Cuvântul Nou, iunie 2009 (Anul 20, nr. 5415-5434)

2009-06-11 / nr. 5421

joi, 11 iunie2009 - JLnCXXVr. 5421 - 8 pagini - 40 6ani BIBU0,E&VTMS sfAnTU 6HE0RGHE Editorial SEPÍSZENTGYÖRGY - PETŐ MEGYEI KONYVTAI Gabriel FLORESCU Beizadeaua Cum poţi să ajungi în graţiile tatălui? Bineînţeles, lingând şi urmele tălpilor fiicei. Aşa gândesc şi câţiva din liderii PD-L în ce o priveşte pe EBA. Au luat ca exemplu modul cum se proceda pe vremuri cu Nicu Ceauşescu şi au constatat că el prinde şi azi. Care cum poate se gudură prin preajma fiicei, îşi exprima dragostea neţărmurită şi aprecierea înaltelor calităţi politice şi intelectuale. Am văzut zilele trecute emisiuni televizate în cadrul cărora s-au ridicat osanale beizadelei ba de Monica Ridzi, de Flutur sau Udrea, fiecare fiind încântat de faptul că ea a ajuns în Parlamentul Europei graţie unor calităţi indubitabile şi al aprecierii deosebite de care se bucură în rândul tinerilor, toţi căzând pe spate în faţa farmecelor junei politiciene. Modul în care a ajuns independenţa candidată să reuşească în ceea ce şi-a propus este, însă, deplorabil. Sine ira et studio, ceea ce am aflat că s-a întâmplat în anumite judeţe ne duce din nou cu gândul la regimul trecut, când voturile erau direcţionate foarte clar. Acum s-a făcut o „repartizare” exactă a numărului de voturi ce trebuie să le obţină Elena Băsescu în fiecare secţie de votare. De altfel, chiar şi ceea ce s-a întâmplat în Covasna este elocvent: 926 de voturi s-au îndreptat spre EBA (deşi, după ştiinţa noastră ea n-a călcat în judeţ) „rupte” din totalul de 2892 ale PD-L. Poveşti de adormit copiii că tinerii au votat cu candidata independentă nu mai crede nimeni în condiţiile încare absenteismul a fost atât de mare. Este cât se poate de evident că toată mascarada s-a derulat după un plan ticluit la nivel central. Nu ar fi nici un bai dacă Elena Băsescu ar fi o tânără deosebit de talentată și ar fi desfășurat până acum o intensă activitate politică, dar, la fel ca Nicușor, este în primul rând fata lu' tata. Este regretabil că din cauza unor ambiţii puerile, viaţa politică românească - şi aşa destul de agitată - mai este tulburată şi cu asemenea mofturi. Au loc atacuri dure, aliaţii de la guvernare ajung la un nou punct de dispută doar pentru că preşedintele şi fiica sa au vrut să testeze popularitatea numelui Băsescu. Merită un asemenea joc să tulbure atâtea ape? Categoric, nu. N-am auzit vorbindu-se despre modul cum va reprezenta România noul ei europarlamentar. Nu ne referim la faptul că a dat dovadă în țară de scăpări intelectuale care în alt caz ar fi fost taxate în acelaşi mod precum Becali sau Vanghelie, ci la activitatea desfăşurată în ultimii ani. Adică un economist plătit de o firmă oarecare este mai apt să ne reprezinte decât o persoană care a lucrat ani de zile în domenii apropiate de cerinţele UE? Este frustrant să ajungă la Bruxelles o domnişorică ce a beneficiat doar de numele tatălui. Din acest punct de vedere demersul pentru propulsarea lui EBA cu orice preţ în politică este condamnabil. Pe vremuri, fiica lui Gheorghiu Dej, fostul lider comunist, avea ambiţia de a deveni mare actriţă. Ei bine, tăticul a ajutat-o şi pe ea. Mai ţine însă minte cineva o actriţă cu numele de Lica Gheorghiu? Proiectele din viitorul apropiat vizează şi satele aparţinătoare, nu doar centrul de comună Un fapt recunoscut de majoritatea autorităţilor locale este că la capitolul infrastructură şi nu numai, judeţul nostru nu prea are cu ce se lăuda, deocamdată,în majoritatea localităţilor covăsnene s-au întocmit proiecte şi chiar au fost demarate lucrări de reabilitare şi modernizare a căilor de acces, dar până se vor vedea rezultatele, mai este. Majoritatea edililor covăsneni au pe agenda de lucru ca prioritate numărul unu asfaltarea sau pietruirea drumurilor, pe lângă alte proiecte. Daniela GÂLEANU La întorsura Buzăului a avut loc Concursul,,Pui de brad” 2009 „împreună aici, în România, împreună în Europa” pagina 2 • continuare in pagina 2 Accident grav la Târgu Secuiesc La începutul săptămânii, pe strada Bem Jozef, din municipiul Tg. Secuiesc, s-a produs un accident rutier grav, al cărui autor a părăsit locul accidentului, poliţiştii din judeţ acţionând şi în prezent pentru depistarea acestuia .O persoană în vârstă de 35 ani, din municipiul Tg. Secuiesc, în timp ce s-a angajat regulamentar în traversarea străzii, pe trecerea pentruu pietoni, semnalizată și marcată corespunzător, a fost surprinsă și accidentată de un autoturism marca Renault Simbol, model nou, de culoare închisă, al cărui număr de înmatriculare nu a putut fi stabilit, care circula din direcţia Bacău-Braşov. Autorul acestuia nu a oprit autoturismul conform prevederilor legale, părăsind locul faptei. Din accident a rezultat rănirea gravă a pietonului, diagnosticat cu fractură de tibie şi peroneu la membrul stâng, care în momentul de faţă se află internat la Spitalul Judeţean din Sfântu Gheorghe. în continuare se fac investigaţiile impuse de situaţie, sens în care solicităm şi pe această cale sprijinul cetăţenilor pentru identificarea cât mai rapidă a autorului.