Cuvântul Nou, martie 2009 (Anul 20, nr. 5353-5374)

2009-03-02 / nr. 5353

cecc cc^c Pagina 21 Anul XX Nr. 5353 Continuă depistarea precoce a cancerului de piele Asociaţia „împreună pentru sănătate” continuă şi în cursul lunii martie consultaţiile gratuite pentru depistarea cancerului de piele. Aveţi o aluniţă, un neg sau pete care vă creează griji? Nu trebuie decât să vă programaţi pentru un consult de specialitate la cabinetele din str. Nicolae Bălcescu (clădirea Băncii Carpatia) şi vă puteţi linişti. Programările se fac şi telefonic la numerele: 0724- 573354 sau 0267-352266. Întrerupere de curent electric S.C.Electrica S.A. Sfântu Gheorghe ne informează că, din cauza unor lucrări la reţelele electrice, se va sista furnizarea cu curent electric marţi, 3 martie 2009, între orele 8,00 - 17,00 în localitatea Mărtănuş. v Dragoste cu nabadai urmare din pagina 1 Pur şi simplu, cetăţenii secui sunt folosiţi doar ca o masă de manevră, sunt îndemnaţi să voteze oameni care sunt desemnaţi de conducerea uniunii, dar când vine vorba să se aleagă şi oamenii locului în anumite funcţii, atunci se schimbă calimera. Să nu fie politicienii locali buni de altceva decât de a mobiliza oamenii la vot în beneficiul UDMR? Tot ce se poate dacă analizăm poziţia liderilor uniunii. Buni la vot, nebuni la funcţii, cam aşa , poate fi caracterizată imaginea ce s-a creat în privinţa alegătorilor secui. Opoziţia faţă de modul cum îşi împart sufragiile UDMR şi CNMT, organizaţie ce se află sub patronajul lui Tokes, se manifestă şi în rândul PCM. Un lider al acestui partid ne declara că ar fi fost necesară realizarea unei liste naţionale în care ambele formaţiuni să fie reprezentate. Cei ce l-au sprijinit în trecutele alegeri europarlamentare pe Tokes, iată că sunt marginalizaţi tocmai în judeţul unde au obţinut cele mai bune rezultate, unde au cei mai mulţi consilieri, ba şi un primar de municipiu. De, necunoscute şi greu de înţeles sunt căile politicii! /V întâlnirea maghiarilor covăsneni de la Moacşa, discriminatorie Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), care a analizat o plângere formulată de Forumul Civic al Românilor din Covasna şi Harghita, a concluzionat recent că întâlnirea maghiarilor covăsneni de pretutindeni, desfăşurată în urmă cu aproape doi ani în localitatea covăsneană Moacşa, a avut un caracter discriminatoriu faţă de ceilalţi cetăţeni care nu aparţin acestei etnii. Forumul Civic al Românilor a adresat o sesizare către CNCD, prin care a cerut sancţionarea organizatorilor acestei manifestări, respectiv a fostei conduceri a Consiliului Judeţean Covasna, care a exclus în mod discriminatoriu de la această manifestare românii, germanii, evreii sau romii care trăiesc pe aceste meleaguri. Preşedintele Forumului, avocatul Ioan Solomon, consideră că această manifestare - care a fost finanţată din bani publici cu peste 11 milioane de lei - a avut un ‘caracter strict etnic’, ‘injust’, ‘degradant’ şi ‘discriminatoriu’. ‘Acest tratament discriminatoriu făţiş şi premeditat vădeşte atitudinea cinică şi arogantă a organizatorilor faţă de covăsnenii nemaghiari, trataţi ca cetăţeni de rang inferior, care nu au meritul şi dreptul de a fi băgaţi în seamă şi de a sta la masă cu conjudeţenii lor, maghiarii, deşi sunt şi ei fii ai judeţului şi contribuabili’, afirmă Ioan Solomon, care subliniază că această ‘discriminare etnică flagrantă’ a fost făcută în ‘dispreţul făţiş al Constituţiei şi legilor în vigoare în România, precum şi al normelor europene, prin încălcarea drepturilor cetăţeneşti fundamentale’. CNCD a admis că sesizarea Forumului este justă şi a cerut Consiliului Judeţean Covasna să ia măsuri pentru ca pe viitor să nu se mai repete astfel de situaţii, dar nu a dispus nicio măsură de sancţionare. Acest lucru a nemulţumit reclamanţii, care consideră că cei vinovaţi trebuie traşi la răspundere pentru faptele lor.. AGERPRES/(Oana Mălina Negrea) Aveţi cuvântul în „Cuvântul nou” NAGY SEBOK JOZSEF, cu domiciliul stabil în municipiul Sfântu Gheorghe, vă relatez o întâmplare ieşită din comun: în urmă cu câteva luni am fost diagnosticat cu o boală extrem de rară, sindrom: A.L.S. Sunt nevoit să citez declaraţia preşedintelui “Rhone-Poulenc Rover” după cum urmează: “....Bilutek R să fie disponibil pentru pacienţii ALS .” Unda verde în România s-a aplicat conform Ministerului Sănătăţii. Am primit reţeta gratuită în data de 04.02.2009 cu care mam adresat farmaciei “ADONIS” din Sfântu Gheorghe la dl. farmacist Kovács Sándor. Dl. m-a liniştit şi m-a încurajat că în termen de o săptămână o să am medicamentul. Nici până pe data de 23.02.2009 nu am primit medicamentul farmacistul spunând : “Să mă bucur dacă primesc în luna martie, fiindcă nu a intrat încă în ţară medicamentul respectiv” M-am deplasat la sediul CNAS din Sfântu Gheorghe pentru a afla mai multe informaţii. La secretariat au fost foarte amabili, şi nu numai informaţii, ci şi rezolvare au găsit la problema mea, în mai puţin de 5 minute. Ţin să mulţumesc atitudinea şi servilibilitatea doamnei de la CNAS şi farmaciei “SENSIBLUE” din Sfântu Gheorghe, care mă şi serveşte cu medicamentul respectiv, a doua zi, adică azi 26.02.2009. Nagy Sebok Jozsef 1O tradiţie a Poliţiei Rutiere Covasna care a continuat cu succes şi anul acesta Un gest simbolic, apreciat de şoferiţe Mărţişorul, acest minunat obicei, care vine din negura vremii a fost serbat aşa cum se cuvine şi ieri. Aşa cum s-a procedat şi în ultimii ani, lucrătorii Poliţiei Rutiere Covasna s-au aflat în trafic oferind doamnelor şi domnişoarelor întâlnite în cale gingaşele simboluri ale primăverii. Unele dintre reprezentantele sexului frumos au fost speriate la început când s-au văzut oprite, crezând că au greşit cu ceva, iar apoi s-au bucurat foarte tare, apreciind gestul oamenilor în uniformă. „Continuăm această frumoasă tradiţie, de a oferi de Mărţişor şi de Ziua femeii câte un mic dar participantelor la trafic, oferindu-le nu doar cadouri simbolice, un zâmbet şi unele sfaturi legate de conduita preventivă la volan”, ne-a relatat comisarul-şef Ioan Huţanu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie Covasna. Agenţii noştri au oferit cu respect persoanelor de sex feminin întâlnite la volan de 1 Martie mici podoabe însoţite de un şnur alb şi roşu. Deşi la ora actuală semnificaţia străveche sa pierdut in mare măsură. Mărţişorul continuă totuşi să bucure, reprezentând un semn de atenţie şi preţuire”, a mai adăugat colaboratorul nostru. Horia C. DELIU Acţiuni pentru creşterea gradului de siguranţă a cetăţenilor 5 Poliţiştii covăsneni acţionează consecvent pentru creşterea gradului de siguranţă a cetăţenilor, pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale şi asigurarea unui climat corespunzător de ordine şi siguranţă publică în toate localităţile judeţului. Asigurarea sentimentului de siguranţă publică pentru toţi covăsnenii reprezintă prioritatea zero a poliţiştilor covăsneni. „Poliţia în alertă” în baza planului de acţiune „Poliţia în alertă” agenţii covăsneni au executat în ultimele zile mai multe razii şi peste 140 controale în 26 de zone de interes. La aceste activităţi au participat 220 de poliţişti covăsneni. Cu acest prilej au fost identificate patru persoane ca fiind principalii suspecţi în săvârşirea unor infracţiuni înregistrate iniţial cu autori necunoscuţi. Este vorba despre un furt de cereale comis de trei persoane, în urmă cu aproape o lună, din gospodăria unui bărbat din Baraolt şi despre un alt furt înregistrat în localitatea Vârghiş, la începutul acestei luni. Cercetări şi investigaţii în urma cercetărilor şi investigaţiilor efectuate poliţişti de la formaţiunea investigaţii criminale din Baraolt, cu sprijinul colegilor de la Serviciul Investigaţii Criminale au fost identificaţi principalii suspecţi K. Dezső, în etate de 50 ani, K. Tibor, de 20 ani şi C. Antal, de 42 ani, toţi localnici. Se continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat. Şi poliţiştii din Vârghiş l-au identificat recent pe M. Bela, de 35 de ani, localnic, suspectat că ar fi sustras unelte din gospodăria unui consătean. Prezente active în 5 teren Poliţiştii rutieri covăsneni au fost prezenţi activ şi în week-end pe arterele naţional-europene şi în zonele urbane pentru fluidizarea traficului, pentru prevenirea blocajelor, dar şi pentru combaterea cauzelor generatoare de accidente. Vremea s-a îmbunătăţit, primăvara bate la uşă, aşa că şi traficul va fi încreştere de acum înainte In urma acţiunilor executate poliţiştii au constatat şi au aplicat peste 70 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 21 pentru staţionare neregulamentară, opt pentru abateri săvârşite de conducători de mopede, 24 pentru abateri săvârșite de pietoni. Rubrică realizată de Hori C. DELIU