Dimineaţa, iulie 1935 (Anul 31, nr. 10241-10271)

1935-07-01 / nr. 10241

Pagina &*a INFORMAŢIUNI Atragem atenţiunea tuturor că în ultima vreme indivizi necunoscuţi se prezintă d-lor corespondenţi şi depozitari din provincie dânduse drept redactori ai ziarelor noastre. Un caz recent s’a petrecut la Mariád. Slugăm pe cei în drept să..ceară întotdeauna legitimaţii, de la persoanele care vin în numele ziarelor şi să dea pe mâna parchetului pe impositori. Suveranul a acordat exequaturul legal d-lui Ar. W. Robertson, consulul Angliei la Cluj pentru tot Ardealul.... . . Preţul aborfiamentul Lei 750 pe timp de un an 1 380 pe timp de 6 luni şi 200 pe timp de 3 luni Casa Şcoalelor şi a Culturii Poporului anunţă pe domnii scriitori, ziarişti şi artişti înscrişi pentru prima serie la Căminul de odihnă de la Sâmbăta de Sus (Făgăraş) că plecarea acestei serii are loc Marţi 2 Iulie ora 0,40 cu personalul 3001 Braşov, care are legătură dimineaţa spre Făgăraş. Oaspeţii vor lua bilet cu reducere de 50 la sută (dus şi întors) numai pentru gara Voila care este staţiune climaterică şi unde vor fi aşteptaţi Miercuri 3 Iulie ora 9 dimineaţa de administraţia căminului. In urma hotărârii ministrului muncii, d-nii inspectori generali sanitari dr. C. Atanasiu şi dr. Virgiliu Marian, au întreprins o anchetă cercetând operaţiunile de achiziţionare şi furnizare a medicamentelor pe anul curent.’ In interesul cercetărilor a fost suspendat din serviciu de farmacist şef Măgureanu. Deasemeni va fi anchetată activitatea d-lui inspector general medic Petre Căldărăşanu de la Cerna. Miercuri soseşte la Bucureşti d. Takacsy, directorul Băncii Naţionale Ungare, pentru a duce tratate, ca să se elimine greutăţile ce stau în calea convenţiei de plăţi dintre România şi Ungaria. Regimul de valorificare a grâului va intra în vigoare pe ziua de 11 Iulie. In ultimul moment s’a hotărit ca taxa specială pe făină să fie de 90 de bani de kgr, iar nu 95 cum prevedea decretul întocmit de ministerul agriculturii. Consiliul de miniştri a aprobat propunerea ca un imobil al statului din Lugoj să fie cedat în folosinţă ministerului instrucţiunii pentru funcţionarea liceului de fete Iulia Hajdeu. D. general Paraschiv Dobre din Marele Stat Major a fost numit mmbru în consiliul superior al apelor. D. Jean Th. Florescu, care se află la Paris, a avut acum trei zile o întrevedere cu d. Herriot, iar în ziua de 28 iunie a fost primit în audienţă de d. Laval, primul ministru al Franţei. Societatea generală a absolvenţilor şcoalelor superioare, de arte şi meserii din România, ţine adunare extraordinară de proiect. Duminică 30 iunie a. c., ora 9 a. m. în sala Uniunii generale a micilor industriaşi din str. Domniţa Anastasia, colţ Brezoianu. Mâine dimineaţa la ora 11 va avea loc inaugurarea parcului public din şoseaua Mihai Bravu colţ cu calea Dudeşti (Caţavei). La inaugurare va asita şi d. Al. G. Donescu, primarul general al municipiului. Eri după amiază a avut loc o şedinţă a comisiei interministeriale prezidată de d. Gh. Tătărescu, preşedintele consiliului şi ministrul armamentului. Au lua parte d-nii general Paul Angelescu, ministru de război, Petre Bejan, Mitiţă Constantinescu, profesor Leon, subsecretar de stat, general Gelu Petrescu, secretar general al armamentului. Sa examinat și aprobat raportul de cheltueli în legătură cu contractul încheiat cu uzinele Cops Mică-Cugir. Apoi s-au rezolvat alte lucrări curente. ■TW— A apărut primul număr din noua revista umoristica NIKIPERCEA . La 15, Iulie va începe examinarea pentru absolvirea şcoalelor de aplicaţie geniu. Compunerea comisiunilor examinatoareeste următoarea: ■■pentru combatanţi: preşedinte,general de brigadă Cătoiu ştefan; -membri: colonel Alinescu Barbu, lt..- colonel Arbore loan, lt.-colonel Stănescu Alex,, maior ing. Fortunescu Traian; secretar, lt. ing. Niţescu Iosif, secţia guarzi: preşedinte, general debrigadă-Cătoiu ştefan; membri: colonel Alinescu Barbu, colonel Tonea loan, lt.-colonel Arbore Ioan, cpt.-ing. Teodorescu Nicolae; secretar- cpt. Vasilescu Ermil. ■ Ministerul- sănătăţii a acordat dreptul, de liberă practică următorilor noui doctori în medicină: Titus Mărculescu, Lucian Ballif, Herşcu Saim, Berthold Bergman, Ferdinand Marlicki, Abraham Rapaport, MarcusAcsel, Eugen Corneliuc și Neculai Grecu. Sindicatul morilor mici si mijlocii din Banat a trimis o telegramă d-lui prim-ministru prin care protestează că prin decretul lege privitor la valorificarea grâului, se impart morile în două categorii, neadmitându-se măcinatul mixt. In numele a 1.800 morari, Sindicatul constată că această măsură care împiedică exercitarea unei uxiprimi, libere, este neconcritţi'. turnată. . In consecință, morarii minci , mijlocii din Banat, cărora li se in'terzice prin decretul-lege al valoficării măcinatului mixt, anunţă pen primul ministru că se vor adresa înaltei Curţi de Casaţie, pentru aularea decretului-lege. , A apărut Cuvântul Liber, revistă iâe, luptă şi polemică socială. Articole semnate de F. Dima, Hie Cristea, M. Menicovici, Claudia Miiiian, N Davidescu, V. Demetrius, Cării Baltazar, E. Marghita, I. Felea, Badea Marinescu, A. Robot, V. Mariniuk, Gh. Dinu, I. Vintu, A. Joja, — literatură, poezii, polemici " "', cronici, însemnări şi variaţiuni, — constitue sumarul ultimului număr. In consfătuirea ţinută erila Banca Naţională, la care au participat şi d-nii subsecretari de stat Victor Rădulescu şi G. Jeon, s’a discutat Amănunţit situaţia creată de noul regim al comerţului exterior în ce .^priveşte arieratele, urmând să se întocmească un regim special pen- Xtru fiecare ţară, după cum acor-■■■ţ&rile vor permite. Discuţia fiile vor continua săp■ tămăna viitoare,, când se va aranja în special, situaţia cu Cehoslovacia (care pretinde un regim, de com■ ..pensaţii particulare, , ,.». . jif| Balneolog confirmat ifPr. Albert Ficler medic şef de spital în Bucureşti fc/ consultă la Băile Vatra-Dornei Si' Regele Ferdinand 40 peste or- I de .Farmacia „Steaua” Facultăţi de drept din Bucureşti adiee la cunoştinţa d-lor studenţi , că in vederea luării vacanţei mari .Canei .viatului facultăţii de drept va fi deschisă până în ziua de 10 lunie 1935. Până la acea dată sunt invitaţi d-nii" studenţi să-şi aranjeze orice chestiune cu privire la situaţia lor şcolară (certificate, carnete C. F. Re viză, etc.). In caz contrariu, nu vor putea fi servit decât la toamnă când se vor deschide cursurile. Ghişeele vor funcţiona de la ora 10—12' a. m. şi 4—6 p. m. Duminică 23 iunie a avut Ioc un cerc intim logoina domnişoarei dr. Aurelia Blumenfold cu domnul Carol Appel. Delegaţia cehosonică a avut eri prima întrevedere în Banca Naţională, în vederea himbarilor ce sunt dp/ făcut■ la comnţia de clearing cu Cehoslovaca, ca să poată fi pusă în aplicare. ’ Delegaţia ' a ■- propis ca să se '' schimbe convenția actuală.. în sen-, ■■■■' -ă între noi si Cehoslovacia să n regim de clearing particular, a Naţională nu este de acord ceastă propunere. MARIETTE Mode Strada Franklin 2, etaj SOLDEAZĂ o parte din PĂLĂRII, MODELE ORIGINALE Guvernul Angliei a ratificat convenţia internaţională de protecţie mutuală contra febrei dengue. Aseară la orele 7 s-a întrunit la clubul liberal comitetul pentru strângerea documentelor privitoarea la activitatea politică a lui Vintilă Brătianu. Au participat d-nii Dinu Brătianu, şeful partidului liberal, Dorel Dimitrescu, guvernatorul Băncii Naţionale, Cipăianu, Leonte Moldovanu, M. Djăvara, Emanoil Dan, Gh. Popescu, şi alţi foşti colaboratori ai lui Vintilă Brătianu. S-a hotărit ca toţi aceştia să aducă cel mai târziu până în luna octombrie materialul documentar pe care-l au, şi din care se vor alcătui mai multe volume. Wolff împotriva cancerului Senzaţionala invenţie a unui aparat cu care se poate vindeca cea mai înspăimântătoare boală a omenirii: CANCERUL. In ultimul număr al excelentei reviste REALITATEA ILUSTRATĂ In „Monitorul Oficial“ din 29 iunie a apărut decretul regal cu măsurile luate de guvern pentru valorificarea grâului, preţul minimal al grâului, primele, oficiul central de valorificarea grâului, controlul şi sancţiunile. Asemenea a apărut şi decretul regal cu preţurile minimale ale lânei. D. V. P. Sassu, ministrul agriculturii şi domeniilor, pleacă astă-seară la Constanţa. D-sa se va întoarce în Capitală. Marţi dimineaţă. De eri s’a reluat traficul de mărfuri între Bărboşi şi Tecuci, unde linia ferată fusese inundată in mai multe puncte. Azi, fiind sărbătoare legală, nu s-a ţinut şedinţă în procesul organizaţiei de spionaj, întrucât desbaterile nu pot fi întrerupe mai mult ca 48 ore, potrivit procedurii militare, şedinţa a fost deschisă la ora 9.30 dimineaţa şi apoi din nou suspendată până Luni, la ora 8.30. In cursul lunilor Iulie şi August grupul parlamentar va ţine o serie de întruniri publice în diversele oraşe ale ţării; cu acest prilej se va sublinia opera înfăptuită de guvern şi se vor desvolta principiile doctrinei liberale. Astăzi, se vor da rezultatele examenelor de bacalaureat la proba scrisă. Mâine, candidaţii reuşiţi la proba scrisă, se vor prezenta la oral. Consiliul inspectorilor generali ai învăţământului secundar se va întruni la 10 iulie pentru a rezolva propunerile de definitivare ale profesorilor şi profesoarelor cărora li s-au făcut inspecţii speciale. In prezenta mitropolitului Nicodem al Moldovei şi a d-lor miniştri Al. Lapedatu şi M. Gancicov, si au făcut azi /dimineaţă, solemnitatea predaţii Mârtăstiii Neamţului a masivului păduros numit „Vatra mănăstirii“, în întindere depeste 11 mii de hectare." Deschidere de credite Ministerului de finanţe i s’a deschis un credit extraordinar de 36 milioane lei pentru achitarea dobânzilor la împrumutul elveţian. ■#* Pentru continuarea lucrărilor la construcţiile universitătţilor din Iaşi şi Cernăuţi, s’au acordat ministerului ■ de instrucţiune .. .credite extraordinare de Circa cinci milioane lei. * In vederea lucrărilor de refacere a şoselelor din Vlaşca şi Teleorman, ministerul de lucrări publice a obţinut credite eextraordiniare de treimilioane lei. Pentru achitarea dividendului din 1934 la acţiunile de preferinţă ale Creditului agricol ipotecar, s’au alocat ministerului de finanţe suma de lei 3.360.000. * Ministerelor de instrucţiune, externe, muncă şi sănătate, interne şi lucrări publice, li s’au deschis credite extraordinare de lei 16.235.048. * DIMINEAȚA Arestarea unei bande de falsificatori de monede în comuna Buftea ■In, urma unor informaţii primite din partea Prefecturii poliţiei Capitalei, jandarmii din comuna Buftea au reuşit să descopere o bandă de falsificatori de monede. Intr'una din zile a venit in Capitală individul Ignatz Seketz, din Buftea care a fost găzduit la o rudă a sa. In acest timp, profitând de lipsa gazdei, el a scos trei monede a 100 lei, bune, dintr-o geantă, înlocuindu-le cu alte trei monede false. Descoperind acest lucru, ruda lui Ignatz Seketz a reclamat cazul poliţiei Capitalei, iar cum între timp el dispăruse, au fost sesizate organele de jandarmerie din Buftea. In urma unei descinderi operate, la domiciliul paznicului Sechei Alexandru, din serviciul fabricei de conserve din Buftea, s-a descoperit un tipar de fabricat monede false, cum și câteva piese a 100 lei, deja ticluite. Cu acest prilej, jandarmii au arestat pe individul Ignatz Seketz şi Alexandru Seketz, care în timpul cercetărilor au făcut mărturisiri complecte. Un al treilea complice, Gheorghe Petrich, a reuşit să dispară din Buftea. Cercetările continuă la secţia de jandarmi Buftea. Şedinţa de la Confederaţia intelectualilor Aseară a avut loc în localul Asociaţiei generale a medicilor, şedinţa consiliului general al Confederaţiei intelectualilor din România. Au luat cuvântul d-nii dr. docent Popescu-Buzău, farmacist dr. Gheorghiu, inginer Meţeanu, ing. Ionescu, dr. veterinar Manolescu şi Păun Popa, arhitect Enescu, ing. A. Teodorescu şi Puchki, prof. ing. Drăcea, ing. agronom Păsăreanu, ing. Florentin Demetrescu, ing. Popa, ing. Cezar Cristea, d-na Filad Românul, arhitecţii Negoescu şi Tăruşanu. După numeroase discuţii s’a propus înfiinţarea unui oficiu al muncii intelectuale, raţionalizarea serviciilor statului dându-se dezvoltarea necesară îndeletnicirilor de ordin economic şi productiv: agricultura, silvicultura, zootehnica etc.; constituirea de corpuri profesionale la categoriile care nu sunt organizate și alte măsuri de organizare profesională.. .. .. Prelungirea carnetelor C. F. R. cu 50 la sută reducere La 1 iulie cor. expirând termenul de prelungre a valabilităţii carnetelor de identitate tip C. F. R. cu 50 la sută reducere, consiliul de administraţie al Regiei căilor ferate a aprobat o nouă prelungire a acestor carnete pe încă o perioadă de trei luni. Adică până la 1 Octombrie 1935. impresionanta sinucidere a domnișoare la Brăila ca s’a spânzurat într’un garderob BRAILA, 29. — O impresionantă sinucidere s‘a înregistrat ori seară în orașul nostru. D-șoara Elena Cochino, de 48 ani, din b-dul Cuza 288, suferea de multa vreme de neurastenie. In ultimul timp boala s‘a agravat. Cuprinsă de desnădejde, numita domnișoară s‘a hotărit să-şi pună capăt zilelor. Dri seară, Elena Cochino a rămas câteva minute singură în casă. A deschis un garderob și a aruncat îmbrăcămintea afară. Apoi, cu un ștergar legat de cuele din interiorul mobilei, s‘a spânzurat. O soră a nefericitei domnişoare a remarcat după puţin timp lipsa şi a început s‘o caute. A descoperit-o strangulată în garderob. Un medic din apropiere, chemat în grabă, n‘a putut să constate decât moartea sinucigaşei. Parchetul, sesizat despre această întâmplare, a dispus comisariatului poliţienesc respectiv să facă cercetări. unes Capturarea unor falsificatori de monede CRAIOVA. 29.— Biroul judiciar şi de urmăriri al chesturii poliţiei municipiului nostru a făcut azi înainte de amiază o interesantă captură în legătură cu operaţiunile unei bande de falsificatori de monete a 100 lei. . Biroul judiciar având informaţiuni că la cârciumarul Ion Cazacu zis Nicu din strada Fraţii Goleşti, cârciumă situată in apropierea barierii Vâlcea, s’ar petrece lucruri curioase, s’au luat măsuri pentru surprinderea celor în cauză şi arestarea lor. In dese rânduri biroul de urmăriri al chestunii primise indicii şi chiar rapoarte în care se arăta că la cârciumarul Ion Cazacu s’ar întâlni agenţii plasatori şi chiar unii din membrii bandei de falsificatori,,cârciuma lui Cazacu fiind situată lângă bariera Vâlcea pe unde intră şi ieşi foarte mulţi săteni din judeţele Dolj, Gorj şi Vâlcea. Agenţii plasatori se găseau în largul lor pentru înlesnirea operaţiilor bandei. Astăzi Înainte de amiază d. Stelian Dumitrescu, şeful biroului de urmăriri deghizat ca voiajor s-a dus la cârciuma lui Cazacu şi a putut surprinde pe cârciumar, pe soţia sa şi pe unul dintre agenţii de legătură ai bandei în momentul când acesta din urmă aducea un stoc de monete false. Soţii Cazacu şi agentul de legătură au fost arestaţi. Monetele false au fost găsite asupra lor. E vorba de o bandă care are ramificaţii întinse în tot judeţul nostru şi se presupune şi în judeţele limitrofe. Echipe de poliţişti de aici împreună cu jandarmii posturilor din comunele respective,, au pornit -azi, după amiază cu automobilele pentru capturarea falsificatorilor de mo ................. Accidentul de tren din gara Făurei BRĂILA, 29. Un accident de tren s’a produs azi dimineață în gara Niculae Filipescu, fostă Făurei, de pe linia Făurei-Brăila. In gară se afla garată garnitura trenului personal No. 9013 Făurei- Fetești-Constanța. La sosirea în gară a trenului 8008 Galaţi-Bucureşti, două vagoane din această garnitură au fost decuplate spre a fi ataşate trenului de Constanţa. Vagoanele au fost desfăcute din garnitura lor, impinse câţiva metri şi lăsate apoi să meargă singure spre trenul de Constanţa. Linia fiind în pantă, vagoanele n’au mai putut fi frânate astfel că ele s’au ciocnit cu putere de trenul de Constanţa. Toate geamurile au fost prefăcută în ţăndări. Şase călători au fost răniţi., Mai grav răniţi sunt d-nii: Petre Ionescu, judecător de instrucţie pe lângă tribunalul Brăila şi Leon Abranţovici, meseriaş din Brăila. Răniţii au primit primele ajutoare la farmacia din Făurei. Călduri mari la R-Sărat R.-SĂRAT, 29. După ploile torenţiale căzute zilele trecute, în întreg judeţul, au urmat brusc călduri tropicale. Joi şi Vineri, termometrul a înregistrat 50 gr. c. la soare. ■ Siti Admiterea elevilor in liceele militare Se aduce la cunoştinţă, că decizia ministerială, relaitivă la condiţiunile de admitere in liceele militare, împreună cu formularele de acte se găseşte publicată în Monitorul Ofical No. 128 din 7 Iunie 1935, precum şi tipărită în broşuri aparte, care se pot procura dela Direcţiunea Liceelor Militare din M. A. N., sau dela fiecare liceu militar. Rezumăm din aceste condiţiuni, pe cele de mai jos: CONCURSUL DE ADMITERE Pentru anul şcolar 1935 — 1936, concursul de admitere în liceele militare se va ţine pentru următorele vacanţe: a) Clasa I, câte 30 locuri la liceele miltare: ,,Dr. Sturza” din Craiova, „G-l Div. G. V. Makarovici” din Iaşi, „Mihai Viteazul” din Tg. Mureş, „ştefan cel Mare” din Cernăuţi şi „Regele Ferdinand I” din Chişinău. b) Pentru clasele II—Vin, locurile vacante, ce se vor ivi în urma incheerei situaţiei de sfârşit de an, vor fi publicata în primele zile ale lunei Iulie, printr’o decizie ministerială aparte şi prin presă. Concursul începe în ziua de 12 Iulie 1935, ora 8 dimineaţa, la reşedinţa fiecărui liceu militar. Pentru a fi înscrişi la concurs, candidaţii trebue să îndeplinească următoarele condiţiuni: a) Să fie fii de cetăţeni români; b) Să aibă la l Septembrie 1935, pentru clasa I, vârsta Minima iu ani şi maximă 13 ani, cate im an in plus pentru fiecare din celelalte clase. Dispense de vârstă, peste sau sub aceste limite, nu se admit sub nici un motiv ; c) Să nu fie atinşi de vreo boală, care i-ar face improprii carierei de ofiţer; d) Să fi promovat în iunie a. c., clasa precentă, celei pentru care candidează; e) Să nu fi fost îndepărtaţi din vreo şcoală publică, pentru purtarea rea sau îndărătnicie la studii. Părinţii sau tutorii vor adresa cererile de înscriere la reşedinţa liceului militar, în care doresc să urmeze şcoala, fii sau pupilii lor, cel mai târziu, până în seara zilei de 10 iulie a. c., împreună cu două fotografii, "certificate de directorul şcoalei, unde a frecventat ultima clasă. ACTELE DE ANEXAT La cerere se vor anexa următoarele acte*: 1. Extractul de naştere ; 2. Certificatul de absolvire a cursului primar sau adeverinţă, prevăzută de art. 101 din regulamentul învăţământului normal primar, pentru candidaţii la clasa I. Pentru aspiraţiile la clasele H- VIII, o adresă oficală din partea şcoalei respective, prin care să se comunice liceului militar notele obţinute de elev, la studii şi purtare, pe tot timpul şcolarităţii. 3. Un certificat, prin care să se dovedească naţionalitatea şi calitatea de cetăţean român a tatului. Fiii militarilor in activitate de serviciu sau în rezervă, proveniţi din activitate, sunt scutiţi de prezentarea acestui act 4., Un certificat, prin care să se dovedească profesiunea părintelui sau tutorelui, eliberat de autoritatea unde serveşte. 5. Pentru preintâmpinarea cheltuelilor concursului și retribuirea membrilor comisiunii examinatoare, se fixează o taxă de 300 lei care se va depune în numerar, de fiecare candidat, odată cu actele de înscriere, sau se va trimite pn mandat poștal. Orfanii de războiu și fiii invalizilor din război, sunt scutiţi de plata taxei de înscriere. In dimineaţa zileide 12 iulie a. c., se începe vizita medicală. Candidaţii admişi l vizita medicală vorfi supuşi unu concurs, care va consta din probe scrise şi probe orale. MATERIILE DE EXAMEN Probele scrise sunt următoarele : Pentru clasa I la: Limba Română* Istoria Românilor, G Geografia României și Matematici Pentru clasele I—VIII la: Limba Română, Istoria și Geografia câte o lucrare de sintei, la Matematici două probleme olifgartorii. Probele scrise sunt eliminatorii. Probele orale vor consta din examinarea candide,lor la următoarele materii*: f Pentru clasa I. la: Limba Română, Istorie, Geografie și Matematici, după programee analitice ale cursu gri® i ® v Aj a % -aSV I Pentru clasele II—VIII la : Limba Română, Limba Franceză, Istorie Geografie, Matematici și St. Fizico- Chimice întrucât acestea se găsesc între obiectele clasei precedente. Călătoria la băile Ocnele mari Se anunţă că localitatea balneară Ocnele Mari, va fi deservită şi de halta Ocnele Mari. Cei cari în momentul de faţă se găsesc pentru cură în sus zisa localitate, având bilete Ocniţa, se vor putea înapoia cu aceste bilete vizate şi fie halta Ocnele Mari. Flata furniturilor la căile ferate Comitetul financiar al Regiei căilor ferate aprobând ei să se plătească furnizorilor şi industriilor din ţară suma de 110 milioane lei, s-au început azi aceste plăţi la financiarul C. F. I. Plăţile se fac ca de obicei pe baza tablourilor întocmite la direcţiunea financiară şi în cote de cinci şi zece la sută. Plăţie vor dura câteva zile. Parafarea acordului intre Ungaria şi băncile americane şi britanice LONDRA, 29. (Rador). — Aseară târziu s-a anunţat că a fost reînoit acordul privitor la creditele îngheţate între delegaţia ungară şi comitetele reprezentând băncile britanice şi americane, precum şi între Banca Naţională a Ungariei, comitetul naţional ungar pentru creditele externe şi corporaţia centrală a societăţilor bancare. Noul acord a fost parafat şi va fi remis peste puţin timp guvernului din Budapesta. El este valabil pe timp de un an, adică până la 15 iulie 1936. El prevede anumite reduceri de dobânzi. Regele Petru iI a terminat clasa li-a BELGRAD, 29. (Rador). — Cu ocazia terminării anului şcolar a avut loc la palatul Dedinje examenul de clasa a doua a Regelui Petru II. Guvernorul Regelui a citit apoi buletinul de sfârşit de an constatând că tânărul Suveran a reuşit la examen cu menţiunea foarte bike „ , , Tânărul rege urmeaza programul liceelor iugoslave. PE MAREA NEAGRĂ MANGALIA, 29. — Cerul, senin.. Vântul slab din direcţia West-Nord- Vest, forțat cu 4.7 metri pe secundă. Vizibilitatea clară. Temperatura plus 24 grade la ora 8 dimineaţa. Marea calmă. Copia, tineri şi bătrâni! Vârcolacul din Camciatca este titlul noului volum şi apărut în excelenta colecţie „Fantasticele aventuri de călătorie ale Iaşi Bill Gazon”. Au apărut până azi 15 volumae. Fiecare volum cuprinde O POVESTIRE COMPLECTĂ. 48 pagini ilustrate in culori, cu coperta carto« Luni Iulie 1935 Ziarul „Vreme“ şi situaţia din Iugoslavia BEOGRAD. 29. (Rador). — Vorbind de încercarea de regrupare a partidelor politice ziarul „Vreme“ scrie: . .." .. .1. „In cercurile din apropierea d-lui Macek se spune că aceasta se consideră nu numai ca şef de partid ci şi ca şeful mişcării croate, şi că de aceea nu se poate alia cu alte partide cari nu sunt exclusiv croate: „In orice caz, spun aceteaşi cercuri, d. Macek aşteaptă declaraţia ministerială înainte de a-şi fixa o atitudine definitivă". * * t zdrobiţi de durere: Maria şi Constantin Toteanu părinţi, Eugenia surioară, Lorena şi Farmacist Let., Ovidiu Ionescu surioară şi cumnată, precum şi toate familiile înrudite- -au nemărginita durere de a anunţa încetarea din viaţă a prea iubitei şi blândei lor . ........... GETTA TOTEANU (GIGI) 22 ani Serviciul religios a avut loc iot ziua de 29 iunie 1935, ora 15(41 (3 jum.) în strada Orzari 23, de unde cortegiul a pornit la proprietatea de veci Cimitirul Bellu. Zdrobiţi de durere: Mina soţie, Ludwig fiu, Simona şi Riky, Soră şi fiu, Emma Lack soră, Herman şi Albert fraţi, împreună cu soţiile lor cum şi toate familiile înrudite anunţă încetarea prea timpurie din viaţă a scumpului şi mult regretatului lor LIPPA THEILER inginer Politechnician, Mare comerciant, decorat cu mai multe ordine în vârstă de 61 de ani . Ceremonia funebră va avea Joc la cimitirul Filantropia Duminică la orele 11 a. m. unde se află depuse rămăşiţele lui mortuare.Condoleanţele se primesc numai la cimitir. îndureratul părinte B. Grunberi şi familiile*: Gruenberg, Herşcovicib. Schlesingher, Fomerantz.şi .Weiss -â-nunţă împlinirea unui an de zilede la moartea prematură a iubiteilor TONY BOIANGIU născută GRUENBERG ■şi roagă rudele, prietenii şi pe toţi acei ce au cunoscut-o şi apreciat-o să ia parte le requemul "ce se va oficia Duminică 30 Iunie ora 11 dim. la Cimitirul Şos. Giurgiului grupa 434 rândul 8 mormântul 3. *'-1 Familiile Goldenberg, Sanft, Weismann şi Bully,aduc pe aceastăcale, mulţumirilelor, tuturor rudelor, prietenilor şi cunoştinţelor, cari au luat parte la durerea lor, cu prilejul pierderii aceluia care a fost iubitul lor soţ, şi părinte HERMAN GOLDENBERG ‘ Implinindu-se’ o luna ’de la încetarea din viaţă a prea scumpei noastre soţie şi mamă ’ ’ ( ELENA CONESCU) rugăm rudele şi pe cei care au cunoscut-o a lua parte la REQUEMUL care se va oficia Duminică 30 Iunie ora 11 dimineaţa la Cimitirul evreesc Giurgiu. Adânc întristaţii şi în veci nemângâiaţii: Saul soţ, Maricica, Leon şi Solange Weissman -fiică,, ginere şi nepoată, Gisela, dr.Maurice şiGilbert Weissman Paris, fiică, ginere şi nepot, dr. Herman şi dr. Leonica Rohrlich Paris, Tina şiDora -fii şi fiice, împreună" cu toate famiileînrudite, anunţă cu durere încetarea din viaţă a prea iubitei lor Mathilda Rohrlich din Botoşani * în etate de 62 ani înmormântarea va avea loc Duminică 30 iunie, ora 11 dimineaţa la cimitirul din şoseaua Giurgiului în a cărei capelă se află depus corpul defunctei. Familiile Fonstein şi Steinberg mulțumesc călduros pe această cale, tuturor acelora cari au luat parte, sub orice formă, la greaua încercare suferită prin pierderea prea timpurie a neuitatei lor Debra Faustein născută Altain și roagă rudele şi prietenii să ia parte, la"requemai ce "se" vă-- * -Oficiu Duminică 30 Iunie"-"curent, ora 10.30 la cimitirul Filantropia.