Cuvântul Nou, martie 2002 (Anul 13, nr. 3321-3346)

2002-03-01 / nr. 3321

Social - Politic Anul XIII Nr. 3321 Primăria Sfântu Gheorghe începe plăţile către beneficiarii Legii 416/ 2001, privind venitul minim garantat După două luni de la demararea acţiunii de depunere a dosarelor pentru venitul minim garantat, la Primăria municipiului Sfântu Gheorghe, până în prezent s-au înregistrat 855 de cereri. Dintre acestea aproximativ 760 au fost rezolvate (favorabil) pentru care, începând cu data de 6 martie 2002, primăria va începe plata ajutorului social în baza Legii 416/ 2001, privind venitul minim garantat. Pentru evitarea aglomeraţiei la caseria primăriei a fost elaborat un program conform căruia beneficiarii ajutorului social se vor prezenta pentru a-și ridica banii (câte 120 de persoane pe zi). Astfel în data de 6 martie sunt programate pentru plată primele 120 de persoane, în 7 martie până la numărul 240, în 11 martie până la numărul 360, 12 martie până la 480, 13 martie până la 600, 14 martie până la numărul 720, iar în 18 martie toţi cei de la numărul 720 în sus (fiecare beneficiar este înregistrat cu un anumit număr, pe care fiecare îl cunoaşte). Dintre acestea sunt persoane care au efectuat muncă în folosul comunităţii sau care urmează să-şi efectueze orele (în funcţie de suma pe care o primeşte ficare ca ajutor social), în cazul în care cineva nu doreşte să presteze muncă în folosul comunităţii, aşa cum a fost cazul unei persofene, va fi şters de pe lista beneficiarilor venitului minim garantat, iar suma pe care a primit-o până la acea dată va fi recuperată (?). (D. Andrei) Spitalele „de importanţă naţională“ din Covasna şi Vâlcele nu au primit bani nici de salarii Cu cele mai grave probleme se confruntă cele două spitale de importanţă naţională: Spitalul de boli cardiovasculare din Covasna şi cel de boli neuromusculare de la Vâlcele. Conform contractelor încheiate cu Casa Judeţeană de Asigurări Sociale de Sănătate, nici măcar cheltuielile de personal nu sunt asigurate, plata salariilor personalului putându-se efectua doar până,pe la jumătatea acestui an. Pentru a găsi cât mai rapid o rezolvare la această situaţie, conducerea DSP s-a adresat Prefecturii Covasna, în speranţa că va găsi un sprijin. Horia Grama, prefectul de Covasna ne-a declarat că s-au făcut memorii la CNASS şi la Ministerul Sănătăţii pentru a găsi o soluţie în vederea finanţării acestor spitale care primesc pacienţi din toată ţara. Prefectul judeţului ne-a declarat că se va încerca, pe de o parte, o redistribuire din bugetul CJASS pentru acoperirea deficitului celor două spitale, iar pe de altă parte, includerea acestor spitale între celelalte 40 de unităţi spitaliceşti care vor fi finanţate direct din fondurile Ministerului Sănătăţii şi Familiei. Răzvan CONDREA Guvernul şi Parlamentul au încălcat legile prin adoptarea OUG referitoare la SNTR PNL consideră că Guvernul şi Parlamentul au încălcat legile în vigoare prin adoptarea ordonanţei de urgenţă privind unele măsuri de redresare financiară la Societatea Naţională Tutunul Românesc, a declarat, joi, la o conferinţă de presă, deputatul PNL Eugen Nicolaescu. Nicolaescu a spus că Guvernul a încălcat prevederile legii privind ajutorul de stat, deoarece ordonanţa de urgenţă trebuia să aibă avizul Consiliului Concurenţei, iar Parlamentul, prin majoritatea PSD - UDMR, trebuia să respingă aceastăordonanţă pentru că încalcă legislaţia în vigoare, în opinia lui Nicolaescu, “Guvernul a încălcat acordul de asociere cu UE, care este o lege internaţională, obiigatorie pentru România”. “Nu se mai poate avea încredere într-un Guvern, care afirmă că luptă împotriva corupţiei cînd el însuşi se comportă corupt, mituit de beneficiarii încălcărilor legii”, a arătat Nicolaescu, adăugind că “nivelul corupţiei a atins majoritatea parlamentară PSD - UDMR, care a închis ochii la nelegiuirile Guvernului şi-l susţin din motive de aceeaşi natură”. Ordonanţa de urgenţă 180/2001, privind măsurile de redresare financiară la SNTR, a fost adoptată, marţi, de Camera Deputaţilor, iar PD, PNL şi PRM au votat împotrivă, numărîndu-se 170 de voturi pentru şi 69 voturi împotrivă. Opoziţia a reclamat încălcarea acordului cu FMI şi a Acordului european, care interzic “introducerea de scutiri şi facilităţi fiscale discreţionare”. Guvernul a anulat, săptămîna trecută, articolul 10 din Ordonanţa 186 referitoare la reeşalonări. * Un litru de benzină Premium va costa cu 500 de lei mai puţin de la 1 martie Societatea Naţională a Petrolului (SNP) Petrom va reduce, începînd de la 1 martie, cu 500 de lei,preţul unui litru de benzină Premium cu plumb, sucursala de distribuţie din Bucureşti a societăţii urmînd să vîndă acest tip de bezină cu 16.900 de lei litrul, a anunţat, joi, purtătorul de cuvînt al SNP, Gabriel Năstase. Năstase a spus că doar benzina Premium se va ieftini şi nu a precizat care este perioada de valabilitate a reducerii preţului. Petrom aplică reducerea şi la depozitele de la rafinării, cu 543.000 de lei pe tonă, corespunzător unei reduceri de 500 de lei/litru la pompă. Tot de la 1 martie, preţul unei încărcări al buteliilor de aragaz se va reduce cu 5.000 de lei. “Preţul maxim pe care sucursalele din teritoriu îl vor putea practica va fi de 160.000 de lei pentru o încărcătură de 12,5 kilograme”, a precizat purtătorul de cuvînt al SNP. Petrom deţine cea mai mare cotă de piaţă în domeniul distribuţiei de carburanţi auto din România, cu o reţea care include peste 430 de benzinării. în 12 martie, toate unităţile de învăţământ 79 din judeţul Covasna vor participa la o nouă simulare a examenului de capacitate După cum se ştie, la începutul lunii decembrie 2001 s-a desfăşurat o primă simulare a examenului de capacitate la limba şi literatura română, simulare la care au luat parte numai elevii de clasa a Vlll-a din mediul rural. Din cei 1389 de elevi înscrişi în clasa a Vlll-a la începutul anului şcolar în mediul rural, au fost implicaţi în simulare 1221. Rezultatele obţinute la această primă simulare a demonstrat încă o dată ceea ce s-a constat anul trecut în urma examenului naţional de capacitate. Din păcate şi de această dată rezultatele s-au dovedit a fi foarte slabe, de aici şi procentul de promovabilitate mult diminuat de anul trecut, datorită eşecurilor înregistrate în special de elevii din mediul rural. La această simulare mai mult de jumătate dintre elevii participanţi au obţinut medii sub 5 ( în număr de 658), medii între 5 şi 5,99 au obţinut 260 de elevi; între 6-6,99 un număr de 143 de elevi; între 7- 7,99 - 103 elevi; între 8-8,99 - 44 elevi, iar medii între 9 şi 10 numai 13 elevi. Printr-o adresă a Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna au fost transmise către şcoli greşelile tipice care au stat la baza acestor rezultate slabe şi foarte slabe, constatându-se în acelaşi timp faptul că în multe şcoli din mediul rural încă nu s-a început recapitularea materiei claselor V-VII. La nivel de inspectorat s-a propus ca inspectorii de specialitate să elaboreze o planificare a orelor de recapitulare a materiei de gimnaziu pe care toate unităţile şcolare să o urmeze. Următoarea simulare va avea loc în 12 martie 2002 în toate unităţile de învăţământ, atât din mediul rural, cât şi urban, şi la toate disciplinele. Cea de-a treia etapă a simulării şi ultima se va desfăşura în cursul lunii mai, atunci elevii fiind transportaţi la centrele de examinare unde şcoala pe care o frecventează a fost arondată. Cu această ocazie aceştia vor avea posibilitatea de a se familiariza cu o şcoală şi o clasă necunoscută lor, precum şi cu Supraveghetorii care vor fi prezenţi în clase pe parcursul simulării. Daniela ANDREI e Robertson: Summitul de la Praga nu va marca încheierea procesului de extindere Secretarul general al NATO, George Robertson, a declarat, într-un interviu publicat, joi, de cotidianul bulgar “Trud”, că summitul din noiembrie, de la Praga, nu va marca încheierea procesului de extindere a Alianţei, relatează AFP. “Praga nu va însemna închiderea porţilor NATO. Nu pot spune cîte ţări vor fi invitate să se alăture Alianţei, dar acesta nu este decît începutul extinderii ei şi nu încheierea", a declarat Robertson, care urma să se întîlnească cu preşedintele bulgar Gheorghi Părvanov, joi, la Sofia. “Ceea ce este important pentru noi şi trebuie să supraveghem mai îndeaproape, este gradul de pregătire a ţărilor candidate şi capacitatea lor de integrare în structurile NATO”, a precizat Robertson. Nouă ţări din Europa de Est şi de Sud - respectiv Slovacia, Slovenia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, România, Albania şi Macedonia - speră că la summitul de la Praga, vor fi invitate să facă parte din Alianţa Nord-Atlantică. Robertson a mai precizat că Alianţa “nu poate accepta ţari în care corupţia face ravagii, pentru că ea nu distruge numai statele respective, dar poate afecta şi NATO”. Secretarul general al NATO a lansat un apel către autorităţile de la Sofia, cerîndu-le să lupte împotriva corupţiei şi să găsească o rezolvare în privinţa integrării romilor. Pe de altă parte, el a apreciat că “Occidentul şi Rusia şi-au dat mîna” după atentatele din 11 septembrie din Statele Unite. “Noi toţi, ţări membre ale NATO şi ţări candidate, vom continua obiectivul propus, anume acela de a stabili contacte mai apropiate cu Rusia”, a declarat Lord Robertson. Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna va scoate în acest an la concurs 170 posturi de director şi director adjunct la unităţile de învăţământ din judeţ în ficare an, în luna martie. Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna organizează concurs pentru ocuparea posturilor de director şi director adjunct. Acest concurs se organizează pentru posturile ocupate prin delegaţie sau în unităţile de învăţământ unde mandatul de 4 ani al directorului a expirat. Termenul de predare a dosarelor candidaţilor este 4 martie ora 15, având în vedere faptul că în perioada 11-15 martie 2002 se va desfăşura concursul. Cel mai mare număr de posturi scoase la concurs (85 în total) este de director în grădiniţele din judeţul Covasna; la şcolile generale cu clasele l-IV sunt 29 posturi de director, la şcolile generale cu clasele l-VIII sunt 40 posturi, la licee şi grupuri şcolare 4, iar la clubul elevilor un singur post, în total fiind 159 posturi de director scoase la concurs. în ceea ce priveşte posturile de director adjunct acestea sunt în număr de 11 (la şcolile generale cu clasele I-VIII - 9, iar la licee şi grupuri şcolare 2). Pentru a avea posibilitatea de a participa la aceste concursuri, statutul personalului didactic stabileşte exact criteriile: în primul rând aceştia trebuie să fie titulari în învăţământ, să aibă o vechime de 5 ani şi gradul didactic I. Aşa cum preciza doamna Keresztely Irma, inspector şcolar general, în fiecare an învăţământul s-a confruntat cu aceeaşi problemă în privinţa ocupării acestor posturi. Doamna inspector general spunea: “avem cadre calificate în unităţile de învăţământ, dar din păcate, ori din punct de vedere al vechimii, ori al gradului didactic nu întrunesc condiţiile şi atunci ei nu pot participa la concurs. Vom organiza concursul şi anul acesta, după care vom analiza situaţia creată, şi la unităţile unde nu am avut candidaţi vom merge pe prelungirea cu încă un an a mandatului prin delegaţie a celor existenţi, numai în cazul în care consiliul profesoral sprijină această decizie, în caz contrar vom solicita propuneri de directori cu delegaţie din partea consiliului profesoral.'' Daniela ANDREI TOMBOLA R.C.A. ALLIANZ TIRIAC 9 Luni, 4 martie, ora 10,00, la sediul Sucursalei din Sf. Gheorghe Allianz Ţiriac Asigurări S.A va avea loc prima etapă a promoţiei R.C.A., la care participă toţi cei care şi-au încheiat o poliţă de răspundere civilă auto în luna decembrie 2001 şi ianuarie 2002, persoane fizice. Premiile oferite norocoşilor câștigători sunt: premiul I - un televizor color, premiul II - un telefon mobil, premiul III - un radio casetofon auto. (M.M.) în atenţia viitorilor conducători auto Deoarece conducerea Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Covasna a ajuns la concluzia că pentru suţinerea examenelor de conducere auto sediul cel mai adecvat se găseşte în cadrul Şcolii de şoferi “Codreanu”, din Sfântu Gheorghe, situat pe strada Oltului nr. 30 (vizavi de Pompieri), din data de 6 martie a.c. numai acolo se vor susţine examenele pentru cei interesaţi. Mai multe detalii se pot obţine la unitatea respectivă sau de la Serviciul Poliţiei Rutiere Covasna. (H.C.D.) Cursurile pieţei valutare din 28 februarie 2002 anunţate de BNR Cumpărare 32.350 28.000 100 Vânzare 32.650 28.250 116 1 dolar australian 16832 100 yeni japonezi 24369 1 dolar canadian 20285 1 leu moldovenesc 2438 1 franc elveţian 19108 1 coroană norv. 3654 1 coroană cehă 892 1 zlot polonez 7749 1 coroană daneză 3796 . 1 coroană sued. 3109 1 liră egipteană 7033 1000 lire turcești 23 1 EURO 28214 1 dolar SUA 32599 1 liră, sterlină 46170 1 g AUR (preț în lei) 310808 1 forint ungar 1151 DST 40450 Cursurile casei de schimb valutar pentru 1 martie 2002- Banca Transilvania USD EURO FORINT Valeriu Stoica: Divergenţele privind modificarea Constituţiei sunt expresia tensiunilor din PSD Divergenţele dintre opiniile preşedintelui Ion Iliescu şi premierului Adrian Năstase privind modificarea Constituţiei sunt expresia tensiunilor interne din PSD, a declarat, joi, pentru M ED I A F AX , preşedintele liberal Valeriu Stoica. El a spus că, în cadrul întîlnirii pe care liderii PNL o vor avea miercuri cu preşedintele Iliescu, va ridica problema colaborării tuturor partidelor pentru modificarea Constituţiei. “Revizuirea legii fundamentale poate fi făcută numai la iniţiativa tuturor partidelor politice, printr-un proiect de lege care să cuprindă punctele de vedere comune”, a adăugat Stoica. Liderul PNL susţine că este important punctul de vedere al preşedintelui privind modificarea Constituţiei. “Credem că, în realitate, Iliescu nu a renunţat la a avea un cuvînt de spus în PSD. Aceasta este o continuare a practicilor preşedinţilor români de după 1989, de a controla şi guvernul şi partidul din care provin şi credem că este bine ca preşedintele să rămînă în atribuţiile sale”, a menţionat Stoica. El a spus că pe agenda PNL privind întîlnirea cu Iliescu se mai numără evaluarea situaţiei sociopolitice din ţară, politica externă şi combaterea corupţiei. “Aceasta din urmă este cu atît mai importantă cu cît a fost menţionată şi de ambasadorul SUA la Bucureşti, de Bruce Jackson sau de lordul Robertson, recent, în presa bulgară, referitor la impactul corupţiei în integrarea în NATO”, a conchis Stoica. iar S* et. hrr * Trei minori din Lemnia care furaseră felurite bunuri de uz casnic au fost prinşi la numai două zile de la comiterea faptei Deşi în ultima vreme minorii nu apar prea des în buletinele operative ale Poliţiei judeţene Covasna, cu unele excepţii din rândul etniei rromilor, se mai găsesc unii puştani care “calcă strâmb", ajungând să fie cercetaţi de către oamenii în uniformă. Un asemenea caz s-a petrecut în a doua decadă a lunii februarie a.c. în apropierea comunei Lemnia, unde sunt amplasate nişte vagoane de dormit ale muncitorilor sezonieri din zonă. Numai că cineva forţase uşile a două asemenea incinte provizorii, sustrăgând mai multe bunuri de uz casnic şi alimentar, prejudiciul ridicânduse la 1,8 milioane de lei. Lucrătorii Postului local de Poliţie au efectuat cercetări şi pe baza indiciilor obţinute şi în numai două zile au ajuns la autori, care sunt trei minori, domiciliaţi în Lemnia, cel mai mare se numeşte Levente B., având vârsta de 16 ani, ceilalţi fiind mult mai mici, de nouă, respectiv, opt ani!? Frumoasă educaţie li s-a dat în familie, şi interesante ocupaţii şi-au mai găsit cei trei... Matrapazlâcuri cu material lemnos efectuate la Belin de către un pădurar! Mai mulţi cetăţeni domiciliaţi în comuna Belin au cumpărat în urmă cu ceva vreme lemne de foc, care le-au fost aduse acasă spre a nu avea nici un fel de probleme cu autorităţile, ca alţi concetăţeni de prin partea locului sau din alte zone ale judeţului nostru - cum aproape în fiecare zi prezentăm în rubrica de faţă prinşi la furat - dar cantităţile nu se ştie din ce pricină nu coincideau cu ce plătiseră. Sesizate, organele locale de Poliţie au efectuat cercetările de rigoare din care a rezultat că pădurarul K. Miklós, în vârstă de 40 de ani, este cel care întocmea documentaţia, uzând de funcţia pe care o avea, nu trecea cantitatea reală de lemn pe bonurile justificative, având astfel un prejudiciu de 33 metri steri în valoare de şase milioane de lei. Materialul lemnos era transportat ulterior de P. Gheorghe, 56 de ani, şi B.Ioan, de 35 de ani, domiciliaţi în satul Belin Vale. întrega cantitate de lemn a fost confiscată, iar cercetările au continuat sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu şi transport ilegal. Tânăr din întorsura Buzăului surprins la volan cu autorizaţia de circulaţie provizorie expirată încă din vara anului trecut! Un caz mai aparte de încălcare a Decretului 328, care reglementează circulaţia pe drumurile publice ne-a fost semnalat de dl. sfr. Bartók Alexandru, din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna, şi care s-a petrecut recent în Ţara Buzaielor, în urma unui control obişnuit în traficul rutier, poliţiştii din Barcani l-au depistat pe D. Beniamin, de 25 de ani, domiciliat în oraşul întorsura Buzăului, care conducea fără a avea asupra sa autorizaţia de circulaţie provizorie. în urma cercetărilor s-a stabilit că autorizaţia respectivă era de fapt expirată din vara anului trecut, susnumitul fiind acum cercetat pentru infracţiunea de conducere a unui autovehicul neînmatriculat şi cu numere false! Iar la Covasna un bărbat conducea o motoretă fără a avea permis Tot o abatere la legea Circulaţiei a comis cetăţeanul S. Levente, în etate de 30 de ani - deci nu un adolescent sau un tânăr rebel, ci un om în toată firea - care în ziua de 24 februarie 2002 a fost depistat pe raza oraşului Covasna că se afla pe o motoretă “Hoinar”, dar nu avea permis de conducere. Şi el suportă acum rigorile legii. Rubrică realizată de Horia C. DELIU PRM a depus o nouă moţiune “Abandonarea Transilvaniei”, după ce i-a fost refuzată precedenta Grupul parlamentar al PRM din Senat a anunţat, joi, că a depus la Biroul Permanent, o altă moţiune simplă privind abandonarea Transilvaniei, avînd ca subiect Memorandumul româno-ungar privind Legea statutului, după ce preşedintele acestei Camere, Nicolae Văcăroiu, a anunţat că precedenta moţiune “Abandonarea Transilvaniei”, înaintată de senatorii PRM, nu va fi dezbătută în plenul Senatului. Nicolae Văcăroiu a afirmat că moţiunea “Abandonarea Transilvaniei”, depusă, luni, de grupul PRM, “nu se referă la activitatea Guvernului, ci la un act politic încheiat între două partide” (n.r. protocolul PSD-UDMR) şi a anunţat că aceasta “nu poate face obiectul dezbaterii” plenului, neîncadrîndu-se în prevederile Constituţiei şi ale Regulamentului Senatului. El a precizat că aceasta este şi concluzia membrilor Comisiei juridice, cărora le-a cerut avizul consultativ. “Ne-aţi trimis acasă cu tema şi am refăcut-o, ca nişte elevi conştiincioşi”, a afirmat, în replică, viceliderul grupului PRM, senatorul Dumitru Badea. El a anunţat depunerea la Biroul Permament a unei alte moţiuni, “care respectă prevederile Constituţiei şi ale Regulamentului Senatului”, intitulată “Moţiune cu privire la consecinţele asupra siguranţei naţionale a României pe care le are aplicarea Memorandumului de înţelegere între Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind Legea maghiarilor din statele vecine Ungariei şi chestiuni legate de cooperarea bilaterală, semnat la 22 decembrie 2001”. Cei 36 de senatori PRM semnatari ai moţiunii cer Guvernului să supună Parlamentului acest memorandum pentru a fi ratificat prin lege, în regim de urgenţă. De asemenea, grupul PRM solicită Executivului “să iniţieze un proiect de act normativ prin care să se suspende aplicarea, pe teritoriul României, a Legii statutului maghiarilor dinstatele vecine Ungariei, care aminteşte de legile rasiale din fosta Germanie, pînă la modificarea acesteia, pentru a fi în concordanţă cu principiile democratice europene”. Semnatarii moţiunii cer, de asemenea, ca Executivul “să guverneze România potrivit legilor adoptate de Parlament, conform Programului de Guvernare votat la învestire” şi “să prezinte în faţa Senatului, strategia politică a Guvernului de contracarare a tendinţelor secesioniste, ascunse sub masca unei autonomii administrative sau a unei zone de complementaritate, pentru restabilirea autorităţii statului român în judeţele Harghita şi Covasna”. Senatorii PRM consideră că Executivul încalcă prevederile constituţionale, “discriminîndu-i pe românii transilvăneni în avantajul etnicilor maghiari” şi că “a facilitat UDMR obţinerea mai multor avantaje şi concesii legislative decît în guvernarea precedentă, cînd această organizaţie avea miniştri, secretari de stat, prefecţi,şi alţi demnitari”. Brigăzile Martirilor ameninţă cu deschiderea ”unor fronturi în afara Palestinei” Brigăzile Martirilor Al-Aqsa, grup armat palestinian care are legătură cu al-Fatah, mişcarea preşedintelui Yasser Arafat, a ameninţat, joi, că va "deschide noi fronturi atît în Palestina, cît şi în afară”, în cazul unor noi incursiuni israeliene în taberele palestiniene, relatează AFP. "Conducerea Brigăzilor Martirilor Al-Aqsa a dat instrucţiuni tuturor voluntarilor săi să fie pregătiţi pentru a riposta faţă de orice incursiune israeliană în taberele noastre de refugiaţi şi să deschidă noi fronturi, fără precedent, în interiorul şi în afara Palestinei", anunţă gruparea palestiniană într-un comunicat remis AFP la Ierusalim. Textul nu face nici o referire la incursiunile din timpul nopţii, miercuri spre joi, în nordul Cisiordaniei, nici chiar la cea din tabăra de la Balata, în apropiere de Nablus, care s-a soldat cu uciderea a şapte palestinieni. Brigăzile, formate din grupuri armate care activează în cadrul mişcării al-Fatah şi care sunt extrem de active în Cisiordania, şi-au organizat, pînă în prezent, acţiunile antiisraeliene în limitele Palestinei istorice. Brigăzile s-au supus apelului de încetare a focului lansat de Arafat pe 16 decembrie, dar au anunţat că nu vor mai respecta armistiţiul în urma asasinării, pe 14 ianuarie, a şefului lor, la Tulkarem, în nordul Cisiordaniei, ucis într-o explozie atribuită Israelului. k TALON DE MICA PUBLICITATE Q D/VTMITI valabil numai pentru 01 U K W1 1 " PERSOANELE FIZICE \ • V □ata: 1 martie SDOS Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunţului este 10. Ceea ce depăşeşte 10 cuvinte, se taxează cu 2000 lei/cuvănt. Subsemnatul...................................................................................domiciliat în...............................................................................Buletin Identitate: seria................nr...........................vă rog să publicaţi anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: ....................................................................Semnătura.................................. Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poștă.