Dobrogea Nouă, iulie 1971 (Anul 24, nr. 7112-7138)

1971-07-24 / nr. 7132

DOBROGEA NOUĂ nr. 7131 Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu INTILNIRE CU ACTIVUL JUDEȚEAN DE PARTID (Urmare din pag. 6 triale, care satisfac solicitările locuitorilor județului nostru și ale turiștilor. Vizita dumneavoastră în județul Constanța se desfășoară intr-un moment cînd Întreaga noastră organizație județeană de partid, toți oamenii muncii de pe aceste meleaguri, manifestîndu-și deplina aprobare și adeziunea totală față de amplul program de educare comunistă a maselor prezentat de dumneavoastră, tovarășe secretar general, în fața Comitetului Executiv, și în expunerea ținută în fața activului de partid din domeniul muncii ideologice, muncesc pentru traducerea lui în viață. Aceste două documente reprezintă pentru noi un model strălucit de analiză principială, un program atotcuprinzător, cu viziune de mare perspectivă și care răspunde în cel mai înalt grad cerințelor de dezvoltare multilaterală a patriei noastre socialiste. Prezența dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat la această adunare este o mare cinste pentru noi, un îndemn de a munci cu și mai mult entuziasm pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne revin. Luînd cuvîntul, Ion Voicu, secretar al Comitetului P.C.R. din Port, a spus : Vă rog să-mi permiteți să exprim mulțumirile comuniștilor, ale navigatorilor, docherilor și celorlalți oameni ai muncii din cel mai mare port al României, pentru cinstea ce ni s-a făcut astăzi, de a avea în mijlocul nostru pe conducătorii partidului statului, în frunte cu dv., iubite toșivarășe Nicolae Ceaușescu. Pentru muncitorii portuari constituie un motiv de satisfacție faptul că în perioada scurtă care a trecut de la precedenta dv. vizită în portul nostru au fost date în folosință noi cheuri, înzestrate cu mijloace de mare productivitate, care ușurează efortul fizic al docherilor. Flota noastră maritimă comercială s-a dezvoltat în ritm susținut prin dotarea cu nave moderne, care asigură navigatorilor condiții superioare de muncă și viață. Toate acestea au condus la creșterea eficienței activității în toate compartimentele de muncă, la realizarea planului de stat pe anul 1970. In primul semestru al acestui an, sarcinile de venituri au fost depășite cu peste 5 milioane lei valută. în prezent, ne preocupăm de rezolvarea problemei mecanizării operațiilor de încărcare-descărcare în hambarele navei și în magazii, unde procentul muncii manuale este încă ridicat, specializarea portului pe fel de operațiuni și marfă, extinderea acordului global în manipularea mărfurilor, întărirea disciplinei și creșterea răspunderii fiecărui salariat la locul de muncă. Una din preocupările căreia trebuie să-i găsim rezolvarea este permanentizarea muncitorilor docheri. Avem datoria de a ne preocupa mai mult de îmbunătățirea condițiilor lor de viață și de muncă. Considerăm că atît noi, cit mai ales întreprinderile exportatoare trebuie să acționeze mai hotărit pentru introducerea în transport și manipularea mărfurilor a metodelor moderne de containerizare, paraietizare și paletizare, de la fabrici și pînă în navă. Vreau să remarc, în numele Comitetului de partid, că în acest domeniu se manifestă multă tărăgănare și imobilism. Dezvoltarea susținută a Hotei maritime comerciale impune și pregătirea cadrelor de comandanți, șefi mecanici și ofițeri de navă. In prezent, pregătirea acestora se realizează la Școala superioară de marină militară, care nu asigură înarmarea acestora cu temeinice cunoștințe de exploatare comercială a navelor, nu se transmit noțiuni privind operațiunile de comerț exterior și drept internațional. Comitetul de partid și conducerea portului simt nevoia unor cadre de navigatori cu pregătire temeinică de specialitate, pe mina cărora să fie in siguranță valoarea de sute de milioane de lei, de care sunt chemați să răspundă. De aceea considerăm necesară organizarea pregătirii superioare de specialitate a acestora intr-un cadru distinct. Organizația noastră de partid, care numără aproape 4.000 de membri, a luat cunoștință cu mare interes de expunerea prezentată de dv. la consfătuirea de lucru cu activul de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și culturil-educative. Pentru noi, măsurile inițiate de dr., tovarășe secretar general, prezintă o importanță aparte, deoarece un port lucrează peste 12.000 salariați, care vin in contact permanent cu oameni din aproape toate statele lumii, pentru că o bună parte din munca navigatorilor se desfășoară departe de patrie, fapt ce solicită o intensă activitate politicoeducativă, de cunoaștere a hotăririlor partidului și Statului nostru, a politicii sale interne și externe. Studierea cu atenție a indicațiilor dv., tovarășe secretar general, cu privire la activitatea ideologică și de educare comunistă a oamenilor muncii va determina comitetul nostru de partid, organizațiile de bază, să-și analizeze in spirit critic activitatea desfășurată pentru respectarea normelor de comportare comunistă. Ne dăm acum mai bine seama de minusurile in activitatea noastră, de ineficienta unor măsuri luate pentru combaterea actelor de indisciplină la nave, pentru creșterea simțului de răspundere față de avutul obștesc și respectarea legalității socialiste. Comitetul de partid, comuniștii din portul Constanța, sînt hotărâți să desfășoare o muncă politico-educativă, neobosită, pentru promovarea spiritului partinic, revoluționar, profund patriotic, în rîndul muncitorilor, navigatorilor și al celorlalți salariați, pentru dezvoltarea responsabilității civice, a devotamentului și abnegației puse in slujba intereselor poporului. Indicațiile primite astăzi reprezintă pentru toți comuniștii organizației noastre, pentru toți muncitorii portuari, un ghid în întreaga noastră activitate. Asigurăm încă o dată conducerea partidului și a statului că navigatorii, docherii, inginerii și muncitorii din port, vor consacra întreaga lor pricepere și capacitate creatoare înfăptuirii sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, pentru ridicarea consinută a eficienței activității liptei noastre, a portului Constanța. Tovarășul Alexandru Tunșchi directorul întreprinderii de Rețele Electrice Constanța, a arătat că oamenii muncii din această întreprindere, profund recunoscători partidului și statului pentru baza tehnică-materială modernă ce le-a fost asigurată, pentru grija permanentă ce le-o poartă, raportează că, sub conducerea organizației de partid, au obținut succese însemnate pe linia înfăptuirii sarcinilor de producție din anul curent. Fină în prezent am reușit să asigurăm în bune condiții alimentarea cu energie electrică a industriei și agriculturii județului, consumul pentru uz casnic. în momentul de față, în județul Constanța, toate satele, cooperativele agricole de producție, întreprinderile agricole de stat și stațiunile de mecanizare a agriculturii sunt electrificate, consumul de energie electrică în Dobrogea va fi în anul 1971 de peste un miliard KWh, cifră de-a dreptul impresionantă dacă ne gîndim că întreaga producție de energie electrică a țării în anul 1938 era de 1,1 miliarde KWh. Ne angajăm, a spus vorbitorul, că și în viitor vom face totul pentru a ne aduce din plin contribuția la realizarea cu succes a sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român, în vederea utilizării raționale a bazei energetice a țării. în aceste zile, cînd întreaga țară cunoaște o puternică efervescență, prilejuită de programul amplu, profund partinic, propus de tovarășul Nicolae Ceaușescu și adoptat in unanimitate de Comitetul Executiv, pentru îmbunătățirea activității de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, activitatea organizației noastre de partid este concentrată spre găsirea celor mai corespunzătoare forme și metode de traducere în viață a acestui program. Ca membru al partidului din ilegalitate, ca activist de partid apreciez deosebit de mult modul în care concluziile prezentate de consfătuirea de lucru cu activul de partid de la Comitetul Central fac analiza lipsurilor ce s-au manifestat în activitatea politico-ideologică a organizațiilor de partid, pentru formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a maselor. Cunoscând unele aspecte din organizația de partid, mi-aș permite să spun că sunt comuniști apreciați din punct de vedere profesional, dar care nu au acordat suficientă atenție educării tineretului și chiar a propriilor fii, in spiritul concepției partidului nostru, spre muncă și viață, al respectării normelor de conviețuire socială. Suntem ferm măsuri operative hotăriți să luăm pentru înlăturarea neajunsurilor ce s-au manifestat in activitatea noastră politicoideologică, să muncim în așa fel incit fiecare membru de partid să fie un activist, un luptător pentru înfăptuirea liniei generale a partidului nostru. Comuniștii au de învățat în această direcție din stilul de muncă al conducerii partidului, al secretarului general, care nu precupețește nici un efort pentru a se înâilni și a se sfătui în permanență cu masele, pentru a le explica cu răbdare politica partidului nostru, pentru a cunoaște în profunzime realitățile și cerințele să angajez să militez cu și vieții, mai multă hotărâire pentru creșterea rolului conducător al organizațiilor de partid, a răspunderii personale a fiecărui comunist, pentru educarea revoluționară a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, a spus și Încheiere vorbitorul. Slutind în continuare cuvîntul, Ion I. Lungu, rectorul Institutului pedagogic, a spus : Aș dori de la bun început să-mi exprim acordul deplin față de conținutul de idei al recentelor documente de partid, prezentate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, care se înscriu ca un eveniment de importanță majoră în viața partidului și statului nostru, înalta lor ținută, caracterizată prin analiza profundă realist-științifică a fenomenelor vieții politice, economice și sociale, spiritul critic și novator cu care sunt abordate problemele fundamentale ale societății noastre enitemporane demonstrează inră o dată răspunderea și competența cu care Partidul Comunist Român conduce opera grandioasă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate in țara noastră. Noi vă mulțumim fierbinte, tovarășe secretar general, pentru că din inițiativa și sub directa dumneavoastră conducere, problemele muncii ideologice, ale activității politice și cultural-educative fac obiectul dezbaterii în partidul și statul nostru. După ce a arătat că activitatea cadrelor didactice, și nu numai a celor universitare, va trebui să crească din punct de vedere calitativ, nicit să poată contribui mai substanțial la accelerarea mersului >n minte al societății, la îndeplinirea toată răspunderea a obligațiilor sporite pe care le incumbă misiunea încredințată de partid, vorbitorul a spus : Partidul a sădit în noi sentimentul responsabilității față de marile idealuri ale socialismului și comunismului, față de ctitorii orînduirii noastre noi, față de rațiunea majoră izvorîtă din dreptul firesc ce ni-i conferă existența noastră ca popor liber de a merge neabătut pe drumul ascendent ce ni l-am ales. Dată fiind dezvoltarea flotei noastre, atît ca număr cit și ca tonaj, precum și amploarea pe care o ia portul, vorbitorul a propus înființarea la Constanța a unui institut superior marin. Extinderea ce a luat-o și urmează s-o ia în continuare turismul impune și în acest domeniu oameni bine pregătiți. Avem toate condițiile pentru a adăuga la instituția universitară existentă o facultate de economia turismului și o facultate de medicină balneară. Am veni în întîmpinarea unor nevoi de strictă actualitate, așa incit efortul merită făcut cu prisosință. Cu îngăduința dv. tovarășe secretar general, aș mai ridica o problemă. Aici, la Constanța, oraș cu peste 360 mii de locuitori, unde am primit anul trecut mai mult de 1,5 milioane turiști, simțim lipsa unui local adecvat de teatru, care ar împlini posibilitățiiile de educație de care dispunem. Actualul teatru din Constanța este complet necorespunzător, și nu permite organizarea unor manifestări cultural-artistice de amploare. De exemplu, concursul național de muzică ușoară care va începe astăzi se va desfășura în sala teatrului de dramă și comedie care n-are decât 500 de locuri. Or, numărul turiștilor și localnicilor doritori de a asista la un asemenea spectacol este infinit mai mare. In aceleași condiții s-au desfășurat și alte activități interesante organizate la Constanța. Cred, de asemenea, că ar trebui să ținem cont și de faptul că turiștii străini vor să ne cunoască țara și prin intermediul teatrului, acesta fiind un motiv in plus pentru construirea unui teatru care să răspundă cerințelor actuale și de perspectivă ale orașului. Populația Constanței ar fi bucuroasă să fie părtașe la construcția unui asemenea edificiu cultural, să participe voluntar la efectuarea anumitor lucrări. Există, de asemenea, posibilitatea ca fondurile necesare să fie acoperite din încasările taxei de turism. In cuvîntul său, Ion Păun, prepreședintele cooperativei agricole de producție din comuna Castelu, a înfățișat cîteva din realizările cooperativei, care a sărbătorit, anul trecut, două decenii de fructuoasă existență. Am pornit de la aproape nimic, a spus el, și am ajuns în prezent la o avere obștească in valoare de aproape 15 milioane lei. în acest an, vom realiza o producție globală de peste 29 milioane lei. Anul trecut, pentru munca depusă, cooperatorii de la Castelu au primit peste 4,5 milioane lei, în afară de remunerația în produse. Cea mai mare parte a cooperatorilor și-au construit case noi sau și-au renovat casele. Toate acestea au fost posibile datorită bunei organizări a muncii, ajutorului multilateral și permanent primit din partea partidului și statului, concretizat în tractoare și mașini agricole, îngrășăminte chimice, semințe de calitate, cadre de Specialiști. In prezent, avem mari posibilități de sporire a producțiilor vegetale și animale, de a obține două și chiar trei recolte pe an. Porumbul însămințat ca a doua cultură — 165 ha — a răsărit și se dezvoltă bine după prima praștlă. Am mai semănat după cosirea masei verzi 10 ha de lasoie, iar în prezent recoltăm deja păstăi. După cartofii de primăvară am însămînțat 5 ha de varză de toamnă, iar zilele acestea însămințăm încă 240 ha cu porumb pentru furaje, întreaga suprafață cultivată a doua oară este irigată și promite recolte bune și însemnate venituri suplimentare. Tot ceea ce am realizat pînă acum, sarcinile mari care ne așteaptă în viitor sînt nemijlocit legate de munca noastră, a oamenilor, de modul activ în care înțelegem să le traducem în viață. Tocmai de aceea, în lumina ultimelor documente de partid, a expunerii pe care dv., tovarășe Nicolae Ceaușescu, au făcut-o la consfătuirea cu activul de partid din domeniul muncii ideologice și care a fost primită cu entuziasm de membrii cooperativei noastre — am desprins concluzia că va trebui să facem mai mult pe linia ridicării nivelului de conștiință al oamenilor muncii. Ne angajăm să intensificăm munca politico-educativă de masă, de educare a oamenilor în spiritul patriotismului socialist, al respectului față de muncă, pentru sporirea eforturilor țărănimii cooperatiste în creșterea continuă a producției agricole vegetale și animale. încredințăm conducerea partidului că organizația noastră de partid, toți ceilalți membri cooperatori, își vor intensifica eforturile pentru a da viață hotărîrilor celui de-al X-lea Congres al partidului, prețioaselor indicații pe care le-am primit cu privire la educația partinică, revoluționară a comuniștilor, a tuturor membrilor cooperatori. Iuliana Bucur, directoarea întreprinderii integrate de lună, a arătat că, in perioada care a trecut de la vizita precedentă a tovarășului Nicolae Ceaușescu în unități industriale din Constanța s-a trecut la înfăptuirea unui întreg ansamblu de măsuri pentru organizarea științifică a producției, pentru folosirea intensivă a utilajelor, valorificarea superioară a materiei prime, pregătirea unui număr mare de oameni capabili să mînuiască cu pricepere tehnica nouă cu care a fost dotată fabrica, în ultimii trei ani — a arătat vorbitoarea — capacitatea de producție a întreprinderii a sporit prin intrarea în funcțiune a unei noi secții de filatură pieptănată, prin dezvoltarea țesătoriei de la 80 războaie la 272. Corespunzător cu aceasta, numărul de salariați a crescut de la 1.240 la 3.400. Pe această bază, s-a putut diversifica simțitor gama produselor, astfel că, la ora actuală întreprinderea realizează peste 6.500.000 metri pătrați țesături pe an din fire pieptănate și fire cardate, destinate atît consumului intern cit și exportului. Suntem singura fabrică textilă din țară care produce stofe exclusiv din materie primă indigenă, lină — poliester — celofibră, renunțînd total la importul de materie primă, în prezent, suntem preocupați de îmbunătățirea calității produselor, de reducerea fluctuației salariaților, de ridicarea nivelului încă scăzut de pregătire profesională al unor categorii de muncitoare. Pentru colectivul fabricii noastre, recentele propuneri făcute de dumneavoastră, tovarășe secretar general, Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. cu privire la îmbunătățirea activității de educație marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, reprezintă un prețios ajutor și îndreptar în muncă. Cînd spun aceasta, mă refer in mod special la faptul că peste 2.500 din salariații noștri sunt tineri, că vîrsta medie a întregului colectiv nu depășește 21 de ani, situație ce ridică probleme deosebit de importante legate de educare, de dezvoltarea spiritului patriotic, partinic și revoluționar, în continuare, vorbitoarea a spus : Avem un colectiv entuziast, hotărit să nu-și precupețească eforturile pentru realizarea sarcinilor trasate de vastul program de dezvoltare a economiei naționale, de ridicarea țării noastre pe cele mai înalte culmi ale civilizației și progresului și vă asigurăm că vom acționa cu toată hotărîrea pentru ca sarcinile ce revin întreprinderii Integrate de Lună să fie duse la îndeplinire în spiritul unei înalte exigențe comuniste. întregul colectiv al fabricii a primit cu deosebită satisfacție și entuziasm propunerile prezentate de dumneavoastră, stimate tovarășe Ceaușescu, pentru întărirea spiritului partinic, a combativității revoluționare, în întreaga activitate politico-ideologică. Tovarășul. Marin Croitoru, secretarul Comitetului U.T.C. de la Șantierul Naval Constanța, a exprimat, în numele celor peste 1.000 de tineri din întreprindere, recunoștința caldă față de atenția și sentimentele părintești cu care partidul și statul înconjoară tînăra generație a patriei noastre socialiste. Această grijă, a spus el, care izvorăște dintr-imn profund umanism, noi, tineretul am simțit-o din plin și cu prilejul vizitelor făcute de conducerea de partid, atît anul trecut, cit și astăzi, cînd s-au trasat noi și însemnate direcții în activitatea șantierului naval. Vorbitorul a arătat apoi că organizația de tineret din șantier a avut în centrul atenției sale mobilizarea tinerilor la îndeplinirea sarcinilor de producție, la ridicarea continuă a nivelului de pregătire politică și profesională. La realizarea planului de producție în proporție de 100,4 la sută pe primul semestru, o contribuție efectivă au adus și tinerii care constituie, mai mult de jumătate din salariații întreprinderii, însușindu-ne teza, verificată de viață, că nu poate fi un bun muncitor cel care nu are o bună pregătire politică și ideologică, ne-am preocupat de intensificarea muncii politice de masă pentru a cultiva la tineri trăsăturile înaintate ale comunistului, ținuta etică corespunzătoare cerințelor societății noastre socialiste. în acest sens suntem hotărîți să milităm consecvent pentru aplicarea în practică a măsurilor privind îmbunătățirea întregii activități politico-ideologice, pentru înfăptuirea indicațiilor ce se desprind din expunerea dumneavoastră, tovarășe secretar general, la consfătuirea cu activul de partid din domeniul ideologiei — amplu program de educație comunistă a poporului. Activul organizației U.T.C., noi, tinerii din șantier, am reținut că, în centrul preocupărilor noastre, trebuie să stea activitatea de educație, prin muncă și pentru muncă, a tineretului, cultivarea dragostei față de cuceririle revoluționare ale poporului nostru, combaterea cu fermitate a tot ceea ce este străin simuriei marxist- cumiste, principiilor moralei comuniste. De asemenea, o problemă importantă de care ne vom ocupa este și aceea a integrării in producție a absolvenților școlii noastre profesionale, a tinerilor calificați prin ucenicie, asigurarea condițiilor optime în vederea legării lor de întreprindere și formării unei atitudini înaintate față de muncă. Am ascultat cu multă atenție propunerile prezentate de tovarășii care au vorbit înaintea mea și doresc să arăt că sunt întru totul de acord. Suntem în municipiul Constanța peste 28.000 de tineri, și pentru noi un teatru de stat, o casă de cultură nouă sunt necesare cu atît mai mult, cu cât, dacă-mi permiteți să mă exprim așa, tovarășe secretar general, și pentru noi s-au construit în Constanța multe baruri, restaurante. Acestea au rostul lor, dar îngăduiți-mi mărturisirea că am vrea să vedem in timpul liber o piesă bună de teatru, unde să se vorbească și despre noi muncitorii, un spectacol de operă nu numai vara, ci și iarna, în încheiere, vreau să vă asigurăm încă o dată, stimate tovarășe secretar general, că pentru tineretul din șantierul naval vizita dumneavoastră de astăzi, recomandările și indicațiile date vor constitui un imbold în activitatea noastră de viitor. Făgăduim că întreaga muncă o vom consacra îndeplinirii sarcinilor de plan, călăuziți permanent de programul elaborat de conducerea partidului privind educarea comunistă a oamenilor muncii din patria noastră socialistă. Primit cu vii aplauze, a luat cuvintul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea a fost ascultată cu deosebită atenție și subliniată in repetate rînduri de aplauze prelungite, în încheierea întîlnirii de la Sala Sporturilor, tovarășul Vasile Vîlcu a spus, adresîndu-se tovarășului Nicolae Ceaușescu : Acum, după ce am ascultat cu mare atenție cuvîntul și aprecierele formulate de dumneavoastră, prețioasele indicații și îndrumări pe care ni le-ați dat pentru activitatea noastră viitoare, în numele Comitetului județean de partid, al consiliului popular județean, al tuturor oamenilor muncii din județul Constanța, vă mulțumim din suflet pentru acest moment emoționant, pentru această întîlnire care ne mobilizează și mai mult forțele și întreaga noastră , capacitate de muncă. Vizita dumneavoastră și a celorlalți tovarăși din conducerea de partid și de stat în județul nostru demonstrează încă o dată în mod convingător grija permanentă a partidului nostru față de destinele țării ; aceasta ne va antrena și mai mult în marele efort general pentru înfăptuirea integrală a sarcinilor, a marilor răspunderi sociale în care s-a angajat partidul nostru, în fața poporului. Asigurăm conducerea de partid și de stat că vom face totul pentru a transpune in fapt indicațiile primite, că vom dărui toată puterea și capacitatea noastră de muncă pentru realizarea și depășirea planului și a angajamentelor suplimentare asumate. Vă asigurăm, de asemenea, că tot ce depinde de noi cu privire la construcția portului, cu privire la construcția docului uscat va fi făcut, și că vom realiza înainte de termen construcția șantierului pentru a da tării nave mari, care, încărcate cu mărfuri românești, să brăzdeze mări și oceane, să ducă faima țării cu privire la construcția de nave. Vom ține seama de observațiile critice făcute la adresa muncii noastre în industrie, agricultură, în activitatea cultural-educativă și vom lua măsurile corespunzătoare. Ascultîndu-vă cuvintele încurajatoarei călduroasele sfaturi, ce ne-au fost adresate de dumneavoastră, stimate tovarășe secretar general, in numele activului de partid și de stat, al muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, al tuturor oamenilor muncii din județul Constanța, ne angajăm să consolidăm succesele obținute și să dăm peste plan pînă la sfîrșitul anului însemnate cantități de produse industriale și agricole. Ne vom mobiliza și mai mult pentru a asigura o cit mai bună aprovizionare a populației cu toate produsele necesare, acordînd atenția cuvenită activității turistice pe litoral. In ce privește agricultura, suntem conștienți de locul pe care l-am ocupat atît în perioada cooperativizării, cit și după această perioadă. Anul trecut am primit o înaltă distincție. Vă asigurăm că întreaga organizație de partid, lucrătorii din aparatul de stat, tot ce este suflare în acest județ luptă cu hotărîre pentru a menține locul cucerit în agricultură. (Aplauze). Suntem deplin conștienți că îndeplinirea sarcinilor ce ne stau în față, a angajamentelor ce le-am luat cere din partea Comitetului nostru județean, a tuturor comuniștilor ridicarea continuă a rolului conducător al partidului, creșterea răspunderii și exigenței organelor și organizațiilor de partid in toate domeniile de activitate. Aplicînd în viață indicațiile dumneavoastră cu privire la îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă membrilor de partid, a tuturor oaamenilor muncii, suntem hotăriți să facem totul pentru a întări conducerea și controlul de partid pentru promovarea fermă a ideologiei partidului nostru, a politicii sale marxist-leniniste. în continuare, vorbitorul s-a referit la acea parte din cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, in care au fost abordate unele probleme importante de politică externă, arătînd că întreaga organizație de partid a județului Constanța, întreaga populație a orașului și județului sprijină întru totul politica externă a partidului nostru de colaborare cu toate țările socialiste, de înțelegere și respect reciproc cu toate statele lumii, politică ce a dus la creșterea prestigiului țării in lume, la afirmarea României ca țară care promovează neabătut o politică de pace, de respect mutual, de respectare a principiilor dreptului internațional. Așa cum ne-ați indicat, stimate tovarășe secretar general, vom spori combativitatea împotriva oricăror influențe ale ideologiei burgheze, a mentalităților retrograde, străine principiilor eticii comuniste și spiritului de partid. Vom acționa cu toată fermitatea împotriva manifestărilor de indisciplină, de încălcare a normelor de conviețuire socială, pentru dezvoltarea grijii față de avutul obștesc, față de legile statului, pentru consolidarea legalității socialiste și a ordinei publice. în aceste zile, organizația județeană, toate organizațiile de partid, sindicat și U.T.C., se pregătesc să dezbată pe larg, cu toată maturitatea politică, problemele ce rezultă din indicațiile dumneavoastră, să stabilească măsuri eficiente care să asigure educarea partinică a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii. Vă asigurăm, mult stimate tovarășe secretar general, că uriașa și neobosita dumneavoastră activitate, de înaltă ținută revoluționară, plină de clarviziune și fermitate partinică, constituie pentru noi toți un înalt exemplu în munca de înfăptuire a politicii partidului și statului nostru, în încheierea adunării cu activul nostru de partid, vă rog să-mi permiteți tovarășe Ceaușescu să vă urăm și cu acest prilej multă sănătate și putere de muncă, pentru binele și fericirea poporului român, pentru înflorirea și prosperitatea patriei noastre socialiste. Secretarul general al partidului cercetează, cu îneticulozitatea ei caracteristică, planul dezvoltării portului Vin UniiD al vizitei in portul maritim Constanța *