Cuvântul Nou, octombrie 1995 (Anul 6, nr. 1462-1482)

1995-10-14 / nr. 1471

CUVÂNTUL NOU COTIDIAN SOCIAL-POLITICIIJMitlulCRVASNI Anul VI Nr. 1471 Sâmbătă 14 octombrie 1995 4 pagini — 100 lei „Poşta Română este dotată la nivelul anilor ’50 ‘! Miercuri, 11 octombrie a.c., a avut loc şedinţa Biroului executiv al Federaţiei Sindicatelor din Poşta Română, care s-a desfăşurat la Sfântu Gheorghe, conform unei benefice strategii a federaţiei de a-şi ţine aceste şedinţe lunare de birou de fiecare dată în alt judeţ. Cu acest prilej au fost analizate condiţiile tehnice şi de muncă din oficiile poştale orăşeneşti de pe teritoriul judeţului Covasna. Câteva impresii şi concluzii vom desprinde din cele ce urmează: Lucian Sopeanu, preşedintele Comisiei paritate şi strategie: „Nu am găsit o imagine diferită de cea pe care o avem la nivelul întregii ţări. Şi colega de la Covasna (oraşul - n.n.) are aceleaşi probleme de subdimensionare de personaj, condiţii destul de grele de lucru, dar am întâlnit o altă mentalitate şi este un compliment la adresa celor de aici." Olga Oprea, preşedintele Sindicatului din Poştă Bacău: „La Intorsura Buzăului am rămas mâhnită de relaţia nu prea bună între Poştă şi Telecom. Imaginea din oficiu este dureroasă. Oamenii doresc alte condiţii de muncă, nn holul public era dezastru, dezolant. Este păcat, se pierde imaginea despre ceea ce ar trebui să fie Poşta pentru cetăţeni. Din spusele d-lui Matei Brătianu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Poşta Română, am reţinut: „Cu toate că Poşta Română este dotată la nivelul anilor ’50, ea este una din cele 4 administraţii de poştă la nivel mondial, aducătoare de profit şi care nu are subvenţie de la buget. Suntem un sindicat puternic, salariaţii Poştei Române au încredere în acest sindicat de vreme ce sunt membri 30.000 din aproape 35.000 angajaţi. Şi asta în condiţiile în care mişcarea sindicală din România traversează un con de umbră. Pe fondul fricii paralizante de şomaj, şi dl Alexandra MORAR Continuare in pag. 2) IN ZIARUL DE AZI :  Viaţa creştină Sfânta şi Preacuvioasa Paraschiva ■ Programul TVR şi Satelit ■ Sport, la sfârşit de săptămână La Băcel cel bune se adună ! De cum am intrat pe drumul spre Băcel, care începe de la podul peste Răul Negru, pe „coama" digului, am remarcat pietrişul proaspăt aşternut şi fixat sub rolele unui cilindru-compactor, pe care aveam să-l „descopăr" aproape de intrarea în sat, pus la treabă de tânărul Dull Szabó Attila de la UTCONS S.R.L. „Nu mai am mult şi-l dau gata. Probleme nu sunt. După cum vedeţi, materialul e depozitat în continuare în grămezi, aşa că numai vremea să rămână bună de lucru.” La primăria din Chichiş, aveam să aflu, că cele vreo 40 de milioane de lei carte vor fi cheltuite pentru executarea lucrărilor la acest obiectiv, pe o porţiune de 2 kilometri, au fost aloca- Aurel GOLCIU , Lemnul, de la întrebuinţările cotidiene la perenitatea artei MStr.0'’ 6003! uo’ois, i- K ■ O » * i • Se fură în draci de pe câmp Venirea sezonului recoltării cartofilor a făcut să prolifereze și numărul dijmuitorilor cu ... două picioare! Iată un prim caz cu următorii autori: Kalanyos János (33 ani), Mocsei Piroska (21), Üdvös Zsuzsanna (56), Kalanyos Zema (35), toţi domiciliaţi în comuna Băţeni. Ei au sustras 120 kg de cartofi de pe tarlaua unui cetăţean din oraşul Baraolt, fiind depistaţi la scurt timp de către organele de Poliţie. Prejudiciul a fost recuperat, iar hoţii sunt cercetaţi sub aspectul infracţiunii de furt în dauna avutului particular. Şi la Valea Crişului un grup de indivizi hămesiţi au dat iama pe tarlale. De data aceasta nu s-au mai încurcat cu cantităţi modeste, ci au burduşit patru căruţe cu soiuri de calitatea întâi. Persoanele implicate au fost şi ele depistate, au domiciliul în Ghidfalău şi se numesc Bodi Samuil, Gábor János, Mocsel Iuliu, Roman Zoltán. „Prada" în cele din urma s-a întors la proprietar (S.C. Buzso), iar făptaşii dau acum seama în faţa legii. Şi în perioada următoare se cere o atenţie sporită din partea proprietarilor de asemenea culturi, întrucât nărăviţii nu se sperie cu una cu două. Lt. Mariana ORZEA, Horia C. DELIU (Continuare în pagi 2a) LA MULŢI ANI! Tuturor celor care se numesc Paraschiv şi Paraschiva „Să lucrăm pentru pace“ In organizarea Direcţiei pentru cultură din cadrul Ministerului de Interne, a Inspectoratuluijudeţean de Poliţie şi a inspectoratului pentru cultură Covasna, joi, 12 octombrie, la Centrul de cultură Arcuş, a avut loc o „expediţie culturală", in cadrul căreia au fost prezentate noi apariţii editoriale ale Editurii Ministerului de Interne . „Istorie şi valori" de profesor universitar dr. Mihail Diaconescu, conţine studii academice, comunicări, articole, eseuri prezentate la Academia Română, Universitatea Sorbona - Paris, Academia de ştiinţe din Bonn, referitoare la o perioadă foarte puţin cunoscută din istoria poporului român, aceea a marilor scriitori teologi daco-romani, de valoare universală, din secolele IV, V, VI, şi începutul secolului VII. „ARDEALUL - pământ, cuvânt şi suflet românesc" de dr. Ion Dulamă-Peri, este o carte despre pământul Ardealului ca fond integral al României, aducând dovezi incontestabile ale continuităţii românilor pe acest teritoriu, precum şi despre etimologia toponimului Ardeal, de origine daco-celtică. Seara culturală de la Ar A. MORAR (Continuare în pag .6 26) (Continuare in pag o 2 o) Frica păzeşte O bostănărie sub formă de alianţă guvernamentală, atacată de la o vreme tot mai des nu atât de „lupii" din pădurea Opoziţiei, cât de „câinii de pază" din propria grădină. Ca să fim mai clari că nu s-au aprobat ! PROVERBE IN ACTUALITATE încă art. 205 şi 206 din noul Cod Penal, să spunem că episodul Iliescu - Vadim, al nu ştiu câtelea din ’90 încoace, a umplut, se pare, paharul răbdării prezidenţiale dar şi a PDSR. Afectaţi de oribilul portret pictat de acest „Jirinovski" balcanic în propriul ziar, par a fi mai ales fruntaşii partidului de guvernământ, pre bostănăria ! şedinţele ţârii păstrând o discreţie şi o tăcere aproape vinovate. Aşa că tot la PDSR ajungem, care s-a declarat foarte ofuscat , prostiile debitate de Vesi Tudor, ameninţând cu ruperea relaţiilor cu PRM Nenorocirea e că nu-i prima ameninţare de acest gen, rămasă fără urmări. Este PDSR suficient de puternic ca să reziste unei confruntări cu liderul PRM? Sigur că este, dacă şi preşedintele Iliescu îl ajuta. Sâmbăta trecută dl. Iliescu a avut o întrevedere cu liderii importanţi ai partidului de guvernământ, în care Dumitru MANOLACHESCU