Cuvântul Nou, iulie 2009 (Anul 20, nr. 5435-5457)

2009-07-01 / nr. 5435

■ Anul XIX Nr. 5435 Pentru a câta oară? Urmări dramatice ale unui moment de neatenţie etate de 19 acere de patru Un nou eveniment rutier cu urmări dramatice a avut loc la începutul acestei săptămâni. Accidentul s-a petrecut dis-dedimineaţa, pe drumul ce leagă Ghelinţa de Catalina, anume Drumul Judeţean 121. Un conducător auto pe nume S. CIsaBiani, din Târgu obţinut permisa urmă cu aproape plimba cu noi prieteni. Numai că în loc să meargă cu o viteză moderată, proapăstul şofer a apăsat prea tare pe acceleraţie şi inevitabilul s-a produs. Din cauza vitezei excesive şi pe fondul lipsei de experienţă, el a pierdut controlul volanului şi s-a răsturnat pe marginea drumului. Aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori, nu cel vinovat se accidentează, ci vreo persoană nevinovată. Aşa se face că tânărul şofer a scăpat nevătămat, însă M. Erika, tot de 19 ani, din Ghelinţa, pasageră pe bancheta din spate, acit-a fractură a coloanei Urmări grave Victima a fost internată pentru investigaţii şi îngrijiri medicale complexe la Spitalul judeţean Braşov, care este mai bine dotat, dar se pare că va rămâne cu sechele grave, poate chiar paralizată. Alţi doi tineri, de 18 respectiv 19 ani, care se aflau tot pe bancheta din spate, au fost răniţi uşor. S. Csaba este cercetat acum pentru vătămare corporală din culpă, iar clipa sa de iresponsabilitate va avea urmări grave pentru biata fată. Horia C. DELIU Și în stațiunea Covasna. de armă sau care şi-au vizat aceste documente în anul 2004 sunt obligaţi să se prezinte la sediul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna, la Biroul Arme, Explozibili şi Substanţe Toxice (AEST), pentru obţinerea unor noi vize. Acţiunea se va derula în perioada 01.08.2009-30.09.2009 (în fiecare zi de luni şi vineri, între orele 09.00 şi 12.00) şi urmăreşte verificarea scriptică şi faptică a armelor deţinute de persoanele fizice, a condiţiilor legale care au stat la baza autorizării, a modului de comportament şi a stării de sănătate a titularilor de permise. Titularii de permise de armă tip A şi B trebuie să se prezinte personal pentru viză şi să aibă asupra lor permisul de armă (original şi copie), precum şi armele înscrise în acesta; actul de identitate (original şi copie), de arme vânătoare şi carnetul de membru vânător vizat pe 2008 - unde este cazul; cerere tip completată; o fotografie color (4,5 cm); adeverinţă care să ateste calitatea ce a determinat autorizarea pentru a deţine arma de apărare şi pază (pentru persoanele care îndeplinesc o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii publice); documentele de predare primire (pentru armele închiriate de la armurieri autorizaţi); adeverinţă care să ateste calitatea de antrenor sau sportiv (deţinătorii armelor de tir care nu sunt vânători autorizaţi);atestat de colecţionar (în cazul persoanelor fizice care deţin arme de colecţie); certificat medical tip, eliberat de o unitate sanitară specializată, din care să rezulte că persoana este aptă să deţină şi să folosească arme şi muniţii - este valabil 6 luni de la data obţinerii; aviz psihologic eliberat de către un psiholog autorizat, din care să rezulte că persoana este aptă să deţină şi să folosească arme şi muniţii - este valabil 12 luni de la data obţinerii; certificat de cazier judiciar - este valabil 6 luni de la data obţinerii. Alte date, precum şi relaţii suplimentare ori clarificări se pot obţine la numerele de telefon: 0267/307429,0724/131.096 şi 0723/453.303. (H.C.D.) Starea infrastructurii reprezintă o prioritate pentru autorităţile locale Urmare din pagina I în primul rând, s-au efectuat numeroase plombări. Apoi a avut loc reabilitarea străzii Unirii. Este o investiţie mai serioasă şi acum suntem cu lucrările pe terminate. După aceea neam apucat de o altă modernizare în strada Frăţiei. • Dacă de 30 de ani, aici nu s-a investit nimic şi locuitorii acestei zone se plângeau mereu de acest lucru, aşa că autorităţile locale au luat iniţiativă. Lucrarea a fost începută şi până pe data de 25 iulie 2009 trebuie terminată. Investiţia cuprinde asfaltare, trotuar şi iluminat public. Totodată au trebuit reabilitate malurile Pârâului Karacsony, pentru că în timp pietrele au căzut, dând un aspect inestetic. Ca atare, s-au efectuat reabilitări din surse proprii pe o distanţă de 150- 200 de metri. „Este îmbucurător faptul că s-a finalizat studiul de fezabilitate prin Programul operaţional regional pe axa 2.1., fiind trimis deja la ADR, unde se aşteaptă confirmarea de primire a cererii de finanţare. Programul este eligibil. A mai rămas ultimul pas din punct de vedere financiar. O să fie făcută verificarea şi eu trag speranţă că o să fie perfect. La anul se va putea să se reabiliteze tronsonul 1, care se întinde de la Pecco până la intersecţia cu drumul spre Târgu Secuiesc, a mai precizat edilul local. Proiecte de tot felul Un alt proiect important tot în cadrul acestui program operaţional regional - axa 5.2 (se referă numai la oraşe turistice balneare) - este gata, de asemenea, având terminat studiul de fezabilitate. Proiectul tehnic trebuie adus săptămâna aceasta şi astfel va fi gata şi tronsonul 2 care cuprinde mai multe străzi: 1 Decembrie 1918, Ştefan cel Mare, Meşteşugarilor, Petőfi Sándor, Gheorghe Doja, Secuiască, Frăţiei, Ady Endre, Libertăţii, Brazilor, Kodály Zoltán, Jókai Mór, Arany János, Borvizului, Bercsényi, fiind inclusă pe listă şi strada Cuza Vodă. Lucrările se întind pe o suprafaţă de 11 kilometri. In final primarul Lorincz Zsigmond ne-a mai spus că menirea sa este să atragă cât mai mulţi bani europeni şi guvernamentali, atât de necesari pentru turismul covăsnean. I______Evazioniştii, în acţiune______ Tertipuri vechi şi noi de ocolire a legii Urmare din pagina 1 Acuzat de înşelăciune, fals şi uz de fals Tot la Serviciul de Investigare a Fraudelor Covasna se află în lucru un dosar în care administratorul unei societăţi din municipiul Sfântu Gheorghe este cercetat pentru înşelăciune, fals şi uz de fals. T. András Levente a întocmit în fals state de plată şi patru adeverinţe de salariu, pe baza cărora au fost solicitate şi obţinute credite, în mod ilegal, de la o unitate bancară din judeţul Covasna, în valoare de peste 100.000 de lei (RON). Evidenţă extracontabilă ! Zilele trecute s-a efectuat în Sfântu Gheorghe un control efectuat la Punctul de lucru al unei societăţi înmatriculate în Focşani, judeţul Vrancea, care se ocupă de comercializarea băuturilor alcoolice. Poliţişti ai Serviciului de Investigare a Fraudelor Covasna au constatat că nu toate veniturile sunt înregistrate în contabilitate. Aşa a fost identificată o evidenţă extracontabilă. Pentru a se stabili cu exactitate prejudiciul cauzat bugetului de stat, oamenii legii au solicitat Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală Covasna să efectueze o inspecţie fiscală la această societate şi, în paralel, au întocmit acte premergătoare pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală. Social - Politic O privire atentă asupra realităţii Ieri-dimineaţă a avut loc la sediul Inspectoratului judeţean de Poliţie Covasna săptămânala conferinţă de presă, condusă de şeful instituţiei, comisarul-şef Corneliu Câmpeanu. A fost prezent din partea Poliţiei Rutiere, insp. pr. Marius Ivanov, precum şi cei doi purtători de cuvânt ai IPJ şi IJJ, ag. Dumitru Ungureanu (care îi ţine locul titularului postului pe perioada concediului de odihnă), respectiv lt.col. Sorin Barbu, de la Jandarmeria Covasna Ca de fiecare dată s-a făcut o retrospectivă a celor mai importante evenimente din săptămâna anterioară, relevându-se faptul că pe primul loc se mențin, din nefericire, evenimentele de circulație. Opinie fermă Comisarul-şef Corneliu Câmpeanu a ţinut să arate că venirea sezonuui concediilor, a vacanţelor a atras după sine şi o escaladare a întâmplărilor nefericite, aproape în fiecare zi având loc câte un accident. Aşa după cum am reiterat la rândul nostru în materialele cotidiene referitoare la aceste cazuri, neatenţia, graba, consumul de alcool, lipsa de experienţă la volan au provocat atâtea drame, pagube materiale, consecinţe penale pentru autori. Acţiuni şi controale cu caracter preventiv în cadrul Programului naţional de siguranţă rutieră în perioada 24.06 - 29.06.2009 au fost organizate acţiuni şi controale cu caracter preventiv, pentru disciplinarea tuturor categoriilor de participanţi la traficul rutier. Cu această ocazie au fost constatate trei infracţiuni la regimul circulaţiei. De asemenea, un număr de 270 de contravenţii în valoare de 30.125 lei. S-au aplicat 160 de amenzi pentru depăşirea vitezei, trei pentru depăşire neregulamentar, 14 legate de nefolosirea centurii de siguranţă. Celelalte sancţiuni au vizat neutilizarea luminilor de drum pe timpul zilei - 30, opriri şi staţionări neregulamentare - 3, pietoni - 4, ubiciclişti + căruţaşi. Permise reţinute 3 Au fost reţinute 6 permise de conducere în vederea suspendării dreptului de a conduce autovehicule şi retrase 8 certificate de înmatriculare. în această perioadă s-au înregistrat mai multe accidente grave de circulaţie, soldate cu patru răniţi grav (având drept cauze circulaţia pe contrasens şi oboseala la volan) şi patru accidente soldate cu vătămarea uşoară a patru persoane. Au mai fost soluţionate cinci accidente uşoare, soldate cu pagube materiale. Rubrică realizată de Horia C. DELIU