Cuvântul Nou, noiembrie 2008 (Anul 19, nr. 5273-5292)

2008-11-03 / nr. 5273

Pagina 2 ■ Anul XIX Nr. 5273 Ziua Vânătorilor de munte Azi, 3 noiembrie 2008 este „Ziua Vânătorilor de munte”, prilej cu care se vor organiza o seamă de activităţi la Sf. Gheorghe. La ora 8.00 la sediul U.M. 01048 din strada Armata Română, nr. 33-35, Sf. Gheorghe are loc o Adunare solemnă, în cadrul căreia se va da citire Ordinului ministrului Apărării privind „Ziua Vânătorilor de Munte” De la ora 12.00 se vor depune de coroane de flori la Monumentul vânătorilor de munte de la Cireşoaia, din localitatea Tg. Ocna. Ca o activitate aparte, se va arbora drapelul României pe Vf. Moldoveanu din Munţii Făgăraş, de către o echipă de alpinişti din cadrul batalionului. Săptămâna trecută, o nouă bancă şi-a deschis porţile în municipiul reşedinţă de judeţ, continuând astfel un proces ce înseamnă extinderea acestei companii în România. Piraeus Bank este, potrivit propriilor afirmaţii, grupul financiar cu cea mai rapidă creştere şi o bogată experienţă în domeniu. Sucursala de la Sfântu Gheorghe (str. 1 Decembrie 1918 nr. 9, vizavi de Primărie) reprezintă cea de-a 165-a unitate din România. De altfel, în perioada decembrie 2006- octombrie 2008, banca a avut o rată medie de extindere de 5 noi sucursale pe lună, contribuind astfel la rezultatele obţinute de Piraeus Bank şi care o fac atractivă în ochii clienţilor. Profitul net realizat numai în trimestrul întâi din 2008 se ridica la 12,5 milioane euro, iar activele companiei se ridică la 3 miliarde euro. Important pentru potenţialii clienţi este faptul că la sfârşitul lui martie 2008, creditele acordate persoanelor fizice au reprezentat 1 miliard euro, o creştere de 400% faţă de anul precedent, ceea ce certifică intrarea tot mai puternică pe piaţa bancară a României. Spre această concluzie pledează şi faptul că valoarea depozitelor clienţilor Piraeus Bank depăşea în martie 640 milioane euro. * Seriozitatea băncii este dată şi de faptul că a devenit o prezenţă activă pe piaţa internaţională, cu pondere deosebită în Europa de Sud-Est, dar şi în Anglia, SUA, Ucraina, Egipt etc. Piraeus Bank vă aşteaptă, aşadar, să solicitaţi serviciile sale. O nouă prezenţă în peisajul bancar covăsnean: Piraeus Bank Deţinere ilegală de armă neletală Un echipaj din cadrul Poliţiei oraşului Baraolt l-a oprit în trafic zilele trecute pentru un control de rutină pe L. Erwin, de 28 de ani, localnic, care circula cu un autoturism înmatriculat în judeţul Covasna. Cu ocazia verificărilor poliţiştii au observat pe bancheta din spate a maşinii o armă cu aer comprimat, calibrul 5,5 mm, marca BAM, fără serie. L.E. a declarat că arma îi aparţine, dar că nu deţine nici autorizaţie, nici permis de port armă. Ca atare, se continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de deţinere de armă neletalâ. (H.C.D.) Mai votăm? urmare din pagina 1 Este clar: oricâte voturi ar primi alte formaţiuni politice, tot reprezentantul partidului prezidenţial va fi prim-ministru cel puţin aşa vrea Băsescu. Comportamentul actualului şef al statului, promisiunile pe care le face, dar şi ameninţările prin care încearcă să determine o anumită orientare a electoratului ne determină să ne întrebăm: mai merită să mergem la urne de vreme ce rezultatul este stabilit la Cotroceni? Modul cum președintele se străduiește să dea o anumită turnură scrutinului denotă clar că electoratul este tratat ca un simplu element de decor care să justifice cât de cât faptul că (mai) suntem o ţară democratică. Este evident că ceea ce urmăreşte Traian Băsescu este crearea unei republici prezidenţiale în care toată puterea să fie concentrată în mâna sa. Acesta este marele pericol care ne paşte din partea piratului şi doar voința electoratului la alegerile parlamentare ne poate salva de o astfel de turnură periculoasă în societatea românească post-decembristă. urmare din pagina 1 Intr-un magazin din Tg. Secuiesc s-a găsit expusă la comercializare slănină afumată cu termenul de valabilitate depăşit. Ca atare s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare. La fel şi la Intorsura Buzăului s-au găsit expuse la comercializare unele cantităţi e drept, nu mari de preparate din carne, oase afumate 2,7 kg, şi pulpe de pui 3 kg, cremvurşti 0,9 kg, carne de porc 1,2 kg, iaurt 1,8 kg cu termen de valabilitate expirat. Pentru aceste produse sa dispus, de asemenea, oprirea definitivă de la comercializare. La Vârghiş se aflau expuse la comercializare 31,2 kg alimente precum produse zaharoase, covrigi, fursecuri, băuturi răcoritoare, iaurt, cu valabilitatea expirată. Dar asemenea deficienţe se întâlnesc şi în unele magazine din Sf. Gheorghe. Aşa se face că inspectorii au depistat expuse la comercializare 2,3 kg produse de patiserie vechi. Lipsa elementelor de identificare şi caracterizare O deficienţă care se repetă des cu toate că sunt mediatizate şi multe controale se axează pe aceasta este lipsa elementelor de identificare şi caracterizare, cât şi traducerea acestora în limba română la produsele din import. Exemplu în Baraolt s-a constatat existenţa la comercializare a unor băuturi import fără ca elementele de identificare şi caracteristici să fie înscrise în limba română, cât şi produse lactate, smântână 0,45 kg fără elemente de identificare, iar la Păpăuţi s-a constatat existenţa la comercializare a unor produse din care, cârnaţi fără să existe elemente de identificare. Băuturile s-au oprit temporar, iar produsele lactate şi cele din care definitiv de la comercializare. Specialiştii OJPC în acţiune Controale şi amenzi, atenţionări şi măsuri Social - Politic Li s-a pus « pata » într-o dimineaţă la ora 6.40, un echipaj de Siguranţă publică de la Poliţia municipiului Tg. Secuiesc s-a sesizat din oficiu cu privire la faptul că o autoutilitară cu număr străin parcată pe o stradă din localitate a fost vandalizată, având farurile şi o oglindă retrovizoare sparte, în urma cercetările efectuate au fost identificaţi autorii, ei fiind doi tineri din localiatate, care au vrut să se... « distreze »niţel. Este vorba de K. Csaba, în etate de 23 de ani, şi O. Mihály, de 28 de ani, pe care îi paşte un dosar penal, după ce li s-a pus « pata » pe autovehiculul respectiv. Etilotestul arată adevărul într-o noapte, pe la 1.20, a fost oorit pentru control în oraşul Baraolt un autoturism, condus de L. Viktor, din localitate, care se părea că era „aghezmuit”. Pentru că bărbatul emana, întradevăr, miros de băuturi alcoolice fost condus la sediul local al Poliţie pentru a fi testat cu alcooltestul, acesta indicând o îmbibaţie alcoolică în aerul expirat de 0,59. Ca atare, şoferul a ajuns la spital pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Iată cum plimbarea s-a tot prelungit, iar finalul încă nu se ştie. Autorizaţie , expirată între localităţile Baraolt şi Tălişoara, a avut loc un eveniment rutier soldat cu pagube materiale în care au fost implicate două maşini. Dincolo de faptul în sine, anchetatorii au constatat faptul că unul dintre autoturismele avariate avea autorizaţia provizorie de circulaţie expirată încă din data de 21.10.2008. Pentru acest motiv N. Zoltán, care se afla la volan, este cercetat pentru comiterea infracţiunilor de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat şi cu numere de înmatriculare false. Măsuri de prevenţie Poliţiştii rutieri covăsneni vor continua şi în această săptămână să acţioneze zilnic pentru combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere în judeţul Covasna: viteza excesivă şi neadaptată, depăşirile neregulamentare, neacordarea de prioritate altor vehicule, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice şi conducerea fără permis de conducere. Desigur, toţi suntem conştienţi de faptul că drumurile sunt prea aglomerate, că infrastructura e deficitară, dar, până la modernizarea şoselelor acestea sunt condiţiile în care trebuie să circulăm şi să supravieţuim. Putem să supravieţuim doar respectând regulile de circulaţie şi pe partenerii noştri în trafic. Rubrică realizată de Horia C. DELIU