Cuvântul Nou, aprilie 2002 (Anul 13, nr. 3347-3370)

2002-04-22 / nr. 3363

Anul XIII Nr. 3363 S.C. PLASTICO SA SFÂNTU GHEORGHE Consiliul de Administraţie al Societăţii Comerciale Plastice SA, cu sediul în Sfântu Gheorghe str. Lt.Păiuş David nr.5, județul Covasna, în temeiul art.113 Lg.31/1990 republicată, coroborat cu ordinul nr.14/1997 al Preşedintelui Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, convoacă Adunarea Generală Extraordinară a acţionarilor la data de 7 mai 2002, orele 12,00, la sediul societăţii, pentru toţi acţionarii înregistraţi în Registrul acţionarilor cu următoarea ordine de zi: 1. Aprobarea modificării actului constitutiv al societăţii cu privire la schimbarea structurii acţionariatului, în urma tranzacţiei de acţiuni pe piaţa de valori RASDAQ, dintre fostul acţionar majoritar S.C. Tiszai Vegyi Kombinat S.A. din Ungaria, respectiv Finnoe Company S.R.L. 2. Revocarea Consiliului de Administraţie şi a Comisiei de Cenzori al S.C. Plastico S.A. 3. Alegerea noului Consiliu de Administraţie şi a Comisiei de Cenzori, în măsura în care la data şi la ora convocată Adunarea Generală nu este statutară, prezenta convocare își păstrează valabilitatea pentru data de 8.05.2002, orele 12,00. (386) Gfântu_ Gheorghe Văi aduce sărbători de calitate ! Crema Aperitiv i, nt'HD a ty Micile secrete fac bucatele alese S.C. EL SA. Lămpi de birou cu consum redus de energie electrică Aceste produse pot fi achiziţionate în orice cantitate din magazinul societăţii din Târgu Secuiesc, str. Fabricii nr. 9. Dreptul la replică în legătură cu articolul din cotidianul „Cuvântul nou” din data de 28 martie 2002 cu titlul „Conducerea Direcţiei sanitare Covasna îşi bate joc de un spital unic în Europa”, considerăm necesare câteva precizări în vederea informării corecte a publicului cititor. Astfel, afirmaţia „conducerea Direcţiei de Sănătate Publică Covasna şi-a permis să emită o decizie prin care să declaseze această unitate de la rangul de spital clinic, la cel de bolnavi cronici” nu are nici un fel de temei legal. Direcţia de Sănătate Publică nu a emis o astfel de decizie. Este de precizat că în conformitate cu reglementările în vigoare stabilirea „rangului” (categoriei) unităţilor sanitare este în competenţa Ministerului Sănătăţii şi Familiei (art. 37 din HG nr. 22/2001). De altfel, este de precizat că unitatea nu a fost încadrată niciodată în categoria de „spital clinic”. Spitalul clinic este acela în care se desfăşoară activitate de învăţământ medical pentru studenţii unei facultăţi de medicină, în unitate se internează şi se tratează pacienţi cu afecţiuni cronice pe bază de programare din întreaga ţară, internarea acuţilor nu se face prin programare la 100 km. în ceea ce priveşte „ridicarea” liniei de gardă, decizia a fost luată de conducerea DSP după o evaluare foarte bine fundamentată privind eficienţa profesională şi economică a acesteia, având la bază prevederile Regulamentului Ministerului Sănătăţii nr. 67/1982 cu modificările şi completările ulterioare privind utilizarea timpului de muncă şi organizarea gărzilor în unităţile sanitare precum şi sursele financiare puse la dispoziţia unităţii. Regulamentul mai sus precizat la art. 27 prevede: „Numărul de medici de gardă se repartizează de direcţiile sanitare judeţene... la unităţile sanitare din subordine indiferent de numărul de paturi din unitate, în funcţie de necesităţile asistenţei medicale din teritoriul respectiv, de profilul şi caracterul specific al unităţilor continuitatea asistenţei medicale în unităţi, asistenţa medicală de urgenţă, nivelul de dotare tehnico-medicale etc.” De asemenea, în acelaşi Regulament la art. 39 se specifică: „Efectuarea a două gărzi consecutive de către acelaşi medic este interzis”, în cadrul unităţii în prezent sunt încadraţi 4 medici din care 2 medici sunt rezidenţi, aflându-se în centre de pregătire în specialitate. Astfel cu 2 medici de specialitate prezenţi în unitate menţinerea liniei de gardă este imposibilă. Din programele de gardă lunare ale medicilor, aprobat de către diretorul unităţii, în perioada ianuarie 2001 - februarie 2002 reiese faptul că au fost efectuate în mod incorect şi defectuos un număr total de 85 de servicii de gardă, dintre care 37 de către dr. Popescu Mihai, directorul unităţii, 46 de către dr. Ilie Georgeta şi 2 de dr. Antohi Adelina prin efectuarea a 4-5 gărzi consecutive, ceea ce înseamnă că medicul în cauză a fost prezent în unitate fără întrerupere 4-5 zile? Cu toate că art. 25 alin. 6 din Regulament precizează: „în graficul de gardă vor putea fi cuprinşi şi medici din alte unităţi sanitare din localitate cu aprobarea direcţiei sanitare a judeţului”. De asemenea, la art. 30 prevede: „în unitatea cu paturi în care se organizează gardă, în afara medicilor încadraţi în această unitate, pot fi cuprinşi în gărzi şi medici încadraţi în alte unităţi în care nu se organizează gardă, din aceeaşi localitate sau localităţi limitrofe numai cu condiţia ca aceştia să aibă specialitatea în profilele în care este organizată garda în unitatea respectivă cu paturi şi cu acordul unde au funcţia de bază. Cu toate acestea - fără cunoştinţa DSP Covasna - unitatea a inclus în echipa de gardă, contrar prevederilor reglementărilor MSF, şi medici de medicină generală, ca dr. dr. Mândru Alexandru, medic primar de medicină generală, încadrat în prezent la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate ca funcţionar public, care în perioada 01.01.2001 - 28.02.2002 a încasat suma netă de 5.596.486 lei şi d-na dr. Antohi Adelina, medic medicină generală, medic de familie în localitatea Araci şi care în aceeaşi perioadă a încasat suma netă de 15.873.594 lei sub titlu de „indemnizaţie de gardă”. Aceşti medici nu deţin aprobarea DSP Covasna şi nici nu au una din specializările necesare în domeniul patologiei neuromusculare (neurologie, neuropsihiatrie). Unitatea aflându-se la o distanţă de 9 km de Spitalul Judeţean Sfântu Gheorghe, cu condiţii de deplasare foarte bune, în caz de urgenţă majoră sau noaptea, există posibilitatea asigurării asistenţei de către această unitate la care există gardă în specialitate neurologie şi terapie intensivă. Referitor la bugetul primit în acest an de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Covasna, conducerea Direcţiei de Sănătate Publică duce tratative cu Ministerul Sănătăţii şi Familiei şi CAS în vederea modificării criteriilor care au stat la baza stabilirii bugetului unităţii pe anul în curs. Director Medic primar dr. SZIGYARTO Erno Director adj Medic spec. Dr. ŞTEFAN M. Gheorghe infracţiuni ce aduc atingere relaţiilor privind convieţuirea socială... Continuăm prezentarea unor aspecte de larg interes public desprinse din Bilanţul activităţii lucrătorilor Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna pe primul trimestru al anului în curs, date şi cifre asupra cărora s-a referit de. colonel Constantin Scurtu, inspectorul-şef al instituţiei, la ultima conferinţă de presă. Ne vom referi azi la infracţiunile care aduc atingere unor relaţii privind convieţuirea socială, chestiuni ce interesează pe multă lume, precizând că în primele trei luni din 2002 sau înregistrat 176 de situaţii delicate, din care 155 au reprezentat infracţiuni contra familiei. S-au depistat 151 de abandonuri familiale, multe cupluri destrămându-se din pricina nivelului de trai scăzut (dar şi de educaţie), pe fondul consumului exagerat de alcool, al neînţelegerilor mai vechi etc. Păcat de copiii care suferă cel mai tare de pe urma unei asemenea despărţiri, dar aceasta este situaţia în România, şi nu de azi, de ieri. ...şi infracţiuni care au împiedicat înfăptuirea actului de justiţie Un alt domeniu important din Bilanţul pe trimestrul 12002 al Inspectoratului de Poliţie Covasna se referă la descoperirea unor infracţiuni numite generic “ce împiedică înfăptuirea justiţiei”. Nu au fost multe asemenea acte reprobabile, doar şapte, dintre care patru de mărturie mincinoasă şi unul legat de nerespectarea hotărârilor judecătoreşti. întrerupere de curent electric SC ELECTRICA SA Baraolt anunţă că în data de 23 aprilie 2002 între orele 8-17 va fi întrerupt curentul electric în satele Tălişoara, Brăduţ, Doboşeni şi Vârghiş. Se ştie că populaţia din această parte a ţării are un nivel de cultură şi educaţie mai ridicat, manifestă un civism european, aşa că nici asemenea infracţiuni de un profil aparte nu sunt, de regulă, specifice zonei. Scandal din senin la o coadă... în timp ce aşteptau să ridice alocaţia pentru copii de la Agenţia de Poştă din comuna Valea Crişului între patru cetăţeni a izbucnit un scandal din te miri ce. Adesea lumea este nervoasă, tracasată în asemenea situaţii şi e suficent o sămânţă de scandal pentru ca să se declanşeze o altercaţie, mai ales dacă de faţă sunt mai mulţi rromi! Numai că de data aceasta disputa s-a soldat cu agresiuni fizice uşoare, protagonişti fiind Mocsei C., de 25 de ani, Ruzsa J., de aceeaşi etate, Gaspar F., de 30 de ani, şi Hobor A., de 35, toţi domiciliaţi în localitate. Ei au fost sancţionaţi contravenţional de poliţişti conform prevederilor Legii nr. 61/1991. Trei... abateri la Decretul 328 dintr-un foc! Nu este prima oară când echipajele poliţieneşti care efectuează patrulări descoperă în trafic cetăţeni care conduc fără a avea permis, adesea în stare de ebrietate şi dacă sunt depistaţi nu acceptă nici în ruptul capului să li se recolteze sânge spre a li se stabili alcoolemia. Un asemenea caz a fost descoperit recent la Sânzieni, și ne-a fost relatat de d-na It. Mariana Orzea, purtător de cuvânt al IPJ Covasna, în data de 14 aprilie a.c. un tânăr de 26 de ani, J. Szilveszter, domiciliat în localitate, conducea o motoretă “Mobra” neînmatriculată, fără a poseda permis. în plus, motociclistul a refuzat categoric să i se recolteze probe biologice, aşa că J.S. este cercetat acum pentru un cumul de infracţiuni: conducere pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat, fără permis și refuz de recoltare a sîngelui. Cam multe abateri la un loc! Rubrică realizată de Horia C. DELIU  ţevi negre • ţevi zincate • oţel beton • ţevi polietilenă, PVC, cupru şi multistrat * oţel beton cu profil periodic • profil cornier • un profil “II" laminat la cald • profil “I” laminat cald • ţevi pătrate • ţevi dreptunghiulare • afitinguri • robineţi • bandă zincată • • tablă decapată • tablă zincată * • polistiren expandat • plăci ONDULINE • • radiatoare DUNAFERR • §»#,.lEfSt iMai jfîi ' 4 ■ W iii f 4 I jîl FIȚI PARTENERUL NOSTRU! RO-4000 Sfântu Gheorghe, Lunca Oltului, Jud. Covasna, tel/fax: +4067-329.469. 318.175, gsm: 094-578.475, web: w.w.w.arix.ro, e-mail: arix@planet.ro Sărbători de Paşte - turism Marea Neagră Creta Grecia Turcia Italia Paris Spania - 6 zile de la 499.000 lei - 8 zile de la 299 USD -6 zile de la 165 USD -8 zile de la 165 USD - 8 zile de la 699 USD -6 zile de la 555 USD -6 zile de la 475 USD... Austria, Cuba, Egipt, Tenerife, Malta... Agenţia Dv. de turism , Tel: 067/316375; fax: 067/351551; e-mail: itat@honoris.ro Sf. Gheorghe, str. József Bem nr. 2 (vizavi de Banca Comercială) (379) ”Octor : H.Hm Raiffeisen BANCA Social - Publicitate AUTOMOBIL CLUBUL ROMÂN în atentia membrilor ACR 1 20% REDUCERE pentru achitarea cotizaţiei In perioada 29.04 - 4.05.2002, SĂPTĂMÂNA MARE A SFINTELOR SĂRBĂTORI DE PAŞTI. (384) AMWOMASIROM Sucursala Covasna VINDE prin Licitaţie Publică un autoturism DAEWOO ESPERO Preţ de pornire: 116 milioane lei Data licitaţiei: 23 aprilie 2002, ora 10,00 în caz de neadjudecare, licitaţia se va repeta săptămânal marţi la aceeaşi oră. Relaţii la telefon 315035. (373).