Cuvântul Nou, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 3874-3897)

2004-01-05 / nr. 3874

Sport Divizia A Total Acasă Deplasare Plecarea unor jucători de bază, cum ar fi Cristi Bălaşa, Augustin Chiriţă şi Adrian Iordache, a afectat considerabil potenţialul team-ului piteştean. în prima parte a campionatului, FC Argeş a avut un parcurs zbuciumat, cu puţine realizări, pe care le-am concentrat în cele ce urmează: 7 17-16 16 1 7-4 12 15 4 4 7 3 3 8 116 10-12 4 Rezultate FC Argeş-Dinamo 2-1 Petrolul-FC Argeş 1-0 FC Argeş-Poli AEK 1-1 FC Apulum-FC Argeş 1 -5 FC Argeş-Ceahlăul 2-1 Gloria Biţa-FC Argeş 3-2 FC Oradea-FC Argeş 2-1 FC Argeş-Steaua 0-0 FC Naţional-FC Argeş 1-1 FC Argeş-Oţelul 0-0 FCM Bacău-FC Argeş 2-1 FC Argeş-U Craiova 0-1 FC Farul-FC Argeş 1-0 FC Argeş-FC Braşov 2-0 Rapid-FC Argeş 1-0 Contrar aşteptărilor, FC Argeş a început campionatul cu o victorie contra lui Dinamo, pe care nu a confirmat-o, aşa cum ar fi fost normal, la Ploieşti, unde a cedat în faţa Petrolului, şi nici în disputa de pe teren propriu, cu Poli AEK Timişoara, încheiată nedecis. Echipa din Trivale a făcut însă un meci foarte bun la Alba lulia, de unde s-a întors cu toate cele trei puncte puse în joc. Cu Ceahlăul a fost foarte greu, dar a ieşit bine, după care s-a înclinat atât la Bistriţa, cât şi la Oradea, împotriva Stelei a adoptat o tactică ultradefensivă, pe care a aplicat-o şi în Cotroceni, obţinând, de fiecare dată, remiza dorită. Tot cu un punct s-a ales şi din confruntarea cu Oţelul, după care a intrat într-o pasă proastă, marcată de trei eşecuri consecutive, suferite în întâlnirile cu FCM Bacău, Universitatea Craiova şi FC Farul Constanţa. Formaţia piteşteană sa reîntâlnit cu victoria abia în penultima etapă, când a jucat cu FC Braşov, apoi a cedat la Bucureşti, în faţa Rapidului, terminând prima parte a campionatului la un pas de locurile care duc în eşalonul secund. Antrenorul Ion Moldovan a avut la dispoziţie următorul lot de jucători: D. Coman, FI. Rădulescu-portari, Chiţă, D. Radu, M. Radu, Marincău, Dancia, M. Stan, Şomcherechi, L. Nemţanu, G. Crăciunfundaşi, Crivac, E. Dică, V. Tănase, Prepeliţă, Hidişanmijlocaşi, N. Dică, Bilaşco, C. Tănasă, Vlădoiu, Năstăsie şi CI. Drăgan-atacanţi. 9 din cele 17 goluri ale Argeşului au fost realizate de Nicolae Dică. Pe lista marcatorilor figurează, de asemenea, Năstăsie (3), Bilaşco (2), Marincău (1), Crivac (1) şi V. Tănase (1). S. NICOLAE FC Argeş nu reuşeşte să spargă limitele mediocrităţii Gloria Bistriţa nu se prea descurcă fără “cooperativă” Atâta vreme cât hiaturile au fost în floare, Gloria nu a avut probleme în Divizia A. Acţiunile ei au scăzut însă considerabil în ultimele luni, fapt ce a făcut ca agoniseala din prima parte a campionatului să fie una modestă. Total 15 4 4 7 18-26 16 Acasă 8 3 3 2 12-11 12 Deplasare 7 115 6-15 4 FCM Bacău-Gloria 0-3 Gloria-FC Apulum 0-1 U Craiova-Gloria 3-0 Gloria-Ceahlăul 2-0 FC Farul-Gloria 2-2 Gloria-FC Argeş FC Braşov-Gloria Gloria-FC Oradea Gloria-Rapid Steaua-Gloria Gloria-Dinamo FC Naţional-Gloria Gloria-Petrolul Oţelul-Gloria Gloria-Poli AEK După demonstraţia de forţă făcută în oraşul lui Bacovia, nimeni nu se îndoia de faptul că Gloria va juca un rol important şi în actuala ediţie de campionat. Ea nu a luat-o însă în serios pe nou promovata FC Apulum Alba lulia, fiind nevoită să dea pe mere ceea ce luase pe peret în Bănie nu s-a văzut, practic, pe teren. A învins însă acasă pe Ceahlăul, echilibrându-şi linia de clasament, după care a remizat la Constanţa şi a dispus, chiar dacă nu fără emoţii, de FC Argeş. în continuare, trupa lui Jean Pădureanu a mers pe principiul una caldă, alta rece, care nu a mai funcţionat în confruntările cu reprezentantele Capitalei. Campioana a fost foarte aproape de victorie la Bistriţa, faptul că nu a obţinut-o datorându-se puternicei reveniri din final a gazdelor. La fel au stat lucrurile în confruntarea cu Dinamo. Din Ghencea şi Cotroceni, Mândrean et comp. n-au adus nimic, ceea ce i-a făcut să intre în panică, aceasta cu atât mai mult, cu cât, peste numai o săptămână, aveau să fie învinşi în propriul fief de Petrolul. Eşecul suferit la Galaţi şi egalul din ultima etapă, când a avut-o ca oaspete pe Poli AEK, au accentuat criza din tabăra Gloriei, care va trebui să facă eforturi deosebite în retur, pentru a se salva de la retrogradare. Antrenorul Remus Vlad a contat, în principal, pe Câmpeanu, Papp Deak-portari, Mândrean, A. Rus, Costin, Jura-fundași, Minteuan, Arbănaş, Vasilache, Pelecaci, Cornea-mijlocaşi, Coroian, Negrean şi Giuchici-atacanţi. N.VÂLCEANU Rezultate 3-2 3- 0 2-1 2-2 4- 1 1-1 2-0 1-3 1-0 1-1 Divizia D Spartacus Hăghig nu a obţinut nici o victorie în sezonul de toamnă După ce în vara trecută s-a salvat de la retrogradare în detrimentul unor divizionare D mult mai bine cotate ca ea, cum sunt Avântul Catalina şi Victoria Ozun, toată lumea se aştepta ca AS Hăghig să facă o figură frumoasă în actuala ediţie de campionat. Formaţia antrenată de Sala Pavel a rămas însă în blocstarturi, fapt relevat de bilanţul turului, care se prezintă astfel: Total 15 0 2 13 19-57 2 Acasă 7 0 1 6 10-28 1 Deplasare 8 0 1 7 9-29 1 Rezultate AS Hăghig-AS Târgu Secuiesc 0-9 Prima Brăduţ-AS Hăghig 2-1 AS Hăghig-CS Micfalău 0-1 Progresul Sita Buzăului-AS Hăghig 2-2 AS Hăghig-Perko Sânzieni 1-4 Avântul Ilieni-AS Hăghig 4-2 IAS Câmpu Frumos-AS Hăghig 4-0 AS Hăghig-Şoimii Baraolt 2-3 Nemere Ghelinţa-AS Hăghig 3-0 AS Hăghig-Elore Tălişoara 3-6 AS Valea Crişului-AS Hăghig 8-1 AS Hăghig-Carpaţi Covasna 2-3 Stăruinţa Bodoc-AS Hăghig 2-1 AS Hăghig-FC Ojdula 2-2 FC Moacşa-AS Hăghig 4-2 Formaţia din Hăghig a început campionatul pe teren propriu. Şi a făcut-o cum nu se poate mai prost, cedând la diferenţă de nouă goluri în faţa celor de la AS Târgu Secuiesc. Cu Prima Brăduţ şi CS Micfalău a pierdut la limită, fapt ce i-a făcut pe unii să creadă că ceea ce s-a întâmplat în “runda” inaugurală nu a fost decât un accident, mai ales că, în săptămâna următoare, Necşoi şi coechipeirii săi au remizat la Sita Buzăului. AS Hăghig nu a confirmat însă, mergând din rău în mai rău. Pare greu de crezut, dar jucătorii săi n-au câştigat nici un meci în următoarele nouă etape, fapt ca făcut să piardă complet contactul cu restul plutonului. în penultima “rundă", “lanterna” a terminat nedecis partida cu FC Ojdula, obţinând cel dintâi punct în calitate de gazdă. Ulterior ea s-a înclinat la Moacşa, fiind singura componentă a Diviziei D covăsnene care nu a înregistrat nici o victorie în sezonul de toamnă. Lotul utilizat de antrenorul Sala Pavel i-a inclus pe Necşoi, Szántó, Sala, Moldovan, Kisbédi, Banu, Baba, Bibó, C. Lepădat, Coșcodar, Tudose, Nagy, Cherciu, M. Roman, I. Lepădat, R. Roman, Burechea, Stănică și Rancz. 53» î/.: vm V2 ii W'm S. NICOLAE Cuvântul nou  Venus Zăbala nu a învăţat nimic de la Abácos Surcea Pasiunea pentru fotbal a celor din Zăbala nu are, se pare, margini fiindcă, după retragerea formaţiei din Surcea, au scos la iveală pe Venus, pentru a lupta alături de Recolta Tamaşfalău. Aceasta din urmă face faţă onorabil rigorilor campionatului judeţean, ceea ce nu se poate spune despre consăteana sa, care se războieşte doar cu codaşele clasamentului, de unde şi zestrea extrem de modestă cu care a încheiat sezonul de toamnă. Total 12 2 0 10 16-44 6 Acasă 7 2 0 5 16-31 6 Deplasare 5 0 0 5 0-13 0 Rezultate Venus Zăbala-Victoria Ozun 1 . 1 Recolta Tamaşfalău-Venus Zăbala 2-0 Venus Zăbala-Oltul Zoltan 6 -1 FC Breţcu-Venus Zăbala 6 - 0 Venus Zăbala-Avântul Catalina 3 - 4 Bradul Comandău-Venus Zăbala 3-0 Venus Zăbala-Oltul Chilieni 3 -1 Venus Zăbala-Progresul Chichiş 0-12 Oltul Coşeni-Venus Zăbala 2-0 Venus Zăbala-Mikes Zagon 1-2 Venus Zăbala-Ferar Telechia 8 -1 Progresul Brateş-Venus Zăbala 3 - 0 Neşansa a făcut ca nou înfiinţata Venus să înfrunte în “runda” inaugurală pe Victoria Ozun, care a ridiculizat-o în faţa propriilor suporteri, muindu-i complet picioarele, dovadă că a pierdut şi următoarele cinci partide, susţinute în compania formaţiilor Recolta Tamaşfalău, Oltul Zoltan, FC Breţcu, Avântul Catalina şi Bradul Comandău. Gruparea din Zăbala s-a regăsit abia în etapa a Vll-a, când a dispus de codaşa Oltul Chilieni. Meciul disputat ulterior contra liderului s-a transformat într-un adevărat coşmar, cele 12 goluri încasate pe teren propriu reflectându-i numai în parte neputinţa. Eşecurile suferite în confruntările cu Oltul Coşeni şi Mikes Zagon au venit firesc, pe fondul unei evidente dezorientări. Când toată lumea se aştepta ca Venus să se cantoneze pe ultimul loc, s-a produs miracolul, constând într-un succes zdrobitor asupra Fe rarului Telechia. El nu avea să fie însă confirmat, formaţia din Zăbala revenind cu picioarele pe pământ în ultima etapă a turului, când a pierdut partida disputată la Brateş. Dacă învăţa ceva , de la Abácos Surcea, probabil că Venus n-ar fi ajuns ciuca bătăilor în campionat. Echipa din Zăbala a acceptat însă, ca şi predecesoarea sa, condiţia de figurantă, pentru ea important fiind să participe, nu să câştige meciuri. S. NICOLAE în prima parte a campionatului, Oltul Chilieni s-a plimbat pe terenurile de fotbal din judeţ, uitându-se cum creşte iarba. Realizările sale nu puteau fi, desigur, decât foarte slabe, lucru care, de altfel, se vede din cele ce urmează: Total 12 1 1 10 12-33 4 Acasă 6 11 4 8-11 4 Deplasare 6 0 0 6 4-22 0 Rezultate Oltul Chilieni-Bradul Comandău 0-2 Ferar Telechia-Oltul Chilieni 2-1 a plimbat decât a jucat Oltul Chilieni-Progresul Chichiş 1-3 Oltul Coşeni-Oltul Chilieni Oltul Chilieni-Mikes Zagon Venus Zăbala-Oltul Chilieni Oltul Chilieni-Progresul Brateş 0-2 Victoria Ozun-Oltul Chilieni 3-0 Oltul Chilieni-Recolta Tamaşfalău 1-3 Oltul Zoltan-Oltul Chilieni 5-1 Oltul Chilieni-FC Breţcu 5-0 Avântul Catalina-Oltul Chilieni 4-1 Deşi a început campionatul în faţa unei formaţii care figuraţie în deplasare-am numit pe Bradul Comandău-, Oltul nu a putut evita înfrângerea, aşa cum nu a putut-o evita nici în întâlnirile cu Ferar Telechia, Progresul Chichiş şi Oltul Coşeni. Formaţia din Chilieni a realizat primul punct în etapa a VI-a, când a jucat acasă cu Mikes Zagon. Ea a sperat să obţină cel puţin atât şi în derby-ul codaşelor, disputat la Zăbala. Venus nu i-a lăsat însă decât satisfacţia înscrierii golului de onoare, cu care, ulterior, avea să se întâlnească şi în partidele cu Recolta Tamaşfalău şi Oltul Zoltán. Se părea că gruparea din Chilieni nu va înregistra nici o victorie în prima parte a campionatului Qltuf amiJnsTflsä f'äA'ir.'yjL'iin, apel pe FC Brețcu, după care a cedat la Catalina, rămânând pe ultimu loc al clasamentului, cu foarte puţine şanse de a-l părăsi în sezonul de primăvară. , uro,c' N.VÂLCEANU 5-0 1-1 3-1 . Cronica principalelor evenimente sportive -luna decembrie- Fiind ultima a anului 2003, luna decembrie s-a constituit în prilej de anchete, ierarhizări şi premieri. Au fost însă şi evenimente sportive, pe care vă propun să le trecem în revistă. Aşadar, 1 decembrie. Atleta australiană Emma George a decis să pună capăt carierei sportive din cauza unor dureri la spate. De remarcat faptul că ea stabilit 17 recorduri mondiale la săritura cu prăjina. ■ Institutul de Istorie și Statistică a Fotbalului l-a declarat pe atacantul francez al lui Arsenal, Thierry Henry, cel mai bun marcator din lume în 2003. El a înscris 16 goluri pentru echipa naţională (în preliminnriile lui Euro 2004) şi în Liga Campionilor, pentru echipa sa de club, devansându-i în top pe Raul Gonzales (Real Madrid, 14) şi David Trezeguet (Juventus, 13). 2. Americanul Lance Armstrong, de cinci ori învingător în Turul Franţei, a câştigat, pentru a patra oară în carieră, “Bicicleta de Aur”, acordată de revista Velo Magazine. ■ Fotbal, Liga Campionilor: Galatasaray-Juventus Torino 2-0. ■ Handbal, Campionatul Mondial feminin: România-Argentina 43-13. 3. Fotbal, Cupa României, prima manşă a sferturilor de finală: Gloria B-ţa-Poli AEK 1-0, Dinamo-Petrolul 7-0, Oţelul Galaţi-Rapid 2-0, FC Argeş,FC Apulum 4- 0. ■ Carolina Kluft, campioană mondială la heptalon, a fost desemnată cea mai bună sportivă a anului în Suedia. • Handbal, CM feminin: România-Ucraina 28-28. 4. Handbal, CM feminin: România-Japonia 41-30. 5. înotătoarea Hanna- Maria Seppala a fost desemnată cea mai bună sportivă a anului în Finlanda. • S-au tras la sorți grupele preliminare pentru Campionatul Mondial de fotbal din 2006. Echipa României face parte din grupa I, alături de Cehia, Olanda, Finlanda, Macedonia, Armenia şi Andorra. 6. Fotbal, Divizia A, ultima etapă a turului: Gloria B-ţa-Poli AEK 1-1, FC Braşov-FC Oradea 2-1, FCM Bacău-Oţelul 1- 0, Rapid-FC Argeş 1-0. • Handbal, CM feminin: România-Tunisia 25-23. 7. Divizia A: Dinamo-Ceahlăul 7-0, U Craiova-FC Naţional 1-0, Petrolul-FC Apulum 0-2, FC Farul-Steaua 2-1. ■ Handbal, CM feminin: România-Norvegia 21-29. 8. Dan Petrescu a fost numit antrenor principal la Rapid, iar Ioan Becali preşedinte. ■ Ionuţ Lupescu a fost instalat pe banca tehnică a divizionarei AFCM Bacău. ■ România va organiza ediţia din 2004 a Campionatului European de rugby pentru tineret, grupa A. Meciurile se vor disputa la Constanţa şi Mangalia, în perioada 15-23 mai. 9. Handbal, CM feminin: România-Ungaria 27-30. ■ Fotbal, Liga Campionilor, ultima “rundă” a 16-imilor: Glasgow Rangers-Panathinaikos 1- 3, Manchester-VfB Stuttgart 2-0, Real Madrid-FC Porto 1-1, Partizan Belgrad-Marseille 1-1, Sparta Praga-Lazio 1-0, Beşiktaş- Chelsea 0-2, AC Milan-Celta Vigo 1-2, FC Bruges-Ajax 2-1. 10. Liga Campionilor: Lyon-Celtic Glasgow 3-2, Bayern-Anderlecht 1-0, Dinamo Kiev-Inter 1-1, Arsenal-Lokomotiv Moscova 2-0, AEK Atena-AS Monaco 0-0, PSV Eindhoven-La Coruna 3-2, Juventus- Olympiakos 7-0, Real Sociedad-Galatasaray 1-1. ■ Handbal, CM feminin: România-Slovenia 28-30. 11. Delegaţia României a obţinut 18 medalii (4 de aur) la Jocurile Militare Mondiale, disputate în Italia, la Catania. Handbal, CM feminin: România Germania 31-23. 12. Italianul Nicolo Napoli (41 de ani) este noul antrenor francez al anului 2003. (N. S. LESTIE) al Universităţii Craiova. ■ S-au tras la sorţi meciurile din optimile de finală ale Ligii Campionilor, care se vor disputa după următorul program: Celta Vigo-Arsenal, Bayern-Real Madrid, Sparta Praga-AC Milan, VfB Stuttgart-Chelsea, FC Porto- Manchester United, Real Sociedad-Lyon, La Coruna-Juventus. Turul are loc în 24/25 februarie, returul în 9/10 martie. • Costel Orac a fost demis din funcţia de antrenor al Oţelului Galaţi. 13. Juniorii români s-au clasat pe locul 2 la “europenele” de cros de la Edinburgh. 14. Franţa a câştigat ediţia din acest an a Campionatului Mondial de handbal feminin, învingând în finală Ungaria cu 32-29. ■ Boca Juniors s-a impus în finala Cupei Intercontinentale la fotbal (1-1, 3- 1 la penalty-uri cu AC Milan). • Germanul Lothar Matthaeus este noul antrenor al reprezentativei de fotbal al Ungariei. 15. Francezul Philippe Sautoh a fost instalat oficial în funcţia de antrenor al reprezentativei de rugby a României. ■ Reprezentativa de fotbal a României a încheiat anul 2003 pe locul 27 în lume, cel mai slab ocupat vreodată de la înființarea ierarhiei. ■ Francezul Zinedine Zidane (Real Madrid) a fost desemnat cel mai bun fotbalist al lumii în 2003. 16. SC Miercurea Ciuc a învins cu 3-2 pe Steaua în meciul decisiv şi a câştigat Cupa României la hochei pe gheaţă. 17. Nicolae Dică (FC Argeş) a semnat pentru Steaua. 18. Federaţia română de resort a desemnat-o pe Georgeta Andronache, dublă medaliată la “mondialele” din 2003, cea mai bună canotoare a anului trecut. • Asociaţia Presei Sportive i-a desemnat pe Dorina Mihai (scrimă) şi Valeriu Calancea (haltere) cei mai buni sportivi români ai anului 2003. 19. Carmen Brănişteanu a fost numită în funcţia de manager al echipelor reprezentative de baschet. ■ Federaţia Română de Gimnastică şi-a desemnat cei mai buni sportivi ai anului. La feminin, primul loc este ocupat de Cătălina Ponor, iar la masculin de Marian Drăgulescu. 20. Anghel Iordănescu a semnat noul contract cu FRF. • HCM Constanța a învins pe SEIF Krasnodar cu 23-17, calificându-se în sferturile de finală ale Cupei EHF la handbal masculin. 21. Rapid CFR București a câștigat Cupa României la handbal feminin. 22. Adrian Mutu (Chelsea) a fost desemnat cel mai bun fotbalist român al anului 2003. • Cehul Pavel Nedved (Juventus) a primit “Balonul de Aur” pe 2003. 23. Sorin Cârţu a fost numit antrenor principal la Oţelul Galaţi. 24. Ionel Ganea a lăsat Bursaspor pentru Wolverhampton. 25. Gigi Mulţescu a renunţat la funcţia de antrenor al divizionarei A Petrolul Ploieşti. 26. Echipa României ocupă locul 26 în clasamentul Federaţiei Internaţionale de Hochei pe Gheaţă, în frunte se află Canada, urmată de Suedia, Cehia, Finlanda, Slovacia, Rusia, SUA... 27. Internaţionalul român Marius Niculae (Sporting Lisabona) şi-a reluat pregătirile. 28. România a învins Islanda cu 22-0 în prima zi a Campionatului Mondial de tineret la hochei pe gheaţă, Divizia a ll-a. 29. Hochei, “mondialele” de tineret: România-Belgia 7-4. 30. Ilie Dumitrescu a fost desemnat antrenorul anului în Cipru. 31. Fotbalistul Thierry Henry a fost declarat cel mai bun sportiv . Anul XV Nr. 3874