Cuvântul Nou, mai 2009 (Anul 20, nr. 5394-5412)

2009-05-04 / nr. 5394

Luni 4 Mai - BmdXXNr. 5394^-'*Tpamm --------------Tel. 351 609,315 577 m * Hty ~IUU Roxana GABOR acă bugetul alocat administraţiilor publice locale se dovedeşte a fi relativ mic pentru nevoile stringente ale comunităţilor în acest an, după cum precizau majoritatea edililor, şansa pentru dezvoltarea şi modernizarea localităţilor rămâne tot în programele finanţate din fonduri guvernamentale, respectiv de la Uniunea Europeană. Dar pentru că de cele mai multe ori întocmirea documentaţiilor necesare durează foarte mult, multe din proiecte râmând în stand by până la următoarea sesiune de depuneri. Cam aşa stau lucrurile şi în comuna Sita Buzăului, unde încă de anul trecut s-au pus bazele proiectul ce vizeză înfiinţarea unei baze sportive multifucţionale şi a unui teren de sport. După cum ne-a precizat primarul localităţii, dl. Constantin Filofi, pentru a primi finanţare proiectul trebuia depus la Alba Iulia până în 25 aprilie a.c., dar pentru că în urma licitaţiei de execuţie una din firmele participante la ofertă a depus contestaţie, nu s-a reuşit finalizarea documentaţiilor. Continuare în pagina 2 1 „Tracasări j de ani de zile Nemult urnirile onorarea punerileUn posesieriu promisiunii se maif sfârşesc tăcute profesorilor, Continuare în pagina 3 Editorial promite Geoană: Oaşul este zona cea mai frumoasă din România Preşedintele Senatului al PSD, Mircea Geoană, a declarat, duminică, la deschiderea sărbătorii câmpeneşti Sâmbra Oilor, că în Oaş este cel mai frumos loc din România din punct de vedere turistic, iar Sâmbra este o excepţională sărbătoare a românismului. In comuna Sita Buzăului: Termenele limită - inamic al autoritatilor obtinerea mnantarilor Gabriel FLORESCU Minister desfiinţat : „Regele a murit, tăiască regele” se striga în evul mediu prin oraşele şi târgurile franceze când un domnitor trecea în nefiinţă şi urmaşul îi lua locul. „Ministerul a murit, trăiască ministerul” avem posibilitatea să auzim şi noi în aceste zile, când Ministerul învăţământului - ce a purtat zeci de nume în ultimii 20 de ani, dar esenţa a rămas aceeaşi - a fost desfiinţat de Palatul Cotroceni şi înlocuit de Comisia prezindeţială de educaţie instituită de preşedintele Traian Băsescu. Ce atribuţii are această comisie? Deocamdată a elaborat un proiect al Legii învăţământului superior, un act normativ ce ar fi fost nona al să poarte semnătura ministerului sau Parlamentului, dar, conform Constituţiei, poate purta şi emana şi din partea unor organizaţii ale societăţii civile. Respectiva comisie nu este nici una, nici alta, ci a fost înfiinţată la iniţiativa preşedintelui în urmă cu doi ani şi jumătate, fiind condusă de fostul ministru Miclea. Ideea în sine nu este de condamnat şi oricâte propuneri ar exista, ele trebuie analizate şi extrase laturile pozitive ce ne pot duce înainte. Acest proiect are, însă, din capul locului o tentă ce nu poate fi acceptată: îngrădește, ba chiar anulează în unele laturi ale sale autonomia universitară. Un concept ce a fost cu greu implementat ajunge să fie anulat printr-o trăsătură de condei. Concret, proiectul legii prevede penalizări pentru ineficienţă managerială, deficienţe în etica universitară şi de calitate ce ar duce la suspendarea rectorilor, nerecunoaşterea diplomelor de stat, fuzionarea universităţilor sau desfiinţarea lor etc. Continuare în pagina 2 . Pagina 8 Mercur comunică cu Pământul prin Messenger Mexicanii se tratează de gripă porcină cu... umor negru Persoanele care folosesc asemenea mijloace de transport trebuie să fie foarte prudente, oricând existând riscul autoaccidentării ATV-urile, pericole insidioase pe patru roți Continuare în pagina 2