Cuvântul Nou, martie 2007 (Anul 18, nr. 4832-4858)

2007-03-01 / nr. 4832

(Vagina 2 Anul XVIII Nr. 4832 Investiţii şcolare 2007 Bani sunt. Cum îi cheltuim? Trendul pozitiv în ce priveşte sumele alocate învăţământului de la bugetul de stat va continua şi în acest an. Iar printre beneficiari se va afla şi judeţul Covasna, potrivit aprecierii inspectorului şcolar general, Keresztely Anna. Astfel, vor fi continuate investiţiile începute anul trecut, inclusiv cele aflate în fază de... dosar complet, sumele repartizate judeţului fiind de 7 milioane lei pentru 36 de obiective. De notat că aceşti bani ajung la consiliile locale, care trebuie să decidă cine îi va gospodări primăriile sau conducerile şcolilor. Un alt “subcapitol” este reprezentat de cheltuielile pentru diferitele utilităţi absolut necesare pentru şcoli, mai ales în cazul celor care funcţionează fără autorizaţie sanitară. Este vorba despre grupurile sanitare, introducerea apei, confort termic etc. In fine, se mai alocă fonduri şi pentru reparaţii de grădiniţe. De notat că acele şcoli care sunt deja cuprinse în diferite programe nu se regăsesc pe aceste liste, cum sunt de pildă unităţile beneficiare de fonduri PHARE. Din acest motiv, unele unităţi precmm Grupul Şcolar economic din Sfântu Gheorghe şi Nicolae Bălcescu din Intorsura Buzăului nu mai figurează în programul de construire a campusurilor, în locul lor intrând “pe rol” Kos Karoly şi Colegiul Naţional Mihai Viteazul din Sfântu Gheorghe (acesta din urmă având ca obiectiv reabilitarea internatului), în schimb, Grupul Şcolar Nicolae Bălcescu va fi dotat cu mijloace de transport pentru elevi. Sumele de care va beneficia judeţul Covasna sunt destul de însemnate. Astfel, pentru dotarea laboratoarelor şi cabinetelor s-au prevăzut peste 700.000 lei, pentru biblioteci peste 400.000, la fel pentru echipamente sportive. Nu sunt omise nici cabinetele de documentare şi infonnare, cluburile elevilor etc., pentru toate acestea intrând în visteria învăţământului covăsnean peste 2 milioane lei noi. De aici începe însă responsabilitatea conducerilor de unităţi şcolare, care trebuie să cheltuiască respectivele sume cu maximă atenţie deoarece nu se admit redistribuiri! Aşadar, bani sunt, depinde de noi cum îi gospodărim. Gabriel FLORESCU Satul covăsnean expus la Covasna în aceste zile, la Galeria de Artă din oraşul Covasna, are loc prima expoziţie de fotografie din acest an, subiectul pe care s-au axat artiştii fiind „imaginea simplă a judeţului Covasna”. Artiştii fotografi, ale căror lucrări pot fi văzute la Covasna până pe 18 martie, sunt tineri din judeţul nostru, care au surprins în satele covăsnene imagini dintre cele mai contrastante: chipurile de bătrâni se împletesc astfel uimitor cu cele ale copiilor, în vreme ce o pânză de păianjen aduce în prim-plan o strălucire a picăturilor de ploaie, mai puternică decât, cea a diamantelor. O vizită la Galeria de Artă de la Covasna vă garantează incursiunea în satul covăsnean, cu ipostazele sale triste, comice şi reale, prin aproape treizeci de lucrări care au încercat să ne redea, simplu şi frumos, poveşti diverse ale vieţii la ţară. M.RIZEA Biciclişti şi căruţaşi indisciplinaţi în ultimele zile s-au efectuat verificări în trafic, avându-se în vedere cu precădere anumite categorii de participanţi ce de regulă creează probleme prin ignorarea prevederilor legale. Este vorba de biciclişti şi căruţaşi, numărul celor amendaţi fiind mare - în jur de 70 - pentru că nu aveau elemente reflectorizante montate pe vehiculele cu care se deplasau. (H.C.D.) O deviză generoasă „Protejează-i viaţa" Cu ocazia Zilei Protecţiei Civile din România, care s-a sărbătorit ieri, a avut loc la Sf. Gheorghe o festivitate de premiere a câştigătorilor Concursului de desene pentru elevii claselor a III- a, cu tema „Protejează-i viaţa” - deviză generoasă a cadrelor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă precum şi vernisajul unei expoziţii cu mijloace tehnice, aparatură şi materiale specifice acţiunilor de protejare a populaţiei.(H.C.D.) Cursuri de formare profesională pentru şomeri De la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă am aflat că la începutul lunii martie această instituţie organizează următoarele cursuri de formare profesională gratuite, pentru şomerii indemnizaţi şi neindemnizaţi: în zonele Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc - cursuri de calificare/recalificare în meseria de sudor. înscrierile pentru aceste cursuri se fac până în data de 5 martie 2007, la sediul AJOFM Covasna din municipiul Sfântu Gheorghe, b-dul Gen. Grigore Bălan nr. 14, camera 5, la parter și, respectiv, la punctul teritorial din municipiul Târgu Secuiesc. Totodată, pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, care sunt în evidenţa AJOFM Covasna, se asigură asistenţă pentru întocmirea curriculum vitae, în fiecare zi, între orele 11-12, la sediul AJOFM Covasna din municipiul Sfântu Gheorghe, b-dul Gen. Grigore Bălan nr.14, camera 5, la parter.(A. GOLCIU) Verificări în trafic Cu ocazia controalelor efectuate azi în trafic de către agenţii de Circulaţie vor fi verificate în special autovehiculele cu masa totală mai mare de 3,5 tone, sub aspectul dotării acestora cu cele necesare pe timp nefavorabil, ştiut fiind faptul că noaptea, pe serpentine, se produce gheaţă sau polei, care pot scoate autovehiculele neechipate corespunzător în decor. (H.C.D.) Azi, de Mărţişor. Surprize plăcute pentru şoferiţe De 1 Martie conducerea Poliţiei Rutiere din judeţul nostru s-a gândit ca, măcar pentru o zi - e adevărat, una specială - să nu le mai creeze stres reprezentantelor sexului frumos care şofează, la întâlnirea în trafic cu agenţii de Circulaţie. Şoferiţele aflate la volan urmează să fie oprite şi să primească o floare, un pliant cu material promoţional şi o felicitare .. .verbală pe post de Mărţişor. Comisarul-şef Ioan Huţanu, şeful serviciului Circulaţie din judeţ, ne-a precizat că în cursul dimineţii de azi conducătoarele auto întâlnite în municipiul reşedinţă de judeţ, ca şi pe principalele şosele ce străbat zona, vor avea plăcuta surpriză să constate că agenţii de Poliţie rutieră covăsneni nu le trag pe dreapta spre a le amenda, ci spre a le oferi... flori şi mărţişoare. „Trebuie să manifestăm mai multă amabilitate, solicitudine şi respect faţă de toţi participanţii la trafic, cu atât mai mult pentru femei, aşa cum ieri ne-a recomandat şeful statului cu prilejul Bilanţului anual pe Ministerul Administraţiei şi Internelor, a subliniat interlocutorul nostru. Considerăm că şi prin acest gest la început de primăvară putem îmbunătăţi imaginea publică a Poliţiei. Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier, care este de nivel european, a contribuit semnificativ, în numai trei luni de la aplicare, la scăderea evenimentelor grave, a abaterilor pe șosele care înainte ne dădeau multă bătaie de cap.” ■ . Horia C. DELIU Mai multă amabilitate Social - Politic POLITIC Furt de material lemnos în seara zilei de 24 februarie 2007, la orele 22.45, o patrulă de la Postul de Poliţie Ghelinţa i-a identificat pe tinerii S. Sándor, în etate de 27 de ani, şi Sz. László, de 26 de ani, ambii domiciliaţi în comuna Ojdula, în timp ce transportau cu căruţa cantitatea de patru metri steri material lemnos esenţă răşinoase, fără a avea acte de provenienţă. Prejudiciu recuperat integral în urma verificărilor efectuate, poliţiştii au stabilit că materialul lemnos a fost sustras de pe rampa unei societăţi comerciale cu profil de exploatare şi prelucrare de material lemnos din Ghelinţa. Materialul sustras a fost predat părţii păgubite, iar oamenii legii continuă cercetările sub aspectul comiterii de furt calificat. Legea aplicată cu mai multă fermitate Preşedintele Traian Băsescu a felicitat poliţiştii de la Circulaţie pentru fermitatea cu care au aplicat până în prezent prevederile noului Cod Rutier. « Au fost presiuni extraordinare să se renunţe la noul Cod Rutier pentru că este prea sever, este prea nedemocratic. Iată că, încetîncet, noi, toţi conducătorii auto, începem să învăţăm că regulile de siguranţă a circulaţiei previn, în primul rând, moartea altora », a afirnat Traian Băsescu, la Bilanţul Ministerului Administraţiei şi Internelor pe anul 2006. Inconştienţă sadea Dacă un conducător auto este « inconştient pentru el » nu are dreptul să fie inconştient şi pentru alţi participanţi la trafic, consideră pe bună dreptate şeful statului, şi el şofer împătimit. “Mi-a plăcut femnitatea cu care cei de la Circulaţie au aplicat noul Cod Rutier. Nu am decât să vă solicit în continuare să creşteţi nivelul de exigenţă în aplicarea noului Cod Rutier, pentru că acest lucru nu înseamnă decât salvare de vieţi omeneşti, oameni care ajung în siguranţă acasă, lucru care este esenţial pentru Poliţia Rutieră”, a mai spus Traian Băsescu. Rubrică realizată de Horia C. DELIU „Cine este Iisus Hristos pentru mine?" Liga Tineretului Creştin Ortodox Român, filiala Sfântu Gheorghe, împreună cu Centrul Eclesiastic de Documentare “Mitropolit Nicolae Colan”, cu binecuvântarea P.S. Ioan, Episcopul Covasnei şi Harghitei, continuând frumoasa tradiţie a manifestărilor duhovniceşti “Serile Filocalice” din Postul Sf. Paşti, vă invită la conferinţa „Cine este Iisus Hristos pentru mine?”, susţinută de Pr. prof. dr. Mihail Milea, de la Fundaţia “Sf. Sava” din Buzău. Conferinţa duhovnicească are loc în data de 1 Martie a.c., ora 17, la Centrul Eclesiastic de Documentare “Mitropolit Nicolae Colan”, de lângă Catedrala Ortodoxă. Vă aşteptăm cu drag! întrerupere de curent electric S.C. Electrica S.A. Sfântu Gheorghe ne informează că, din cauza unor lucrări la instalaţia electrică, se va sista furnizarea energiei electrice în data de 02 martie 2007 între orele 11,00- 15,00 în localitatea Băţani Mici şi între orele 8,00 - 12,00 în Biborţeni. (RS.)