Dimineaţa, iunie 1908 (Anul 5, nr. 1539-1569)

1908-06-11 / nr. 1550

a m mmmATK: MerSart 11 Iunie 196S Ultimele 27 zile cît mai acordăm Gratis, tuturor acelora cari se vor abona de azi la DIMINEAȚA, participarea la Loteria Regatului Român, a cărei tragere este la 7 Iulie 1908 1500 cîștigun în suma de Lei 136.950 ciștigul cel mare în căzin cel mai norocos este ds. Lei 60.000 — afară de multe alte cîștiguri Abonații pe un an primesc Gratis 14 Los cl. I. Abonații pe 6 luni primesc Gratis III Los cl. Aceste losuri sunt cumpărate de la Colectară principală Felix P run et Comp« biuroul central «de vânzare al Loteriei Regatului Român — București, Str. Academiei Noi — Fiecare Abonat poate continua sau nu jocul la celelalte clase, după dorință Toți abonații vechi și noi mai participă la premii în valoare de pasis !^ei 25000 $! «« SE compun din: DOUA CORPURI de CASE strada Teilor, 208 LIBERE DE ORICE SARCINĂ Toate camerile complect mobilate și montate de Marele Bazar cu Mobile Marco Steiferemer,, La Centrala“ DOUĂ POLIȚI de ASIGURARE pe VIAȚA (ZESTRE) în valoare de IDEI 4000 a «Soc. de Asigurare „ârtRICOLA*4 DOUA TRUSOURI în valoare de IÎEH 11 C” lucrate în Atelierele Speciale, ele Trusouri pentru Mirese ale Casei KORAUS & SOGACIU ai‘brodita« <sloc — Calea Vxci © sŭlui No. 34” — 0 MASINA de SCRIS „STREWES44 cu scrisul vizibil, ultima pefecțiune, premiate la concursurile din Berlin, Aachen, etc., în valoare de Jblul 700 de la magazinul I.KOSNMIS“ casă specială pentru mașini de scris. Furnituri pentru, toate sisteme de Mașini de scris Multiplicat, etc., Birou de copiat s&de, București, Str. Smîrdan, 49 O MAȘINA DE CUSUT SISTEMUL CEL MAI PERFECȚIONAT Cu aparat de brodat, ultima investiune, fabricațiune garantată, din __ . _ a gara RBff0KT 3T5 HTP28 la RBfaff București, Bulev. Elisabeta ő Magazinul i» fi ® B. (lingă Băile Eforiei) DOUA CEASORNICE DE AUR de la Marele Magazinu de Bijuterie și Horologerie LEGS'WELSBLUTH. București’, Calea’Victoriei, Ho. 40 UN PAT DE COPIL — bogat ornamentat cu bronz, cu rețele pe margini — UN ELEGANT PORT-UMBRELE DE BRONZ de La — INDUSTRIA METALICA MARCAT — —SOCIETATE IN COMANDITA— Bulevardul Elisabeta 8 (vis-a-vis de Eforie) unde se pot vedea expuse O BICICLETA 100 ABONAMENTE la Ziarul „ABEVERUL“ Costul Abonamentuluii s Pe un an Lui 20, dînd dreptul la 15 Cipostute de participare la premii: Pe 6 luni Lei 11, dînd dreptul la 7 Cujîcaine ; Pe 3 luni Lei 6, dînd dreptul la 2 Cupoane —el și corespondenții noștri — © im străinătatei Strada Carol, No. 62 Ziariști romîni din Ungaria dați judecăței Budapesta, 0 Iunie — Parchetul din Arad a dat judecatei pe 4 ziariști romîni din Kovaszviz, pentru că la ultima alegere a judetătorului Storruneț ar fi ațîțat populația îndemnînd'o să asedieze primăria și să împiedice alegerea. D in actul de dare in judecata parchetul spune că ziariștii ar fi auțat populația prin următoarele cuvinte: „Asediați primăria, împiedecați, alegerea și alungați pe judecător și notar. Nu vă temeți de jandarmi și zmulgeți-le armele“ Tulburări studențești în Praga Praga, 9 iunie.— Era după amiaza a avut loc o demonstrație organizată de către, membrii asociației catolice studențești „Carolina“. In oraș au avut loc ciocniri intre studenții catolici și cei liberali. Studenții catolici atacară cu bastoane ne cei liberali cari în cele din urmă reușiră să-l pună pe fugă, gonindu-i pina la sediul societatei „Carolina“. Aci intervenind poliția ordinea a, putut să fie restabilită. Praga, 9 iunie.—Studenții școa•ței superioare tehnice au hotărit azi în unanimitate încetarea grevei. Mâine vor fi reluate cursurile la cele două școli superioare germane. Asupra congresului presei românești din Ungaria r Budapesta, 9 iunie. — „Keleti Estosito“ scrie: Ziarele românești publică abia acum amănunte asupra congresului presei române care a avut loc la Brașov. E curios că la acest congres n'au fost reprezintate ziarele Lupta și Tribuna. Congresul a hotărât crearea unui fond pentru a se veni in ajutorul ziariștilor români. Grevă minieră " Budapesta, 9 Iunie."Din Cinci Biserici se comunică că greva lucrătorilor minieri a ajuns în a treia săptămână fără ca să fi avut loc o apropiere între lucrători și societatea minieră. Pentru moment este cu desăvârșire exclusă posibilitatea unei aplanări pașnice deoarece direcția respinge cererile greviștilor, cari se mențin însă cu îndărătnicie. Până acum nu au avut loc excese. Greviștii s’au risipit prin provincie unde s'au dedat la munca câmpului. Descoperirea unui club de răifăcători Roma, 9 Iunie.—Din cauza înmulțirea crimelor și delictelor în ultimii ani poliția din Tapani a fost silită să facă o perchiziție la un club ce exista de mulți ani și a găsit acolo material compromițător în baza căruia au fost arestați 36 membrii ai clubului. Acest club a fost înființat în 1901 de către Paceco și Monte Sante Giuliano din Trapani. cu timpul însă se introduseră în club persoane suspecte cari au fost primite numai pentru că membrii clubului se temeau sa le respingă cererea de înscriere. Pentru a se salva cetățenii cinstiți lăsară clubul pe seama acestora din urmă. Din deposițiile celorlalți reese că membrii clubului au pe conștiința vreo 600 de crime, furturi, incendieri și șantaje. Populația care fusese adusă la disperare prin terorismele acestei bande respiră acum liniștită. După cum se știe Trapani este orașul natal al lui Nași. Fabrică distrusă de incendiu Budapesta, 9 iunie.— Din Presburg se comunică că fabrica de vase de email a societate pe acțiuni „Vesta“ din Ligetfalva a fost distrusă aseară de un puternic incendiu. Focul n’a putut fi stins decit spre ziuă. Pagubele se urcă la un milion de coroane. Ele vor fi însă acoperite în parte prin asigurare. Focul care a avut dimensiuni colosale a izbucnit în camera cuptorului unde nu se afla era nici un lucrător. E posibil deci ca, focul să fi fost pus. Afacerea Eulenburg Berlin, 9 iunie. Ginerele și fostul secretar particular al prințului Eulenburg. Jarolimek, care locuește la Cutigliano, în apropiere de Florența, a fost supus unmi interogatoriu care a durat cinci ore. Jarolimek a declarat sub jurămint. că n’a contravenit nici odată la paragraful 175 din codul penal. Intre el și prințul Eulenburg n'au avut loc niciodată raporturi imorale și n’a avut niciodată prilejul din care să deducă că prințul ar avea inclinațiuni anormale. Flota marocană pusă la licitație Berlin, 9 iunie. Corespondentul din Tanger al ziarului „Vossische Zeitung“ anunță: „Abdil Aziz care își prevede inevitabila cădere a hotării să pue la licitație flota marocană. Vînzarea este hotărîtă pe ziua de 2 Iulie. Cum flota este însă considerată că fiind proprietatea statului guvernul lui Muley Hafid declară de pe acum că această licitație e o excrocherie. Criza din Serbia Belgrad, 9 Iunie.—Velimovici a declarat azi regelui că dată fiind atitudinea opoziției, nu se poate însărcina cu formarea cabinetului. Semiin, 9 iunie. — După cinci zile de consfătuiri nu s’a putut găsi încă mijlocul pentru rezolvarea crizei și lucrurile merg mai degrabă regresând. Se pare că Pasici a ajuns iar în planul întîi. Fostul prim ministru e sprijinit de conjurați și are în favoarea lui chestia apanagiilor pe care o și exploatează. După cum se știe cabinetul Pasici a înscris în buget suma de 36.000 lei ca apanagiu pentru prințul moștenitor, sumă pe care o necesitează Curtea. Opoziția nu admite însă această sumă și în uzul cinci coaliția în care se află și membri ai opoziției, va ajunge la guvern, această sumă va fi ștearsă din buget. Faptul acesta precum și împrejurarea că raporturile cu Bulgaria sunt foarte critice, dând naștere la temeri de conflicte serioase, îndeamnă pe Pasici să exercite influență asupra Coroanei și să-i explice că este indispensabil.. . Pasici ține să rămîe la guvern cu orice preț. Viitorul va dovedi dacă regele va putea sau nu să se emancipeze de dînsul. Belgrad, 9 Iunie.— Nici un progres nu este de constatat în dezvoltarea crizei. Combinațiunea unui carbinet vechiu-radical sub Velimirovicî este pe primul plan, însă opozițiunea nu ar vedea într-un cabinet Velimirovici decit menținerea Coroanei la regimul lui Passicî. Partidul guvernamental de altă parte refuză cererea opozițiunea de a se procede la nouă alegeri printr-un cabinet de coalițiune. Din aceste cauze este puțină șansă de a se ajunge la un compromis. Cărți românești interzise în Ungaria Budapesta, 9 iunie.—Ministrul de interne a interzis, sub motiv că cuprind idei tendențioase antiunitare, următoarele cărți școlare, tipărite în Romînia și răspândite și in Ungaria : „Manual de istorie universală" pentru clasa 3 secundară de I. Clinei« și M. Dumitrescu; aceiași operă de aceiași autori pentru clasa II. Apoi: „Istoria evului modern și contemporan pentru clasa III secundară și aceiași operă pentru cl. II de Natalia Filipescu. În același timp, ministerul de comerț a trimis instrucții oficiilor poștale și vamale pentru oprirea acestor cărți. Un toast senzațional Constantinopole, 9 Iunie.— Produce mare senzație aci discursul pe care la rostit generalul german Von der Goltz, acum cîteva zile cu prilejul unui banchet dat în onoarea lui. • Abia acum se publică cuprinsul acestui toast. Sfirșitul sună astfel: „Vă asigur că armata turcească este gata a porni cu curaj în contra inamicului. Armata turcească a învins întotdeauna și și-a păstrat pînă azi această calitate. Congresul panslavist Praga, 9 iunie. Azi au sosit aci pentru congresul panslavist 14 delegați din Petersburg, 32 din Varșovia, 43 din Cernăuți și 18 din Sofia. Membrul Dumei rusești, profesorul Karajovo, care se află la Karlsbad, a primit prezidenția de onoare a congresului. Președintele activ al congresului va fi cunoscutul profesor Czerny. Victimele științei — Toți funcționarii unui institut infectați de răpciugă — Cernăuți, 9 iunie.— Toți funcționarii institutului pentru examinarea alimentelor s’au îmbolnăvit din cauza infecției cu baccile de rapciigă. Un asistent anume Arcost a nr.4 cetat din viață, un funcționar Lipecki se află pe moarte. Iată cum s’a produs catastrofa. Frosectorul dr. Luchs, a făcut Sîmbăta trecută experiențe științifice cu baccilii de rapciugă, făcuți inofensivi. In timpul experienței se sparse însă o țeava și baccilii se risipiră in cameră. D nul a părăsit camera și deși aspirase cîțiva baccili a scăpat bine. Ceilalți cari au mai rămas în laborator, s-au îmbolnăvit cu toții iuțți de pneumonie și apoi de desinterie. D-nul Luchs a cerut singur darea lui în judecată. Institutul va fi probabil închis. Chestia liniei Adriatice Constantinopol, 9 iunie. Reprezentantul Serbiei Nenadovici a predat Forței o notă în care se declară că guvernul sîrb renunță la cererea lui cu privire la studierea proectului construirea căii ferate Adriatice în favoarea societatei franceze „Salonic. Dedeagache-Constantinopol“. Marele vizir a declarat că această chestiune se mai află la ministerul pentru studiare, dar speră că aranjamentul va avea loc. Cazuri de insolație Viena, 9 Iunie.—La școala primară din str. Angarten s’au îmbolnăvit 9 fete de insolație. Starea lor e foarte gravă. Școala a fost închisă. Dezmințirea unui zvon alarmat Berlin, 9 Iunie.— Se declară ca fantastică știrea din Madrid după care toate marile puteri au intenția de a trimite vapoare de războiu în apele balcanice. Nu se semnalează nimic care să poată explica motivul acestui zvon. Greva agrară din Italia Milan,9 Iunie.Noul comitet grevist din Paria care a fost ales in locul celui arestat a declarat că greva trebue continuata pînă cilur comitetul arestat va fi pus în libertate. Greva s-a întins și a Mantua și Rovigno. Bursa Muncei din Cremona a hotărit greva generală în toată provincia. Consiliul superior din Turin al societatei lucrătorilor italieni a telegrafiat tuturor institutelor similare din țară să evite hotărâri premature. La Gemua lucrătorii au asediat redacția ziarului social-democrat „N .Laboro“ pentru a afla știri noul din Parma. .Cum ziariștii nu voiau să fie tulburați, a avut loc o ciocnire între lucrători și redactori. Un lucrător a fost ucis cu un foc de revolver. Camerele Muncii din Bologna și Spezia au proclamat greva ca un act de solidaritate cu greviștii din Parma. Cu toată greva, o parte din cele două orașe au ținut magazinele deschise. La Spezia uvrierii din aresnal lucrează în mod regulat. La Bologna uvrierii au ținut un meeting la eșirea căruia au încercat zadarnic să facă a înceta lucrul în manufactura de tutunuri. Nu e nici un incident. Știri îngrijitoare din Persia Teheran, 9 iunie.— Un revoluționar care este membru al parlamentului, acest era rănit cu un foc de revolver la biroul telegrafului în mijlocul unei mari mulțimi de oameni. Populațiunea este foarte indignată în contra autorilor stării de anarhie și în contra guvernatorului general din cauza neactivității sale, Teheran, 9 iunie. Măsurile energice luate de către șah pentru prevenirea dezordinelor au făcut in mod evident o impresiune favorabilă asupra populațiunei din Teheran. Din contra știri neliniștitoare vin din provincie despre uneltirile revoluționare organiate de către partizanii prințului Zille sultan. Duelul lui Santinî Roma.. 9 Tuni»—dimineață avut loc duelul Intre deputatul Santini și reprezentantul ziariștilor, duel al cărui motiv a fost cunoscutul conflict. Duelul a durat 5 minute și a fost oprit de 8 ori. Medicii au oprit apoi duelul din cauza slăbiciunei constatate la Santini. încetarea grevei din Austria Viena, 9 Iunie.—In toate universitățile și școalele superioare politecnice studențești a încetat greva. După o durată de aproape trei săptămîni cursurile au fost reluate. Pretutindeni liniștea este perfectă. Procesul pogromului din Bialistoc Bialistok, 9 Iunie.—In procesul pogromului organizat în 1906 un acuzat a fost condamnat la 3 ani de reclusiune, 13 la închisoare de 6 luni plină la un an, 15 acuzați au fost achitați. Știri din Maroc Paris, 9 Iunie.—Se comunică din Tanger, că Siaissa ben Omar, ministrul afacerilor străine, alui Matei Hafid, a adresat miniștrilor puterilor străine o nouă scrisoare anunțînd intrarea lui Mulei Hafid în Fez și cerînd ca puterile să recunoască pe Hafid drept unicul și adevăratul sultan. Miniștrii s’au mărginit a supune această scrisoare guvernelor lor. Milioanele lui Georgieff Sentința Cărții de casație bulgare Sofia, 9 iunie.— Curtea de casație, ca instanță supremă în afacerea Geschow, privitoare la moștenirea milioanelor rămase de pe urma bancherului bucureștean Evloghie Gheorghieff, a confirmat sentința Curtei de apel exprimînd incompetența tribunanalelor bulgare. Explozie într’o mină Saint-Eliene. 9 iunie—O exploziune a gazului grison a avut loc azi dimineață în minele Loireî. Sunt opt morți. Al nouălea este grav rănit. Atentat contra unui tren Calcutta, 9 iunie.—Pe când trenul de pasageri venind din Bengalul de răsărit se oprise lângă Baracour, din afară de stațiune, s’a aruncat într’un vagon o bombă. Doi englezi au fost grav răniți. Vagonul a fost distrus. Nu se cunosc cauzele atentatului. Zvon despre asasinarea sultanului din Maroc Paris, 9 iunie.— Circulă zvonul despre asasinarea lui Aziz. D. Glemencean nu a primit nici o telegramă relativă la acest zvon, care este considerat ca absolut neexact. Generalul de Hoetzendorf la Sinaia Brașov, 9 iunie. Șeful de stat major, generalul Conrad de Hoetzzendorf, a sosit din călătoria sa de inspecțiune și s-a dus spre Sinaia pentru a se prezenta regelui Carol. Explozia de pe vaporul „Arcadia" Londra, 9 Iunie. Explozia de pe vaporul Arcadia s’a produs în momentul cînd încărcătorul Wiliam Butler și-a adus securea între balurile de parafină. Toți cei 25 de încărcători fură zmucul din locurile lor. 1 lucrători au fost răniți mortal. Ceilalți sunt răniți mai grav sau mai ușor. Hamburg, 9 Iunie.— Accidentul întîmplat pe bordul vasului „Arcadia“ in portul Filadelfia nu este încă lămurit. Poliția a făcut o anchetă dar nu a putut stabili cauza accidentului. Nu poate fi ■rba de un atentat cu bombe. Revolta soldaților din Monastir Constantinopol, 9 Iunie. — De Joia trecută la Monastir s'a produs o revoltă a soldaților. Ca la o mie de oameni cari trebue să treacă in rezerve cerînd a fi concediați s’au dedat la acte de violență in cazarmă. Patru oameni au fost grav ras, nițî. Se speră a se potoli curind această răscoală. Chestia macedoneană Convorbire cu fostul prim ministru bulgar Danev Budapesta, 9 Iunie.—Un redactor al ziarului „Pester Lloyd“ a avut prilejul unei convorbiri cu fostul prim ministru bulgar Danev, care s’a exprimat astfle asupra chestiei macedonene. A putut să vada in alte ocazii ce greu funcționează acest aparat: „puterile europene“. Să sperăm deci in interesul tuturora că chestia macedoneană va fi rezolvită în mod mulțumitor și că se va obține și în viitor o înțelegere în special în chestiunea liniei ferate sandiocale. Vă pot asigura că Germania a sprijinit întotdeauna acțiunea de reforme a puterilor. Se înțelege că Germania a procedat intotdeauna cu prevedere și inteligență. Cu toată prevederea ei însă, procedarea Germaniei a fost corectă și favorabilă reformelor. Părerea mea este ca să se întîmple orice numai ca să înceteze ororile bandelor din Macedonia. Cred că ar fi bine ca in vreunul din districtele de graniță, în Bitolia de exemplu (Monastir), să fie înarmată toată populația creștină și să i se pună la îndemînă mijloacele de a o sfirși cu bandele. Toate națiunile din Macedonia au interes comun de a nu fi oprimate de bande. D-rul Danev observă apoi: Bulgaria trebue să sprijine acțiunea puterilor și, în specia a celor două puteri interesate mai mult în Balcani. In Bulgaria nu e locul politicei intense. Guvernul bulgar trebue să se devoteze în primul rînd orînduirea intereselor financiare. Bulgaria trebue să se gândească și a trăi în bună înțelegere cu Turcia și să rezolve toate pe cale pacinică. Bulgaria nu va purta războia îrt contra Turciei, elite și-ar închipui aceasta ar fi un aventurier. După știri sosite din Macedonia, la Sofia, au trecut in cursul acestei luni din Serbia in Macedonia, 235 membri de bandă, împărțiți în 4 grupe. Tratativele anglo ruse asupra Macedoniei Londra, 9 iunie.— „Daily Telegraph“ află din Petersburg: Contrar tuturor așteptărilor n’au ajuns la nici un rezultat , tratativele angloruse cu privire la Macedonia. La Reval au rămas două puncte de neînțelegere. Unul din ele a fost înlăturat pînă acum; în celuri insă nu s'a putut ajunge, la o înțelegere. Bursa din străinătate Luni 9 Iunie Budapesta. — Grill April — Grill Oct. 11.05. .Porumbbaiti 1909- 6.92 Porumb Iulie 7—16 Ovăz Apr. —.—. Ovăz Oct. 847. Rapiță August 1675. Viena. — Renta cred. austriac 620.25 Renta cred. ungar 739.50 C. F. austriac 695.75 Alpine 645.—. Rentă ung. cor. 93.10. Mărci imediate 117.62 Mărci uUime 117.61. Napoleon —.— Berlin .— Rentă austr. aur 98 70 Act. •’sed. austr. 191.30. Bancnote rusești 214.35. Nou impr. rus 4. la sută 77.70. Rentă ungară, aur. 93.30 Rentă ung. cor. —. . O. F. austro- ungară Im.40. Schimb. Viena 74.95 jfaris —Rentă franc. 94.52. Renta R. —.— Schimb g. 123.12 Schimb Elveția 1]33 Rentă aust. aur 91.25. impr. rom. 1890 96.85. Bancnotom. 724.— Schimb Amsterdam 207.50. Schimb Viena 104.62. Frankfurt.Rentă austr.aur 98.95. Rentă. ung. aur 93 25 Ad. cred. austr. 194.50. G. F. austro-imgar 149.30. Schimb Londra 2d3.77 Rentă aust.cor. 96 85. Rentă ung. c. 92.90. Schimb Viena 849.33 Schimb Paris 811.66 Alpine —.—. Tot felul de întîmplări Mușcat de o albină. — Tînărul Ioan Tudor, în vîrstă de 16 ani, domiciliat în calea 13 Septembre No. 71, a fost mușcat de o albină la buza superioară. Salvarea i-a dat îngrijirile medicale. Rănit într'un geam— Tînărul Fark Osias, in vîrstă de 13 ani, băiat de prăvălie la vopsitoria din bulevardul Maria No. 72, căzîndu-I peste piciorul drept un geam, acesta Ta rănit la laba piciorului drept. Fiind pansat, s’a lăsat la domicilii“. Efectele căldurei.—Pe cînd d-na Filoftea Niculescu, în vîrstă de 20 ani, domiciliată în str. Berzei No. 106, se afla în piața Matache Măcelaru, din cauza prea marei călduri, i-a venit râu, căzînd jos. Salvarea a transportat’o la domiciliu. — D-na Ștefania Mărăcineanu, în vîrstă de 21 ani, domiciliată in str. Belizarie No. 13, pe cînd se afla în cofetăria Drăguțescu din str. Cîmpineanu, deodată î-a venit rău din cauza căldurei, călind jos. A fost condusă la domiciliu, după ce i sau dat ajutoarele medicale. Accident. — Anton Chelcuș, în vîrstă de 14 ani, domiciliat în str. Arionoaia, pe cînd lucra la fabrica Abramovicî, a fost ușor rănit la mina stângă de un fier ce î-a căzut peste mină. ABOHEHEHTE DE VLIDIATII RI Ziarele Adevărul și Dimineața primesc abonamente de vilegiatură ca : Lei 1.50 pe lună în țară “ 30 ,, străinătate Se primesc și abonamente combinate — Adevărul și Dimineața — cu: Lei 3. pe lună în țară 6. „ „străinătate STAREA CIVILA Pe ziua de Luni 9 Iunie 1908 Născuți 22. Morți 25. Sofia Iosif 80 ani, Păun Model 41 ani, Andrei Ana Boga 7 luni, Florea Ion Constantin 2 luni și 7 zile, Moritz Avram Hirsch 2 ani luni., Ștefan Ion Baciu 4 săptămînî, Mihalache Mihăilescu 30 ani, Iohan Ratlänger 23 ani, State Niculescu 86 ani, Frusina Mara Popa 8 luni jum., Mara Alexandru Păun 10 luni, Dumitru Bartolomei 28 ani, Marin Lentescu 4 ani, Elena Georgescu 39 ani, Vasilichia Balianu 15 zile, Moise Goldenberg 73 ani, Ana Stelar 6 luni, Ștefan Stănescu 65 ani, Elena Av. Constantin Pătescu 21 ani, Maria Hie Spedeff 70 ani, Niculae I. Ciorbă 65 ani, Mayer Marcovici 60 ani, Bernard Sigmund Honig 2 zile, Ida Dulberger Jacques Grossman Logodiț București PAULA FILDERMANN Adolphe Hornstein Logodiți București, str. Vintilă 11. In locul oricare alte invitațiuni. No. 33 dint 10 Iunie, Sub direcția fi-lul dr. Erscis Sterian cu următorul sumar: Putem vesti pe bolnav de apropierea sfîrșitului său ori nu? — Podoabe.— Sănătatea femeie!: Boalele mitrei. — Producțiiarea cărnei.Muncătorii de pămînt (urmare și fine). — Cugetări. — Povețele unei moașe (urmare și fine). — Rețete practice. — Din amintirile mele. Miragiul.— Tulpinile de soc.—Informațiuni. —Răni sufletești. — Romanul unui sfios (roman).— Const tații medicale.Parcul Oteteleșianu Compania Lirică Romînă conducerea C. GRIGORIU Astăzi Marți 10 Iunie 1908 pentru a 2-a oară Toto și Tata Biletele la „Galeria de Musică“ Calea Victoriei 50, lîngă Capșa. GRADINÜ RAȘCA Asta.-seară Marți 10 Iunie pentru a 13-a oara, cu artiștii Teatrului Național LIRIM Comedie în 3 acte, cu cîntece localizată de d. Emil B. Fagure Biletele la Feder și la Casă Grădina Masattori OPERETA ROMINA — Asociația artiștilor lyrici — Marți, 10 Iunie 1908 O’ași fi Rep Biletele la magazinul Conservatorului vis-a-vis de Teatrul Național Agatja Orâdimă a Tsa însina Pattié Frères - Paris Bulevardul Elisabetha (vis.a-vis de Café Bulevard) Marți 10 Iunie 1908,— orele 9 seara Mare Reprezentație Briliantă De Remarcat: Tiraslr» de ani Victima Cristei ln curînd se va vedea la Cinematograful nostru serbările jubiliare ale societăților „Obolul“ și „Țesătoarea“. Constructor—Fisodat Un inginer antreprenor tivind mai multe lucruri publice și particulare in perspectivai cântă, ea asociat un constructor priceput și serios dispunînd de un capital de 20000 lei. Oferte sub „CONSTRUCTOR“ la Agenția de Publicitate Carol Schulder 16. Str. Karageorgevici 18. Caut motor ocazie:4 ca putere Ofertele se vor adresa sub M. C. Agenției de Publicitate Carol Schulder Comp. București, Str. Karageorgevici 18. Br. CASA DE SCHIMB M. FUELS București, Strada LIPSCANI No. 8 Noul Palat Dacia cursul pe ziua de 9 Iunie 1308 Cump. Vîndu/o Hinti amor. 1905 conv. 9050 91 — *o/c . . 1905 a. b. 90 50 91 — 4%. Rentă internă 90 75 91 25 4 °[o Oblig. Ram. Ude. 1903 86 — 86 50 4/r . . » 1906 86— 86 50 5«/r . , jud. 100 25 101 — 4i/î . „ 9125 9175 5 ° o Ser. Func. tural 99 75 100 25 4 ° c . » , 87 75 88 25 5°/f „ „ urb. Bu. 98 50 99 25 5°/n . . , Iașî 95 25 96 — Ac. R. Națională 4080 — 4100 — „ . Agricolă 430 — 440 — „ „ Se. Buc. 120 — 130 — Cor. val. austr. 106 — 107 — Mărci germane 124— 125 — Banc. franceze 101— 102 — italiene 100— 101 — , rubl. hfrtl 265 — 168 — sută și 4 la sută expirate precum și cele cu scadența de 1 Iulie 1908. Specialist în: goale De Ochi și Urechi Cons. dela 11—12 a. m. și 4—7 p. m Str.3oam5ÎEi 27 (Casa Alimaniștenu cel mai bun, ETERNUL șiStru acoperișuri, sigur contra focului, vîntului și ’"temneriilor Forást dE SOS. ds IMIT BUCUREȘTI SO, Strada Câmpineanu, 20 după Breuerul LUDWIG- HATSCHEK Gal de Călărie bine dresat și la șea de damă și la ham, vîpsîă 7 asule danteza S.B. A se adresa StP. Doamnei 10. La Siliou S. Cerkaz. Instituíu medical de Hidroterapie ilf.EPii Gr. Erdrsish Strada Italiană No. 4 (colț cu Bulev. Carol) B micuța cu tramvaiul electric din Calea Victoriei-Băi Igienice 1,4H», secțiuni pentru domni și doamne Instalație specială pentru tratamentul boalelor: ebcfvoiesc, reumatice, furtrltice, paralizii, boale de stomac. Instalațiuni de aparate cu aer supraîncălzit Consultații medicale Se primesc și cîțiva bolnavi Analize complecte de mină (ud) spulă (flegmă), singe, lapte, suc gastrin SEcresiuni, tumori, paraziți, tase, căutarea Spirochelului, SIFILISIIL SI. etc. execută: LABORATORUL Dr. în medicină SC. JERZEMI S7 Str. Doamnei Telefon 1957 Cefl mai complect laborator particular de Chimie, Microscopie și Bacteriologie clinică Culturi pentru stîrpirea șoarecilor se prepară numai la cerere pentru a fi proaspete. Vase pentru strâns urinele și instrucțiuni se trimit la cerere gratuit. Dr. I. Ettinger Medic la Spitalul de Copii Special i boale de copii Calea Șerban Vodă 20 Consulți.—2 și 6—7 Telefon 14119. Dr. L. Weintraub Specialist în : Boala BalîSta-Uriaiare, Sifilitic ® și ds PSeSo. Boale de femei Fost asistent în policlinica d-lui Prof. Posner din Berlin și cu o practică îndelungată în serviciul d-lui Profesor Gaucher din Paris și Prof. Finger din Viena. Consult. 9—11 și 13 p. m. — Calea Văcărești HT p. 4 colț cu str. Patria lungă Bărăție— israeul important pujitro bolnavi un doctor în medicină și soția srt..asemenea doctor în medicină, plecînd în străinătate (Viena, Berlin, Paris) se oferă să primească cu dînșii orice bolnav, bărbat, femeie, copil, care are nevoe de a se consulta, de a se opera de celebritățile medicale de acolo sau de a fi internat în vreun Sanatoriu.El oferă, toate înlesnirile, supraveghere și îngrijire medicală. Vor putea eventual oferi și gazdă.Cei ce au nevoie să profite de această ocaziune să se adreseze Agenției de Publicitate Carol Schulder et Comp Str. Carageorgevici 18. BooSera intestinului Diaree (adulți și copii), Dizenterie, Colite, Apendicite, Constipație, Furunculoza [coș] și Eczema cînd sînt în legă îtură cu înfecțiunile sistestinale se trateaza admirabil cu: ILACTOFERMENT Aprobat de J Direct Serv. Sanitarul zilnic proaspăt preparat numai în LaMoroi MI 0. HOB it 5, Str. I. Brătianu, Telefon 13/69 Flaconul 2 Ier.—Provincie 2.75 [2.50 dela 2 în sus] contra ■ mandat poștal — taîroase scrisori Be mulțumire — Dr. 1 Budist de la Facultatea din Strada DosTOnof 2* < TZ Colț csi Caisa Victor?®? ZZ S ■Sír Sistem „TEMI Mo.“ Viena printr’o construcția »JV Ui&Ullg foarte solidă și semnuri tehnice, avînd aprinderea magneto-electrică, mersul foarte regulat, putere de cai reservă foarte mare, astfel că, după un decurs de chiar de mai mulți ani, puterea lor normală rămîne constantă. REPREZENTANT GENERAL. PENTRU ROMÂNIA : Inginer m. iSISSÎL slt. film In. I Reprezentant pentru Jufl. Buzău: PET8.AFECTÎ^BERG Athere ZCee&ai ROBEY & Cie Ltd. Garnituri de Treerat Node 1900 tocomobvle cu aparatul 5carspac Sche^iot timbrale la 8 atmosphere TREBUTUIE • NTAM Cu triplă curățitoare pe site extramărite pentru o producțiune mare, fusul tobei precum, și fusul conducător al sitei mari cu lagăre inelare. üloderul 1000 se află expus în Depositul nostru Garantăm soliditate și buna funcționare Reprezentanți Generali pentru Roîmnia: Soției. Anonimă PTMtr. import * Export fost Comptoir France-Rotmia in București Depozit și expoziție permanentă Strada Brutus, K ®. 5 Reprezentanți pentru județele: Vlașca, Ialomița și Teleorman: MAUR M. CAPPOS et Co. Giurgid BIURGII de aRCINTECTIiltij Construcții de Cladiri Schițe — Planuri complecte — Măsurători și devize — Execuții și direcții de lucrări—Decorații înterioare Transformări—Consultații tehnice ST. BURDUS—Architect Diplomat de guvernul francez București, Pasagiul Romîn 18, Telefon 899 Compania Intră a vagoanelor de dormit și mari Expresse Europene AGENȚIE OFICIALA a Căilor Ferate Române și Serviciului Maritim Român Str. Vienei No. 1 emite bilete de căi ferate fixe și circulare (cu preț redus) pentru toate destinațiunile din țară și străinătate, bilete de băi și trenuri de plăcere etc., precum și bilete pentru călătorii maritime cu prețuri absolut după tarifele oficiale. Rețineri prealabile de locuri pentru oricare vagoane de dormit și trenuri de lux, înregistrări de bagaje. Ghiduri de voiagiu. Informațiuni gratuite și precise referitor călătoriilor. MARIELE MAO&AIMP IT AL ISME bucurești a fi Furnisor al Salea Victoriei si fi. II. Malfile Curiei regale are onoare a aduce la cunoștința unor sale clientele din toată țara, că a înființat în magazinul său o secțiune specială de PUȘTI pentru FIONRARI — lucrate special pentru acest magazin și fiind de o construcție solidă și -------PREȚURI FOARTE AVANT HILOASE-------IR Model No. 230.—Pușcă cu capsă, cu o țeavă, lei ..... . Model No. 285.—Pușcă cu capsă, cu două țevi, solidă, lecomanori dabilă, lei ......................................................................«l Model No. 236.—Pușcă cu capsă cu două țevi, oțelurile înainte /, foarte solidă, funcționare admirabilă, model f. recomand. Model No. 133.—Pușcă foc central, cu o țeavă, sistem „Mausex“, cal. 12 sau 16, robustă, recomandabilă, lei . . . Model No. 101.—Pușcă foc central, cu două țevi, calibru 12 sau 16, cheea de deschidere între cocoașe, cocoașele punânddu-se singure la piedeca de siguranță, m. solid, lei . **** Model No. 1103.—Pușcă foc central, cu două țevi, calibru 12 sau 16, cheea de deschidere între cocoașe, cocoașele punîndu-se singure la piedeca de siguranță, oțelurile înainte CSI (armă de reclamă a magazinului), pușcă recomandă, lei Prețurile sunt reduse, fixe și se înțeleg numai cu bani gata.—Expedițiuni în toată țara—Comandele se efectuiază în ziua primirei. ILSWCM&IJM (AEBg'Lisa)