Cuvântul Nou, iulie 2009 (Anul 20, nr. 5435-5457)

2009-07-24 / nr. 5452

Urmare din pagina I Dar, totuşi, ce se întâmplă în localităţile în care nu există nici ape minerale, nu sunt situate aproape zone vreo şansă de a se relansa prin turismul rural? Răspunsul l-am primit chiar de la viceprimarul comunei Zagon, dl. Nicolae Coznean, care ne preciza că şansele de atragere a investitorilor sunt foarte mici, atâta timp cât infrastructura rutieră este aşa cum este, nu există linie de cale ferată. ” în acestă perioadă dificilă, şi mă refer la criza economico- financiară pe care o traversăm, nici la oraş nu mai vin persoane interesate să investească, darmite la noi în comună, în momentul de faţă chiar dacă nu avem bani, încercăm aşa cum putem( din resurse proprii) să reabilităm măcar drumurile din comună. Pentru aceste lucrări mici, dar însemnate vom folosi ca forţă de muncă localnicii care beneficiază de ajutor social, utilajele din dotarea primăriei. Şi totuşi o rază de .....speranţă Şi dacă natura nu le-a dăruit atâtea bogăţii peisagistice zagonenilor pentru a-şi promova zona prin turismul rural, dl. viceprimar sublinia că recent au purtat câteva discuţii cu un potenţial investitor care ar dori în viitorul apropiat să îşi dezvolte o afacere în domeniul industrial.” Să vedem cât e de serios în ceea ce ne-a promis, dar dacă aceste discuţii se vor concretiza se vor crea în jur de opt sute de locuri de muncă”, spunea dl. Nicolae Coznean. Dacă se va concretiza sau nu această afacere asta rămâne de văzut, importantă este stăruinţa autorităţilor locale de creştere a nivelului de trai al locuitorilor, pentru că acolo unde este voinţă nici rezultatele nu vor întârzia să apară. In comuna Zagon, şi nu numai. Turismul rural rămâne doar un vis greu de îndeplinit de drumurile naţionale? Au aceste Pagina 2 ■ Anul XIX Nr. 5452 e întâmplare ce aminteşte de un roman celebru a lui Marin Sorescu Doi tineri violenţi l-au lăsat pe un comesean fără...”doi dinţi din faţă” Incidentul s-a petrecut la Breţcu la ora ...şase dimineaţa într-un local De cele mai multe ori scandalurile, lovirile, altercaţiile ivite la ora „imposibile” au la origine consumul excesiv de băutură. Postul de Poliţie din Breţcu a fost sesizat de către un bărbat în vârstă de 29 ani, domiciliat în comuna Lemnia, despre faptul că într-o dimineaţă recentă în jurul orei 6.15, în timp ce se afla într-un restaurant din localitate (o oră foarte matinală pentru...şpriţ!) a fost lovit cu pumnii de către două persoane, iar în urma loviturilor primite a pierdut doi dinţi din faţă! în urma verificărilor efectuate s-a stabilit că autorii agresiunii sunt doi bărbaţi tineri, anume T. Ion, în etate de 27 ani, şi B. Marin de 22 ani, ambii din Breţcu, care l-au lovit pe reclamant. Cu ocazia cercetării la faţa locului s-a constatat faptul că evenimentul a fost înregistrat pe camera de supraveghere montată în incinta localului, aşa încât nu se poate tăgădui nimic. Motivele altercaţiei rămân deocamdată obscure, ca de fiecare dată când protagonişti sunt oameni care au băut un pahar în plus.La început s-au înţeles, iar apoi le-a sărit din senin „ţandăra”. Se continuă cercetările, dar e cert că victima are nevoie de o lucrare stomatologică destul de importantă. întrebare e: cine o plăteşte? Horia C. DELIU Incident surprins de o cameră de supraveghere Proiectul „ Drumul apelor minerale” devine o enigmă Urmare din pagina 1Primarul Dumitru Marinescu a declarat că lucrările pentru acest proiect nu au avansat deloc.Locaţia a fost stabilită. Practic, nici el nu ştie ce s-a întâmplat. Se pare că sunt probleme cu proiectarea, cu relaţiile dintre firmele care au câştigat licitaţia. Când contactează telefonic Consiliul Judeţean tot timpul i se răspunde că lucrarea începe într-o săptămână şi deja au trecut două luni. De asemenea, primarul ne-a mai precizat că proiectul în stare finală nu a ajuns la primărie pentru avizare. Lucrările principale care se preconizează că vor avea loc în comuna Vâlcele constau în execuţia unor clădiri pentru băi, o bază de tratament, a unor pavilioane de odihnă şi a unor pavilioane cu apă minerală, asta în partea de jos şi ar mai urma reamenajarea izvoarelor, realizarea iluminatului exterior şi a unor dotări urbane pentru revigorarea staţiunii. Din punctul de vedere al primăriei comunei Araci, locaţia este pusă la dispoziţie şi s-a acordat tot sprijinul, în comuna Vâlcele, au început doar lucrările premergătoare, au fost montate indicatoarele de la Uniunea Europeană privind derularea lucrărilor şi a fost predat amplasamentul conform prevederilor legale, urmând ca lucrările efective de construcţie să înceapă în viitorul apropiat pentru ca acestă zonă să-şi recapete farmecul de altădată şi să ofere locuri de muncă localnicilor. Social - Politic Recomandări utile Pentru prevenirea implicării în evenimente rutiere nedorite recomandăm conducătorilor auto să adapteze în permanenţă viteza la condiţiile de drum şi de trafic, să folosească faza de întâlnire a luminii farurilor şi să se asigure temeinic înainte de efectuarea oricărei manevre ( schimbarea direcţiei de mers sau a benzii de circulaţie, depăşire, oprire sau pornire de pe loc, pătrunderea în intersecţii) precum şi în zonele de agrement. Atenţie la circulaţia bicicletelor, ■ mopedelor şi motocicletelor care sunt fi prezente în trafic în număr din ce în ce mai mare, o parte din conducătorii acestora nefiind familiarizaţi cu regulile de circulaţie. Efectele caniculei Se va evita atunci când e căldură mare lăsarea în habitaclul autovehiculelor sub acţiunea directă a razelor solare, a recipientelor sub presiune (brichete, spray-uri, etc.), explozia acestora putând surprinde conducătorul auto, determinându-l să execute manevre bruște care pot genera accidente. Copiii și persoanele în vârstă sau bolnave nu vor fi lăsate nesupravegheate în autovehicule expuse direct razelor solare. Măsuri preconizate pentru sporireasiguranţei pe drumurile publice Iată câteva dintre măsurile preconizate pentru sporirea siguranţei pe drumurile publice: închisoare de 24 de ore pentru vitezomani, teste de alcoolemie pentru orice abatere în trafic, fără ATV-uri pe drumurile publice, sunt doar cîteva exemple din propunerea de completare a Codului rutier. Iniţiatorii proiectului au prevăzut sancţiuni dure pentru şoferii indisciplinaţi. Cei care merg cu dublul vitezei legale şi sunt opriţi în trafic, ar putea fi reţinuţi pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi reţinut chiar şi trei ani. în plus, şoferii vor fi testaţi cu alcooltestul de fiecare dată cînd vor fi opriţi, iar controalele nu se vor face numai de poliţiştii de la rutieră, ci şi de jandarmi şi poliţiştii comunitari. Pentru viitorii şoferi Noutăţi sunt propuse şi pentru viitorii şoferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. în plus, şoferii profesionişti ar putea să obţină permisul numai după probe de control al derapajului, acviplanării şi după teste de simulare a impactului şi a răsturnării. O altă modificare îi vizează pe cei cu mopede şi scutere. Ei vor putea să se plimbe doar dacă au permis de conducere. ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce să caute pe drumurile publice. Iniţiatorii proiectului au venit şi cu o propunere cel puţin inedită: copacii de pe marginea drumului să fie tăiaţi, ca să existe mai puţine accidente grave. în acest moment, modificările sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranţă Rutieră. De reţinut că documentul nu a primit încă avizul Poliţiei Rutiere. Rubrică realizată de Horia C. DELIU