Cuvântul Nou, ianuarie 2007 (Anul 18, nr. 4784-4807)

2007-01-15 / nr. 4793

Pagina 2 ■ Anul XVIII Nr.4793 Romtelecom - acuzat de afectarea gravă a imaginii municipiului Sfântu Gheorghe Albert Almos, edilul de Sfântu Gheorghe, a declarat că printre prioritățile din acest an ale Primăriei Sfântu Gheorghe intră și rezolvarea situației fostei clădiri Romtelecom din centrul orașului, care, în actuala stare de neîngrijire, afectează serios imaginea urbei. Se pare că, deși potrivit lui Albert Almos Primăria Sfântu Gheorghe a făcut nenumărate demersuri către Romtelecom pentru rezolvarea situației, acesta din urmă nu a luat încă nici o măsură. Clădirea a fost închisă de mai bine de cinci ani, când actualul Romtelecom și-a schimbat sediul. In tot acest timp, nimeni nu s-a îngrijit de starea acesteia, parterul și etajele inferioare fiind lăsate în paragină, doar la ultimul etaj funcționând o sală de fitness și o saună. Pe de altă parte, în prezent, serviciul central al Poștei din Sfântu Gheorghe funcționează în câteva cămăruțe improprii pentru a oferi servicii de calitate. La solicitările Poștei Române de a-i fi oferit un spațiu adecvat pentru desfășurarea activității, Albert Almos răspunde că, în continuare, cea mai bună soluție ar fi reabilitarea fostei clădiri Romtelecom, soluții pentru reabilitare fiind destule în momentul în care societatea și-ar da acceptul. Astfel, edilul de Sfântu Gheorghe promite că, în acest an, va face tot ce-i va sta în putere pentru a ajunge la un consens cu Romtelecom, deși nu înlătură posibilitatea ca interese ascunse să stea în spatele încăpățânării acestuia din urmă de a colabora cu autoritățile locale. Albert Almos a mai declarat că se simte de-a dreptul sătul de situație, fostul sediu al Romtelecom afectând serios imaginea centrului istoric al municipiului. Astfel, Albert Almos și-a exprimat regretele față de fostele reguli ale regimului de dinainte de 1989: “Singurele momente în care regret comunismul sunt acelea în care mă gândesc la serviciile proaste oferite de Poștă și plata la gaz și energie electrică. Pentru că, dacă situația Poștei e deplorabilă din cauza lipsei de spațiu, la plata facturilor de electricitate și de gaz nu există această scuză, și totuși, serviciile sunt la fel de proaste. Situația de la aceste servicii nu e comparabilă cu cea de la Poștă, care are nevoie de un spațiu adecvat; din păcate, cetățenii nu sunt mereu tratați așa cum ar trebui la plata facturilor de gaz și curent electric”. Monica RIZEA Zicală inversată Codrul - „dușman” cu românul ! S-a dus vremea când se spunea că românul e frate cu codrul. Zicala a trecut în uitare, iar după împroprietărirea cu păduri, s-a ajuns la un fel de jaf colectiv. îl fac uneori atât noii proprietari, cât și hoții de lemne, de parcă „aurul verde” le-ar fi cel mai mare dușman. Nu este săptămână, iar în unele perioade, chiar...zile fără a se înregistra câte un delict silvic, de aceea polițiștii și jandarmii, dar și silvicii încearcă să țină în frâu acest fenomen nociv. Cel mai recent incident s-a petrecut în data de 8 ianuarie 2007, la orele 4.30, când o patrulă din cadrul Postului de Poliție Ghelința,i-a depistat pe M. Gabor, de 44 de ani, și G. Vince, de 22 de ani, ambii localnici, care sustrăseseră din Pădurea privată „Ghelința” un număr de trei bușteni, esență rășinoase. Crezând că la ceas matinal nu vor fi descoperiți, cei doi au dat iama în codru cu securile și s-au pus pe treabă, neștiind că la „cotitură” îi așteptau oamenii legii. Răul a fost comis Prejudiciul, în valoare de cca. 940 RON, a putut fi recuperat integral în natură și predat părții vătămate, dar răul ecologic s-a comis și nu mai poate fi reparat. Horia C. DELIU Transportul de persoane începând de azi se vor organiza aproape în fiecare zi acțiuni comune ale Poliției Rutiere Covasna împreună cu ARR, AND și RAR, pe linia verificării respectării dispozițiilor legale privind transportul de mărfuri și persoane și starea tehnică a autovehiculelor. Asemenea acțiuni au rolul de a testa și starea tehnică a vehiculelor aflate în trafic, mai ales că în ultima vreme s-au produs o mulțime de accidente la nivel de țară legate de transportul persoanelor cu microbuzele. (H.C.D.) Prezente în teren Aparatele radar vor fi prezente azi pe anumite porțiuni din cele mai tranzitate drumuri naționale și europene, precum D.N. 11 și D.N. 12, ca și pe DN 13 E , atât în localități, cât și în afara acestora. Având în vedere prognoza meteo pentru perioada următoare, Poliția Rutieră recomandă conducătorilor auto să-și verifice autovehiculele sub aspectul stării și funcționării sistemelor de rulare, frânare, iluminare, dezaburire, climatizare, precum și dotarea acestora cu anvelope de iarnă, lanțuri și materiale antiderapante.(H.C.D.) Recital cameral Centrul de Cultură Arcuș, Biblioteca de documentare și audiții muzicale “Ion Dumitrescu”, organizează marți, 16 ianuarie, de la ora 18:00 lansarea volumului "Un clasic modern - Ion Dumitrescu'', ediție critică de Costin Tuchilă și Pușa Roth. La lansare participă acad. Dumitru Radu Popescu, directorul Editurii Academiei Române, prof. Petre Străchinaru, prof. Szilagyi Zsolt, scriitorii Pușa Roth și Costin Tuchilă, precum și Ilinca Dumitrescu, fiica muzicianului. Prezentarea de carte va fi urmată de un recital cameral susținut de Ilinca Dumitrescu (pian), Szilagyi Zsolt (tenor) și Vasile Macovei (fagot), în program lucrări de Vivaldi, Chopin, Bartok, Ion Dumitrescu, Vasile Timiș. Organizatorii pun la dispoziția publicului un autobuz cu plecare la ora 17,30 din fața Teatrului din Sf. Gheorghe. „Daca n-ai, nu-i bine...” '(URMARE DIN PAGINA 1) exprime frământările, starea de confuzie și de nesiguranță care domnește în rândurile, acestei categorii de producători agricoli. Stare cunoscută bine de o serie de intermediari puși pe căpătuială rapidă, care străbat satele noastre cumpărând, la prețuri de nimic, de la lână până la bovine și ovine. „La tăurași, prețurile care ni se oferă au scăzut până la 40 de mii de lei vechi pe kilogramul în viu. Altceva era înainte, când îi vindeam cu 70000 de lei kilogramul. Nici cu oile nu știu ce să fac, mai ales cu mieii. Că la piață n-o să-i mai putem vinde. Târgurile de animale s-au închis și ele. Anul trecut mieii s-au vândut cu 50-60 de lei kilogramul. Acum îi strâng unii pentru o firmă din Cață, județul Brașov, care are îngrășătorie. Nu-i iau cu nici 30 de mii de lei kilogramul în viu, îi cresc până ajung berbecuți, și-i vând la export. Cu porcii e și mai rău. Am vreo 6 scroafe și nu știu ce-ar fi să fac cu purceii de la ele, că nimeni nu-i mai cumpără. De lapte ce să mai zic, toată lumea știe că de la fabrică nu primim pe litru de lapte nici cât costă o jumătate de litru de apă minerală. Aș putea ține mai multe animale, dar sunt dezgustat” - îmi spune un bărbat încă tânăr, de 36 de ani, Marian Pastor din Barcani; tot de la acesta, am aflat că tot mai mulți locuitori, femei și bărbați, nu numai tineri, își caută norocul prin Italia, Spania.. .pentru că în zonă nu sunt încă locuri de muncă, iar cu veniturile din agricultură abia se mai poate trăi. Social POLITICAMEa? Legătură directă între cauză și efect Având în vedere prognoza meteo, aparent favorabilă, diferențele de temperatură dintre zi și noapte favorizează apariția carosabilului alunecos, factor de risc major al producerii unor accidente grave. în aceste condiții, Poliția Rutieră Covasna recomandă folosirea „frânei de motor” în situația în care semnalați carosabil alunecos. Este bine, stimați șoferi, să păstrați în mers o distanță suficientă față de autovehiculul din față pentru a putea opri în condiții de siguranță, nu vă hazardați în depășiri riscante, adaptați permanent viteza la condițiile de drum și trafic, evitați bruscarea comenzilor autovehiculului, în special a direcției, precum și frânările bruște, echipați autovehiculul cu anvelope corespunzătoare, cu profil de iarnă, circulați cu viteză redusă atât în localități cât și în afara lor, când partea carosabilă este umedă sau acoperită cu polei, gheață, zăpadă bătătorită, mâzgă sau are îmbrăcămintea din piatră cubică. Restricții pentru camioanele grele Camioanele de peste 7,5 tone vor putea circula pe tronsonul București - Brașov al Drumului Național 1 doar de luni până vineri, între orele 22.00 și 6.00, fără autorizație specială, restricția de trafic impusă pentru vehiculele cu masa cuprinsă între 3,5 tone și 7,5 tone fiind eliminată. Restricția pentru camioanele de până la 7,5 tone a fost anulată pentru a facilita distribuția de marfă cu vehicule ușoare în zonă. Termenul de valabilitate a autorizațiilor speciale de transport a fost extins de la trei luni la șase luni, iar procedura de acordare a fost simplificată. Ordinul prevede, de asemenea, că transportatorii riverani sunt exceptați de la aplicarea restricțiilor. Permis reținut . Zilele trecute, într-o dimineață, la orele 8,53, pe Drumul Național 11, la km 79+800, conducătorul auto G. Tache, în etate de 44 ani, din Hunedoara, conducând autoturismul HD 07 DHV s-a angajat și efectuat o depășire neregulamentară în timp ce din sens opus se apropia auto B 51 KPA care a fost nevoit să frâneze pentru evitarea coliziunii. Pentru această abatere șoferul incorect s-a ales cu permisul reținut. Rubrică realizată de Horia C. DELIU