Cuvântul Nou, ianuarie 2008 (Anul 19, nr. 5060-5080)

2008-01-15 / nr. 5068

(pagina 2 ■ Anul XIX Nr. 5068 Gheorghe Baciu:_________________________________________________________ „Noi suntem oameni echilibraţi, cu experienţă politică” Preşedintele Partidului Democrat - Liberal (PD-L) Covasna, Gheorghe Baciu, a declarat la o recentă întâlnire cu presa că anul 2008 va fi unul cu probleme, cu mai multe frământări politice la nivel de fiecare partid. Acest lucru datorită - spune Baciu - următoarelor două runde de alegeri, celor locale și a celor din toamnă. Alegerile locale vor avea loc în data de 25 mai sau cel târziu pe 23 iunie acest an, iar cele din toamnă, în luna noiembrie, cel târziu decembrie. „Suntem în faza în care elaborăm propuneri la nivel de primar pentru localităţile din judeţul Covasna, după care urmează cele la nivel de consilieri”, a afirmat Gheorghe Baciu, stabili „absolut tot ce va trebui făcut în această primă lună a anului, cât şi în luna februarie”. Referitor la campania electorală liderul PD-L nu doreşte o campanie agresivă la adresa altor partide, preferând una civilizată, bazată pe argumente, „acest lucru atâta timp cât nimeni nu ne va ataca personal sau nu ne va jigni direct”, a spus Baciu. In cazul în care se va întâmpla altfel, preşedintele PD-L Covasna susţine că le va răspunde cu aceeaşi monedă dacă adversarii vor riposta fără chibzuinţă... „Noi suntem oameni echilibraţi, cu experienţă politică”, a ţinut să precizeze Gheorghe Baciu. Nu în ultimul rând acesta a spus că afişele electorale vor fi lipite la aviziere acest lucru fiind aprobat de primarii fiecărei comune sau pe stâlpi şi garduri, dar doar cu acordul proprietarilor. UDMR şi UCM se vor lua la întrecere Deputatul PD-L Covasna, Petre Străchinaru, a fost de aceeaşi părere în ceea ce priveşte sarcina liderilor de partid spunând că nu va fi una deloc uşoară deoarece vor fi nevoiţi să răspundă unor agresivităţi ale celor două partide etnice. In opinia lui Străchinaru, UDMR şi UCM se vor întrece în a escalada nişte zone la limita Constituţiei României. Deputatul este de părere că odată cu înregistrarea Partidului Civic Maghiar lucrurile se vor amplifica, în aceeaşi idee se descrie atacul deputatului UDMR, Antal Arpad la adresa partidului PD-L Covasna. în urma consideraţiilor pe care acesta le-a făcut la adresa liderului democrat-liberalilor covăsneni, Gheorghe Baciu, filiala judeţeană a PDL Covasna l-a acuzat pe Antal Arpad de „neocomunism”. Totul a pornit de la declaraţiile preşedintelui PD-L făcute într-o declaraţie de presă spunând că obiectivul organizaţiei sale este de a atrage sprijinul electoral din partea a cât mai multor locuitori ai judeţului, indiferent de etnia lor, astfel încât UDMR să nu mai acceadă la Guvernare şi nici în Parlament. Primăria Sfântu Gheorghe - vânată de mai multe partide Petre Străchinaru spune că Primăria Sfântu Gheorghe este vânată de mai multe partide şi personaje politice şi nu crede că Antal Arpad şi-ar face probleme din cauza unui candidat PDL. „Suntem convinşi că putem înclina balanţa în favoarea unuia sau altuia dintre cei doi candidaţi la primărie, existând posibilitatea unui al doilea tur la alegerile pentru primărie”, a declarat deputatul PDD-L. Totodată, una dintre dorinţele deputatului PD-L este de a afla care sunt priorităţile Consiliului Judeţean Covasna, spunând că la fiecare început de an aceste priorităţi se stabilesc, iar „din partea preşedintelui CJ Covasna, Demeter Janos, nu le-am aflat încă”, a spus Petre Străchinaru. Dana TĂNASE O întâlnire cu Biroul Permanent Judeţean 9 Preşedintele PD-L Covasna a declarat că în cursul acestei săptămâni va avea loc o întâlnire a partidului pe care îl reprezintă cu Biroul Permanent Judeţean, iar în cadrul acesteia se va Până când vânătoare de vrăjitoare? urmare din pagina 1 Este cât se poate de clar că documentele incriminatoare există în câteva seife bine păzite şi sunt scoase spre a fi arătate la “Războiu” doar când trebuie exercitată o presiune asupra persoanei, altfel sunt păstrate pentru alte vremi. Aşa şi cu Norica Nicolai. Dacă cei ce caută să reformeze clasa politică cu adevărat au avut cunoştinţă de acest dosar de ce nu l-au scos la vedere mai repede? De ce apare acesta la Parchetul General şi nu altundeva, unde ar trebui să se găsească toate aceste acte? în mod evident, ele sunt ţinute sub cheie dintr-un calcul diabolic. în asemenea condiţii, soluţia ar fi următoarea: ori se votează legea lustraţiei, ori se scot la iveală toate actele incriminatoare acum, nu atunci când îi cade bine cuiva. în alte ţări fost comuniste treaba cu dosarele foştilor mahări s-a rezolvat de mult, doar în România continuă vânătoarea de vrăjitoare, se menţine suspiciunea şi starea de nesiguranţă. De ce nu se scot la vedere miile de pagini aflate la CNSAS, la parchet sau servicii secrete? Simplu: pentru că sunt oameni care manipulează respectivele servicii şi au interesul ca documentele să nu iasă la iveală decât atunci când este nevoie. Sunt situaţii în care asistăm surprinşi cum unii politicieni mai “revoluţionari” sunt reduşi deodată la tăcere şi nu înţelegem cum. Ei bine, răspunsul este simplu: pentru că li se pun în faţa ochilor nişte hârtii pe care le doresc a fi pierdute şi atunci mai bine revin în front decât să dea ochii cu realitatea. Mai trebuie să treacă încă 20 de ani până când vom înceta să urmărim oamenii ca pe vremea comunismului?! Metodă condamnabilă Activitate de comerţ fără acte de provenienţă După cum se ştie, orice activitate trebuie să se desfăşoare în conformitate cu normele şi actele în vigoare, numai că unii semeni mai fac ori înceracă să facă şi... « slalom » printre prevederile legale. Este şi cazul unei vânzătoare ambulanţe, G.Tereza, în etate de aproape 60 de ani, domiciliată în municipiul Tg. Secuiesc, care zilele trecute a fost depistată pe raza comunei Ojdula în timp ce făcea comerţ cu bunuri fără a putea justifica provenienţa acestora şi fără a avea autorizaţie. Din fericire sunt tot mai puţini aceia care încearcă în judeţul nostru să vândă la colţ de stradă, prin locuri aglomerate, să pofite de buna credinţă a cumpărătorilor, organele de control ale Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, dar şi cele ale Poliţiei acţionând pentru ca acest« flagel» să nu se extindă. Mărfa a fost confiscată în cazuri de faţă mărfurile oferite spre vânzare (seturi de plapumă din bumbac) au fost ridicate în vederea confiscării, iar femeii i s-a aplicat o sancţiune contravenţională în valoare de 150 lei. Un asemenea exempu negativ trebuie să-i descurajeze şi pe alţi comercianţi care ar fi tentaţi să procedeze la fel. Horia C. DELIU •* 1» Adevăratele produse agricole sau alimentare tradiţionale, protejate atât în beneficiul producătorilor, cât şi în cel al consumatorilor urmare din pagina 1 fără cartofi sau tăieţei cu ouă, fără ouă, ori ceapă de Făgăraş care nu e de Făgăraş, astfel că vom putea cumpăra produse agricole şi alimentare cu adevărat tradiţionale, ceea ce va fi în avantajul nostru al consumatorilor, iar pe de altă parte, adevăraţii producători de produse agricole sau alimentare tradiţionale, de notorietate, vor fi protejaţi de concurenţa neloială”. HG 828/2007 stabileşte că Ministerul Agriculturii este autoritatea responsabilă cu verificarea documentaţiei pentru dobândireaprotecţiei unei denumiri de origine protejată(DOP) care poate fi numele unei regiuni, al unui loc specific sau al unei ţări utilizat pentru descrierea unui produs agricol sau alimentar, sau a unei indicaţii geografice protejate(IGP), care poate fi numele unei regiuni, unui loc specific sau al unei ţări, utilizat pentru descrierea unui produs agricol sau alimentar. Autoritatea care verifică pe piaţă etichetarea şi utilizarea logo-ului este Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului, controlul şi inspecţia documentaţiei pentru dobândirea protecţiei unei denumiri(IGP sau DOP) făcându-se de firme private de inspecţie şi certificare acreditate.. . . . . în legătură cu extiigfiţierii Sistenului de protecţie a unei denumiri(DOP sau IGP) interlocutoarea ne-a spus că potrivit prevederilor legale aceștia sunt grupuri de producători, care înseamnă orice asociere, indiferent de forma sau componenţa sa juridică, de producători sau procesatori care efectiv produc sau procesează acelaşi produs agricol sau alimentar pentru care se solicită protecţia denumirii de origine sau indicaţiei geografice, în anumite condiţii şi o singură persoană fizică sau juridică poate fi considerată grup. Solicitarea protecţiei DOP sau IGP nu este însă obligatorie, ci voluntară, dar fără doar și poate este în avantajul celor care optează pentru ea. Social - Politic Prezenţa agenţilor de circulaţie în trafic s-a dovedit eficientă Poliţiştii rutieri covăsneni au fost prezenţi în trafic în recentul weekend pe principalele artere din judeţ, dar şi în localităţile urbane şi rurale, unde au acţionat pentru prevenirea accidentelor şi pentru combaterea principalelor cauze generatoare de accidente. Din fericire, nu s-a înregistrat nici un eveniment grav, doar condiţiile meteo specifice iernii punând anumite probleme. Condiţii specifice iernii Vremea variabilă, specifică sezonului rece, ceaţa matinală pe alocuri au creat destule probleme în trafic pe raza judeţului nostru, dar nu atât de grave încât să perturbe serios circulaţia. S-au produs nouă tamponări, cu pagube materiale mai mari sau mai mici, dar din fericire de data aceasta nu au mai fost accidente grave ca în perioada anterioară. Ar fi bine ca şi pe mai departe să se circule prudent, deoarece vremea rea se poate întoarce oricând. Noi controale cu caracter preventiv în cadrul celei de-a doua părţi a Programului naţional de Siguranţă Rutieră în ultima perioadă au fost derulate 13 controale cu caracter preventiv pentru disciplinarea tuturor categoriilor de participanţi la traficul rutier. Cu această ocazie s-au constatat două infracţiuni, dar mult mai multe alte încălcări ale legii, legate de nerespectarea vitezei legale, opriri în locuri nepermise, convorbiri la celular în timpul şofatului şi aşa mai departe. Permise şi certificate retrase Au fost reţinute trei certificate de înmatriculare pentru diferite defecţiuni tehnice. In urma neregulilor constatate poliţiştii au ridicat în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pentru o perioadă de 90 de zile două permise de conducere. Rubrică realizată de Horia C. DELIU întrerupere de curent electric S.C. Electrica ne informează că astăzi 15 ianureie 2008, între orele 10,00 - 12,00, din cauza unor lucrări la instalaţia electrică se va deconecta de la alimentarea cu energie electrică localitatea Covasna pe străzile: Dózsa György, 1 Decembrie 1918, Libertăţii. Numai consumatorii alimentaţi din LEA 0,4 K.V vor fi afectaţi de întrerupere.