Cuvântul Nou, iunie 2007 (Anul 18, nr. 4907-4932)

2007-06-01 / nr. 4907

(Vagina ) I Anul XVIII Nr. 4907 Perioada de interimat a luat sfârşit La 31 de ani, Florin Vidamski este noul director al TAM Stabilit pentru 31 mai, interviul cu pretendenţii la fotoliul de director- manager al Teatrului Andrei Mureşanu din Sfântu Gheorghe i-a pus faţă în faţă pe actorul Florin Vidamski şi actorul şi regizorul Radu Silviu Olăreanu. Comisia de evaluare a proiectelor de management a fost formată din reprezentantul UNITER, Emil Boroghină, regizorul Bocsardi László, oamenii de cultură Nina Ţânţar şi Bartók Botond, precum, şi consilierul local Rodica Pârvan, care a fost totodată şi preşedintele comisiei. După o deliberare ce a durat mai bine de patru ore, timp în care fiecare candidat şi-a susţinut separat proiectul în faţa comisiei, răspunzând atât la întrebările şi provocările comisiei, Florin Vidamski s-a detaşat considerabil de contracandidatul său: dacă Radu Silviu Olăreanu,Radu Silviu Olăreanu de la Teatrul Naţional din Târgu Mure, a obţinut o medie a punctajului de 6,94, cea obţinută de Florin Vidamski a fost de 8,70, cu aproape două valori mai mare. Rodica Pârvan, preşedintele comisiei evaluatoare, şi-a exprimat încântarea vizavi de proiectul lui Florin Vidamski, exprimându-şi încrederea în capacitatea acestuia. „Este un tânăr care s-a distins prin dorinţa sa de a transforma TAM într-un teatru al oraşului. Ambele proiecte au fost foarte bune, dar cel al lui Florin Vidamski s-a evidenţiat prin ambiţie şi inovaţie concretă în ceea ce priveşte teatrul. Este un om tânăr, idealist, cu o gândire europeană, căruia îi urez succes!”. Responsabil de instituţiile de cultură ale municipalităţii, viceprimarul Stakics Eva s-a declarat încântată de rezultatul concursului., Acest rezultat mă bucură pentru că, iată, la conducerea TAM ajunge un om tânăr, cu putere de muncă şi, cel mai important, un om din interiorul teatrului, care ştie care sunt particularităţile acestei instituţii şi care astfel va şti cum să găsească ieşiri din situaţii mai puţin favorabile, când şi dacă va fi cazul”. Florin Vidamski, noul director al TAM este angajat al teatrului de limbă română din Sfântu Gheorghe de cinci ani, perioadă în care s-a distins atât prin rolurile deţinute în diverse piese de teatru cât şi prin munca de regizor alături de trupa de teatru Ecou a Colegiului Naţional Mihai Viteazul, cu care a obţinut numeroase premii la diverse festivaluri. La 31 de ani, proaspătul director al TAM a prezentat în faţa comisiei de evaluare un proiect managerial concret, axat pe munca în echipă atât de necesară unui teatru şi pe scoaterea TAM din anonimatul în care a căzut în ultima vreme. Referitor la noua responsabilitate pe care tocmai şi-a asumat-o, Florin Vidamski a declarat: „Ceea ce urmează va fi cu siguranţă mai greu, e destul de simplu să câştigi un concurs, e uşor să scrii fraze frumoase într-un proiect, mai greu e să pui în practică ceea ce ţi-ai propus. Cred că rezultatul muncii mele, a ceea ce am plănuit eu pentru TAM se va vedea cel mai bine peste cinci ani, în realizările pe care le-am propus şi care sper să se înfăptuiască”. Monica RIZEA Control al OJPC privind Calitatea produselor din carne ce uneori mai lasă de dorit • Amenzi contravenţionale în valoare de 8.000 lei noi Directorul executiv al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Covasna, ing. Pavel Ormidean, ne-a precizat ieri că s-a desfăşurat recent o acţiune tematică de control privind calitatea produselor din carne existente la comercializare în zona noastră. Controlul s-a desfăşurat la 15 operatori economici, din care la şase, aflaţi în localităţile Covasna, Tg. Secuiesc, Baraolt şi Turia, s-au constatat abateri de la legislaţia în vigoare. Ca atare, s-au aplicat cinci amenzi contravenţionale în valoare de 8.000 lei şi un avertisment, pentru deficienţe privind neafişarea certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului şi a numerelor de telefon de la OJPC Covasna şi Telcons, lipsa etichetelor cu elemente de identificare şi caracterizare la produsele alimentare preambalate, cum ar fi denumirea produsului, identitatea producătorului, data durabilităţii minimale, condiţii de păstrare-depozitare, compoziţie şi alte elemente specifice. Per ansamblu se stă bine în judeţul nostru privitor la acest aspect, dar mai apar şi lipsuri, c-aşa-i în comerţ... Horia C. DELIU STRICT AUTENTIC Un tânăr mult prea... impetuos • Din ciclul „Cascadorii râsului - plânsului” De acte teribiliste, isprăvi deosebite avem parte nu chiar în fiecare zi, dar nici nu lipsesc, de aceea atunci când le aflăm vi le relatăm, stimaţi cititori, sub genericul de-acum cunoscut, „Strict Autentic”. Am mai scris din când în când despre „tineri şi neliniştiţi”, vorba titlului unui celebru serial de la TV, care fac tot felul de prostii, însă nu am mai abordat un caz precum cel pe care ni l-a relatat comisarulşef Marian Ioniţă, din cadrul Poliţiei Rutiere Covasna în cadrul ultimei conferinţe de presă de la sediul IPJ. Luni, 28.05.2007, la orele 14,00, a fost identificat după investigaţii de rigoare tânărul C.Victor, în etate de 21 de ani din Sf. Gheorghe, care conducând autovehiculul înmatriculat cu numărul BV-86-ROK a tamponat la rând nu mai puţin de trei autoturisme. Văzând ce boacănă a făcut, în loc să anunţe Poliţia pentru întocmirea documentelor legale, în termenul prevăzut de lege, a preferat să se facă nevăzut. Dar nu pentru multă vreme, iar în consecinţă s-a luat măsura sancţionării sale contravenţionale şi a reţinerii permisului de conducere în vederea suspendării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice. Iată o păţanie demnă de serialul „Cascadorii râsului - plânsului”. Horia C. DELIU Social - Politic Programul farmaciei de serviciu Farmacia „GALENUS” (B-dul Grigore Bălan nr.8/27/D/3) ne informează că sâmbătă, 02 iunie 2007 şi duminică 03 iunie 2007 va funcţiona între orele 8-12 şi 16-20. Relaţii la telefon 313..929. Sâmbătă, 02 iunie 2007, între orele 8,00 - 13,00 farmacia de serviciu în Covasna va fi Farmacom (telefon 340.914), între orele 9,00 - 13,00 farmacia Vipera (telefon 342.851) şi duminică, 27 mai 2007, între orele 9,00 - 13,00, farmacia Vipera. Serviciul de permanenţă al farmaciilor în perioada 01 iunie 2007 şi 07 iunie 2007 va fi asigurat de farmacia „SALINA” (Str. Grigore Bălan nr.32 bl.66) telefon 313.513, al cărei program va fi de la ora 20,00 la 8,00 dimineaţa. (F.S.) Stomatologia de serviciu Stomatologia DHD-DENTAL, str. Stadionului, nr. 16, asigură urgenţele stomatologice sâmbătă, 02 iunie 2007, şi duminică, 03 iunie 2007, între orele 10,00-12,00,14,00- 16,00. Relaţii la telefon 351069. (F.S.) întrerupere de curent electric S.C. Electrica S.A. Sfântu Gheorghe ne informează că astăzi, 01 iunie 2007, între orele 8,00 - 10,00 din cauza unor lucrări la instalaţia electrică se va deconecta de la alimentarea cu energie electrică localitatea Malnaş Băi.(F.S.) JANDARMERIA ne informează „Ziua Porţilor Deschise pentru tânăra generaţie” Cu ocazia Zilei de 1 iunie, care este sărbătorită atât de către cei mici, cât şi de cei mari, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Gheorghe Doja” Covasna a organizat pentru astăzi acţiunea intitulată „Ziua Porţilor Deschise pentru tânăra generaţie”. Manifestarea a ajuns la ediţia a IlI-a şi se bucură de o tot mai mare atenţie din partea civililor, unii dintre ei fiind doritori să îmbrace haina militară. Invitaţie în noua cazarmă După cum ne-a relatat purtătorul de cuvânt al instituţiei, lt. col. Sorin Barbu, cu această ocazie vizitatorilor li se vor prezenta exerciţii demonstrative, aspecte din activitatea jandarmilor covăsneni, tehnica din dotare, spaţiile în care se desfăşoară pregătirea şi activităţile curente din noua Cazarmă - care este, după cum se ştie, cea mai modernă din ţară. Manifestarea începe la ora 10:00 în noua Cazarmă. întreceri cu caracter sportiv De Ziua Internaţională a Copilului vor avea loc întreceri sportive la noua Cazarmă între echipe alcătuite din copiii participanţi. în încheiere, se va desfăşura un meci de fotbal între o echipă a presei, alcătuită din reprezentanţi ai mass-media covăsnene şi braşovene, şi o echipă a IJJ Covasna. Localităţi tot mai sigure Atât cadrele Inspectoratului de Poliţie al judeţului nostru, cât şi ale Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ’’Gheorghe Doja” vor acţiona în continuare cu metode specifice pentru a îndeplini obiectivele majore legate de menţinerea unor străzi liniştite, a unor localităţi sigure. Pentru materializarea acestor deziderate oamenii în uniformă se vor afla în teren, chiar şi în week-end, fiind în miezul evenimentelor, aproape de oameni, patrulând pe străzi, asigurând ordinea şi liniştea comunităţii locale. Rubrică realizată de Horia C. DELIU