Cuvântul Nou, octombrie 2009 (Anul 20, nr. 5501-5510 - Anul 1, nr. 1-2)

2009-10-14 / nr. 5510

Consiliul Judeţean Covasna vrea să cumpere trei locomotive cu aburi Consiliul Judeţean (CJ) Covasna a alocat 170.000 de lei pentru cumpărarea a trei locomotive cu aburi, pe care vrea să le introducă în circuitul turistic după reabilitarea căii ferate înguste de la Covasna-Comandău. Locomotivele, scoase la licitaţie de S.C.Brafor Braşov, au o vechime cuprinsă între 50 şi 100 de ani, dar sunt în stare de funcţionare. PAGINA 2 Turismul covăsnean, neafectat de criză Turismul din judeţul Covasna nu a fost afectat de criza economico-financiară, relevă o statistică realizată de Camera de Comerţ şi Industrie Covasna, potrivit căreia atât numărul turiştilor, cât şi al nopţilor de cazare a crescut semnificativ în această vară faţă de anul precedent, în vârf de sezon estival, respectiv în iulie şi august, în structurile de cazare din judeţul Covasna au fost înregistraţi 32.000 de turişti, cu 17 % mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterile cele mai mari, de 72%, s-au înregistrat la pensiunile agroturistice din mediul rural. PAGINA 2 Tel. 351 609,315 SEPSISZENTG*' • " BOD PÉTER MEGYEI v. • . B", BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ „BOD PETT SFANTU GHEORGINP Âk ■ Anul XX Nr. 55108 pagini, 40 bani Cuvântul nou Miercuri, 14 octombrie 2009 Manifest pentru mintea, inima şi spiritul românesc „Cuvântul nou“ a murit, trăiască „Cuvântul nou“! Vechiul ziar „ Cuvântul nou “ a încheiat de curând un drum început acum 41 de ani. De timpurile acelea îşi mai amintesc doar cei trecuţi de a doua tinereţe, în general oamenii cu memoria bună... Au fost vremuri în care nu se auzeau decât vocile care trebuiau să se audă şi nu apăreau decât cuvintele care trebuiau să fie scrise. Au fost anii tinereţii multora dintre noi, ani spre care privim acum nu atât cu mânie, cât cu îngăduinţă şi înţelegere faţă de propriul nostru trecut. Au fost ani în care „ Cuvântul nou ", aşa cum a fost cu bune puţine şi rele multe, a reprezentat singura opţiune în materie de presă a mii de români din judeţul Covasna. Timpul a zburat. Peste noi toţi au trecut 20 de ani de tranziţie, care ne-au îmbătrânit mai mult decât 45 de ani de dictatură comunistă. Colac peste pupăză, de parcă n-ar fi de ajuns că pică guvernul, ne trezim, iată, şi fără „ Cuvântul nou ", care se dearte de noi cu „ multe regrete "... înţelegând până la o limită regretele celor care au fost, nu vedem de ce n-am începe noi, ceilalţi, mai noi sau mai vechi, o nouă viaţă cu un nou „ Cuvântul nou ", cu o nouă echipă, cu o nouă redacţie. Aşa că, aflându-se printre noi iubitori de autentică presă românească, îndrăznim să vă propunem un săptămânal care să adune stilouri vechi şi „ tastaturi" noi în tranşeele unui război pe care presa îl naşte cu fiecare nouă apariţie. Ca să fim mai direcţi şi mai limpezi, vă anunţăm că începând de săptămâna viitoare, la chioşcurile de difuzare a presei veţi găsi, în fiecare miercuri, noul „ Cuvântul nou ", în 16 pagini de opinii, reportaje din judeţ, interviuri, informaţii utile, actualităţi, divertisment, sport ş. a. O foaie pentru mintea, inima şi spiritul românesc într-un judeţ în care şi românii, şi maghiarii se zbat să supravieţuiască unei crize care pentru ei a început odată cu prima rostire a cuvântului „mamă". Sau „ anya ”, după cum le-a potrivit soarta. Aşa să ne-ajute Dumnezeu! Noua echipă redacţională Moţiunea de cenzură 9 „11 împotriva României“ a trecut Astfel, Guvernul Boc II este primul guvern din România demis prin moţiune de cenzură, paginile 4-5