Drapelul Roşu, septembrie 1961 (Anul 17, nr. 5184-5209)

1961-09-16 / nr. 5197

f \\ X» L Mr. 5197 Gindire și acțiune colectivă Era pe la începutul anului. Gheorghe Filipan strînse de pe masă tiile pline cu cifre, nume și idei harpe baza cărora trebuia întocmit referatul cu privire la îmbunătățirea calității pantofilor. Le cîntări puțin în mină și îi spuse lui Ion Visoczan : — Uite, aici este sintetizat rezultatul studiului făcut de colectivul format din membrii biroului organizației de bază, ai comitetului sindicatului și din tovarăși din conducerea tehnică-administrativă a întreprinderii. Sunt cuprinse propunerile muncitorilor discuțiile purtate cu agitatorii în consînfătuirile de producție. Ce-i drept, sunt bune propunerile cu privire organizarea muncii pe brigăzi de proroducție, după metoda Ciutkih. Lipsește însă ceva care să mobilizeze masele la realizarea obiectivului principal al întrecerii socialiste — îmbunătățirea calității. Ion Visoczan, președintele sindicatului, își plimbă ochii oricînd la hîrtiile din spîna de cîteva secretarului organizației de bază..., cînd la cele cîteva perechi de pantofi care făceau parte din lotul returnat fabricii de către unitățile comerciale. Și el se gîndea la același lucru. "— Ce ar fi tovarășe Filipan — zise — dacă am convoca o ședință lărgită a biroului organizației de bază? O să-și spună mai mulți părerea și , o să vezi cîte propuneri noi vor veni, în ziua aceea, secretarul organizației de bază de la „Ștefan Plăvăț“ din Timișoara rămase în fabrică pînă seara tîrziu. Trecu prin secții, se mai consultă cu cîțiva muncitori, sfăfit de vorbă, cu maiștrii și controlorii din schimbul II, apoi plecă mulțumit spre casă. Aflase de la comunistul Gheorghe Jurj un fapt foarte semnificativ. Acesta, în orele libere fusese la magazinele de încălțăminte pentru a afla care sînt părerile cumpărătorilor despre produsele lor. Auzise cu acest prilej unele propuneri pe care le făceau ei cu privire mai ales la modelele și finisajul pantofilor. Despre astea îi vorbise secretarului. „Nu sînt cizmar, zicea un cumpărător, îmi dau însă seama că pantofii aceștia sînt trainic confecționați, din materiale destul de bune. Dar acest lucru nu este suficient. Ei prezintă unele slăbiciuni vizibile. Finisajul unora este făcut neglijent, cusătura la ramă neregulată. Mă mir că acest lucru nu l-au văzut și cei din fabrica dv. Cred că un muncitor bun, n-ar lăsa să-i iasă din mîini asemenea pantofi, după cum un controlor de calitate competent nu le-ar da spre magazine. Ar trebui întărit drumul mai mult controlul asupra calității chiar în fabrică. Aceasta e părerea mea...“. Este evident că la noi sunt lucruri de făcut — socotea în mine sinea sa secretarul organizației de partid. Trecu din nou în revistă datele culese în timpul studiului făcut. Constată încă o dată că oamenii nu sunt cu---s. -- -----prinși toți în brigăzi, iar munca in cele existente nu este bine organizată. Brigada este formată dinmeroși muncitori, fiecare lucrează inanumita operație la un lot de piese, apoi dă lotul mai departe. Anumite operații ca trasul pe calapod, curățatul ramei etc. sunt executate în același timp de mai mulți oameni. De unde să știi cine lucrează bine și cine nu? Pe cine să ajute și să îndrume maistrul in acest caz dacă controlul nu poate depista de unde vin defectele ? De fapt controlul la noi se face la urmă cînd pantofii ajung la mase de control. . . Toate acestea, secretarul organizației de bază le-a spus și în ședințe VIAȚA DE PARTID lărgită a biroului organizației de bază, cînd s-a definitivat referatul pentru adunarea deschisă a organizației de bază. în discuțiile purtate atunci s-a născut și ideea controlului pe fiecare operație. Cum s-a născut ea ? Simplu. Unul dintre vorbitori aratîndu-și nemulțumirea față de cei ce neglijează calitatea, a spus : „Păi dacă cei ce execută operația de coasere a ramei dă lucru de proastă calitate, de ce trece pantoful mai departe ?“ „și cine să stea să controleze acest lucru și să-i restituie pantoful ?“ — a întrebat un altul. „Acela care execută operația următoare“ — a răspuns cineva. Bună ideea, a fost și ea cuprinsă în referatul care s-a discutat în adunarea organizației de bază. Aici comuniștii au hotărît să desfășoare o muncă politică susținută pentru aplicarea în viață a noii metode de muncă. De atunci au trecut cîteva luni, între timp au fost instruiți agitatorii care au purtat adesea discuții cu muncitorii despre importanța controlului pe fiecare operație. Convorbirile purtate de agitatorii Dragomir Pisarov, Desideriu AAoboma, Ioan Petcu, Francisc Apro și alții au fost instructive și mobilizatoare, transformîndu-se în adevărate schimburi de experiență. Exemplul comuniștilor care au îmbrățișat de la început noua Inițiativă a fost urmat de tot mai mulți muncitori. Paralel cu aceasta, Comitetul sindicatului a organizat întrecerea pe brigăzi, punînd ca obiectiv principal îmbunătățirea calității produselor. Conducerea administrativă a îmbunatățit și ea metodele de muncă în privința ținerii evidenței întrecerii și afișarea zilnică a rezultatelor. Și iată-ne acum după aproape opt luni. Rezultatele inițiativei se văd la fiecare loc de muncă. De pildă, brigada nr. 2 din secția fete, unde își desfășoară pregătit cusut activitatea agitatoarea lul Jana Győry, a reușit ca lună de lună să dea rezultate tot mai bune, să primească pînă la urmă drapelul de brigadă fruntașă în lupta pentru calitate. La gazeta de perete au apărut articole în care s-a vorbit despre aplicarea controlului pe fiecare operație, la stația de amplificare și la panoul de onoare au fost popularizați fruntașii în producție și metodele lor de muncă, încetul cu încetul, după ce a fost experimentată mai întîi în cîteva brigăzi și s-au văzut rezultatele practice, noua inițiativă a prins rădăcină în toate secțiile. Urmarea firească, calitatea încălțătpinjei produse de colectivul de la „Ștefan plăvăț" s-a îmbunătățit simțitor, au încetat reclamațiile furnizorilor. De altfel, în acest an, colectivul fabricii „Ștefan Plăvăț“ a obținut rezultate frumoase în îndeplinirea angajamentelor, unele fiind depășite chiar. Așa de pildă, au fost create 103 noi modele în loc de 85 cît prevedea angajamentul. Croitorii au obținut în 8 luni 232.675 din2 piețe economii, iar pe toată fabrica s-au realizat cu 108.000 lei mai multe economii la prețul de cost. Ceea ce este mai important este aceea că s-a întărit rolul conducător al organizației de bază în toate sectoarele de activitate. Cu toate aceste rezultate îmbucurătoare, trebuie spus că organizația de bază și biroul ei nu s-au ocupat suficient de ridicarea calificării profesionale a tinerilor muncitori. Ce-i drept, mulți sunt repartizați pe lângă muncitori cu o experiență îndelungată în producție, însă cursurile care a calificării nu au fost de riditemeinic organizate. La fel agitația vizuală nu întotdeauna a fost vie, operativă. Mai sînt și acum în secții lozinci depășite de timp. Luîndu-se măsurile necesare pentru lichidarea lipsurilor existente, aportul colectivului va fi mult mai mare în îndeplinirea sarcinilor puse de partid în fața întreprinderii „Ștefan Plăvăț“. ȘT. NEGOIU ii NOTĂ _______.. !■ De ce nu primim mărfurile solicitate? Sînt aprilTriV. j&i»#de cooperativa noastră din Armeniiș cînd duce lipsă de petrol. De asemenea, în ultima vreme lipsesc cniele și diverse materiale pentru tîmplărie. Conducerea cooperativei a luat legătură cu U.R.C.C. Caransebeș pentru a se repartiza aceste mărfuri. S-au făcut promisiuni, dar pînă acum nu se vede nici o îmbunătățire. Membrii cooperatori așteaptă ca U.R.C.C. Caransebeș să întreprindă măsuri concrete pentru îmbunătățirea aprovizionării cu astfel de produse, precum și cu zarzavaturi în cantități mai mari. (I. Feneșiu, corespondent). Centrul școlar 9 veterinar Arad anunță că în anul școlar 1961/62, vor funcționa următoarele școli: ȘCOALA TEHNICĂ VETERINARĂ, ȘCOALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI VETERINARI, ȘCOALA TEHNICĂ DE ÎMBUNĂTĂȚIRI FUNCIARE, ȘCOALA TEHNICA DE TOPOGRAFIE. Înscrierile pentru examenul de admitere au început la 12 septembrie a.c. Examenul de admitere se va ține între 25—30 septembrie. Se primesc absolvenți ai școlii medii, cu sau fără diplomă de maturitate. La școala tehnică de maiștri veterinari se primesc absolvenți ai școlilor profesionale veterinare sau școli similare, cu practică în meserie de cel puțin 3 ani. Condițiile de admitere sunt cele prevăzute în H.C.M. 1434/1956. Elevii vor fi școlarizați pe toată durata cursurilor. Informații se pot obține de la secretariatul școlii, zilnic între orele 7—15, telefon 15—06. (85f) Din țară ECONOMII DE 1 MILION LEI Muncitorii din sectorul aparatat al uzinelor „Electroputere“ din Craiova și-au propus ca în anul acesta să economisească fiecare materiale în valoare de cel puțin 600 lei. Mulți dintre ei și-au îndeplinit de pe acum angajamentul luat, ceea ce a făcut ca, în acest sector, să se obțină, în ultimele trei luni, peste prevederile planului, economii în sumă de lei. Pe întreagă uzină, valoarea 230.000 materialelor economisite de la începutul anului depășește cifra de un milion lei. NOI TIPURI DE ARAGAZE Industria articolelor metalice de uz casnic a pregătit noi tipuri de aragaze -ere vor putea fi văzute în curînd la cel de-al II lea Pavilion de mostre. Prevăzute cu 4—5 ochiuri, cuptor și grătar, frumos finisate, în culori deschise, aceste aragaze vor avea ușa cuptorului din sticlă termo-rezistentă, prin ea putîndu-se urmări cu ușurință felul cum se coc alimentele introduse în cuptor. LUCRARI DE INTERES OBȘTESC în 52 de sate din regiunea Crișana au fost înființate anul acesta școli elementare de 7 ani, în același timp au luat ființă 83 de cinematografe sătești, s-a lucrat la întreținerea a peste 500 km de drumuri, în total prin contribuția benevolă și munca patriotică a cetățenilor au fost construite 156 obiective de interes obștesc. Alte 273 sînt în construcție. Valoarea economiilor realizate în primele opt luni ale anului prin participarea cetățenilor la diferite munci patriotice, se cifrează la peste 15 milioane lei. 25 DE NOISORTIMENTE Lucrătorii industriei locale din regiunea Iași au început să producă recent încă 25 de noi sortimente de bunuri de consum solicitate de populație. Folosirea pe scară mai largă a resurselor locale a făcut ca valoarea producției globale a industriei locale să crească de circa 4,5 ori față de anul 1951. în prezent, industria locală a regiunii Iași, inexistentă în trecut, dispune de peste 300 de unități care livrează comerțului peste 200 de sortimente de bunuri. Să respectăm termenele de dare în folosință (Urmare din pag. la) ■ de je și scule foildöfe | a* *p»aț; finisaj nu sunt cele mai bune. Uneori* ele chiar lipsesc, ceea ce face ca munca oamenilor sa nu fie spornică. Conducerea întreprinderii, ca și serviciul aprovizionării din cadrul trustului regional manifestă o insuficientă preocupare față de asigurarea locurilor de muncă a șantierelor, cu utilaje de mare randament specifice muncilor amintite. Fără îndoială, că și aceasta este o cauză pentru care nu se înaintează în ritm pe șantierele de construcții. Deficiențele care există în sectorul finisaj, și în special la zugrăvit și vopsit, puteau fi lichidate, iar termenele se puteau respecta dacă organizația de bază ar fi desfășurat o mai intensă muncă politică, dacă ar fi îndrumat mai îndeaproape comitetul sindicatului pentru a organiza întreceri socialiste. Trebuie arătat că printre zugravi mai sînt tóvari și dare nu manifestă suficient interes față de executarea în timpul cel mai scurt a lucrărilor încredințate, nu folosesc totdeauna integral timpul de muncă. Organizîndu-se bine se putea contribui întrecerea socialistă la generalizarea metodelor de muncă, dîndu-se astfel un ajutor efectiv celor care maira intră în urmă. Timpul este, după cum am văzut, înaintat. Pentru ca cele două blocuri să poată fi predate la termenul prevăzut în contract, este necesar să se ia măsuri operative pentru a fi grăbite lucrările de zugrăvire și vopsire. Tovarășii cu munci de răspundere și experiență bogată în munca organizatorică de la Comitetul orășenesc de partid Arad trebuie să acorde tot sprijinul celor de la întreprinderea de construcții din localitate , pentru a întări munca politică de masă, în scopul realizării la timp a acestor sarcini. ★ în anul viitor constructorilor din Arad le revin sarcini sporite. Pentru ca munca de ridicare a blocurilor prevăzute pentru anul 1962 (însumînd aproximativ 400 de apartamente), s$t se desfășoare în bune condiții, conducerea întreprinderii va trebui să tragă concluzii practice din deficiențele din acest an și să ia măsuri concrete încă de pe acum. Darea în funcțiune a construcțiilor, conform contractului, constituie o sarcină de onoare a muncitorilor din acest sector de activitate. Folosind în întregime posibilitățile de care dispune colectivul de muncă, întreprinderea 4 construcții Arad va putea obține succese la înălțimea sarcinilor încredințate. Anunțuri I—o-— O—O'—~ O'—O'—O'— ’O'"“ O —O'—O'—0^-0'—O—‘O'— Centml școlar agricol ar. 1 Lugoj, sir. Timișoril nr. 126 face înscrieri la Școala tehnici de maiștri agricoli și zootehnici din Lugoj Primește candidați, absolvenți ai școlilor profesionale din rețeaua Ministerului Agriculturii, cu 3 ani vechime în producție ți serviciul militar satisfăcut, sau neincorporabili pe durata studiilor. Candidații care au la bază 1 an școală medie au nevoie de 1 an producție, înscrierile se fac pînă la data de 25 septembrie 1961, iar examenul de admitere se ține între 28—30 septembrie 1961, (843) wO__O—«O—'O—'O—xO~-0 wOwO—'O—O— -O—-O-O— O. -/O_0^OvO.vO^O-O—O—-O—'O— Trustul de pasfisație al regiunii Banat Timișoara str. Gh. Dimitrov nr. 2/a, etaj III, angajează muncitori brutari - muncitori și muncitoare necalificate din oraș și din satele apropiate orașului. Informații suplimentare la serviciul personal și învățămînt. (847) Centrul școlar agricol Lipova funcționează în anul școlar 1961/62 cu următoarele școli: I. ȘCOALA TEHNICĂ AGRICOLĂ, la care se primesc absolvenți ai școlilor medii în vîrstă de 17—25 ani. înscrierile pentru examenul de admitere se fac pînă la 24 septembrie a.c., în baza unei cereri însoțită de următoarele acte: — certificat de naștere, — certificat de studii (în original), — certificat de sănătate, — declarație tip de starea materială. Examenul de admitere se va ține între 25—30 septembrie a.c. la următoarele obiecte: științe naturale (scris și oral), — chimie (oral), — Bazele Daruzinismului (oral). II. ȘCOALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI AGRICOLI, III ȘCOALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI HORTICOLI, cu durata de 3 ani, la care se primesc absolvenți de școli profesionale cu caracter agricol, cu vechime în producție de 3 ani. înscrierile se fac pînă la 24 septembrie a.c. în baza unei cereri însoțită de următoarele acte: — certificat de naștere, certificat de studii, în original, certificat de sănătate, declarația tip de starea materială, adeverință de practică în meserie, recomandarea întreprinderii sau instituției la care lucrează, dovadă de satisfacerea serviciului militar, sau de amînare pe tot timpul școlarizării. Examenul de admitere se va ține între 25—30 septembrie a.c., la următoarele obiecte: SPECIALITATEA AGRICULTOR: — matematică (scris și oral), — agricultură generală (oral), — mașini și unelte agricole (oral), — fitotehnie și protecția plantelor (oral); SPECIALITATEA HORTICULTOR : — matematică (scris și oral). — agricultură generală (oral), — pomicultură (oral), — legumicultură (oral). ȘCOALA TEHNICĂ FINANCIARA TIMIȘOARA str. Simion Bărnuțiu nr. 9 telefon 61-32 primește pînă la 25 septembrie 1961 ÎNSCRIERI PENTRU EXAMENUL DE ADMITERE Pot participa absolvenți ai școlilor medii de cultură generală (cu și fără diplomă de maturitate). Durata școlarizării este de 2 ani. Se califică personal tehnicoeconomic, pentru întreprinderi, bănci și instituții bugetare. Informații suplimentare la sediul școlii. (834) DRAPELUL ROȘU OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO prie§*âtesc de pe acum âagăna hecol&eC viitoar încă din vară, la G.A.S. Clopodia, raionul Deta, începuseră preocupările pentru asigurarea rodului bogat din anul viitor. S-a stabilit din timp ca suprafața ce se va insămința în toamna aceasta cu grîu să fie de 1.000 ha. Schița de amplasare a culturilor a fost făcută. Sarcinile de plan pe brigăzi au fost apoi aduse din vreme la cunoștința brigăzilor. La stabilirea producțiilor pe brigăzi s-a ținut seamă de potențialul de producție a solului, de soiul de grîu ce se cultivă în brigadă. De exemplu, brigada a II-a condusă de Ion Balosin are o sarcină de plar cu 300 kg grîu la hectar mai mică decit brigada a IlI-a condusă de Ion Cozac (al cărui teren este mai fertil și are plante mai bune premergătoare griului). Ca plante premergătoare culturii griului au fost alese cele mai indicate de agrotehnică. Astfel, o suprafață de 393 ha se va însămînța cu grîu după leguminoase, 120 ha grîu după borceag, 87 ha grîu după porumb pentru siloz, 100 ha grîu după porumb pentru boabe. Doar pe 300 ha (din lipsa altui teren cultivat cu plante premergătoare mai bune) va fi cultivat grîu după grîu. Pe această suprafață însă, premergător griului din anul acesta i-a fost trifoiul, așadar terenul este încă destul de bogat în azot. Pentru a satisface din plin necesarul de substanțe nutritive — mai ales că grîul de mare productivitate este pretențios la îngrășăminte — pe suprafața unde urmează grîu după grîu au mai fost încorporate în sol, o dată cu arătura adîncă de vară, și cîte kg superfosfat la hectar, 200 350 kg nitrocalcar, 20—25 tone de gunoi de grajd. Pe 150 hectare din această suprafață unde terenul avea un caracter mai pronunțat acid, au fost încorporate în sol și cîte 2000 kg carbonat de calciu la ha. Unde grîul urmează după leguminoase, grîu, borceag, porumb pentru siloz, terenul a fost arat în vară la o adîncime de 28—30 cm. Acum se face cea de-a doua ară-tură, cea de însămînțare. Parcelele unde grîul urmează după porumb au fost și ele îngrășate înainte de msămînțarea porumbului, cu cîte 20—25 tone gunoi de grajd la hectar. Pe suprafața de 300 ha porumbiște și miriște de borceag urmează să se încorporeze în sol, acum la arătura de însămînțare, cîte 300 kg superfosfat la ha. Sămînța necesară (90 tone) pe care și-a propus-o gospodăria din lotul semincer propriu a și fost condiționată. S-au trimis probe laboratorului regional pentru controlul semințelor,, de unde gospodăria a primit buletine de aprobare. Diferența de 143 tone pînă la necesar este primită de la alte gospodării. Utilajul necesar este și el bine pregătit însămînțărilor . Pregătind terenul, sămînța, respecting cu strictețe epoca de semănat, lucrătorii gospodăriei agricole de stat din Clopodia asigură de pe acum rodul bogat al anului viitor. Ing. R. OLARIU 4r In „Turul ciclist al R. P. Romine“ Cicliștii remini în fruntea clasamentelor generale „Turul ciclist al R.P. Romíne“ este o mare competiție internațională, înscris în calendarul Uniunii Cicliste Internaționale (U.C.S) el se bucură în fiecare an de participarea unor valoroase reprezentative de pe continent. La 10 septembrie, la București, printre cei 52 de participanți care au pornit să parcurgă traseul ediției din acest an, se numărau și rutieri din R.D. Germană, R.P.F. Iugoslavia și Danemarca. Din rîndul participanților de peste hotare trebuie remarcată prezența cicliștilor. Jorgensen (Danemarca) component al formației olimpice care a evoluat la J.O. de la Roma, Ivan Levacic (R.P.F. Iugoslavia) cîștigătorul recentului „Tur al Iugoslaviei“ și al cincilea clasat în „Turul Franței“ pentru amatori, /. Grunzig (R.D. Germană) membru al echipei naționale a R.D.G. pentru campionatele mondiale, Jocurile Olimpice și „Cursa Păcii“. Echipa țării noastre este alcătuită din cunoscuții rutieri Ion Cosma, Gabriel Moiceanu, Gh. Rădulescu, Aurel Șelaru și Walter Ziegler. CICLIȘTII ROMÂNI DOMINĂ CLASAMENTELE sau 678 De la București la Timișoara desfășurat cinci etape însumînd km. în clasamentul general individual, primul loc este delimit de Gabriel Moiceanu. Cunoscut iubitorilor sportului cu pedale din țara noastră, Gabriel Moiceanu este rutierul care și-a înscris de nenumărate ori numele în palmaresele întrecerilor cicliste din țară și de peste hotare. Gabriel Moiceanu, căpitanul echipei B P. Romano împreună cu Ion Cosma, A. Șelaru, G. Rădulescu și W. Ziegli0h<, au asigurat formației noastre un substanțial avantaj în clasamentul general pe echipe.. FAZE DINAMICE — ÎNTRECERE la pasionanta " Valoarea participanților la competiție a realza rezultate reminvate contribuie la animarea acestei întreceri de amploare. Din prima etapă au abundat acțiunile curajoase. Ele au făcut ca în clasamentele generale să se petreacă continuu importante modificări și prin aceasta competiția să devină tot mai pasionantă. Datorită eforturilor făcute de alergătorii romîni, deținem astăzi 7 din primele 10 locuri ale clasamentului general individual. Este remarcabil faptul că 6 din cele 7 evadări efectuate în ultimele 4 etape au fost organizate de rutieri romîni. Din cei 26 cicliști care au participat la animarea ultimelor etape 18 sunt romîni, 3 danezi, 2 iugoslavi și 3 din R.D. Germană. Și în acest an cicliștii romîni sunt principalii animatori ai competiției. CE VA FI MAI DEPARTE? Ne aflăm de-abia pe prima parte a întrecerii. Mai sunt de disputat încă opt etape printre care și cea contracronometru care — ca întotdeauna — va produce mari schimbări în clasamente. Cine va cuceri victoria finală? Este greși Jle răspuns ținînd seamă de faptul că majoritatea cicliștilor speră să termine învingători. Considerăm că față de comportarea pe care au avut-o pina acum și pe care sperăm că o vor continua și în celelalte etape, cicliștii români merită să obțină un nou și prețios dublu succes : locul I în clasamentul individual și cel pe echipe. VIU INTERES ÎN ȚARĂ ȘI PESTE HOTARE Dar în afară de aspectele luptei sportive despre care am vorbit în aceasta retrospectivă a primei părți a competiției trebuie remarcat interesul enorm pe care l-a stîrnit ..Turul ciclist al R.P. Române în țară și peste hotare. în fiecare seară agențiile de presă de peste hotare solicită rezultatele etapelor și comentarii asupra comportării cicliștilor. Este fără îndoială o dovadă că tradiționala noastră competiție este urmărită cu interes de specialiștii de peste hotare. Iubitorii sportului sunt informați la timp asupra evenimentelor care se petrec în caravană. Pretutindeni, numeroși pasionați ai sportului ii întîmpină cu dragoste pe cicliști și le urează succese în cea de-a 10-a ediție, jubiliară, a ,,Turului ciclist al R.P. Române“. HRISTACHE NAUM <0› ^ •ár ÎNTREPRINDEREA INSTALAȚI! BUCUREȘTI angajează: electricieni calificați eventual constituiți în echipe, pentru șantierele din București, pentru lucrări de înaltă tehnicitate și de lungă durată, ingineri, tehnicieni, maiștri și gestionari cu practică în producție pentru șantierele din București și provincie. Prezentarea la Grupul 1 șantiere București, Calea Moșilor nr. 36, raionul T. Vladimirescu, telefon 14—74—36. (846) O&OOOOOOOOOOOOOOOOOOO irrrmrrrrirrrirrmrrrrrrrtirrrnrriririirm GRUPUL DE ȘANTIERE I.C.I.C.F. TIMIȘOARA strada Iancu Văcărescu nr. 39 organizează un concurs pentru ocuparea unui post de MAISTRU CONSTRUCTOR și a unui post de TEHNICIAN II, în ziua de 25 septembrie a.c. orele 18 dimineața. Cererile de înscriere se vor primi pînă la data de 22 septembrie a.c. Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute în H.C.M. 1061/ 1959, pentru ocuparea postului de maistru. Iar pentru ocuparea postului de tehnician II cu respectarea condițiilor prevăzute în anexa IV din Hotărîrea 1053/1960. (853) umnimmuiniiu imnniituituíiim angajăm șoferi pentru motoscutere, care vor îndeplini și sarcina de vînzători. Sínt valabile carnetele de conducere de gradul I. O.C.L. „APROZAR“ TIMIȘOARA str. Demetriade nr. 15, telefon 31-67. (857)O —O — O—O — O—O— o.. 0 - 0—0—0—CENTRUL ȘCOLAR AGRICOL SÎNNICOLAUL MARE face înscrieri la următoarele școli: ȘCOALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI AGRICULTORI,ȘCOALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI ZOOTEHNIȘTI. Se primesc absolvenți ai școlilor profesionale. Durata de școlarizare la ambele școli este de 3 ani. Cei interesați pot primi informații suplimentare la secretariatul școlii, telefon 39. (854) -O—-O—x OwOwOwO—o—O—O — O— OwO—O—O—■' » » * •> » 4>' ' » 9 » * » P * » # 9 * * 9 9 > * Centrul școlar agricol Ciacova Raionul Deta anunță funcționarea următoarelor coli în anul școlar 1961/62: COALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI AGRICULTORI, COALA TEHNICĂ DE MAIȘTRI ZOOTEHNIȘTI, ambele cu o durată de școlarizare de 3 ani. Candidații vor îndeplinii următoarele condiții de admitere: — să fie absolvenți ai școlilor profesionale, — să aibă minimum 3 ani de producție, — să nu fie Incorporații pe perioada școlarizării, sau cu serviciul militar satisfăcut. Examenul de admitere va avea loc între 25—30 septembrie a.c. Probele se vor da oral, din următoarele obiecte: Pentru școala tehnică de maiștri agricultori, — agricultura generală, — mașini și unelte agricole, — fototehnie și protecția plantelor. Pentru școala tehnică de maiștri zootehniști, — zootehnia, — patologie, — zooigiena. Pentru ambele școli și matematici (scris și oral). Informații se primesc la secretariatul școlii, Ciacova, telefon 4. (855) * » **» * * * * * »*** ». ».* *.*. *.** * Șsoi la tehnici de activiști culturali București, biv. Schitu Măgureanu nr. 1, etaj V, telefon 14—09—17 Pregătește cadre de iibliotecari durata cursurilor: 2 ani. Se primesc absolvenți ai școlilor medii, cu diplomă de maturitate și absolvenți de școli pedagogice cu certificat de absolvire. Examene se dau la următoarele discipline: limba și literatura romînă (scris și oral), istoria R.P.R. (oral). Se primesc elevi și eleve în vîrstă de 17—25 ani. Examenul de admitere începe la 25 septembrie a.c. orele 8,09. Pentru înscriere candidații sunt obligați să prezinte următoarele acte: diploma de maturitate sau certificat de absolvire (în original), certificat de starea materială și origină socială, certificat medical, certificat de naștere (copie legalizată, nu original). Se acordă bursă elevilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de regulamentul în vigoare și în ordinea mediilor la examenul de admitere. Școala are cămin și cantină pe durata școlarizării, înscrierile se fac zilnic intre orele 7,30—15,00 la secretariatul școlii București, biv. Schitu Măgureanu nr. 1, etaj. V. Pentru candidații din orașul Timișoara și regiunea Banat, înscrierile se fac la Școala medie de muzică Timișoara, str. Ungureanu nr. 1, telefon 33—73. (841) «10»«0›>«0Я>«0»«0»«0»«0»«0»«0»<«0›K›0»«0>О« SECTORUL APELOR TIMIȘOARA Piața Roosevelt nr. 2 angajează urgent: — UN CONTABIL PRINCIPAL — UN ȘOFER. (850) IKI0»«0»(0»«0»«0»›«0»«0»›«C»«0»«0»«0»«0»« SÎMBĂTĂ FOTBAL Campionatul regional: Voința — Șoimii, terenul Voința, orele 16,30. DUMINICĂ FOTBAL CaS. A. Știința — Steagul roșu, stadionul „23 August“, orele 16,15; Petrolul — U.T.A., la Ploiești. Cal. B. Seria a ll-a: Tractorul — C.S.M. Reșița, la Brașov. Seria a lll-a: C.F.R. Arad — Mureșul, la stadionul C.F.R. Arad, orele 16,15; C.S.M.D. Baia Mare — C.F.R. Timișoara; A.S.A. șui — A.M.E.F.A., la Oradea. SERIA I: Campionatul regional cat. I: Progresul Timișoara — Metalul Bocșa, stadionul Progresul, orele 11,00; A.S. Oravița — Progresul Ciacova, orele 16; Olimpia — Muncitorul, la Reșița, orele 16,30; Minerul — Porțile de Fier, la Anina, orele 16; Furnirul — Progresul Gataia, la Deta, orele 16; Izvorul — Recolta Jimbolia, la Bocșa, orele 16; Seria a lI-a: Tehnometal — C.F.R. Caransebeș, terenul Tehnometal, orele 9; I.C. Arad — Electromotor, stadionul I.C.A., orele 9,30; Ceramica — Stăruința, la Jimbolia, orele 16; Metalul Oțelul Roșu — Teba Arad, orele 16; Victoria — Banatul F.Z. la Lipova, orele 16; Laminorul — A.S.M. Lugoj, la Nădrag, orele 16; Unirea — Progresul Pecica, la Sînnicolaul Mare, orele 16; Cat. a I-a: seria I: Cadarca — Recolta Tormac, la Recaș; Chimia — A.S. Buziaș, la Margina, C.F.R. — Unirea Banloc, la Lugoj; Recolta — Flacăra Făget, la Pădureni. Seria a ll-a: Nădlac — Checeana, Zăbrani — Diniaș, Comloșu Mare — Mașloc, Dorobanți — Cenad (toate jocurile vor începe la orele 16); Arta textilă — Semlăcana, terenul Arta textilă, orele 10. Seria a lll-a: Ocna de Fier — Cozla; Bozovici — Balta Sărată; Băile Herculane — Locomotiva Oravița (toate jocurile încep la orele 16); Metalul Reșița — Zăvoi, la orele 14. HANDBALIN 7 La terenul Tehnometal: Campionatul de cat. A masculin: Tehnometal—I.T.B., orele 10, campionatul de cat. A feminin: C.S.S. Banatul — Voința Sibiu, orele 11,10. ATLETISM Etapa orășenească a campionatului de triatlon, stadionul C.F.R. orele 9,00. ——'*• ★ -**— SPECTACOLE SÎMBĂTĂ, 16 SEPTEMBRIE 1961 TIMIȘOARA M. GORKI: (15, 17, 19, 21) El Hakim. ARTA: (11, 15, 17, 19, 21) Trecerea interzisă, în completare : O lecție de istorie pentru băieți, la grădină : Raidul vărgat; Orele 19,30 AL. SAHIA: (10, 14, 16, 18, 20) Vichingii- VICTORIA: (11, 15, 17, 19, 21) Portul fără apă; în completare: Atomii purtători de viață: FILMON SIRBiI: (11, 15, 17, 19, 21) Nu vreau să mă înșor; în completare: Sărbătoarea Curiei revoluționare: I. L. CARAGIALE: (11, 15, 17, 19) Frumoasa aventură; în completare: Căsuțe ascunse: (20,30 la grădină filmul: Cielito Lindo); TINERETULUI: (11, 15, 17, 19, 21) Normandie Niemen; în completare: Sport 3/61; MUNCITORESC (Fratelia): (15, 17, 19) Haiducul de pe Ceremuș; STEAUA ROȘIE: (17, 19) Hanul din Spessart; .MUNCITORESC (Freidorf): (18, 20) Departe de patrie; CLUBUL C.F.R.: (16, 18, 20) Un meci neobișnuit.