Dimineaţa, octombrie 1916 (Anul 13, nr. 4521-4551)

1916-10-14 / nr. 4534

. „LTfodupemrance Roumaine“ confirmă știrea publicată ieri numai de „Adevĕrul“ asupra marei victorii franceze de la Verdun. Ziarul adaugă ca francezii ar fi cucerit în înaintarea lor, în afară de torturile îhiaumonni și Douaumont, o mare derchidere de teren și au făcut un mare număr de prizonieri. Direcția generală a munițiilor, serviciul mobilizărea personalului, aduce la cunoștința stabilimentelor militare și private care lucrează pentru ministerul de räzboiu, că sunt autorizate să tină la lucru pe meseriașii lor gerorii (fierar-potcovarî) din contig. 1917 și 1918 pînâ la terminarea comenzilor de potcoave, etc. ce au de executat. Corpurilor de trupă și serviciilor cari, eventual au incorporat această categorie de meseriași si se pune în vedere ca această dispoziție este aprobată de marele cartier general cu ordinul No. 9036 din 7 Octombrie cor. și sunt rugate să ia măsuri pentru retrimeterea lor in fabricile și stabilimentele unde lucrau înainte de incorporare. Șeful serviciului mobilizarei personalului (ss) maior, LUCA Citim în „L’Ind pendance Roumainie” . Mai multe ziare au anunțat că unele ministere au hotărit să plătească funcționarilor lor 10 urile pentru trei lni înainte. După informația rate noastre pozitive, această știre, care stirnise oarecare emoție, e formal neexactă. Nu e nici un motiv ca să se plătească funcționarilor loturile lor înainte. Se pune în vedere oamenilor care fac parte din regimentul 2 artilerie „General de divizie Gh. Momiai șuui fără bilete de voe și care se găsesc acasă să se presimte imediat la regiment iar arma Malmaison, contrariu vor fi supuși judecătei. Aproape rilul, autoritățile noastre au anunțat fixarea prețului cârmei. Cu toate astea, măcelarii detailiști nu vor să fie seama de prețurile maximale și populația Capitalei este spoliată in combnist, chiar în fața autorităților polițienești. Aceștia din urmă, ar trebui să pună capăt spoliatorilor. Toate plinperile ce li se aduc la cunoștință, ar trebui să fie luate la considerație și numai astfel biata populație va putea să fie scutită cel puțin pe aceste vremuri să nu mai fie spoliată. D. N. N. Săveanu, senator de Putna, fost secretar general al ministerului de interne, a fost numit comisar general al guvernului pe lingă armatele rusești. Cassa centrală a băncilor populare a intervenit ca din noua recoltă de zahăr ce se va pune in consumație, să i se pună la dispoziție, pentru nevoile sătenilor o cantitate proporțională cu producția și nevoile popular fiei. Zahărul după cât suntem informați va fi pus la dispoziția diferitelor asociații miî, pentru distribuire, după ÎS Octombrie. tg6. "■ Ministerul de interne a primit, din partea prefecturei județului Iași, un raport asupra stării viilor, din care reese că anul acesta recolta viiilor a fost foarte abundentă și superioară ■ comparativ cu anul trecut.La ministerul de domenii se forează la regulamentarea măsurilor [cari privesc muncile agricole în timp de räzboi]. Cinema „LUX“ (Atei, Miercuri, 12 Octombrie 1916 Extraordinar Succes PAFA HITON comedie dramatică în 4 acte cu marele HENRY KRAUSS O delicioasă Comedie AVIATORII FRANCEZI LA SAS , ISON,1C In județul Brăila au mai rămas 3 camuri de posteureloză declarate printre boii locuitorilor. In județele: Argeș, Brăila, Buzau Dollj, Prahova și If.Sărat s’a declarat epizootia de antrax printre animalele locuitorilor. După rapoartele primite la direcțiunea generală a serviciului sanitar, această epizootie s’a declarat în 10 comune cu 15 curți infectate cu 33 cazuri. In urma măsurilor luata a mai rămas un singur caz nevindecat. Ca să petreci o oră plăcută și cu saflz, trebuie să vezi „Poștașul'* și LBuboiul“ la „Clasic"1. Stațiunea Spineni, după linia Craiova P.Olt a fost autorizată să facă ■ serviciul de telegraf privat și de stat. Direcțiunea căilor ferate anunță că licitația ce trebuia să se țină in ziua de 1 Septembrie st. n., pentru închirierea restaurantelor din stațiunile Roman, Urzicani, P.Neamț și I Obor, cum și a bufetelor din stațiile Pucioasa, Ungureni și Cilibia, a fost amînată pină la alte dispazițiuni Serviciul telegrafic al diferitelor agenții este de citeva zile mai rastrâns probabil din cauza intemperiilor sau a Întreruperea vre unui cablu. D. profesor dr. Nicu Tomescu, a donat suma de 3000 lei pentru următoarele binefaceri: 1000 de lei pentru „Familia Luptătorilor“, 1000 de lei pentru „Crucea Roșie“ și 1000 de lei pentru „Automobilele Regina Maria“. Biroul Asistentei Femenine, anunță că infirmierele cu practicări certificate care voesc a pleca cu trenurile sanitare și care s-au înscris la biroul de plasare al femeilor în vreme de războiu, sunt rugate a trece de urgență pe la biroul din Intrarea Amzei No. 5. Doamna Florica locotenent Benone Gh. Popa procurîndu-și lînS pentru ciorapii ostașilor noștri, roagă pe bunele romînde cari doresc a lucra gratuit la ciorapi să se prezinte in str. General Gh. Manu (fostă Verde)1 No.5. Fabricanții de paste făinoase au adresat o intimpinare ministrului de industrie in care arată să deși sau modificat prețurile maximale și in special prețul făines — care a fost majorat la 50 bani kilogramul, au fost menținute, totuși prețurile maxime ale pastelor făinoase, in dauna fabricanților, cari sunt astfel nevoiți a pierde 15 până la 17 lei la suta de kgf. de paste fabricate. Ca urmare a acestei stări de lucruri, fabricanții au solicitat ministrului să rezolve in mod echitabil cererea lor de a matori și prețul pastelor iu așa iesta el să nu lucreze cu pierderi. Se caută depozitari la: Bălțești-Prahova, Băltești, Brezeni, Bălțătești, Budești-n. Cotești, Berieci, Breasta-d. Craiova, Broșteniind. Suceava, Bălcoi, Brusturoasa, Ciochina, Ciorăști-oti.Sărat, Cucova-dl. Sascut, Corbu, Ceptura, Cerna, Cioara-Dolcești, Domnești-g. Clucroasa, Dimitrești-jud. R.Sărat, Fălciu, Fetești, Ghidintini, Ivănești-ta*. Vaslui, Inotești, Ușnța-jud. Dorohoi, Măgura, Mălin-jud. Suceava, Mălureni-g. Merișani, Mircești, Malciovstoi, Medgidia, Naruja, Nămoloasa, Prrscov-jud. Buzău, Pietroșița, Peșteana de sus- jud. Cot, Plenita-g. Moțățel, Strehaia, Ștefănești, Sudiți prin Țîndărel, Șarol-Dornai-of. Dornei, Tafenl-of. Balaci, Țintea-of. Bălcoi, Țîndărel, Urzicea Voinești prin Iași, Zimnicea. Mujdaha Abdidachin, re*. T4 inf, comp. II, actoelmerate in apalul 113, al d-nelor Ortodoxe, București, își cauta pe tatăl său, Igele Mujde ba, din comuna. Mamiut-Cuig, comuna Peștera, jud. Constanța. Cine știe ceva, să-I scrie pe adresa spitallului. _ __________ De la soc. ortodoxă națională a fimpilor române SUPELE POPULARE Societatea ortodoxă națională și femeilor române, își face o plăcută datorie de a face darea de seamă asupra mersului supelor populare Gr. Cantacuzino. Aceste supe au fost alipite pengă grădinele de copii ale societăței din cartierele cele mai periferice, servim zilnic hrană caldă și consistentă la 1000 femei de ale mobilizaților. In luna Septembrie s'au servit la cele patru centre 30.000 de porții mîncare depline. țt Societatea Ortodoxă Națională va înființa în curînd un nou centru pentru distribuțiunea supelor, din fondul Familiei Luptătorilor, care a dăruit suma de lei 10.000. ACTIVITATEA DIN PROVINCIE Societatea „Ortodoxă Națională a Femeilor Române” din fondul „Familiei Luptătorilor” a înființat nouă grădini de copii în orașele : (Ploești„ Vaslui, Bârlad, Dorohoi, Iași, Tîrgoviște, de unde se adăpostesc și se hrănesc zilnic 1000 de copii ai mobilizaților, iar în București pe lîngă grădinile existente s-au mai creiat încă 6 centre în cari se adăpostesc 600 copii. Astfel că copiii ocrotiți de joc. „Ortodoxă națională a femeilor române“ în toată țara, atît din fondurile sale cît și din ale „Familiei Luptăorilor“ întrece numărul de 3000. APEL Acum că vine iarna, „Soc. ortodoxă națională a femeilor române“ face un călduros apel la toate inimile românești, să trimeată d-neî gen. Manu, str. Lascar Catargi 10 și d-nei Alexandrina Gr. Cantacuzino, str. Clemenței 31, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru fiii ostașilor noștri adăpostiți și ocrotiți de sec. ortodoxă națională a femeilor române“. ---------------—«rass»‚«®»®’-— ------------. Pentru 5 copii orfani Azi s-a prezentat la ziarul nostru o biată femee, mătușa a cinci micuți orfani, al căror tată se află în războiu și mama moartă. Copilașii se zbat în cea mai neagră mizerie și mătușa lor care e dispusă a-i îngriji,se roagă cu lacrimile în ochi de sufletele bune pentru un ajutor. Cine dorește a face o faptă bună contribuind la salvarea acestor cinci mici nevinovați, poate adresa orice sume la ziarul nostru pentru^ Cel 5 jurfan^ țipi^ Vești de pe fronturi! Asasinarea contelui Sturgkh Luptele pe fruntariie rusereunite —OMUNICAT RUSESC -PETROGRAD, radio. 11 Octombrie. — Comunicat al marelui cartier general. Frontul occidental. — Nimic important n'a survenit. Frontul Caucazului. — Spre nord de Burghizy, la sud-vest de lacul Wane, trupele noastre au respins forțele kurde și au luat munițiuni și mai mult de 400 piese de luptă. * FORNTUL ROMTENIEI. — Pe linia de nord, în valea Trotușului inamicul râmîne inactiv. Pe frontul ruiului Buzău pină la Dobrana-Cimpulim* foc de artilerie. Ofensiva inamică in regiunea Orșova a fost respinsă ln Dobrostea. Codind presiune? Inamice, trupele noastre $e cele române se retrag spre colinde dinspre nord de Constanța și Medgidia. Aceste două orașe, au fost ocupate de inamic. carim .............-------------------------— __________*----------------- Pe frontul balcanic PIERDERI SfflNDEROASE PRICINUITE BULGARILOR PARIS, 12 Octombrie. — La nord de Romanes, s’a pătruns intri o tranșee dușmană. In sectorul Mukakovo, și s'a fi făcut vre-o douăzeci de prizonieri. lingă Coma, germano-bulgarii au dat noui contra-atacuri, cari au fost zdrobite de artileria sîrbă. Aliații noștri au atacat la rîndul lor tranșeele bulgare pe o adincline de vre-o 800 de metri și au pricinuit pierderi sângeroase adversarilor lor. Vre-o 50 de prizonieri au rămas la mâinile lor. La aripa stingă a aliațlor, vremea rea, care a mutat pămîntul, stânjenește operațiunile. ȘERBI ÎNAINTEAZĂ LONDRA, 9 Octombrie.— Im Macedonia sîrbii înaintează pînă la 'BaMemiz" care este situat la nord de Brod la o depărtare de patru milé. Această nouă ispravă a armatei sârbești periclitează foarte mult flancul bulgăresc la sud vest de Renali. (Agenția tel engl.). . 'injjijt.-* •/•.* i<£ ••• • Ofensiva franceză PE FRONTUL SOMMEI 1 PARIS, 12 Octombrie. — Pe frontul Sommei lupta de artilerie destul de violentă în regiunile Blaches și Ablaincourt. Nici o acțiune de infanterie. Nimic de semnalat pe restul frontului. * ■ Aviația. — Pe frontul Sommei, un avion francez a atacat cu mitraliera tranșeele germane din pădurea Saint Pierre-Vaast. Pe frontul Verdunului, era, cu toate că domnea o ceată deasă, aviația franceză s'a arătat activă, un avion a căzut la nord de Azannes, un altulângă Pracy și al treilea a fost văzut căzînd cu o aripă zdrobită. ENGLEZII CONSOLIDEAZĂ TERENUL CUCERIT PARIS, 12 Octombrie. — Comunicat englez : Pozițiunea noastră este acum în Întregime consolidată pe terenul cuceritori spre Guedecourt și Boeufs. Nimic de semnalat în cursul nopței, afară de o bombardare intermitentă de o parte și de alta. Germanii au pretins că cîștigurile noastre de Sîmbătă între reduta Schwaben și Lars au fost plătite cu pierderi enorme. Vom spune numai că ziua aceea ne-a costat abia 1.200 de oameni morți și răniți și că ne-a adus peste 1.000 de prizonieri. EFICACITATEA NOILOR TUNI» ENGLEZE LONDRA, 9 Octombrie. — Corespondentul special al ziarului „Morning Post“, care se află ca armata franceză pe fecntul de Nord, vorbind despre capturarea localității SaiKy, spune: „Francezii admiră tonurile »•»ret ale englezilor și spun că aceste tunuri sunt nu se poate de perfecționat, ușor de manevrat și de o eficacitate extraordinară. Nu se putea închipui o priveliște mai grandioasă decât aceste tunuri engleze in plină acțiune, sprijinind prin focul lor omorind atacul trupelor franceze. „Fraternitatea între trupele franceze și engleze, care crește mereu prin succesele obținută la comun, va juca un mar rol în istoria viitoare“. (Agtel. engl.) TERITORIILE OCUPATE DE CUADRUPLA ȘI DE GERMANI „La Dépêche“ din 29 Septembrie scrie : Ziarul „Bemer Tagwacht“ publică următoarea statistică a teri- răriți: —„Puterile centrale au invadat in Belgia, in Franța, in Rusia, Serbia și în Muntenegru 1000 miile pătrate. Aliații de partea lor, posedă în Alsacia, în Turcia, în Togoland, în Africa sud-orientală, în Camerum, la Kiau-Tshan, în Africa orientală, Mediteranea, în Galiția 675.000 miile pătrate, fost altă dată sub stăpînirea Germaniei și aliatelor ei. Transilvania nu e socotită in această, statistică. DEZVOLTAREA MECIANICEI ELVEȚIENE PRIMEJDUEȘTE INDUSTRIILE GERMANE LYON (T. F. F.) . De la începutul războiului fabricile elvețiene de materii colorante, a căror dezvoltare fusese pînă atunci înăbușită de industriile rivale germane, au realizat beneficii enorme. „"Volksrecht"“ anunță că societatea de industrie chimică din Bassel a dacia să distribue în acest an 24 la sută dividende acționarilor (anul trecut a dat 16 la sută). „Gazette de Lausanne“, scrie în această chestiune: — „In ceea ce privește Elveția, germanii au în chestiunea economică două principale motive de îngrijorare. Ei știu că monopolul lor In industria colorantă e serios amenințat- Tot așa Îi neliniștește dezvoltarea industriei mecanice elvețiene. Pentru a se adapta nevoilor războiului industria elvețiană a creiat un utilaj extrem de complect. Elveția a devenit din 1914 una din cele dintîi ateliere de mecanică din lume și e mai presus de orice îndoială că industria noastră va fi de acum înainte în măsură, grație utilajului creiat, să-și extindă activitatea eîn multe domenii diferite, ceea ce îngrijește pe germani. — Honi amamunte Ziarul „La Politîgari* publică următoarele amănunte: Asupra repremnrárilor în cari s-a comis asasinatul, telegramele daăi urmâtoarele amănunte: Contele Stuergkh stătea la masă i cu contele Togenburg, guvernatorul Tyrolului și baronul d'Aehrenthal, fratele decedatului ministru de externe al Austro-Ungariei, în restaurantul hotelului, Messi și Schadl“. Deodată ucigașul, înarmat cu un revolver, se ridică de la o mrasă din apropiere unde șezuse, se apropie de contele Stusrgkh și trase de trei ori, de foarte aproape in președintele consiliului. Victima căzu ca trăsnită. In lupta se s-a încins între cel de la masa victimă și asasinul lui, baronul d'Aehxentscal a fost ușor rănit de un glonte tras de atentator. Acesta a fost învins de câțiva ofițeri cari au tras săliile. Asasinul cind s'a văzut prins, a strigat: — Stat perfect conștient de ce am făcut; mă predau; conștiința mea e liniștită; întrebat despre motivul crimei, Frederic Adler a răspuns: — Vom răspunde judecătorilor mei. ■‘ft Frederic Adler este fiul șefului organizației socialiste din Austria, cu care era mereu în divergență de păreri. „Wiener Arbeiter Zeitung“, organul oficial al partidului socialist, publică un articol fulminant contra lui Frederic Adler, veștejind agitațiile lui anarhiste ce au dăunat omit democrației socialiste și intereselor poporului Telegramele cari dau aceste amănunte, adaugă că Frederic Adler declară că nu a avut complici și că el face impresia unui iresponsabil. ........... # Succesiunea contelui Smergkh , de fapt descrisă, dar Franz Kospb, nu va proceda la înlocuirea celui asasinat de cit după 23 Qatoriferie* zi in care d. v. Koerber, ministru de finanța, care deține și funcțiunea de președinte de consiliu, îi va prezintă demisia cabinetului. Demisia va fi respinsă și după toate probabilitățile va indica pe prințul Conrad v. Hohenlohe, ca președinte de consiliu. El a fost guvernator al Triestului și președinte de consillu. Printre cei cari ar avea vreo șansă la această taltă funcțiune se citează numele d-fuă v. Kooxhor și baronului Beck. PRESA AMERICANA ȘI ASASINAREA LUI STURGEH LYON. (T. f. fir).— ,b"en-York-tte. raid" prevede o exploatare a crimei din partea poliției austriace, și spune: — „Polițiștii austriaci vor căuta tot ce nu va fi german sau maghiar; masacrarea se va face bine inteles cu forme judiciare, dar se va face întocmai ca în Armenia, cu mai multă ipocrizie". Pe frontul italian COLTANO, radio, 12 Octombr — (Comunicat oficial). Pe tot frontul acțiun de artilerie, mai intense pe platoul muntelui Vanoî (Cismon) și apă pezzon (Boite) in zona Plava (fsonzul de mijloc) și pe Carso. Timpul frumos a favorizat activitatea aeriană. Un avion inamic, atirts de aviatorii noștri, a căzut în flacăr aproape de Biglia, la sud est de Gorizia. O escadrilă inamică a lansat bombe asupra lagunei Caoria la îmbucătura lui Tagliamento, fără a cauza pagube. Un aviator francez, care s-a rănlat, a hobărît un hycroavion inamic. PIERDERILE AUSTRIACILOR DE LA ÎNCEPUTUL RĂZBOIULUI LONDRA, 9 Octombrie. — Corespondentul din Roma al ziarului „Merning Post" spune că comunicatul oficial Italian estimează pierderile totale ale austriacilor dela Începutul războiului la 1 milioane jumătate oameni. Astfel ar mai rămâne sub arme 3 milioane jumătate oameni. O telegramă sosită din CMasso, spune că 10.000 Italieni, în cea mai mare parte copii, Invalizi și bătrâni au fost liberați din lagărele de concentrare de către autoritățile germane din cauză că nu mnftiau ce să le dea de mâncare. (Agtel. engl.)) SITUAȚIA ECONOMICA A ITALIEI DUPĂ RAZBOIU LONDRA 9 Octombrie. — Conespondent cUâ. din Roma al ziarului „Morning Poet“ spune că d. Rava ex-ministrul agriculturei, stalanțeilor, și al cultelor, discutînd asupra «funției economice a Italiei după războiu, spune că el este pentru un impozit progresiv, pentru monopolizarea alcoolului, pentru revizuirea taxeilor vamale și pentru popularizarea informațiilor agricole. Marchizul de Vitt un mare anglofil este decis să facă tot posibilul pentru distrugerea forței comerciale a Germaniei.— (Agtel. engl.). Pentru „Crucea Roșie“ Comitetul de conducere al „Cmcei Roșie“ filiala Slobozia prin d-na Lt.colonel Alexiu prezidența filialei transmite persoanelor ce au donat bani cît și ofrande în natură, adâncă mulțumire pentru actele de patriotism, în deosebi d-nol Maria Gologan care e oferit zilnic la trecerea trupelor, lapte, brînsă și diferite afiroente în abundență. D-nil: Poenari-Bordea și Religra; derutu 10.000 kgr. făină și grin; Ghiță Manolescu, brînză și lapte; General Gostescu, struguri; Oizan și L. Dimitrescu, 300 lei; Ghiță Manolescu, 600 lei; Nicu Poenari-Iatan, 100 lei; Ilie Coșeru, Călărași, 50 lei; Mitică Pribegean«, Slobozia, 20 lei Baro Gheorghe, Giulnita, 100 lei; Iancu Ghelare, Papăda, 100 lei; De. Gh. Roman, Slobozia, 60 lei; d-nele Coronel Alexiu, 50 lei; Căpitan Manolescu, 20 lei; Eufrosina Nițeacu dabițoi, 20 lei; Mana Stoiamscu, Că-------------- Situația In Doferogsa „Indépendance Roumaine“ scrie: Armatele ruso-romîne s’au retras spre nord, unde, intacte, vor putea să aleagă terenul pentru a se bate cu Mackensen, ale cărui trupe se istovesc pe măsură ce înaintează. Linia Dunărei este inviolabilă, forțele romînești, cari opăaesc ajung cu prisosință pentru sarcina pe an. Iar în vremea asta, presiunea noastră în Carpați priciejuește pierderi teribile dușmanului, care pridește zadarnic in toate detfileurile și sacrifică fără folos oamenii săi. Succesul sau vremelnic in mia știm die Dobrogea nu poate in nici un caz să influențeze soarta generală a războiului: sunt ultimele spasmuri sile unatî uriaș, care își pierde singele prin toți porii- Hârtie an da impactetaî 50 Bani kgr. Se vin ® de 8e 23 kg. în sus. H se adressaddministrația siarelor ,ț Adfowerta S“ $9 „dimineața“. Pentru săracii noștri D. Matei M. Paurendeff, 5 lei; locot. S., 20 lei; d-na Lazarescu, 7 lei; d-na Maria Nedelcu, 5 lei; d-na Pietraru, 2 lei și G. G., 20 lei. Pentru cei la drep Autoritățile din Fălticeni au găsit de cuviință să aresteze un număr de persoane din acel oraș și din județul Suceava, în privința cărora vor fi existat te miri ce bănuesc. După cum ni se scrie din localitate cei arestați sunt bine cunoscuți și socotiți de toți ca oameni cum secade, așa că arestarea lor a provocat mirarea generală. Mai mult, prin locul ce ocupă în viața economică a regiunii, deținerea lor produce și perturbări. Trebuie să admitem că autoritățile știu de ce a procedat astfel, dar noi înțelegem de ce nu se dă nici tot care unei asemenea chestiuni. Oamenii sunt arestați de trei săptămîni, și cert, interval ar fi fost suficient ca, să li se stabilească vinovăția, sau — după cum afirmă glasul public —, nevinovăția. Initre cei arestați este și un comerciant anume Stern, om de 84 de ani, care a luat parte la războiul Independenței și acum are patru fii și un ginere mobilizați. Nu s’ar putea grăbi cercetările — dacă sunt cercetări de făcut — pentru ei și pentru ceilalți, spre a evita vre-o nedreptate? Cum e vremea în lungul Dunărei, de cîteva zile s’a lăsjat o ceață deasă. Timpul este netos. In munți continuă a se așterne zăpada. — In localitățile de la munte temperatura a scăzut simțitor. , Pentru a maistra Daca Normfiliștîî din ultimul an de studii, ce fac parte din clasa anului 1916 și 917 suntem nedreptățiți prin însumarea numai a colegilor noștri cont 1918 în Art 52 din S. A. Cauza care a împiedicat absolvirea școalei înainte de încorporarea contigentului nostru este, însuși regulamentul, care nu admitea în școalele normale decât elevi între 14—*17 ani. Normaliștii de această categorie Domnii abonat? care cer schimbarea adresei sau reînoesc abonamentul, sunt rugati să înainteze odată cu cererea d-lor și banda cu care a primit ziarul.___________ Dela_răniți Răniții din spitalul No. 70 „Grucea Roșie”, filiala T.Măgurele, Roșiorii de-Vedie, aducem vii mulțumiri d-n clor și d-relor din acest spital pentru îngrijirea părintească ce ne-a dat. Numai puțin d-lul maior dr. Naumu escu, care muncește fără oboseală pentru însănătoșirea noastră In frunte cu mama noastră, președintă, Didina O. Burcă, impreună cu d nete, N. Nasta, N. Sculașu, A. Dendrino, O. Predescu, T. Dumitriu, d rele Rădulescu, Gheciu, Lalu, Mineacu, Tănăsescu, Marinescu, Levy, Metaxa, Giuvelca și d-nii: Spiru Panaș, Stoicescu, Inglesis, cercetașii Minescu, Dendrino P., Giuvelca, Dendrino G. și Eskinasy. Purgativ din fructe Cereți numai cutii «au plicuri a 2 bucăți amzoaSagSm original Cel mai bun și ușor de luat din purgative Recomandat de toate somitățile medicale "Sare asortiment de Măsuri Ca Scenei, Meri, Hermut, A«trosina, Vulpi ,lbe, gri, roșii negre, Fima și orice fel de Blănuri cu jumătate preț mai eftin ca ori tinde găsiți la — Str. Sfinților 4 (alburi âe cslțal din str. Cailoi) — îi ispiră orice Blănuri cu jumătate erst maieftin ca ori unda ., j