Cuvântul Nou, iunie 2001 (Anul 12, nr. 3095-3120)

2001-06-01 / nr. 3095

Social - Politic ttDupă alegeri, PDSR Covasna şi-a schimbat mesajul” Miercuri, restaurantul Bodoc a găzduit o nouă conferinţă de presă a conducerii filialei Covasna a Partidului România Mare. “Am sperat ca vizita în Covasna a preşedintelui Iliescu să rezolve problemele judeţului, însă acest lucru nu s-a întâmplat, pentru că el a venit să serveacă prânzul la Dunapali. Prin luările de cuvânt ale reprezentanţilor societăţii civile din sala Prefecturii s-au expus problemele grave ale judeţului Covasna, dar mai ales ale comunităţii româneşti. Spre surprinderea societăţii civile însă, deputatul Căşunean a luat partea UDMR-ului în aşa fel încât membrii Uniunii nici nu au trebuit să ia cuvântul. Toate afirmaţiile şi le-a motivat prin faptul că de la Bucureşti se văd altfel problemele judeţului nostru. în campania electorală, membrii PDSR Covasna au spus că vor să rezolve problemele economice, sociale de aici, dar mai ales pe cele ale comunităţii româneşti. Apoi, după alegeri, aceştia şi-au schimbat total mesajul, întrecându-se, totodată, în a se năpusti asupra comunităţii româneşti. Mai rămâne doar să le dea nevestele udemeriştilor”, şi-a început dl. Gică Agrigoroaie întâlnirea cu mass media, adăugând ulterior: “Victor Ciorbea, Radu Vasile şi Emil Constantinescu au făcut şi ei vizite în Covasna şi eşecul s-a ales de ei, cum se va întâmpla şi cu Ion Iliescu, pentru că PDSR-ul nu va putea minţi populaţia la infinit. Pedeseriştii nu fac altceva decât închid fabricile şi dau afară muncitorii. Este o hoţie şi o metodă Conferinţă de presă la PRM de tragere de timp pentru a se putea menţine la guvernare, însă începând din august - septembrie Guvernul, va scârţâi din toate încheieturile. Atât PDSR-ul, cât şi PNL-ul şi PD-ul se năpustesc asupra PRM-ului, pentru că vor să ne ia electoratul. Cu ce să ni-l ia, cu sacul? Conducerea PDSR- ului crede că UDMR-ul se va opri aici, dar acest lucru nu se va întâmpla pentru că ei vor autonomie maghiară. Udemeriștii au făcut câteva incursiuni în Moldova, în special în judeţul Bacău, pentru a-i atrage pe ceangăi aici, însă au fost luaţi la bătaie. Acum folosesc altă metodă, îi invită pe copiii ceangăi să studieze limba maghiară în zona noastră, promiţându-le cai verzi pe pereţi (gratuităţi la şcoală, materiale, masă şi cazare gratuită).” în altă ordine de idei, abordând cel de-al doilea şi ultim subiect al conferinţei, preşedintele PRM Covasna a făcut referire la Spitalul Judeţean, care "a primit în 5 mai 2000 adresa cu numărul 3207 prin care Direcţia de Sănătate Publică Covasna cerea închirierea unui spaţiu din incinta spitalului fără licitaţie publica laboratorului medical Biogen. Datorită aplicării acestei hotărâri, laboratorul de analize medicale al Spitalului Judeţean pierde anual peste un miliard de lei, în vreme ce recoltorul acestuia a fost mutat pe holul secţiei. Circuitele recoltorului s-au deteriorat, iar DSP Covasna încearcă acum să dea vina pe directorul spitalului (n.r. fostul director, deoarece dl. Sándor József a fost demis).” A consemnat Doru Decebal FELDIOREAN Mioarele covăsnene au dat în „ boala oilor nebune“ La marginea Ozunului, 110 oi şi capre s-au...sinucis b ovinele s-au aruncat unele peste altele într-o râpă Miercuri noaptea, într-o râpă de lângă comuna Ozun, peste 100 de oi au murit strivindu-se între ele. După ce s-a înserat, ciobanii au încercat să mute o turmă de la Malnaş la Ozun. O oaie mai nărăvaşă a luat-o înainte şi a coborât într-un şanţ ceva mai adânc. Restul turmei s-a luat după ea şi, în câteva clipe, jumătate din turmă s-a trasformat într-o masă inertă de carne sângerândă. Pentru perioada verii, sătenii din Ozun şi Lunca Ozunului şi-au lăsat oile pe mâna a patru ciobani din întorsura Buzăului. Fiincă pe raza comunei Ozun nu prea sunt păşuni, edilii localităţii au închiriat o suprafaţă de 108 hectare de păşune la marginea comunei Malnaş. Din data de 6 mai, ciobanii s-au mutat cu stâna însă, proprietarii animalelor nu au fost mulţumiţi. Ei spun că de când oile lor au fost duse la Malnaş, animalele dau mai puţin lapte. Sătenii sunt de părere că pe păşunea închiriată nu este iarbă suficientă, şi că vor să le aducă acasă. Deşi primarul comunei Ozun, dl. Bereş Iuliu le-a interzis să se întoarcă cu turma la Ozun, totuşi, cei patru ciobani au încărcat totul în căruţe şi au mânat oile spre sat. Au mers aşa aproape toată noaptea. La câteva sute de metri de păşunea din Ozun, oile au dispărut întro râpă. Ciobanii spun că o oaie mai nărăvaşă a luat-o înainte şi a intrat întro râpă, iar celelalte mioare i-au urmatexemplu. Fiindcă panta era foarte abruptă, animalele au căzut unele peste altele, formându-se un morman de oi. Ciobanii au coborât şi ei încercând cu disperare să le readucă pe păşune, însă, ele au continuat să se arunce în râpă. 108 oi şi două capre au murit sub greutatea celorlalte. Pentru a evita pericolul unei poluări a mediului, conducerea Direcţiei Sanitar Veterinare s-a deplasat în zonă şi a dispus luarea unor măsuri urgente. Astfel, cadavrele au fost scoase din râpă şi îngropate la circa un metru adâncime. Proprietarii animalelor vor să fie despăgubiţi însă, valoarea pagubei fiind extrem de mare, ciobanii nu pot să plătească prejudiciul. Ei speră ca oamenii să fie înţelegători şi să accepte plata eşalonat, în bani sau în produse lactate. Răzvan Condrea Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat favorabil proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat, joi, favorabil proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, respingînd toate amendamentele propuse. Membrii comisiei nu au acceptat propunerile PRM de eliminare a unor domenii în care Guvernul va fi abilitat să emită ordonanţe în perioada de pînă la cea de-a doua sesiune parlamentară a anului 2001. PRM, susţinut şi de PD, a propus ca Guvernul să nu poată emite ordonanţe privind îmbunătăţirea cadrului legislativ pentru privatizarea societăţilor comerciale cu capital de stat, pe motiv că acest lucru contravine Constituţiei, care stipulează că regimul juridic al proprietăţii este reglementat prin legi organice, iar, în perioada vacanţei parlamentare,Executivul nu poate modifica domeniul legilor organice. Ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, Acsinte Gaspar, a precizat că Guvernul nu intenţionează ca modificările cuprinse în ordonanţe să fie de natură organică, chiar dacă domeniul este cel al legilor organice. Deputatul PD Emil Boc a criticat faptul că Guvernul va fi abilitat să emită ordonanţe începînd cu data intrării în vigoare a acestei legi de abilitare şi nu o dată cu vacanţa parlamentară, însă membrii comisiei au respins această obiecţie. O altă prevedere din proiectul de lege criticată de reprezentanţii PRM şi PD a fost cea potrivit căreia ordonanţele depuse de Guvern în această perioadă vor fi dezbătute de Parlament în procedură de urgenţă, deşi Executivul nu poate emite ordonanţe de urgenţă, ci numai simple. Deputatul PD Emil Boc a afirmat că în Constituţie se prevede că ordonanţele simple nu pot fi dezbătute în procedură de urgenţă. La rîndul său, Gaspar a apreciat că Parlamentul poate adopta proiecte de lege în procedură de urgenţă, iar Guvernul trimite la forul legislativ proiecte de lege pentru aprobarea de ordonanţe. Deputaţii UDMR din Comisia juridică nu au participat la şedinţă, aceştia părăsind miercuri lucrările în semn de protest faţă, de modul în care preşedintele acestei comisii, Ionel Olteanu, a condus şedinţa în care se dezbătea ordonanţa privind prevenirea şi sancţionarea oricărei forme de discriminare. Proiectul de abilitare mai cuprinde posibilitatea ca Guvernul să emită ordonanţe în domeniile ratificării unor acorduri internaţionale, consolidării sistemului fiscal al impozitelor, rectificării bugetului, întreprinderilor mici și mijlocii, scutirii de la plata TVA a importurilor de tehnică militară. Senatul a adoptat proiectul legii privind vânzarea spaţiilor comerciale aflate în administrarea consiliilor judeţene sau locale Senatul a adoptat,joi, proiectul de lege privind vînzarea spaţiilor comerciale aflate în administrarea consiliilor judeţene sau locale, care prevede că aceste spaţii vor fi privatizate de autorităţile locale, iar sumele rezultate din această operaţiune se vor afla, în proporţie de 85%, la dispoziţia consiliilor locale. O cotă de 15% din sumele obţinute din privatizarea spaţiilor comerciale va deveni venit la bugetul de stat. Iniţial, Guvernul a propus ca sumele rezultate din aceste vînzări să fie destinate construirii unor locuinţe sociale, dar, la propunerea senatorului,PD Maria Petre şi a Comisiei pentru administrare publică din Senat, această prevedere a fost eliminată. Maria Petre a explicat că decizia privind destinaţia sumelor rezultate din privatizare trebuie luată de autorităţile locale. în proiect se prevede că, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acestei legi, consiliile locale vor aproba, prin hotărîre, lista spaţiilor care vor fi vîndute, iar la 15 zile după aprobarea listei va fi publicat anunţul de vînzare prin licitaţie a spaţiilor comerciale. Listele privind spaţiile comerciale care vor fi vîndute se aprobă cu votul a două treimi din numărul consilierilor, iar prefectul poate cere consiliilor modificarea sau completarea listelor. în cazul în care consiliul local respinge cererea prefectului, acesta se poate adresa instanţei de contencios administrativ. Aceste spaţii se vînd prin negociere directă, la solicitarea persoanelor care le folosesc în baza unui contract de închiriere, locaţie de gestiune sau asociere în participaţiune. Proiectul permite ca vînzarea spaţiilor comerciale să se realizeze şi în rate, cu plata unui avans de 25% din preţul de vînzare şi cu perceperea unei dobînzi de 10%. La propunerea senatorului UDMR Petre Eckstein, Senatul a decis ca vînzarea spaţiilor comerciale trecute în proprietatea statului în condiţiile Legii 10/2001 privind imobilele naţionalizate să fie suspendată pînă la încheierea procedurilor de restituire. Proiectul îi obligă pe primari, precum şi pe preşedinţii consiliilor judeţene să raporteze lunar la Ministerul Administraţiei Publice stadiul procesului de vînzare a spaţiilor comerciale. Spaţiile comerciale cumpărate în condiţiile acestei legi nu pot fi înstrăinate prin acte între vii timp de cinci ani de la data dobîndirii. Ministerul Educaţiei şi Cercetării a stabilit structura anului şcolar 2001-2002 Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Ecaterina Andronescu, a anunţat, joi, structura noului an şcolar, după ce Executivul a solicitat decalarea cu o săptămînă a începerii cursurilor. Astfel, anul şcolar 2001-2002 va avea 34 de săptămîni, însumînd 170 de zile lucrătoare şi va începe în data de 15 septembrie, zi în care vor fi organizate doar festivităţile de deschidere a anului şcolar. Anul şcolar 2001-2002 este structurat pe două semestre, după cum urmează: Semestrul 170 de zile Cursuri 17 septembrie 2001 - 21 decembrie 2001 Vacanţă 22 decembrie 2001 - 7 ianuarie 2002 în perioada 5-9 noiembrie 2001, clasele I-IV nu vor face cursuri, învăţătorii vor desfăşura cu elevii excursii, vizite, concursuri şi alte activităţi cu scop didactic şi educativ. Semestrul al Il-lea100 de zile Cursuri7 ianuarie -14 iunie 2002 Vacanţă18 martie - 24 martie 2002. Vacanţă de Paşti29 aprilie - 7 mai 2002 Clasa a Vlll-a termină cursurile în ziua de 7 iunie 2002. Vacanţa de vară 15 iunie - 15 septembrie 2002. In situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climatice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba şcolilor, la cererea conducerii acestora şi cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, modificări ale structurii anului şcolar stabilite prin acest Ordin. Aprobarea se acordă în condiţiile asigurării numărului de 34 de săptămîni şi 170 de zile de şcoală. Astfel de aprobări vor avea în vedere asigurarea posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele organizate la sfîrşitul anului şcolar (capacitate, bacalaureat, absolvire, şcoala profesională). Evaluarea cunoştinţelor elevilor se va realiza în mod ritmic, pe întrega durată a semestrelor. în ultimele săptămîni de şcoală ale fiecărui semestru se va asigura recapitularea şi consolidarea cunoştinţelor. începerea anului şcolar la 15 septembrie a fost cerută de către premierul Adrian Năstase pentru ca, în primele două săptămîni ale lunii, să poată funcţiona un program social de turism care se adresează studenţilor, elevilor, indiferent de forma de învăţămînt, de stat sau particular, tarifele pe litoral urmînd să fie, în aceasta perioadă, cu 60-70 la sută mai mici decît cele din prima parte a sezonului. In atenţia viitorilor 9 elevi de clasa a V-a Elevii care vor să se înscrie în clasa a V-a, profil sport (handballete, fotbal-băieţi) în zilele de 12,13 şi 14 iunie 2001 la ora 13 sunt aşteptaţi să se prezinte în curtea Grupului Şcolar „Potsa József” (fostul Liceu Textil Oltul) pentru pregătire în vederea susţinerii examenului de admitere la probele teoretice şi practice specifice acestui profil. (D.A.) Cursurile pieţei valutare din 31 mai 2001 anunţate de BNR 9 1 EURO 24408 1 dolar SUA 28754 1 AUR (preţ în lei) 245999 1 marcă germană 12480 1 franc francez 3721 100 lire italiene 1261 Preşedintele UDMR Markó Béla apreciază modul în care pot fi rezolvate cu PDSR problemele rămase nesoluţionate cu fosta coaliţie Preşedintele UDMR, Markó Béla, susţine, într-un interviu acordat cotidianului Népújság, că, în colaborare cu PDSR, care este, în opinia sa, un partid ordonat, se pot rezolva multe probleme pe care Uniunea nu le putea soluţiona în trecut cu fosta coaliţie guvernamentală. “Acum se poate vedea cît de multe lucruri pot fi rezolvate cu un partid de guvernămînt ordonat, de la priorităţi legislative pînă la probleme concrete, cum ar fi autorizarea funcţionării universităţii particulare Sapientia. Aceste probleme au fost abordate mult mai greu în timp ce participam la coaliţie", a afirmat preşedintele UDMR. El a arătat că munca alături de partidul de guvernămînt influenţează nu doar activitatea parlamentară, dar și pe cea guvernamentală, dar a precizat că UDMR nu sprijină puterea fără să o critice. “Sîntem răspunzători pentru acordurile încheiate. Cînd apare o problemă, de exemplu pe marginea proiectelor de lege, noi ne consultăm. Deci nu poate fi vorba de sprijinirea guvernării fără critici", a precizat Markó. “Cred că putem fi parteneri cu adevărat corespunzători pentru PDSR, deoarece nu sîntem concurenţi, între noi pot exista relaţii bune sau rele, în anumite cazuri ar putea fi chiar conflicte deosebit de mari, însă noi nu contăm ca rivali pe scena politică. Pe de altă parte, aflat la putere, problema se modifică. PDSR adoptă reglementări referitoare la limbă pe care au încercat, cu cîţiva ani în urmă, să le împiedice cu orice preţ şi sper că nu vor exista tulburări de memorie nici în cursul aplicării acestora”, a declarat Markó. Referitor la legea statutului maghiarilor de peste hotarele Ungariei, preşedintele UDMR susţine că adoptarea acesteia este importantă, însă consideră că nu rezolvă problema rămînerii maghiarimii în ţara natală. “Avem nevoie în aceeaşi măsură de legi româneşti: legea administraţiei publice locale, legea funciară, acreditarea instituţiilor de învăţământ etc.”, a afirmat Markó Béla. Procentul de majorare a tarifelor la energia electrică ar putea fi stabilit săptămâna viitoare Nivelul de majorare a tarifelor la energia electrică pentru populaţie şi agenţii economici ar putea fi stabilit la sfîrşitul săptămînii viitoare, au declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, surse din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor (MIR). “Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a finalizat analiza privind ajustarea costurilor de producţie la Termoelectrica, dar va începe, din data de 4 iunie, o analiză şi la celelalte societăţi din domeniul energetic, întrucît există modificări şi în costurile acestora”, au precizat sursele citate. Termoelectrica a cerut, recent, ANRE ca preţul electricităţii produse de societate să fie circa 44 de dolari/ MWh, faţă de 38,5 dolari/MWh cît este în prezent, iar noul tarif pentru energia termică să fie de 24 dolari, adică aproximativ 650.000 de lei pentru o gigacalorie la un curs de 27.000 lei/dolar - rata de schimb la nivelul actual al tarifelor, în comparaţie cu 350.000 de lei/gigacalorie, cît plăteşte populaţia în prezent. Potrivit acestora, schimbarea legislaţiei privind fondurile de salarii şi creşterea cotelor de amortizare sunt doar cîteva motive pentru care au fost influenţate costurile societăţilor din domeniul energetic şi trebuie ajustate corespunzător. “Nu putem să ajustăm preţul numai în beneficiul Termoelectrica, pentru că şi celelalte societăţi sunt afectate”, au mai spus sursele citate. Ministrul Industriei şi Resurselor, Dan Ioan Popescu, declara recent că majorarea preţului energiei urmează să aibă loc în cursul lunii iunie. Ultima creştere a tarifelor la energia electrică s-a înregistrat în luna aprilie, în medie cu 6,1%. m în preajma “Zilei mondiale a mediului ” Mii de elevi din judeţ participă la acţiuni de igenizare a zonelor verzi, parcurilor şi zonelor de agrement în perioada premergătoare zile de 5 iunie - “Ziua mondială a Mediului" şi în judeţul Covasna au avut loc şi se vor desfăşura în continuare o serie de acţiuni şi manifestări cu tematică de mediu - concursuri, expoziţii de desene, salubrizări de zone verzi, parcuri şi zone de agrement - la care participă elevi din şcolile generale şi licee. Aceste acţiuni au ca scop conştientizarea tinerilor în ce priveşte necesitatea de a se aplica concret în asigurarea unui mediu curat şi sănătos. Numeroşi elevi de la Liceul “Mikes Kelemen” din Sfântu Gheorghe au participat luni, 28 mai, la igienizarea zonei Sugaş, în porţiunea de la ieşirea din municipiul reşedinţă de judeţ. Astăzi, la kilometrul 5, spre Vâlcele, 800 de elevi de la Liceul “Mihai Viteazul” urmau să ia parte la salubrizarea acestei zone de agrement. Tot astăzi, 600 de elevi de la Liceul “Körösi Csoma Sándor din Covasna vor face curăţenie în parcul central, zonele verzi, precum şi pe Valea Zânelor. Domnul inginer Emil Oanţă, inspector şef la Inspectoratul de Protecţia Mediului Sfântu Gheorghe, instituţia în organizarea căreia se desfăşoară acţiunile şi manifestările consacrate “Zilei mondiale a mediului”, ne-a declarat că participanţii care se vor remarca prin rezultate deosebite, vor fi premiaţi cu sume de bani şi dulciuri, valoarea totală a premiilor asigurate fiind de 200 de milioane de lei. între sponsorii care au contribuit la asigurarea fondurilor necesare pentru premieri se numără câteva societăţi comerciale cu profil de confecţii textile din municipiul Sfântu Gheorghe, Estelnic şi Breţcu, precum şi societăţile comerciale RAMBOX SA, LOTUS SRL şi AX SRL din Sfântu Gheorghe, în 5 mai, de “Ziua mondială a mediului" la sediul Inspectoratului de Protecţia Mediului Sfântu Gheorghe va fi organizată ziua porţilor deschise, acţiune la care sunt invitaţi să participe cetăţenii interesaţi de probleme de mediu şi care doresc să cunoască activitatea acestei instituţii. (Aurel GOLCIU) . - Mp \ -V iFI r. J P ^ |p mf'ţf _ Z ~ ** ........ Riscul de fi jefuit la care se expun cei care merg - mai ales - noaptea...”pe trei cărări” Se ştie că infractorii au o adevărată predilecţie pentru a-i jefui pe beţivani, deoarece ei reprezintă cele mai uşoare prăzi, fie că se găsesc în cârciumi, fie că se deplasează “pe trei cărări". Un asemenea caz s-a petrecut în seara de 19 mai a.c., când numitul R.I., din Sfântu Gheorghe, aflat în stare avansată de ebrietate în timp ce se deplasa spre casă pe strada Narciselor, s-a pomenit “uşurat” de o anumită sumă de bani (lei şi forinţi). Abia a doua zi a realizat pierderea şi a anunţat la Poliţia municipală, care a demarat cercetările.« La scurtă vreme au fost identificaţi autorii, în persoana lui Apa Lajos, de 30 de ani, şi Mocsel István, de 34 de ani, rromi, din Sfântu Gheorghe, ce au profitat de starea în care s-a găsit proprietarul banilor şi l-au “uşurat”, după ce se oferiseră cu amabilitate, chipurile, să-l conducă până acasă, deoarece nu se putea ţine pe picioare. Este bine că s-au putut recupera forinţii, deoarece hoţii nu au avut vreme să-i preschimbe, însă leii fuseseră în mare parte cheltuiţi. Cercetările se defintivează acum de către lucrători ai biroului Poliţiei Judiciare Sfântu Gheorghe, cu autorii în stare de libertate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat. Un furt de mobilă dintr-o locuinţă din Boroşneul Mare, efectuat ca urmare a pătrunderii făptaşului prin...pod! Ingeniozitatea infractorilor este recunoscută, ei uzitând cele mai năstruşnice căi de a da lovituri, deposedându-i pe unii dintre semeni de felurite bunuri. Lucrătorii Postului de Poliţie din Boroşneul Mare au fost sesizaţi în urmă cu câteva zile de către un localnic că persoane necunoscute i-au sustras din locuinţă câteva piese de mobilier, cum ar fi o masă extensibilă de 12 persoane şi un dulap compartimentat, pătrunderea în imobil făcându-se prin...podul locuinţei!!! Poliţiştii au trecut la efectuarea cercetărilor fireşti, care au de finalmente la identificarea autorului în persoana lui Gerebenes Carol, de 29 de ani, fără ocupaţie, domiciliat în Boroşneul Mare, care îşi depozitase liniştit bunurile la el acasă! Frumos, nu? Prejudicul echivalat la aproximativ 3,5 milioane de lei a putut fi predat părţii vătămate, iar G.C. este cercetat pentru comiterea infracţiunii de furt în dauna avutului particular. Deşi toţi pescarii cunosc care sunt perioadele de interdicţie, unii tot încalcă legea, sperând să nu fie surprinşi... Cei care sunt pescari (sau vânători) cunosc foarte bine care sunt perioadele prohibite, când vieţuitoarele se află în perioada de înmulţire, aşa că este interzisă capturarea lor. O amplă acţiune de depistare a celor ce, totuşi, încalcă legea a avut loc în 22 mai 2001, luând parte lucrători ai Serviciului de Ordine Publică din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna. S-au cercetat malurile râului Olt în dreptul localităţilor Sfântu Gheorghe şi Ilieni, ocazie cu care au fost identificaţi pescarii amatori Kamkaya Adalbert, de 35 de ani, domiciliat în Coşeni, Ioan Andronache, de 40 de ani, şi Ştefan Costaru, de 39 de ani, ambii din Sfântu Gheorghe, care dădeau la peşte în perioada interzisă. Susnumiţii au fost sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare de 1,6 milioane de lei, conform Legii nr. 194. Bineînţeles că s-a luat şi măsura confiscării sculelor, pentru ca autorii a nu mai fi tentaţi să recidiveze. Cel puţin o anumită perioadă de vreme... Rubrică realizată de Horia C. DELIU 9 Anul XII Nr. 3095 Vicepreşedintele PNŢCD Radu Sârbu susţine că nu va părăsi acest partid decât dacă va fi dat afară Vicepreşedintele PNŢCD Radu Sîrbu susţine că nu va părăsi acest partid decît dacă în cazul în va fi dat afară, transmite corespondentul MEDIAFAX. Sîrbu a declarat, joi, într-o conferinţă de presă la Braşov, că alegerea sa şi a lui Ioan Mureşan în funcţiile de vicepreşedinţi ai acestei formaţiuni politice a fost un semnal important pe care PNŢCD l-a dat celor doi într-un moment dificil pentru ei. Sîrbu consideră că PNŢCD greşeşte dacă se delimitează repetat de oamenii care sunt în discuţia publică. “Partidul care se delimitează din motive meschine de un grup este un partid condamnat la izolare”, a spus el. Vicepreşedintele PNŢCD este de părere că partidul are toate şansele să reintre în Parlament la alegerile din 2004 şi că ţinta acestei formaţiuni politice este, în perioada umătoare, recuperarea propriului electorat. “PNŢCD rămîne, în acest moment, singura voce de opoziţie. Nu se poate vorbi de o opoziţie reală între PDSR şi PRM. UDMR este la putere şi acesta este un lucru bun pentru ţară. PNL are interse economice prea mari pentru a se pune de-a curmezișul puterii”, a mai adăugat Sîrbu. TALON DE MICA PUBLICITATE GRATUIT! VALABIL NUMAI PENTRU PERSOANELE FIZICE □ata: 1 Iunie SOO' Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 1000 lei/cuvânt. Subsemnatul..............................................................................dmiciliat în..........................................................................Buletin Identitate: seria...............nr.........................vă rog să publicați anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: ................................................................Semnătura................................ Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poștă.