar PUNCTE DE VEDERE m-am oprit la timp să nu-i jignesc pe „nemuritori") s-au coborât discuţiile pe tema raportului Vonica încât ţi-e aproape lehamite să vezi şi să auzi bălăcărelile în jurul unei teme pe care am sperat-o incitantă şi aducătoare de lumină în amărâta noastră viaţă socială. Au vrut însă cu adevărat senatorii şi deputaţii să ne izbăvească de meteahna corupţiei? Poate că da unii însă numai la nivelul unu acar Păun care a furat doi ştiulefi de porumb, nicidecum să-l atingă pe Icsulescu prins cu... strungul în buzunar. Dezbaterea parlamentară ne-a deschis încă o dată ochii privind limitele legislativului. Indferent de coloratura politică, parlamentarii ne-au demonstrat că nu pot face abstracţie de pasiuni, nu se pot debarasa precum Gabriel FLORESOI I (Continuare in pag . 2 .