Cuvântul Nou, iunie 2009 (Anul 20, nr. 5415-5434)

2009-06-02 / nr. 5415

marti, 2 iunie 2009 -JLmCXXNr. 5415 8 pagini -Editorial BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ „BOD PÉTER” SFÂNTU GHEORGHE Tel. 351 609,315577 SEPSISZENTGYÖRGY OO PÉTER MEGYEI KÖNYVTÁR___ . Gabriel FLORESCU Gunoiul de sub preș întâmplarea a făcut să traversăm Râul Negru imediat după binecuvântata ploaie de săptămâna trecută. Bineînţeles, nivelul apei a crescut semnificativ, dar a adus cu sine şi gunoaiele ascunse pe malul râului, tot felul de PET-uri şi alte dejecţii ce contribuie la poluarea mediului poate mai mult decât alte resturi. Ştim foarte bine că perioada de degradare a astfel de gunoaie este extrem de îndelungată, deci ele ne vor infesta mediul încă mult timp. De unde provin astfel de dejecţii este foarte bine cunoscut, din satele aflate de-a lungul Râului Negru, unde cea mai la îndemână rampă de gunoi este malul apei, în foarte puţine locuri s-au întreprins măsuri pentru combaterea poluării mediului - vezi doar recenta dare în folosinţă a fabricii de prelucrare a deşeurilor menajere din Ţara Buzaielor - în schimb se aştern pe hârtie planuri măreţe, se întreprind vizite de documentare în ţări vecine, dar apoi se bate pasul pe loc. S-a vorbit nu o dată despre ce ar trebui făcut în zona Leţ, dar, ca de obicei, ne oprim la stadiul de planuri măreţe . Există o adevărată armată de funcţionărime la Consiliul Judeţean Covasna care ar avea în atribuţii rezolvarea unor astfel de probleme reale ale judeţului, dar mult mai importantă este politica... Nu s-ar putea spune că nu au existat iniţiative şi la nivel covăsnean pentru păstrarea mediului în condiţii cât mai bune, dar efectul este infim. Ştim despre încercările unor organizaţii de tineret sau şcoli de a ieşi cu mic cu mare pentru curăţarea locurilor de campare după zile festive. Se strâng cu astfel de ocazii mormane de gunoaie ce ar trebui să constituie un semnal de alarmă pentru oricine , dar protecţia mediului rămâne în continuare doar un obiectiv de campanie electorală. Am auzit adesea despre intenţiile TEGA de a asana pe cât posibil locurile de colectare a gunoaielor. S-a vorbit despre filmarea celor care cotrobăie prin murdării şi pedepsirea lor, dar nu s-a întâmplat nimic; s-au procurat câteva containere îngropate în pământ, extrem de igienice, dar iarăşi s-a stopat acţiunea şi s-a neglijat apărarea mediului. Parole, parole... Poluarea nu este un termen scos din pălărie doar aşa, pentru a speria pe cei slabi de înger. Deşi Covasna, ca judeţ, nu se confruntă cu necazurile altora, dar nici nu se acţionează prea intens pentru prevenirea unor abateri ce ar conduce la catastrofe ecologice. Ceea ce se întâmplă la Reci este elocvent în ce priveşte distrugerile făcute cu ştiinţa conducerii judeţului. Important pentru liderii udemerişti este doar impunerea unor oameni în funcţii publice, nicidecum chestiunile „minore” ce vizează adevăratele probleme ale judeţului, cum ar fi şi protecţia mediului. Atâta timp cât a existat un ministru al uniunii în ministerul de resort şi acesta trebuia sprijinit, s-au declanşat acţiuni pe hârtie, după aceea n-a mai interesat pe nimeni. Şi uite aşa măturăm gunoiul sub preş în speranţa că nu îl va vedea nimeni. La Casa memorială ,Romulus Cioflec” din Arad Statistici îngrijorătoare Peste 40 de copii abandonaţi în spitalele covăsnene Potrivit unei statistici a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Covasna (DGASPC), aproximativ 1140 de persoane - tineri, copii, adulţi - au necesitat anul trecut asistenţă specializată permanentă din partea unui serviciu din cadrul direcţiei. Comparând datele din anii precedenţi se constată o uşoară creştere a numărului beneficiarilor, la fel ca şi în anii precedenţi. Ca urmare a acestei solicitări sporite sau diversificat şi prestaţiile acordate, apărând de-a lungul anilor mai multe servicii specializate. Dintre acestea, Serviciul de prevenire, suport şi sprijin din cadrul D.G.A.S.P.C. Covasna reprezintă ’’poarta” sistemului de protecţie a copilului din judeţ. Specialiştii serviciului (asistenţi sociali şi psihologi) intervin zi de zi pentru ca numărul copiilor abandonaţi în spitale, a cazurilor de abuz, neglijare şi exploatare să fie cât mai mic. Roxana GABOR continuare pagina „Ziua Copilului”, prilej de surprize agreabile pentru cei mici Cu ocazia “Zilei Copilului” personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna s-a aflat din nou alături de cei mici oferind cadouri constând în alimente, dulciuri, rechizite, hăinuţe, fructe copiilor de la Centrul de plasament nr. 3 din întorsura Buzăului, fetiţelor ce se află în îngrijirea măicuţelor de la Mănăstirea Mărcuş, precum şi minorilor de la Centrul de Primire în Regim de Urgenă de pe strada Romulus Cioflec din municipiul Sfântu Gheorghe. Copiii cu probleme sociale de la Grădiniţa nr. 2 din Târgu Secuiesc au făcut o intresantă vizită la Secţia de Pompieri din localitate, unde au putut să vadă tehnica de intervenţie specifică activităţii de zi cu zi. La plecare copiii au lăsat pompierilor un cadou symbolic în semn de recunoştinţă pentru atenţia acordată. Şi minorii de la Centrul de Primire în Regim de Urgenţă din municipiul Sfântu Gheorghe au răspuns invitaţiei adresate de Ziua lor vizitând sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Covasna din municipiul reşedinţă de judeţ. Copiii au fost întâmpinaţi cu cadouri, le-a fost prezentată tehnica de intervenţie şi au asistat la exerciţii demonstrative. Ieri personalul Pichetului de Pompieri din întorsura Buzăului a oferit cadouri copiilor de la Centrul de plasament nr. 3 din localitate. Fondurile în valoare de 2.000 RON provin din donaţiile personale ale cadrelor ISU Covasna care au dorit astfel să aducă o rază de bucurie în sufletul celor mici. Lt. ing. Raluca DUMUŢ, ISU Covasna