Dimineaţa, octombrie 1911 (Anul 8, nr. 2722-2752)

1911-10-14 / nr. 2735

tfînen 14 Octombrie 190 ..Capitala Crimă sau sinucidere ? ---------------sg.------------- Muribundul din str. Sf. Vasile Na s-a stabilit identitatea victimei ErT după amiază, pe la orele 3 ni .mătate, o femee a venit îrnsuflet la comisariatul cirt iscripției a 4-a de periferie, aratînd că pe un loc viran din apropierea liniei ferate Obor, a găsit pe un grav rănit, în stare iturbundă. Comisarul șef al circumscripției, d .Krinculescu s’a transportat imediat la fața locului și într’adevir, a găsit pe un om în agonitu avea o puternică r la piept, în regiunea cpi#8 strică și o altă rană, foarte grevă, în gri. Ambele răni fuseseră făcute cu un cuțit de măcelărie. Cuțitul se găsea la cîțiva pași de victimă. Donarul încercă să ia declare ii aea muribundului, dar nenoi nitul nu mai putea vorbi. Pilii transportat în grabă la soje Colentina, dar toate ajutorele ce i s’au dat au fost zadarnice, căci pe la ora 6 searuncetă din viață, fără să fie! vre-un cuvint prin care să arate cum a fost rănit, — dacă a fost victima vre-unei crime, — sa fi cauza pentru care s’a sinucis, — dacă ne aflăm In fața unei sinucideri. Comisarul Frânculescu a avizat parchetul de Ilfov și prefectura poliției. Au plecat de îndată ln fața locului procurorul Niculescu-Bolintin și inspectorii de poliție Pop și Dumitrescu. Rezultatul cercetărilor făcute prin prinrul locului unde a fost găsi muribundul este demn de relevat. ” Maiîniîifi, la o distanță ca de 150 metri de la locul unde fusese găsit corpul rănitului, s’au crăpit urme de sînge, — un adunat lac de sînge. Aol ,cuțitul cu care s’au produs rănile a fost găsit la două pași de corpul victimei. Dar cine era victima» Pînă aseară nu se putuse stabili identitatea mortului. El are a fi fost un tînăr ca de 20- 23 de ani, cu semnalmentele următoare: statura potrivi fața șatenă, ochii căprui, mus‘ața mică, părul tuns mic, rstaniu, îmbrăcat în haine negre, în picioare ghete cu gumea Stic, — purta o bluză albă și un șorț de măcelărie. Vrutoritățile cred că e o sinucere și se întemeiază pe următoarea Împrejurare într’adevăr foarte concludentă: Deși victima purta, cum am zis, un șorț, un căițan și o cămașă, — nici una din aceste îmbrăcăminte n’au fost găsite periorate, cum ar fi trebuit să fie în cazul unei crime, — cu atît mai mult cu cât lovitura în piept trebue să fi fost dată cu putere. Căci e inadmisibil ca asasinul să fi dat cu grijă de o parte șorțul, bluza și cămașa, pentru a da lovitura cu atențiune. Mult mai probabil ar fi ca victima, care vroia să se sinucidă, a căutat să nemerească sigur locul unde spera ca lovitura să fie decisivă. După ce s’o fi lovit în piept, victima, trebue să se fi ttrtt cei 150 de metri și apoi, văzând că lovina n’a fost mortală, și-a dat a doua lovitură în gîtul asupra muribundului nu s’a găsit nimic care să fi putut contribui la stabilirea identității lui. Cercetările vor continua și astăzi, tatul Brîncovenesc, într-o stare disperată. Nefericitul a murit acolo după trei ore, în chinuri groaznice. Cadavrul lui Sever Tzevy a fost ridicat de părintele sufi care e frizer și locuește în apropiere. Durerea și disperarea nefericiților părinți este covîrșitoare. Vestea acestei nenorociri a produs o adîncă emoție în împrejurimi. Sinuciderea din strada Plantelor SINUCIGAȘUL N’A LASAT NICI O SCRISOARE Era pe la 3 ore după amiază, s’a sinucis, în casa cu No. 17 din strada Plantelor, un anume Marin Tonescu. Nenorocitul și-a tras un glonte de revolver în piept și a rămas mort pe loc. Nu s’a găsit nici o scrisoare care să explice cauza sinucidere!. În camera sinucigașului s’a găsit numai revolverul, — o armă de calibru mare, — care i-a slujit, la săvîrșirea gestului disperat. Glontele a eșit prin spatele sinucigașului. Cadavrul a fost transportat la morga.-----------Q.«.--------t* Groaznică nenorocire vr.’IT COPIT TRUST. — VWIKBILE UNÎJÎ NESOCOTINȚE O nenorocire groaznică s’a petrecut orî, sure seară, pe la oreier, în strada Spaniolă. Un copil a fost ucis și un altul, greu rănit, a fost transportat la spitalul Brîncovenesc. Iată amănuntele acestei mari nenorociri, sv Erî spre seară, mai mulți copii, domiciliați prin strada Carol, prin împrejurimile străzei Spaniole, se jorac in curtea casei cu No. 4 din strada Spaniolă. Casa aceasta este proprietatea Creditului Urban, și actualmente se fac oarecari rein rațiuni acolo. Niște porți de fier cari îngrădesc curtea acestei case, se repară. Copiii Sever Trevy, in etate ele 11 ani si .Tack Tach. de 9 ani, se apropiară de porțile de fier și începură să se joace, deschizîndu-le și închizîndu-le fără încetare. La um moment dat, porțile, cari, direă cum am zir, nu erau bine prinse ,aui cărei peste nefericiții eonii în minorul tinerelor de groază ațe tuturor celor de fată. În căderea lor au prins si corpurile nenorociților eonii. Sever Tren a căpătat atît de puternic lovituri in cap si ne pient Shrit a căzut în nesimțire. Cu Comul spart si cu cornul zdrobit, el a fost, transportat la f«rdineîa Durănariu din strada Carol u unde ÎI s’au dat, primele »țutoare. Dar ori ce interventie a fost de prisos, căci perumHnul copil a încetat imediat din viată. Celalt. .Tack încop carp de asemenea fusese transportat la ....Tacktovpri.o, « foc» apoi VT-i. . . cu o trăsură și dus la spi Ședința Camerei de meserii din Capitală Era la orele 5 după amiază, Camera de meserii din Capitală, a ținut ședință sub președinția d-lui dr. Cerchez. A luat parte la ședință d-nii Ioanin, Nicolau, T. Georgescu, I. Petrescu, T. Iliescu, G. Popp, T. Dobrescu și G. A. Lăzureanu. D. Petrescu, cere să fie scos de sub regimul legel meseriilor,vorbind de fabrica d-sale. Camera respinge cererea pe motiv că nu are 50 lucrători. In fabrică, se aprobă cererea corporației „Slobozia” prin care se cere scutirea de restanțe. Se aprobă suma de 200 lei, pentru corporala Vlașca. . Camera aprobă cererea corporației brutarilor de a se da o gratifcație subcomisarului respectiv. D. Tache Georgescu propune ca aceste gratificații să se generalizeze la ludít corporație. D. Ioanin este de aceaș părere. D. T. Dobrescu zice că acest lucru trebuește lăsat la latitudinea corporațiilor. Camera aprobă deschidere de credite corporațiilor coafori, zugravi, timplari și arte grafice ,se validează apoi comisia de arbitri a corporației cismarilor. La sfîrșit se propune publicarea unui buletin al Camerei de meserii Ședința s’a sfîrșit la orele 6 și jumătate. ii !§ Hire Simbătă 22 Octombrie vor începe mult așteptatele lupte la circul Sidoli. Direcțiunea a reușit să dobîndească pentru concurenta șampionatului Rominiei pe următorii luptători de mîna intîi: 1) Sbisko Ciganievicz, șam pionul Poloniei. 2) Fritz Möler, cîștigătorul șampionatului internațional de la St. Petersburg 1910. 3) Louis Gebra, șampionul Elveției. 4) Simon Simonitsch, șampionul Ungariei 5 Rosei Steinbach, șampionul Austriei, cel mai tare om din Europa. 6) Sava Raskovicz, uriașul șampion al Serbiei. 7) Hadji Murszuck, denumit uriașul negru. g) Aga Rause, cel mai renumit luptător indian. În acest moment Direcțiunea tratează cu cei mai renumiți luptăori al continentului și în cîteva zile Îi va face cunoscuți pe toți publicului. Teatrul național și școlari! — O ADRESA CĂTRE ȘCOLI — Direcțiunea Teatrului Național din București a trimis următoarea adresă tuturor școlilor din Capitală: .Direcțiunea Teatrului Național din București, a creat reprezentațiuni de matricd în toate Joile la orele 2 d. a. Repertoriul acestor reprezentațiuni e compus din piesele originale ale dramaturgilor români și din piesele clasice străine, traduse de cei mai distinși autori romîni. Inființind aceste matineuri, direcțiunea a avut în vedere scopul cultural, care a fost pururea dorit de toți protagoniștii Teatrului național, școala per excelentiam a culturei sufletului și a desvoltărei minței. „Direcțiunea Teatrului Național fiind sigură că și d-veastră Împărtășit aceste idei, și că veți ține seamă de sacrificiile pe care le face prin scăderea prețurilor la minimum, vă joacă să bine-voiți a îndemna pe elevii sau elevele școalei să asiste la aceste matineuri. în acelaș timp direcțiunea vă va oferi un nu« măr de bilete gratis pentru școlarii silitori dar lipsiți de mijloace. Prețurile locurilor pentru aceste reprezentatione sunt următoarele: l oja rang I lei 12; loja II-a lei 6; loja III-a lei 6; loja de galerie lei 2; loc În orchestră lei 2; stal Iei 2; stal II lei 1.50; stal 111 lei 1 iar galeria 50 bani. Biletele se pot cumpăra din ajunul reprezentației. TIMPUL, Miercuri, 12 Octombrie la țară. Timpul a continuat a fi frumos și cald în toată țara. Afară de localitățile de munte, pretutindeni termometrul a depășit 20 grade, ajungînd pînă la 20 grade la Calafat și la 27 grade la Periet (Ialomița). Noaptea mai puțin rece ca cele precedente, temperatura cea mai coborît și a fost 8 grade în mai multe localitățti. Astăzi dimineață cerul mai mult noros, iar în nordul extrem al țarei și în vestul ei a început să plouă. Presiunea atmosferică a descrescut cu 4 la 5 mm, fiind în mijlociu către 757 mm. Marți, 11 Octombrie In Europa. — Depresiunea s-a accentuat și mai mult în nordul continentului (736,8 la Petersburg), ceea ce a făcut ca în toată Rusia presiunea să se coboare cu 5 la 13 mm. în celelalte părți ale Europei barometrul a variat puțin. Presiunea ridicată peste 705 mm. domină sud-vestul și sud-estul continentului. . ----------**-------- lin pstumagiu socialist Anul trecut a încetat din viață în Capitală lucrătorul tipograf Nicolae Georgescu. Defunctul era foarte bine cunoscut și calitățile lui alese erau apreciate in cercurile muncitorilor sindicaliști ca și în corpul tipografic. El a făcut parte din Comisiunea Generală a Sindicatelor și în momentul morței era membru în consiliul de administrație al societăței „Gutenberg“. Pentru a eterniza memoria acestui dispărut, care a lăsat unanime regrete atît în cercurile muncitorești cit și în mijlocul personalului restaurantului Continental — unde defunctul avea funcția de casier — s-a constituit un comitet de inițiativă spre a ridica prin subscripție o piatră comemorativă pe mormîntul lui Nicolae Georgescu de la cimitirul Colentina (Pătrunjel). Adunindu-se suma necesară piatra a fost ridicată și inaugurarea va avea loc Duminică 16 Octombrie cor., la orele 3 p. m. In acest scop s’a organizat un pelerinagist al tuturor celor ce au cunoscut pe decedat, pentru ziua și ora de mai sus. Comitetul de inițiativă prin niște circulări roagă pe toți amicii, colegii și tovarășii de idei ai decedatului să asiste la această pioasă comemorare. -------—■— iiineaia” nuri CIMPINA CIMPINA, 12 Octombrie.—Azi noapte a încetat subit din viață copilul Const Gh. Stan Popescu în etate de 5 luni, din comuna Drebu. Sunt bănueli ce ar fi fost omorit de mama sa vitregă, anume Stanca Iordache Alexe. Căzu! se anchetează de administratorul plășii Prahova. Azi noapte, la orele 10 și jumătate, șeful trenului de marfă No. 725, anume Ioan Galeș, suferind de epilepsie, a căzut în vagonul de manipulație, pe cînd trenul trece pe linia de la Băicoi la Cîmpina, și s-a lovit la cap de platforma vagonului. In stare gravă a fost adus la spitalul din Cîmpina, unde a încetat din viață după două ore. Azi a sosit în localitate d. Paul, directorul învățămintului primar din ministerul de instrucție, împreună cu d. Movileanu, inspector școlar, spre a inspecta școlile primare din localitate și a face o anchetă la școala mixtă din cătunul Slobozia. Individul Ispas Nicolae din serviciul d-lui loan Ionescu, comerciant, pe când se întorcea de la gară, sa luat la ceartă cu birjarul Dănăilă La un moment dat Dănăilă a lovit un cap pe Ispas spărgindu-i capul. Rănitul a fost dus la spital.— Cornea. SLOBOZIA Tăbărîe la drumul mare. — Indivizii Ion G. Hăinaru și Tase Panait de aci, știind că lucrătorul de la linia nouă Țăndărei, poartă bani asupra lui, l’a fi urmărit spre a-1 jefui. Luni seară, găsindu-1 la marginea orașului, a sărit asupra lui și după ce l-ați bătut îngrozitor. Fall prădat de suma de 100 lei. Poate că numiții indivizi l-ar fi și asasinat, dacă prin apropiere nu se afla o femeie Marita Radu Nae, care dînd alarma, tîlhariî s’a fi refugiat pe la casele lor. Șeful secției, căruia i s’a reclamat cazul, constînd tîlhăria, a dresat actele cuvenite și a înaintat pe numiții indivizi parchetului. Spargere. In satul Slobozia Nouă, pendinte de Slobozia, s’a fi săvârșit două spargeri, cărora le-afi căzut victime, locuitorii Gavriil, Banciu și Gheorghe Andrei. Prin spargerea ușilor, hoțul a pătruns înăuntru și a furat mai multe obiecte de valoare din ambele case emit șeste 160 lei. Reclamîndu-se cazul secției de jandarmi, de aci, șeful de post Rădulescu a fost delegat să ancheteze. Se crede, că hoțul este individul Ion Rusu, de fel din Transilvania, care, uitînd căciula la una din casele prădate, a fost recunoscută de victimă ca fiind a lui Roșu. *> Inaugurarea internatului elevilor meseriași romîni din Cernăuți CERNĂUȚI, 10 Octombrie.— Astăzi a avut loc la Cernăuți inaugurarea internatului elevilor meseriași și comercianți. Au asistat deputații romîni, toate societățile naționale studențești, d. Panaiescu, directorul școalei de arte și meserii din București, precum și un mare număr de romîni din Cernăuți și din provincie. D. Dimitrie Bucenvschi, președintele societății meseriașilor romîni a salutat pe cei prezenți și a dat cuvîntul preotului CĂRBUNE, care a ținut discursul festiv. D-sa a scos în relief însemnătatea neprețuită pentru romînî a clădire care se sfințește astăzi, clădire ce va servi de adăpost acelor fii ai poporului romîn, cari vor forma generația viitoare de comercianți și meserași romîni. O puternică clasă de mijloc este condiția întărirea temeliilor unui popor. Pe terenul economic romînii sînt cei mai înapoiați dintre toate națiunile din țară. Clădirea acestui internat e una din ideile cele mai fericite, căci grație înființărea internatului va fi mai ușor d îndrumat tineretul pe calea meseriilor și comerțului, putîndu-se asigura elevilor hrana și locuința. Pînă acum romînii se devotau axclusiv studiului. Urmarea este că avem o armată de intelectuali, căreia îi lipsește însă fundamentul existenței: clasa de mijloc. Oratorul speră că speranțele puse de romîni în acest internat nu vor fi înșelate. ” " D. Panaitescu, directorul școalei de arte și meserii din București, salută întreprinderea nobilă a romînilor bucovineni, cărora le urează prosperitate. Corul societăței muzicale „Armonia“ a intonat un imn festiv, după care mitropolitul dr. Vladimir de Repta a procedat la actul sfințirel.—Coresp. Ultime information! Ziarele conservator-deemocrate vor publica astăzi următorul comunicat: „Unele ziare continînd a afirma că s-ar turna tratative pentru o continetare a partidului conservator democrat cu partdul de la guvern. salteni autorizați să dăm acestor svonuri cea mai forum la desmințire. „Nu se ur*mează nici un fel de tratat*vc* Partidul conservator-democrat continuă a fi in opozite nestrămutată în contra actuala ni guvern, a cărui acțune politică o desaprobă și o va combate cu aceiași hotărîre ca și în trecut“. Aseară s a finut o consfătuire la clubul liberal în care s'a discutat asupra acțiunei ce trebue s'o întreprinda partidul în Capitală. S'a hotărît, deocamdată, o serie de întruniri pe culori. Bătrînii conservatori din Galați cari sînt nemulțumiți de situația lor, sc aii întrunit aseară în localul vechiului cluh conservator și au proclamat ca șef pe d. Emil Vulpe, inspector administrativ o trile aramă pe care o primim în ulttimul moment din Priprshura, ne anunță că viceamiralul Bostroem, care prin nesocotită sa paradă în portul Constanța, a provocat de curînd avarierea a trei vase de tzboiu rusești. cauzînd patru 56 de o jumătate milion de ruble. a fost destituit. ,.Correspondance de Vinence a" Arhi ’ies" semnalează că turenul roman a cumpărat cinul trecut la Ierusalim un vast teren în valoare de 1OQ.OOO lei, pe care construeșta o frumoasă biserică și un local de hotel. Ie comunică din Iași corespondentul nostru că ori a sosit acolo, da la Cassa de depuneri, recipisa prin care regele a depus suma de 300.000 rei, în bonuri funciare București, pen■ [UNK]nțard ce se va crea in localitate. O delegația de profesori ieșeni va sosi în București spre a mulțumi suveranului pentru donația făcută. Toți profesorii străini cari au participat la serbările jubilare, fie universități din Iași au fost numiți mambri de onoare al încetăței medicilor și naturaliștilor din Iași. In vederea, marelui meeting de protestare împotriva, sentinței Sf. Sinod, ce va avea loc in sala Dacia, Duminică 23 Octombrie, ora 2 după amiază, comitetul de acțiune a botărit ținerea de întruniri în permanență de culori, I * - Astăzi, Jăî 13 Octom S și fum. seara la f' întrunirea, culorei de albastru, în casele d-lui dr. Eradic Sterian, strada Bibescu Vodă 22. Prefectura de Ilfov a suspendat pe Umu de 30 de zile pe d. Ghiră Niculescu, primarul comunei Ileana. Cauza acestei suspendări e că jandarmii de la secția Pîrlita-Sărulești primind niște hoți de cai, din actele dresate ar reeși că și acest primar ar fi amestecat în furturile de țo$. Parchetul a fost secsizat, iar pe altă parte administratorul plășel va mai face noul cercetări. D-ra N. Protopopescu, maestră de desen și caligrafie la școala profesională de fete din Brăila, cu titlu provizoriu, a fost numită cu titlul definitiv. D-l I. C. Cohen, cunoscutul bancher din Capitală s’a logodit cu d-ra Luna Eschenasy, fiica d-lui Abram Așer Eschenasy din firma frați Așer Eschenasy, bancheri din Craiova. Duminică va apare „ȚARA NOUA“, revistă lunară, sub direcțiunea d-lui Nicolae Xenopol, senator. Partea istorică și sociologică a acestei reviste, va fi sub direcția d-lui A. D. Xenopol, profesor universitar, membru al Academiei. Partea literară va fi sub direcția d-lui Mihail D. Dragomobescu, profesor universitar. D G. Murnu,profesor universitar, va redacta în fiecare număr o cronică balcanică, rezumat al întregei mișcări politice, sociale și literare din Peninsula balcanică. Redacția și administrația acestei reviste din strada Arcului No. 5. Juriul expozițiunei universale din Tuzia a decernat oficial mașterilor de scris „Underwood“ premiul Grand Pits, cea mai înaltă distincțiune acordată. . Următoarea scrisoare s’a primit La biroul nostru de information I. D-luî fe.SEPEANU Directorul biroului „Informatorul" Bucureșt Vă faci cunoscut prin prezenta că mi s’afi eliberat actele încă de săpt Sirena trecută. Tot deodată, vă rog, să primiți mulțumirile mele pentru, modul cum m’ați servit, asigurîndu-vă că vă voi recomanda și cunoscuților. Va salut: (si) G. A. Grigorescu’ Sturion“ D-nii C. N. Rădulescu și C. Ștefănescu-Nica aui fost numiți ingineri stagiari în serviciul Kreeper, generale de studii și construcții și admiși în corpul tenic ,cu gradul de ingineri ordinari clasa IIII în. Al. Aiaftei, h. fost numit păzitor regional în județil Tecuci, în locul ii-lul Dl. Șerbănescu, destituit. D. Simiion Miculescu. ;■ fost numit copist în administrația centrală a miir-h "1 ■ 1 iscrurilor pudice. La o Societatea de dare la semit* din Capitală, str. Cerci Divila 5, au loc Vineri li, Simh&-' 15 și. Duminică 18 e , cari serbări de tragere în țintă și un porumbel. Duminică se vor distribui premiile, confisjtînd dintr un lant de onoare Carol I și medalia de aur, o cupă de argint și este un obiect oferit de societate. Toți membrii societății vor lua parte, împreună cu familiile lor la aceaste serbări .D. C. C. Arion, ministrul instrucțiunei publice, va pleca Simbătă. seara la Galați spre a asista la desvelirea monumeritului lui Eminescu, ce va avea loc Duminică 16 Octom jbrie orele 9 jun. din Comitetul inspectorilor generali ai armatei, s’a întrunit azi înainte de amiază la ministerul de război și în vederea filmărei zilei pentru trimiterea cailor ofițerilor din școala specală de artilerie, reușiți în urma examenului depus . De curînd a apărut tipul 1912 al Pudrei de porcelan „Yes“ într’o compoziție perfecționată, astfel că după spusele celor mai mari profesori și chimiști din lume, mintea omenească nu poate imagina ceva mai perfect. Dozele de lei 1,20 și lei 3 nu s’afi schimbat întru nimic ca exterior. Din contră, s’afi retras dozele de porcelan de pînă acum și s’a pus în vînzare pudra de lei 5, în doze noî de carton, de culoare roză și de originalitate americană, purtînd repetat cuvîntul „Yes“, tipărit pe carton. D. Nenițescu, ministrul industriei și comerțului, fiind răcit, nu a părăsit era casa și nici astăzi nu va veni la minister. D. C. Borcescu a fost lumit translator pe lângă prefectura poliției Capitalei, în locul vacant D-ra M. Protopopescu, maestru în școala profesională de fete gr. I din Galați, a fost numită maestră definitivă la catedra de desemn și caligrafie. D. T. Vasilescu, sub-comisar cl. III-a în poliția Călărași, detașat cu serviciul la gara Ciulnița, a fost revocat din funcțiune. Sâmbătă, la orele 9 dim., se va face deschiderea oficială a cursurilor facultăței de științe de la Universitatea din București. Deschiderea se va face în amfiteatrul paralogiu de către decanul facultatei d. dr. C. I. latrai. D. Rădulescu, inspectorul învățământului primar și normal, primar, din ministerul cultelor, și al instrucțiunei publice) a sosit azi în Capitală, venind dela Craiova. Polițiile noastre din țară ai fost înștiințate să prindă pe iud.vitL.] Pavnot, Aan, studiu orginar din Bruxeless de unde a dispărut, pe îlenxs Darmond Főne, impiegat, o banc? din Gând, urmărit de periheta din v .v ■ «on'm ■ ua”■ rea *ur.n-T de 1'> mii finn.ca și pe Zfibarstein Mod*cenic! Born-. inra fii, urmărit de poliția rV v St. Pet- ' rirg, pentru că in calitate ci. .1 >rector e.j sucursalei Umeri ,.t.?a0»“, din Alexandria UIMIREAȚA „RAMPA“ Astă seară are loc la Capșa, banchetul oferit de ziarul I Indépendance Roumaine d-lui A. Marcu, care se retrage din capul adminstrației ziarului, după o activitate de 20 ani. In sala clubului social-democrat va avea loc o serată a Cercului ,Tineretul Muncitor” din București dată în seara de 16 Octombrie cu un bogat program literar și artistic. Se va produce duetul Pas Și bucăți noi ale corului cercului. Atragem atențiunea cititoarelor noastre amatoare de toalete elegante și moderne, să-și procure ci mai repede Revista Model No. 19, deoarece este aproape epuizată. Acest număr este unul dintre cele mai interesante apărute pînă în prezent din care cauză este și cel mai căutat. Prețul unui exemplar este de 75 bani și se găsește de vintre la toți librarii și vînzătorii de ziare. Simbătă, 15 Octombrie orele 3 după amiază, se va face în marele amfiteatru al facultății de medicină, bulevardul independenței, deschiderea cursurilor anului școlar 1911—1912, și distribuirea unor recompense pentru studii. Pentru căminul studențesc au subscris d-nil : Stroe Belcescu 1000 lei, Simeon Mîndrescu 1000 lei, un membru al Ligei Culturale 200 lei. inginer At. Călugărean 10 lei. Din Slatina se anunță că era la orele 3 după amiază s’a declarat un incendiu la școala de agricultură dela Strinăreț. Focul s’a declarat la locuința directorului școalei. Personalul de serviciu dînd grabnice ajutoare, focul a fost repede stins. « Pagubele nu sînt mari. La festivalul ce va avea loc la Galați, cu ocazia desvelirea bustului lui Eminescu, va vorbi și d. Anghel în numele societăței scriitorilor romîni. In personalul din administrația regiei monopolurilor statului s’a făcut următoarea mișcare: D. Ion Genu, licențiat în drept, a fost numit revizor clasa 4-a. D. P. Ionescu, impiegat, a fost destituit. D-nii I. Zlatian și N. Teodorescu, impiegați cl. I-ar afi fost numiți șefi de depositi. D. C. Barzan, impiegat auxiliar cl. T-a, a fost numit impiegat cl. III-a. D. Gh. S. Georgescu, revizor cl. II-a, impiegat cl. II-a D. V. Atanasoaia, impiegat cl. I în serviciul exterior al finanțelor, numit impiegat cl. I. c.Ts. O CIRCULARA Următoarea circulară a fost lansată către întregul personal al C. F .R. de către d. Al. Cottescu, director general: In luna Octombrie a. c. cu ocaziunea manevrelor regale ce au avut loc in raionul inspecțiunei VI-a, am constatat cu deosebită satisfacțiune că transporturile militare la desconcentrarea trupelor s'au efectuat cu un număr foarte însemnat de trenuri, nn mai puțin de 3 zile, fără a se intimpla nici o intirziere la îmbarcarea trupelor din gările Iloman și Pașcani, nici la aducerea garniturilor goale și nici la plecarea și mișcarea trenurilor Această complectă reușită se datorește întregului personal superior și inferior care, dînd și cu această ocaziune probă de devotament și pricepere în serviciu, a făcut ca aceste însemnate transporturi militare să se efectueze cu ordine și fără intîrziere. Direcțiunea generală mulțumește întregului personal superior și inferior, care, fiecare in atribudunea sa de serviciu, a contribuit a se obține acest rezultat, care onorează administrațiunea noastră. Director general, Al. Coltescu •-----------------------------ghiști safi a fi alte îndeletniciri Președintele farmaciștilor a&arătat că s’a opus aprobarea unor asemenea, specialități, în consiliul sanitar superior și speră că direcția sanitară ve lua hotărîrea ca să nu le tani admită. S'a ales o comisiune pentru redactarea unui memoriu .Această privință compusă din d-nin Benedict, Drumer și Heilss țescu. — Chestiunea elevilor de farmacie și a studiilor ce trebuesc cerute celor cari vor să Îmbrățișeze farmacia, nefiind pe deplin lămurită, s’a hotărît ca intro viitoare ședință, să fie din nou discutată. Ședința ridicîndu-se, s’a nunțat cea viitore pentru Marți 19 curent. Ședința comitete și soc. farmaciștilor Comitetul „Societăței farmaciștilor“ din țară s’a întrunit erî seară, sub președinția d-lui D. Nicolau și a fi discutat și hotărît următoarele: —Congresul farmaciștilor care se ținea în luna Mai, să se ție în Septembrie, la Galați, odată cu congresul „Asociației generale pentru răspîndirea științelor”. S’a discutat apoi asupra lucrărilor preliminare cari să servească la alcătuirea legei sanitare viitoare, în ceea ce privește exercițiul farmaciei și al comerțului de droguerie. D. Nicolau a cerut numirea unei comisiuni care să se întrunească în fiecare săptămînă spre a alcătui o schiță a lucrărei ce se va prezenta comitetului. . în comisiune a fi fost sieși cLniî Nicolau, Hențiescu, Trînger, Benedict și A. Drurnei*. A fi. farmacist Hențiescu a vorbit despre specialitățile farmaceutice străine, cari se vi»il Lumi, și cari în majoritatea cazurilor sunt prout preprim:: de persoane străine artei farmaceutice, cam de pildă sînt casele Colmars și fiul“ din Franța la; casa Gebe din Germania; Riedel, fete. Sa hotărît alcătuirea, unui mortor pero» Ai fie Înaintat direcției sanitare. Cu această ocazie s’a discutat, chestiunea prepară respecitivităi.Uloi la noi de către peruane cari nu mai practică arta farmaceutică și cari sínt dro ----------------------Din Giurgiu RANIREA GRAVA DIN STRADA PRINCIPELE NICOLAE — Un vînzător de ziare lovind pe un țăran ca un pietroi îi rupe 2 dinți și îi tae baza de sus — Azi pe la orele 2 p. m., văzătorul de ziare Gheorghe Pavel, din serviciul „Universului" . Acostat pe strada Principele Nicolae pe țăranul Ivaci Petre Băcă dan, propunîndu-i să joace la cărți pe bani jocul „uite popă nu e popa“. Țăranul l’a respins îmbrîncindu-i ripostîndu-i că n’are bani de pierdut. Vînzâtorul însă CU cărțile de joc în mină insista pe lingă țăran să joace fiindcă auzise că are 400 lei la el. Areasta continuînd a-i respinge viruzătorul l-a înjurat și luind o piatră a voit să dea în țăran, a fost oprit însă de un alt țăran. El a continuat să înjure și dar părtîndu-se a luat un pietroi de pe stradă și tocmai cînd locuitorul Ivan Petre Bîrdan era ca spatele la ei, acesta s’a Întors și venind în fața lui l-a lovit cu piatra în gură cu atîta forță îtst cît țăranul a căzut jos cu fața plină de sînge. Vînzătorul a dispărut. Țărnul Radu Drăghici Guțu l’a luat după el și la prins în curtea unui locuitor. Din certificatul medical liberat de d. dr. Wieynefeld 86 constată că lovitura cu pisire, aplicată țăranului i-a rupt buza de sus pe o întindere de 3 centimetri și a trebuit s-o coasă, de restul buzei, i-a rupt doi dinți din față și i-a screlit gingii. Dinții sunt ireparabil pierdut! La cap țăranul prezintă o mare umflătură provenită din căderea lui pe piatră. Rănitul a fost imediat pan« sat de d. dr. Wiegelnfeld. D. sub-comisar Mateescu care era de serviciu și-a făcut ancacheta. Actele împreună cu agresivul vînzător vor fi înaintate parchetului. Victima a fost trimisă de către comisarul Mateescu la spital, unde va fi internată. Sosirea generalului Volvoreanu Azi cu trenul de 10 ani a sosit în localitatea general Volvoreanu, comandantul brigăzzei. La gară a fost întimpinat de d. colonel Zamfirescu, comandantul regimentului 15 Artilerie, care i-a înmînat raportul. De la gară a mers la cazarma regimentului iar de aci a mers însoțit de d. colonel Zamfirescu la cîmp, în spre drumul Bălănoaiei unde a asistat la tragerea de război, efectuată de la« trei» regimentul. D-sa a rămas foarte mulțumit de modul cum s’a efectuat tragerea de război. Cu trenul de 7,10 scara înapoiat la București. Idea. S’a pus în vînzare Almasadul pe anul 1912 al ziarelor Adevărul și Dimneața 30 bani exemplarul Deraierea de pe linia Giurgi-Drugănești — Răsfăcătorii punând bucăți de șine pe linia ferată cau*zează deraierea unui tren de lucru — — Șeful de tren și mecanicul răniți — GIURGIU, 12 Octombrie. — A« seară la ora 7,40 trenul de lucru al antreprenorului Vasilescu . Înapoia gol de la Vida și mergea spre Tîrnavele. In dreptul podului de lingă, Tîrnavele rărfăcătorii puseseră de a curmezișul liniei ferata mai multe cupoane de șina. Cînd trenul a ajuns la acesta obstacole a deraiat. A i eșit după linie mașina, tenderul, 4 vagoane neacoperite și două acoperite. 2 vagoane au suferit stricăciurii iar celelalte au fost numai răsturnate. Mecanicul Dumitru Opran a fost rănit, ușor, iar șeful de tren Necșulescu a fost grav rănit la picior, și mici confuziuni pe corp. Imediat după deraiere celalt personal al trenului care a scăpat neatins, a înștiințat autoritatea comunală din Tîrnavele, despre atentatul răufăcătorilor asupra trenului de lucru. S’a înștiințat șeful de secție al jandarmilor dela Drăgănești spre a Începe cercetările pentru a Se dovedi autorii acestui atentat. Au fost înștiințate Direcția Căilor Ferate despre deraiere, și prefectura de Vlașca și Parchetul. ■..?.) s’a trimis din gara de Nord o mașină de ajutor spre a se proceda la ridicarea pe linie a mașinei și a vagoanelor dera■ît. o i? .•» CeUu răniți ii s’afi dat ajuto.re’s necesare chiar In acea Autoritățile au început res. estări!«? spre a se dovedi autoru. Ideas,