Cuventul, octombrie 1931 (Anul 7, nr. 2316-2346)

1931-10-14 / nr. 2329

2 APROVIZIONAREA CU LEMNE DE FOCI »»rastas, pentru A PENSIONARILOR C. F. R. DIN BUCUREŞTI PUBLICAŢIUNE No. 349/863/1931. Se aduce la cunoştinţa domnilor pensionari C. F. R. din Bucureşti că li s’a aprobat aprovizionarea cu lemne de foc, prin Direcţiunea Economatului CFR în următoarele condiţiuni: sionar CFR şi a buletinului biroului populaţiei, bonurile fiind nominale. 6. Pentru a i se putea emite bon, fiecare pensionar domiciliat în Bucureşti se va înscrie într’un tablou care se deschide în ziua de 9 Octombrie crt., la biroul de informaţiuni CFR, din Calea Victoriei 118 şi se ţine deschis în fiecare zi de lucru între orele 11 şi 13% până în ziua de 20 octombrie inclusiv. înscrierea se va face în bază de petiţiune timbrată, care va indica precis: numele şi pronumele pensionarului, gradul ultim pe care l-a avut ca funcţionar CFR, şi serviciul din care a făcut parte în momentul ieşirii la pensii, domiciliul (strada, numărul, cartierul) şi cantitatea de lemne cerută (în kgr.). Se recomandă domnilor pensionari să ceară cantităţi moderate deoarece cantitatea totală este strict limitată. Eventual cantităţile cerute se vor micşora din oficiu pentru a se putea satisface toate cererile. Deasemenea se atrage atenţiunea că nici un pensionar nu va obţine bon de lemne, dacă nu este înscris în tablou, şi că după 20 Octombrie crt. nu se mai primesc înscrieri. 7. In scopul preîntâmpinări glomeraţiei, se fixează pentru în1. Preţul: 580 lei mia de kgr. lemte tăiate, predate Loco depozitul economatului (No. 1 sau 2) din Splaiul Independenţei. Esenţa: cca 70% fag şi 30% cer. Angajarea căruţelor şi costul transportului lemnelor la domiciliu, privesc pe pensionari. 2. Cantitatea totală aprobată pentru toţi pensionarii din Bucureşti este de 300 vagone a 10.000 kgr, cantitate care nu va putea fi depăşită sub nici un cuvânt. 3. Distribuirea se va face începând de la 10 Noembrie (sau eventual mai devreme) şi se va putea termina în 15 zile de lucru, debitul depozitului fiind de cca 20 vagoane a 10.000 kgr. pe zi. Totuşi pensionarii vor putea fi păsuiţi cu ridicarea lemnelor până la finele anului (31. XII. 1931). 4. Ridicarea lemnelor se va face cu bon contra plată cu bani gata la ridicare, la cassa depozitului. 5. Bonurile se vor obţine începând de la 26 Octombrie a. c., dela Direcţiunea Economatului CFR calea Victoriei No. 118, camera biroului de informaţie dela intrare, contra prezentărei carnetului de pen-frie de familie încep cu literile A, a-UN COMUNICAT OFICIAL Din partea direcţiei C. F. R. primim următoarele: „Un ziar de dimineaţă a publicat un articol în care ocupându-se de eventualitatea concesionărei căilor ferate, se referă la recentul interview acordat presei de directorul general, d. general Mihai Ionescu, scriem programul următor: Pensia-1 atribuindu-i intenţiuni pe cari d-sa narii ale căror nume de familie în- nu le-a avut niciodată, cei cu literele A, B şi C se vor pre- Mai mult decât atât, prin articozenta cu cererile în ziua de 9 Oclul suscitat “ încearcă a facietombrie crt., D, E, F, G la 10 Oc- lor general Mihai Ionescu, ar fi tombrie crt., H, I, J, K, L la 12 Oc-1 un jalon pe traseul unei concesiotombrie crt., M, N, O la 13 Octom-1 nări a administraţiei C. F. R. brie crt., P, Q, R, S la 14 Octombrie. Directorul general C. F. R. n a S, T, T, U la 15 Oct., V, W, X, Y, susţinut nu susţine decât scoate_ , „ . _ , , . . . , rea acestei administraţii de sub n-Z la 16 Octombrie, iar restul zile- fluenţele, cari pot fi dăunătoare iar, până la 20 Octombrie inclusiv, bunului ei mers, o independenţă rămân rezervate pentru cei, puţin absolută în conducere, fără ames la număr, cari, din cauze justifica- tecul altor factori, dar evident, cu te, nu vor fi putut veni la ziua respectivă din program. Tabloul de înscrierile admise şi cantitatea aprobată va fi afişat cu începere de la 25 Octombrie a. c. la lui general Mihail Ionescu, care. . . mai ales ca inuitar, îşi poate da poarta Direcţiunei generale CFB. 9i Reama mai bine ca oricine de im. la depozitul de lemne economat portanta acestui factor, nu numai CFR. No. 1. ca instrument economic de primul 8. Bonurile se vor distribui de la ordin, dar o apărare naţională. „ , , ,T , . Modul de organizare a unor cai 26 Octombrie pana la 5 Noembrie străine, invocat cu titlul de inclusiv, în acelaş loc unde saujexemplu a urnei bune administraprimit înscrierile, după programul ţinii, nu poate fi nici un moment următor: pensionarii ale căror nu-i atribuit intenţiunilor de concesionare, cari ar găsi în d-sa cel mai hotărât adversar”. B, C vor ridica bonurile la 26 Octombrie, D, E, F, G la 27 Octombrie, H, I, J, K, L la 28 Octombrie M, N, O la 29 Octombrie, P, Q, R, S, la 30 Oct., S, T, T, U la 31 Octombrie, V,V, X, Y, Z la 2 Noembrie, iar restul zilelor până la 5 Noembrie inclusiv, rămân rezervate pentru Eri după amiază a avut loc înmormântarea lui Elie Radu, preşedintele consiliului tehnic superior. Cortegiul a pornit de la locuinţa cei, puţin la număr, cari din cauze I defunctului din strada Donici, justificate nu-şi vor fi putut ridica o asistenţă d-nii. Vâlcovici, milionurile în ziua respectivă din program. 9. Data exactă a începerei satisfacerei bonurilor se va anunţa în ziarele «Universul» şi «Dimineaţa», iar distribuirea lemnelor se va fa c. Directorul Economatului Cfr. (ss) Orescu MINISTERUL MUNCII, SĂNĂTĂŢII ŞI OCROTIRILOR SOCIALE ECONOMATUL Publicaţiune N. 07986 din 12 Octombrie 1931. Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 28 Octombrie 1931, ora 11, se va ţine în localul Ministerului Muncii, Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale, situat în Bulev. Regina Elisabeta No. 89, licitaţie publică pentru procurarea a 200 de paturi de fer cu somieră, necesare pentru spitalele de alienaţi şi sanatoriile de tuberculoşi din ţară. Licitaţiunea se va ţine în conformitate cu art. 88 până la 110 inclusiv din legea contabilităţii publice, regulamentului O. C. L. şi normele publicate în Monitorul Oficial Nr. 127 din 4 Iunie 1931. Toate persoanele cari vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5 la sută din valoarea furniturilor oferite, iar oferta se va face numai în conformitate cu cadtul de sarcini, care poate fi văzut în fiecare zi dela ora 7 jum. — 13 jum. la Econo matul Ministerului, str. Piaţa Amzei No. 17. p. Ministru (ss) Prof. Dr. Al Slătineanu DIRECTOR, (ss) Al. M. Verussi p. conformitate, șef de serviciu P. I. Mihalcea. La moşia Buzdugani din jud Bacău, unde se află înmormântat fostul regent Gh. Buzdugan s’a oficiat un parastas. Afară de membrii familiei, au asistat şi d-nii Vlahide, secretar general al preşedinţiei consiliului, Bătescu, preşedinte, de secţie la Curtea de Casaţie, Viforeanu, procuror general, Al. Stârcea, prim preşedinte al tribunalului Ilfov, magistraţii şi avocaţii din Bacău etc. etc. Ce este cu concesionarea C. F. R. cel mai larg și mai sever control financiar din partea organelor în drept. Preconizarea unei concesiuni, n’a intrat niciodată în .vederile domnu l—"OOOO — Procesul rebeliunei din Chirsova (Tighina) rescu, foşti directori generali C. F. R, ing. Buşilă, etc. Au depus coroane: ministerul comunicaţiilor şi lucrărilor publice «Soc. Politechnică», «Uzinele Comunale», «Soc. de Gaz şi Electricitate», Consiliul techilio superior, Direcţia generală C. F. R. etc. Serviciul religios a fost oficiat de către arhimandritul Iuliu Scriban înconjurat de un sobor de preoţi. După serviciul religios au fos TIGHINA 11. __ In faţa tribu-lui cuvântări, relevând meritele denalului Tighina, a venit spre jude- finetului, Arhimandritul Scriban, în care procesul rebeliunei petrecută numele Bisericii, ing. Vâlcovici în deunăzi din corn. Chirsova, numele guvernului, Vasilescu Karin faţa instanţei au apărut ca in pen, numele ministerului de inculpaţi, în stare de arest, următorii dustrieşi Comerţ, N. G. Ştefănescu indivizi din Comrat şi Chirsova, acu ing Aurel Zănescu şi Dem. Dobrezaţi de instigaţie şi rebeliune: eseu. Gheorghe Mungiev fost poliţai al oraşului Comrat — fruntaş naţional ţărănist — Ion Barbov Dumitru Bilov, Hie Sorin, Boris Dulgher, Anton Bratimov, Sava Velizov, Nicolae Arpaciev, Boris Salpungi, Toa BRAILA, 12. — O dramă pasiona del Sechil şi Gavril Velicov, toţi că s’a petrecut azi în localitate, în din corn. Chirsova, bulevardul Carol 188. Din depoziţiile martorilor s-a pus 1 La această adresă locuia de câttut stabili că nu agentul de percepţie va timp tânăra Matilda Nedelcu, de Căldare a fi tras cu arma în ca 28 ani, de meserie brodeză. Iul locuitorului Dumitru Bilov ci că Acum opt zile a făcut cunoştinţă însuşi numitul locuitor şi-a rănit cu tânărul Vladimir Sava, de 21 calul cu o furcă de ferani, de meserie navigator. Acesta Depoziţiile martorilor, primarul văzând refuzate propunerile sale de Sotirescu şi secretarul Ionescu, au dragoste, a venit azi dimineaţă la fost defavorabile inculpaţilor. locuinţa Matildei Nedelcu, înarmat Apărarea a cerut amânarea proce- I cu un revolver, sului, propunând noui martori . I După o discuţie violentă a tras a„ Tribunalul a admis cererea apă supra ei un glonte, rănind-o în rerarii, amânând procesul pentru ziua I giunea inimei, de 16 Oct. a. c. Cu aceeaşi armă, tot în regiunea Inmormântarea lui Cile Radu nistrul comunicaţiilor, Vasilescu Karpen, ministrul industriei şi comerţului, Gr. L. Trancu-Iaşi, fost ministru, Gheorghiu, secretar general la ministerul de comunicaţii, Dem. Dobrescu, primarul Capitalei, N. P. Ştefănescu, preşed. Soc. Politechnică, gen. L Petala, gen. Nicoce după program, care se va afișa Janu, d-na Sabina Cantacuzino, Al din timp la depozitul (depozitele) [ Cotescu, St. Pretorian și N. Teodo de lemne. ai Dramă pasională la Brăila stii— --------. Inimei, tânărul şi-a descărcat două gloanţe. reVÎQtâ* I AZ a rămas mort pe loc. IrfUIUL'I Vecinii alarmaţi de detunătură Ea este în afară de orice pericol au năvălit în odae, de unde au ridi- A apărut şi se găseşte de vânzare leat pe Matilda Nedelcu, transporta librăriile principale din capitală dând-o la spitalul Comunal, şi provincie «Politic economică a Aici a fost supusă unui opera României, 1936», Partea I Politiculţiuni, extrăgându-se glontele. financiară de Octavian C. Tăslăuanu, fost ministru. * A apărut No. 20 din FLAMURA VERDE cu următorul sumar: îndemnuri tineretului de I. Mihalace; Reorganizare de Valeriu Trandaf; Criza Agricolă de I. Catrinescu; Desrobirea de O. G. Coca; Lupta cea veșnică de N. Popa; Liberalii şi Agricultura de A. Laloş; Activitatea Tineretului Naţional-Ţărănesc; Guvern de oameni de treabă; Ştiri de la T. N. ,T.; Cronica sportivă etc. Lei 3 exemţiarul. î -------0==,^^=^------ ursa Paris 6.60—6.57 Londra 660—686 New-York 167.70—166.90 Italia 8.80-8.50 Praga 4.97%—1.90 Elveția 33.05—32.75 Belgia 23.60—23.25 Berlin 40 .*------- «CUVÂNTUL» Capitalei Membrii consiliului comunal ge- în şedinţă publică ori la orele 1 neral al municipiului, s’au întrunit în şedinţă publică ori la orele 6 d. a. a. m. D. Scheffer a cerut ca desbaterile şedinţei să fie stenografiate. S’a aprobat deschiderea mai multor credite în sumă de un milion şi jumătate lei. UN SCHIMB DE TERENURI S’a luat în cercetare cererea unui funcţionar de a da Primăriei un teren al său din culoarea de Galben în schimbul unui alt teren comunal din acest sector. D. Orleanu s’a împotrivit la acest schimb susţinând că primăria n’are terenuri pentru nevoile ei, aşa că nu înţelege să înstrăineze şi puţinele locuri ce mai are. In urma explicaţiunilor date de d-nii C. Tunescu ,şi Vasilescu-Notara, chestiunea n’a fost soluţionată. D. Dr. ILIE RADULESCU SE DISCULPA înainte de a intra în ordinea de zi, d. dr. Ilie Radulescu, al cărui caz a fost deferit parchetului în şedinţa de Sâmbătă, ţine să dea unele preciziuni asupra celor petrecute în acea şedinţă. D-sa afirmă că a cerut singur să se defere cazul parchetului, că n’a afirmat despre d. Dobrescu că ar fi fost nevoit să patroneze unele nereguli şi că s’au ridicat bandajele de automobile dispărute dela ateliere fără ca să se ştie destinaţia, etc. CONCESIONAREA TRANSPOR TULUI CĂRNII Luându-se în discuţie proectul de regulament pentru transportul cărnei dela abator la hală, d. M. Berceanu a afirmat că concesionarea transportului ar aduce scumpirea cărnei introducându-se dreptul de precădere pentru anumite persoane provocându-se astfel, nemulțumiri. Se declară împotriva concesionării acestuiserviciu. Mai fac diferite propuneri d-nii: Iorgu Steriu, Petre Brudeanu, Gheorghiade, Margareta Ghelmegeanu, Popescu Zorica, Horia Carp, I. Friedman. D. Al. Matac afirmă că concesionarea este un monopol. Discuţia va continua în viitoarea şedinţă. Şedinţa consiliului comunal al Sectorului IV (Verde) Membrii Consiliului Comunal al Sectorului IV Verde, s-au întrunit BUGETUL D. Vasilescu Notara, a făcut un expozeu de lucrările ce s’au făcut şi cele ce urmează să fie executate, precum şi plăţile ce s’au ordonanţat pentru angajamentele contractate. Bugetul pe anul 1930 s’a încheiat cu un excedent de un milion 200 mii lei. Bugetul anului viitor ar trebui mărit sau cel puţin să se menţină bugetul anterior. D-na Margareta Ghelmegeanu a spus că pe aceste vremuri grele trebue să se arate mai multă grije de gospodăria cetăţenilor. D. M. Berceanu a fost de părere să nu se facă pavagii definitive, adică cu placă de beton, decât pe străzile unde s-au făcut lucrările de canalizare. Prevede că nu se vor putea realiza cele 153 milioane 325 mii lei din care se scade patru milioane fondul de ordine, cât prevede bugetul. Şedinţa a rămas în continuare pe azi la orele 16 d. a. I ." Cronica Sporturilor FOOTBALL ADUNAREA LIGII DE SUD Vineri seara 9 crt. la ora 8 jumi, a avut loc adunarea Ligei de sud, în prezenţa preşedintelui Ligei, d. Octav Luchide, a secretarului general Denis Xirando şi a delegaţiilor de cluburi. , După ce s-a citit bilanţul pe anul în curs şi sanetarul general şi-a cetit raportul pe anul trecut, s’a procedat laalegerea a 4 noui membri pe exerciţiul anului 1931— 1932. Au fost aleşi meabri: Jean Lucescu, A. Rosensfery, B. Bărşu, Chim. Supleanţi: lUtvrescu, Braida. Iar cenzori au fost aleşi: Rudi Schmetan, Chircu, Blumenfeld. Adunarea s-a terminat la ora 10 seara. NOI REZULTATE DE FOOTBALL PROVINCIE Unirea — H. T. V. (Sibiu) 4—1. C. A. A. (Arad) — R. G. M. A. -0. DragoşVodă (Cernăuţi) — Borochov 6—2. Hacoah — Spartac 8—0. Macabi — Muncitorul 2—1. Victoria—Elpis (Constanţa) 3—0. BUDAPESTA Hungaria — Budai 2— Vasas — Nemzeti 5—2. Újpest — Cartierul 6—4. Hungária — Kispest 6—1. DEBREŢIN Bocskay — Somogy 1—0. MOTOCICLISM TRIUMFUL MOTOCICLISTILOR ROMANI LA RUSCIUC Sportivii bulgari din oraşulvecin de pe malul Dunărei au primit pe sportivii români în condiţiuni excepţional de bune. Rezultatul tehnic este următorul: CURSA PE 5 TURURI Seria I. 1) M Cibianu (Bucureşti), 2) V. Marinoff (Rusciuc). Seria II. 1) Kiril Mureceff (Rusciuc), 2) Ganciu Hristoff (Rusciuc). Seria III. 1) Niculae Ionescu (Bucureşti), 2) Ivan Sidgeacoff (Rusciuc). Finala: 1) Niculae Ionescu (Bucureşti), 2) Mihail Cibianu (Bucureşti), 3) Piru Muieceff (Ruseiuc). CURSA PE 15 TURURI 1) Niculae Ionescu (Bucureşti), 2) Kiril Muiceff (Ruseiuc), 3) Vasile Marinoff (Ruseiuc). DIVERSE Boxeurul român Nelu Oprescu a fost învis la puncte în zece reprize a 3 miute de boxeurul ungur Kocsis, fost campion Olympic, unul dintre cei mai devaloare boxeuri ai Ungariei. Matchul a fost strâns, punctajul a dat decizie în favoarea fostului campion Olympic, deși publicul a judecat cu impresia unui match nul * Societatea Madison Square construește la New York o nouă sală de box cu circa 70.000 locuri. America, după cum se vede, se pregătește serios pentru o nouă serie de matchuri de box cu renume mondial şi de o deosebită anvergură. * Echipa de hockey pe ghiață germană Schlittschuh a întâlnit la Paris, în Palatul Sporturilor echipa Racing Club a Franţei, în faţa unei numeroase asistenţe. * Budapesta va adăposti echipa naţională de basketball a Austriei care va susţine un match cu reprezentativa Ungariei, în ziua de 18 octombrie. * National Wrestlurg Association în ultima sa şedinţă a declarat pe J. Landos, campion mondial de lupte, în locul deţinut de Stranger Lewis, care a refuzat să-şi pună titlul în joc. * Palatul Sporturilor, fost Vel d’Hiver din Paris, şi-a deschis Dumineca trecută sezonul de ciclism cu un program variat în care se remarcă o cursă americană de 100 km, care a întrunit 15 echipe compuse din francezi, belgieni şi italieni. * Boxeurul româ Gh. Stamate, campion naţional la categoria cocoş, a provocat pe Lucian Popescu campion european la această categorie, pentru titlul ce deţine. Provocarea a fost trimisă de F. R. B., I. B. U-ului spre a hotărâ. * Matchul de football ass. Italia— Ungaria, pentru cupa Europei Centrale, se va juca la 13 Decembrie la Torino, iar revanșa la 17 Aprilie 1932 la Budapesta. La 7 Noembrie a. c. se dispută la Viena matchul de football ass. W. A. C. — Viena pentru finala cupei Europei Centrale. Răsunător succes!... au obţinut ultimele romane ale marelui nostru O fată de la câmp iubeşte cu patimă, îşi sacrifică iubirea din avânt generos şi se alege cu un „copil din flori“ care îi umple viaţa de lumină nouă. (Acest roman scris de autor nu româneşte, e o adevărată capodoperă). 240 pagini lei 00 Neranţula e romanul vijelios al unei copile sălbatice ca porecla ce o poartă: „portocală amară“. Doi tineri o iubesc şi şi-o împart, tustrei se rostogolesc în prăpastia aceluiaş destin nemilos. 50 Lei volumul Cereţi gratuit Catalogul Editurii „Eminescu“ Bucureşti I, Str. Saligny No. 2 Drama din lugoj «Vrăjit» la etatea de 69 ani un bătrân tocilar îşi împuşcă amanta şi apoi se sinucide LUGOJ. 10. — Eri la orele 5 p. m, bătrânul tocilar Anton Hegedus, în etate de 69 ani, domiciliat în str. Timişoarei, a împuşcat cu un foc de revolver pe amanta sa, Maria Scherer, în etate de 36 ani la locuinţa ei din strada Bisericii No. 4. Apoi criminalul a scos un cuţit şi a dat muribundei încă o lovitură în gât. După odioasa crimă, bătrânul s-a dus liniştit la locuinţa sa din strada Timişoarei, unde, înainte de a intra în casă, şi-a tras un foc de revolver în inimă, căzând mort pe loc. Criminalul a lăsat* 4—5 scrisori foarte lungi în care îşi deplânge soarta şi arată că a fost «vrăjit» de femeea Maria Scherer. D. dr. Bejan a declarat că din textul scrisorilor reese că bătrânul nu ar fi fost în toate facultăţile mintale. La faţa locului a sosit de primprocuror P. Constantinescu, însoţit de chestorul poliţiei D. Grigorescu, care a ordonat înmormântarea cadavrului. Bătrânul tocilar şi crescător de păsări a cheltuit o avere cu femeea Scherer şi în ultimul timp voia săşi lase soţia, în vârstă de 65 ani. Femeia M. Scherer se găseşte în agonie la spitalul public din localitate. Anton Hegedűs era unul din capii comunităilor din localitate și Banat. Congresul debitanţilor din ţară Societatea «Izbânda» a invalizilor şi văduvelor de războiu, a debitanţilor C. A. M. şi a tuturor concesionarilor de la Stat, judeţ şi comună filiala Cluj convoacă pe toţi membri ei, precum şi pe toţi debitanţii speciali, rurali şi ordinari din Ardeal, Banat, Crişana şi Maramureş, la un congres, ce se va ţine în zilele de 25 şi 26 Oc. u. p. în sala festivă a prefecturei jud. Cluj. La ordinea zilei, chestiuni de mare importanţă, cari privesc pe toţi debitanţii din ţară Congresul se va ţine în acelaşi loc şi timp, cu cel convocat de Asociaţia Generală I. O. V. din Transilvania. Participanţii sunt rugaţi a-şi anunţa de cu vreme participarea lor preşedintelui filialei, Cluj, Piaţa Unirei No. 26. La acest congres vor lua parte, atât centrala din Bucureşti cât şi toate filialele din ţară. Ierurile Etoe în iment Tribunalul Ilfov Secţia l-a comercială Schnierer et Gavrilescu; Aron Schuller; Ioan Călinescu; Fabrica de sticlărie Brazi; Ioan Beilis; Petre Popovici; Aron Bercovici; Victor Bercovici. Au fost cerute în declarare de faliment 20 Octombrie 1931: Falimentul Stan Peurmătoarele firme comerciale: La 7 Octombrie 1931: Dos. No. 4255/931, Irescu, portofoliu de creanțe. 27 Octombrie 1931: Vânzare de portofo-Austide Ph., Gherman; dos. No. 4251/931, fii de creanțe la următoarele falimente: Kramer Iancu; dos. No. 4253/931 Laur Herman; dos. No. 4257/931, Inginer A. Maruchek. La 8 Octombrie 1931: Dos. No. 4266/931 H. Meierovici; dos. No. 4267/931, Marensohn Marcel; dos. No. 4268/931, Societatea Anonimă «Textila Bucureşti»; dos. No. 4264/931 Ulmeanu llie; dos. No. 4265/931, Lupu Wechsler. La 9 Octombrie 1931: Dos. No. 4282/931 Allerband Os. et B.; dos. No. 4283/931, A- zarian Küpen et Nissanian; dos. No. 4285/931, Kaiser Anna; dos. No. 4284/931 Krakauer H. C.; dos. No. 4281/931, Niculescu Mihail; dos. 4279/931, Takorian Ştefan. La 10 Octombrie 1931: Dos. No. 4304/931 Colibăşeanu Eugen; dos. No. 4308/931, Kleinerman Berman; dos. No. 4307/931, Societatea Anonimă Tricotextila. Sindicatul falimentelor Trib. Ilfov Vânzări de active la licitaţiune publică în zilele de: 15 Octombrie 1931: Falimentul Maria Ţânţăreanu, manufactură şi încălţăminte; Falimentul B. Hilbergher, tricotige; falimentul Carol Cioară, încălţăminte, paltoane de damă, etc. 16 Octombrie 1931: Falimentul J. Kalmanovici, mobilier; falimentul Societatea Sarfa, mobilier; falimentul M. Ciobotaru, mărunţişuri; falimentul M. Mayer, articole de electricitate; falimentul Stan Petrescu, unelte de tâmplărie; falimentul Rebeca Weiss, mărfuri și rafturi. Congresul partidului muncitoresc sionist1 Sâmbătă şi Duminică a avut loc în sala mare a Căminului Sionist din str. Carol 81, conferinţa regională a partidului muncitoresc sionist „Zeiţei Zion” din Vechiul Regat. Au luat parte numeroşi delegaţi din Capitală şi provincie. D. av. I. Lerner, preşedintele partidului a făcut o dare de seamă asupra activităţii comitetului regional şi d-nii D. Nussbaum şi Leo Avram au ţinut referate asupra tratativelor în vederea intrării în organizaţie sionistă din ţară. In executiva organizaţiei sioniste au fost delegaţi d-nii D. Nussbaum, care a fost ales vice-preşedinte şi inginer Klinger, în juriul de onoare d. dr. ing. Maiersohn, iar cenzor d. Feibel. S’a ales un nou comitet regional compus din d-nii: av. I. Lerner, dr. inginer Maiersohn, M. Iamploschi, Leo Avram, dr. F. Mossberg, ing. Klinger, David Nussbaum şi S. Schapira şi un nou comitet pentru secţiunea Bucureşti compus din d-nii: dr. F. Mosher, av. A. Dickman, prof. Bograd şi Z. Leidermann. Descoperirea unei organizaţii comuniste CONSTANŢA 12. Siguranţa din Constanţa a descoperit o organizaţie comunistă în localitate. Au fost arestaţi comuniştii Socaci, Petre Boian şi Ivanciu Ion. La descinderea făcută s-au descoperit manifeste incendiare şi un bogat material compromiţător. ---------oooxooo—I— Incăerare sângeroasă la Câmpulung (Bucovina) CERNAUT 1, 12. — Eri s’a produs o încăerare la cârciuma lui Sebastian Erhan din Câmpulung. Intervenind poliţia, gardienii Cojocar şi Petru Corcodil au fost bătuţi. Pentru a intimida pe agresori, gardianul Corcodil a tras câteva focuri de revolver în aer. Fiind însă înconjurat şi ameninţat de vreo 30 inşi, gardianul a tras şi un foc în plin, rănind pe locuitorul Lucian şi pe ţăranul Ilarin Antimir. Răniţii, în stare gravă, au fost internaţi în spital. MARŢI 13 OCTOMBRIE 394 m. BUCUREŞTI 16 kw. 761 kHz. 13-00: Muzică instrumentală (plăci de gramofon). . 13.30: Informaţiuni, bursa de cereale, bursa de efecte, cota apelor Dunării şi semnal orar. 13.50: Muzică simfonică (plăci de gramofon). 18.00: Orchestra Moţei: Muzică uşoară şi românească. 19.00: Informaţiuni, meteorul şi semnal orar. 19.10: Orchestra Moţei: Continuarea concertului. UNIVERSITATEA RADIO 20.00: Corneliu Moldovanu: «Din lumea celor care nu cuvântă» (Em. Gârleanu). 20-20: D. Perpessicius: Cărţi noui. 20.40: D. Gustav Bossier: Comorile de artă ale Transilvaniei. PROGRAMUL DE SEARA 21.00: Orchestra Radio; Adam: Uvertura la «De aş fi rege»; Massenet: Scene Alsaciene; Brediceanu: Hora şi Arcanul dansuri bucovinene (pentru trombă şi orchestră). 21.30: D. Mihail Jora: Compozitorul Enescu. 21.45: D-ra Emilia Guţianu, de la O- pera Română: G. Enescu: Sept chansons de Clement Marót: 1) Estrenne a Annere. 2) Languir mo fais. 3) Aux damoylles paresseuses d’escrire a leurs amyes. 4) Estrenne de la rose. 5) Präsent de couleur blanche. G) Changeons propos, c’est trop parier d’amour. 7), Du conflict en douleur. 22.15: Orchestra Radio: Enescu: Aubade (Teodoru-violină, Schwartz viola şi Drăghici-violoncel); Bach: Fuga în la minor pentru orchestră de coarde; Tarenghi: Serenadă; Otto Lindemann: Melodii ruseşti. 22.45: Informaţiuni. Spectacole TEATRE OPERA ROMANA: Voevodul ţiganilor. TEATRUL NATIONAL: Ana Karenina. TEATRUL VENTURA: La. TEATRUL REGINA MARIA: Adevărul gol goluţ. TEATRUL ALHAMBRA: Bonsoir Alhambra. Cinematografe VOX : Menschen hinter Gittern. SELECT: Când eşti frumoasă. CORSO: Marele Grock. TRIANON : Femeile vesele din Viena. REGAL: In numele legii. FEMINA: Victoria cea mare. CAPITOL: O aventură nebună. BULEVARD PALACE: Umbre subterane. ROXY: O aventură nebună. LIDO: Fantoma fericirii. OMNIA: Unde mi-e nevasta. MARCONI: Ariana. Seara teatru. MARNA: Serenada primei iubiri. VOLTA BUZEŞTI: Nopţile din Bosfor. ------«=,*=------