Drapelul Roşu, iulie 1971 (Anul 27, nr. 8230-8256)

1971-07-24 / nr. 8250

DRAPELUL ROȘU -8.250 contraste cotidiene Promenadă cu... bucluc Ioan Gașpar din Temerești, de profesie șofer, avea permis de conducere pentru autovehiculele destinate transportului de mărfuri și materiale, dar nu și pentru motoreta sa Carpați. Cu toate acestea, a pornit-o la plimbare pe șosea și ajungînd la Făget s-a dus glonț la bufet. S-a cinstit cu bere și rachiu, urcîndu-se, apoi, pe motoretă. Dar, n-a ajuns departe. La scurtă vreme a fost găsit, accidentat, într-un șanț și transportat de urgență la spital. După vindecare, organele de justiție i-au amintit de ceea ce el, oricum, ca șofer, trebuia să cunoască cel dinții legile de circulație. Infracțiunea de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul, fără a poseda carnet și sub influența alcoolului, s-a încheiat cu 1 an de închisoare corecțională! Ah, credulii... Circula prin județ, pina acum cîtva timp, o femeie numită Maria Parmansche. Fără profesie, fără familie, ea trăia din expediente. Îndeletnicirea ei de bază era specularea bunei credințe a oamenilor. Lui Alexandru Nagy i-a oferit spre vînzare scîndură de brad, dîndu-i omul a acceptat oferta, și un avans substanțial. După ce a cheltuit banii, Maria P. s-a prezentat la Policlinica din Lugoj, chipurile, necăjită, că face naveta la Darova și nu-și găsește portmoneul cu bani. Victoria Maier i-a „împrumutat" 65 lei. Același tertip l-a folosit și-n cazul Vioricăi Faur. Altădată, mandîndu-se Ana Schneider, reces-a plîns că i-a murit soțul și n-are bani de înmormîntare ș.a.m.d. Pînă cînd, a ajuns, in sfîrșit, acolo unde îi este, de fapt, locul, la închisoare, pe o perioadă de 2 ani și 2 luni, pentru delictul de înșelăciune. Dar cu credulii, cu ei cum rămîne ? Vor trage măcar o învățătură din cele întîmplate ? Doi ani de... reflecție Dan Luță, angajat al Grupului de șantiere nr. 2 Construcții din Lugoj, a fost delegat de întreprindere să se deplaseze în județele Dolj și Vîlcea, pentru recrutarea de noi muncitori. In acest scop a primit avans de decontare și bilete de călătorie pe C.F.R., pe diferite distanțe. La scurtă vreme, a revenit la întreprindere, întocmind un referat și decontînd la caserie 2 bilete de tren personal și un tichet de accelerat. Apoi a plecat din nou... Și dus a fost. Geaba l-au așteptat, împreună cu muncitorii pe care zicea că i-a recrutat ! Și-a însușit valoarea biletelor încredințate, avansul și sumele de bani în numerar. Sigur că organele de cercetare penală l-au găsit, în cele din urmă. Deferit justiției, Dan L. a fost obligat să achite întreprinderii despăgubirile civile, cheltuielile judiciare. Iar pentru delapidare a primit doi ani de ... reflecție. Mamă iresponsabilă Un an și mai bine, Sofia Barcău din Belinț, căsătorită, n-a mai dat pe acasă. Cutreiera Timișoara și alte orașe, în căutare de aventuri. Și aceasta, în timp ce o așteptau soțul și cei trei copii minori, lăsați în grija socrilor. Unde a locuit Sofia B. în acest răstimp? Pe la diverse persoane necunoscute, întîlnite ocazional. Din ce a trăit ? Din recompensele primite... La ora actuală, această mamă iresponsabilă a fost condamnată la 2 ani și 2 luni închisoare pentru abandon de familie și vagabondaj. Achizitorul de giște In timp ce traversa izlazul comunei Victor Vlad Delamarina, Ion Boț, un om lipsit de omenie, și-a ațintit privirile asupra unui cirb de giște care ciuguleau iarbă prin apropiere. Și-a făcut repede rost de un băț, a luat gîștele și a început să le mine încet, încet spre Lugoj cu gîndul să le „valorifice". „Unde duci gîștele astea, măi omule !" l-a întrebat cineva de pe strada Bocșei. „Să le predau, că-s contractate, dar dacă ai nevoie de cîteva zi le vînd imediat că eu mai fac rost de altele" — a răspuns el. Și încetul cu încetul, cîrdul de gîște a început să se împuțineze, pentru că omul, fiind „grăbit", nu prea ținea la preț. Hoțul a fost prins și condamnat de instanța de judecată ; gîștele au fost restituite proprietarului. Rubrică redactată de : VALENTINA DIMA ȘI CONSTANTIN PETRE Premisele viitoarei măiestrii profesionale : orele de practică efectuate în inima producței. In imagine : un grup de studenți ai Facultății de studii economice la „Tehnometal“.Foto : E. ROBICSEK. Tânărul mecanizator —răspunzător politic față de dezvoltarea agriculturii Cu profundă satisfacție și deosebit interes am citit expunerea prezentată de tovarășul Nicolae Ceaușescu la consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și activității politice și cultural-educațiale, document care întrunește totala adeziune a întregului popor. Dintre multiplele idei cuprinse, dintre numeroasele probleme abordate aș dori să sublinieze grija pe care secretarul general al partidului nostru o manifestă constant față de educarea tineretului. In calitate de specialist, lucrînd de mai mulți ani în unitățile create pentru dezvoltarea mecanizării agriculturii am avut și am adesea prilejul de a constata cît de necesară este rezolvarea competentă a unui complex de probleme care țin de natura relațiilor între oameni, în special tineri, de necesitatea ridicării gradului lor de conștiință. Intrucît în stațiunile pentru mecanizarea agriculturii, prin specificul lor, o bună parte din tractoriști sînt tineri, aportul lor la îndeplinirea sarcinilor de plan ale unității depinde în mare măsură de felul cum reușim să-i ajutăm în ridicarea nivelului de pregătire politică, ideologică și profesională. Pot afirma că la depășirea cu 31 la sută a planului de venituri, al stațiunii, pe semestrul I, și realizarea unor economii în valoare de 338.000 lei o contribuție de seamă au adus și cei 32 de tineri uteciști. Ne mîndrim cu Vasile Bot, care este șef de secție la cooperativa agricolă „Traian Vuia" și, în urma terminării școlii profesionale de la noi, a fost trimis la școala de maiștri din Craiova. Prin aplicarea în producție a cunoștințelor dobindite a reușit ca sa situeze secția pe care o conduce pe locul trei din stațiune, depășind cu 20 la sută planul pe semestrul I, întrecînd astfel pe mulți alții mai vechi în asemenea funcții. Mai pot aminti dragostea față de muncă a tinerilor mecanizatori Procopie Jugănescu și Ion Semciuc de la „Traian Vuia", Gheorghe Nicola, Petru Drăgan și Ștefan Vinculescu de la Ludriaș, Dumitru Popescu de la Bethausen și mulți alții care își realizează și depășesc, zi de zi, normele de muncă. Dar, alături de tinerii cu care ne mîndrim, mai sînt și unii, e drept, puțini la număr, care încă nu se încadrează în efortul general. De exemplu, Timoftei Popovici, de la secția din Mănăștur, dă dovadă de superficialitate, indisciplină, nereușind să-și însușească mînuirea corectă a combinei sau a presei de balotat, motiv pentru care nu a primit asemenea utilaje. Ca urmare, pe semestrul I, a realizat un venit de numai 9.000 lei față de 13.000 lei cît a avut planul. Și Vasile Crașovan, de la Nevrincea, se situează cu rezultate sub cele obținute de ceilalți mecanizatori, aceasta din cauza actelor de indisciplină, deselor întîrzieri de la programul de a lucra. Trebuie să spun că in calitatea mea de specialist puteam să aduc, alături de organizația U.T.C., o contribuție mai mare la educarea tinerilor mecanizatori. Așa cum se arată în expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, specialiștii trebuie să pună pe prim plan lupta pentru înfăptuirea politicii partidului, pentru ca toți cei cu care lucrăm să cunoască și să-și însușească temeinic linia politică a partidului, deci să fie în primul rînd un om politic. Rolul specialistului nu se limitează doar simplu consultant tehnic sau organizazator al producției, ci de om politic care înțelege și este chemat să contribuie la explicarea sensului evenimentelor, a măsurilor întreprinse pentru progresul multilateral al țării noastre. Este adevărat că încadrarea tinerilor în formele de învățămînt politic, la ciclurile de expuneri, cuprinderea lor la învățământul agrozootehnic, diferitele schimburi de experiență etc., au contribuit la îmbunătățirea pregătirii ideologice, politice și profesionale, însă, unii dintre ei consideră că li se cuvine totul, că societatea e obligată să le pună totul la dispoziție, în schimb ei n-ar avea decît prea puține obligații față de societate. Or, datoria noastră este să le deschidem ochii, să-i ajutăm să înțeleagă că în societatea socialistă, fiecare cetățean are drepturi asigurate prin Constituția țării, dar și îndatoriri, între care cea mai importantă este aceea de a munci după puterea minții și a brațelor pentru progresul și înflorirea societății, pentru binele și folosul întregului popor. De asemenea, în cadrul stațiunii noastre, mai avem și mecanizatori ca Petru Irimescu, de la Mănăștur, Ion Mitar, de la Nevrincea, Nicolae Subțire, de la Cliciova, Dionisie Sîrbu, de la Sudriaș și alții care nu-și întrețin în mod corespunzător utilajele pe care le au în primire. Și în această privință noi nu am reușit să-i facem să înțeleagă faptul că noi, cei care muncim, sîntem atît proprietari, cît și producători, că în această calitate avem obligația de a gospodări mai bine mijloacele ce ne stau la îndemînă spre a asigura dezvoltarea continuă a societății. Prin adoptarea măsurilor prezentate de secretarul general al partidului, prin aplicarea lor în viață, am convingerea că întreaga activitate de educație comunistă a tinerei generații va dobîndi un rol mult mai activ, noi sensuri și dimensiuni. Personal consider că am mult de făcut, în primul rînd în mijlocul tinerilor mecanizatori, căutînd să-mi înzecesc eforturile în activitatea de pregătire profesională și cea de educație comunistă, să dovedesc prin fapte adeziunea totală la chemarea însuflețitoare ce ne-a fost adresată de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Ing. MIHAI CSERVENYAK directorul S.M.A. Bethausen DIALOG rubrică redactată de juristul Alecu Alexandru Mihai Dobrican, Comloșu Mare . Dacă vi s-a desfăcut contractul de muncă pentru faptul că îndepliniți condițiile prevăzute de Legea nr. 27/1966 privind pensiile de asigurări sociale de stat și pensia suplimentară, nu aveți dreptul de a vi se acorda compensația bănească stabilită de art. 73 din Codul Muncii. Aceasta deoarece existența dv. este asigurată prin pensia ce o veți obține. Și în situația de pensionar aveți dreptul de a primi alocație de stat pentru copii în temeiul prevederilor art. 1, lit. e, din Decretul nr. 285/1960 privind acordarea alocației de stat pentru copii. Vă sugerăm să reflectați la o reformulare a celorlalte întrebări deoarece așa cum apar în scrisoarea dv. nu pot face obiectul unui răspuns. Alex. Groza, Timișoara : In Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor organizațiilor socialiste se prevede la art. 4 că nu poate fi gestionar cel condamnat pentru săvârșirea vreuneia din infracțiunile prevăzute în lista anexă a acestei legi, chiar dacă a fost grațiat Intre infracțiunile enumerate în anexă figurează și gestiunea frauduloasă, înșelăciunea și distrugerea în paguba avutului obștesc. Petru Nadai, satul Ghilad . In vederea obținerii adeverinței de vechime în muncă pe perioada 1926- 1929, solicitați Arhivelor Statului din Timișoara, str. Ceahlău nr. 1 să cerceteze dacă posedă documentația unității la care aț lucrat în perioada respectivă. Liviu Lungu, Timișoara . Dacă dosarul a fost trimis de Comisia de judecată a întreprinderii la Judecătoria Timișoara așa cum vi s-a comunicat, solicitați arhivei judecătoriei studierea dosarului și veți găsi, la dosar, dovada expedierii hotărîrii. Cu prilejul soluționării litigiului dv. aveți dreptul de a încunoștiința judecătoria asupra faptului că nu vi s-a făcut comunicarea hotărîrii de către comisia de judecată, situație în care instanța va lua măsurile prevăzute de codul de procedură civilă. Grupul de muncitori de la unitatea de drumuri din cadrul Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Timișoara . De la 1 octombrie 1970 a intrat în vigoare H.C.M. nr. 1.586/1970 privind transportul salariaților nelocalnici din organizațiile de construcțiimontaj, în temeiul căreia, organizațiile de construcții-montaj pot asigura, cu mijloace proprii de transport salariaților nelocalnici cazați prin grija acestor organizații, transportul periodic pentru vizitarea familiei dv., dus și întors, pe distanța pînă la localitatea în care își au domiciliul cu suportarea costului carburanților de către aceștia, după cum urmează : săptămînal în cazul în care distanța este de pînă la 100 km. O dată la două săptămîni în cazul în care distanța este între 100- 200 km. De asemenea, H.C.M. mai prevede că, salariații nelocalnici de pe șantiere, grupuri de șantiere și întreprinderi șantier, cazați prin grija acestor organizații, au dreptul o dată la 45 zile la rambursarea cheltuielilor de transport, dus și întors, făcute pentru vizitarea familiei în localitatea de domiciliu precum și la o învoire fără plată de o zi, ce se va acorda înainte sau după o zi nelucrătoare. Aceste prevederi nu se aplică salariaților nelocalnici, care beneficiază de transportul periodic săptămînal sau la două săptămîni In cazul în care efectuarea transportului periodic o dată la 45 zile, pentru vizitarea familiei cu mijloace proprii de transport ale organizației de construcții-montaj, constituie o soluția mai economicoasă decît rambursarea cheltuielilor, prin folosirea mijloacelor de transport în comun, respective pot asigura organizațiile efectuarea transporturilor în aceste condiții. Rozalia Ciobanu, Lugoj . Dat fiind faptul că organele medicale au constatat că dv. nu puteți fi recuperată în perioadele de concedii medicale stabilite prin dispozițiile legale în vigoare, aț fost trimisă la comisia de expertiză medicală a capacității de muncă, comisie care a hotărît pensionarea dv. Acum, cînd comisia de expertiză medicală a capacității de muncă a stabilit că puteți relua activitatea, unitatea în care ați muncit anterior datei pierderii capacității de muncă vă poate încadra în unul din posturile ce le are disponibile,fără a dezorganiza producția sau a desface contractul de muncă al altor angajați. Carol Nagy, Timișoara : Salariații care lucrează în sectorul de normare a muncii și salarizare vă pot da explicațiile necesare cu privire la modalitatea în care a fost retribuită munca dv., și cu privire la faptul că realizarea planului dv.. de muncă a fost plătit diferențiat. In cazul în care rămîneți cu convingerea exprimată în scrisoare, că ați fost nedreptățit, în sensul că nu ați fost plătit integral pentru munca prestată, aveți posibilitatea să vă adresați cu plîngere la Comisia de judecată a întreprinderii. Iosif Belcea, Bencecu de Jos . In baza art. 9 din Decretul nr. 285/1960, dreptul de alocație de stat pentru copii se naște : după 90 zile calendaristice de la încadrare, pentru cei nou angajați cu contract de muncă pe durată nedeterminată și pentru cei nou înscriși în uniunile profesionale (scriitori, pictori, sculptori sau compozitori) , după 90 zile calendaristice de la data cînd au devenit angajați cu contract de muncă pe durată nedeterminată, pentru cei angajați anterior ca temporari sau sezonieri. Din modul în care expuneți situația în scrisoare, do. vă angajați în una din aceste situații. Lămuririle date în ziarul nostru nr. 8.125 cu privire la aplicarea H.C.M. nr. 545/1970 erau corecte și își au aplicabilitatea și în prezent. Iacob Soceriu, satul Berecuța comuna Gătaia : Răspunsul ce vi s-a dat de Direcția pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale este legal. Cooperativa agricolă de producție nu vă poate acordă pensie deoarece nu ați realizat în nici unul din anii în care ați fost membră a cooperativei minimum de norme prevăzut de statut. Ajutorul constînd în produse agricole este singura posibilitate legală ce o are cooperativa de a vă sprijini. TELEVIZIUNE SIMBATA, 24 IULIE 16,15 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba germană. 18,00 Bună seara, fete ! Bună seara, băieți ! 19,10 Publicitate. 19,15 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. Sport. 20,00 Săptămîna internațională. 20,15 Teleenciclopedia. 21,00 „Cîntece noi" — muzică populară cu Angela Moldovan, Jon Cristoreanu, și Veronica Georgescu. 21,15 Primul film serial realizat de televiziunea Română : „Urmărirea" — episodul I : „Cursa de șoareci". 22,05 Momente comice : Să rîdem cu Amza Pelea... Motive de I. Băieșu. 22,30 Selecțiuni din Concursul național de creație și interpretare de muzică ușoară românească — ediția 1971, 2315 Telejurnalul de noapte. Sport. (Urmare din pag. 1) Sunt, toate acestea, neajunsuri care puteau fi desigur, evitate, dacă beneficiarii, titularii de investiții, în speță ministerele și organele economice interesate, și-ar fi dat concursul în elucidarea problemelor apărute, pe măsură competențelor și obligațiilor care decurg din Legea organizării, planificării și executării investițiilor ! Spunem aceasta pentru că, așa cum s-a desprins dintr-o recentă ședință a Biroului Comitetului județean de partid, pasivitatea beneficiarilor citați, a ministerelor respective, fost dublată de o insuficientă răsapundere, lăsînd impresia că singura lor menire este aceea de a lua obiectivele „la cheie". Organizațiile de construcții-montaj au realizat în semestrul I lucrări reprezentînd 45,2 la sută din planul anual și 100,1 la sută din cel de perioadă. Deplasînd însă cîmpul analizei în spatele cifrelor medii, rezultatele obținute pînă la 30 iunie ne oferă imaginea unui relief destul de frămîntat încă. In vreme ce majoritatea întreprinderilor au executat volume de investiții lucrări de construcții-montaj superi roare mediei pe economie, de pildă Șantierul 1 al T.C.T. — 63,2 la sută, Șantierul 5 al T.C.T. — 56,6 la sută, I.C.T. — 57,3 la sută, Șantierul 8 I.C.I.M. Brașov — 55,7 la sută, Șantierul I.R.E.T. — 50 la sută, alte unități, îndeosebi Trustul de construcții industriale, întreprinderea de construcții căi ferate, întreprinderea de construcții și reparații, Șantierul 4 T.C.T. se situează sub media pe țară. Ritmul extrem de lent ce a existat în tot cursul iernii pe unele șantiere — întreprinderea de detergenți, Fabrica de matrițe și scule, Fabrica de aparate electrice de măsurat, Fabrica de prefabricate din beton, „Mondial“ Lugoj, sistematizarea stației C.F.R. Margina, I.C.V.A., stația de redresori, Magazinul universal, locuințele din zona Circumvalațiunii II, blocul de pe str. Popa Șapcă, Casa de mode, I.T.L., Baza mixtă I.T.T., fabrica „1 Iunie“, rețele de apă — au tras mult în jos rezultatele pe ansamblu. Pe unele șantiere, în special la cele pendinte de Trustul de construcții industriale, nu s-a reușit să se asigure pe durata întregului program de lucru o folosire rațională a utilajelor de construcții și a mijloacelor de transport. Numeroase utilaje au stat nefolosite și din cauză că nu s-au luat la timpul potrivit măsuri pentru întreținerea și repararea în condiții corespunzătoare a acestora. Ca urmare, numai in primele 5 luni ale anului, la T.C.I. s-au înregistrat întreruperi de 27.975 ore la betoniere, 7.297 ore la automacarale, 6.097 ore la buldozere, 1.020 ore la treilere etc. Mai trebuie adăugat că risipa forței de muncă pe anumite șantiere a împiedicat conducerile acestora să aplice neîntîrziat indicația Biroului Comitetului județean de partid de a se trece la lucrul în schimburi prelungite. Acestea sunt cîteva din principalele neajunsuri ce s-au semnalat pregnant în cursul primului semestru ; ele indică, totodată, direcțiile în care vor fi trebui să intervină energic întreprinderile beneficiare și de construcții-montaj pentru a accelera ritmul de lucru acum, cînd timpul oferă condiții optime de execuție pe șantiere. Concomitent, este necesar să se întreprindă, încă din această perioadă, măsurile necesare pregătirii lucrărilor care constituie frontul de lucru pe timp friguros. In dubla calitate pe care o au — de producători și de proprietari colectivi ai mijloacelor de producție — salariații unităților care concură la înfăptuirea obiectivelor de investiții trebuie să stabilească, în adunările generale, măsuri energice și eficiente pentru accelerarea ritmului lucrărilor. Corespunzător indicațiilor Biroului Comitetului județean de partid, sindicatele împreună cu comitetele de direcție din aceste unități trebuie să asigure o eficiență maximă a adunărilor generale ale salariaților, cadrul în care să se stabilească căile necesare pentru lichidarea grabnică rămînerilor în urmă, devansarea unor lucrări din trimestrul IV, asigurarea documentației tehnice și contractarea utilajelor, realizarea unei defalcări ritmice a sarcinilor de plan pentru activitatea de investiții din anul viitor. Cu totul specială va trebui să fie activitatea organizațiilor de partid, care au înalta răspundere de a asigura mobilizarea largă a comuniștilor la dezbaterile adunărilor generale ale salariaților și, după acestea, la activitatea concretă a șantierelor — întărind controlul asupra mersului producției de construcții-montaj, concentrînd toate forțele pentru darea în exploatare a obiectivelor planificate. Niciun moment nu trebuie să se piardă din vedere că îndeplinirea integrală și ritmică sarcinilor de plan și a angajamentelor suplimentare asumate în activitatea de investiții, punerea în funcțiune a capacităților de producție din acest an are un rol hotărîtor pentru realizarea obiectivelor noului plan cincinal. RECUPERAREA ÎNTÂRZIERILOR CINEMATOGRAFE SIMBATA, 24 IULIE 1971—1 Modern : DAI ÎNAINTE COWBOY (9, 14,30, 16,45, 19, 21 ; la grădină 21) 1 □ Arta : SUNETUL MUZICII (8,30, 11,30, 14,30, 17,30, 20,30 ; la grădină 21) I □ Parc : CAZUL C. L. (10, 14, 16, 18, 20 ; la grădină 20,45) ; O Studio : PBINTBE COLINELE VERZI (11, 15, 17, 19, 21) ; I—i Melodia : ȘARADA (9, 11, 15, 17, 19. 21) ; □ Victoria : MEXIC '70 (10, 16, 18,15) și SUBTERANUL (20,30); I Muncitoresc — Fratelia : MARILE VACANTE (17, 19, 21) ; I—I Muncitoresc — Freidorf : DRAGOSTE ȘI VITEZA (17, 19) ; 1—I Steaua Roșie — Mehala : CEI 1.000 OCHI AI DR. MABUSE (15, 17, 19) ; □ 1 MAI : PETRECEREA (17, 19); LUGOJ [—] 23 AugUst: BATALIA DE PE NERETVA; O ViCtORia : B. D. INTRA IN ACȚIUNE BUZIAS □ Dinamo: DOMICILIUL CONJUGAL și O NOAPTE FURTUNOASA; SÎNNICOLAUL MARE □ Arta : HAIDUCII LUI ȘAPTECAI: SIMBOLIA □ Flacăra : SECRETUL DIN SANTA VITTORIA si CINE VA DESCHIDE UȘA?; OETA □ ParC : CINCI PENTRU INFERN ȘI ȘEFUL SECTORULUI SUFLETE; LOTO La tragerea Loto din 23 iulie a.c., au ieșit cîștigătoare următoarele numere : Extragerea 1 : 56, 67, 85, 34, 75, 44, 18, 35, 12. Fond de premii 553.721 lei. Extragerea a II-a : 73, 45, 58, 55, 82, 71, 88. Fond de premii 555.437 lei. GALA DE BOX Asociația sportivă U.M.T. organizează sîmbătă, 24 iulie, ora 19, la terasa C.F.R. o gală de box cu echipa Electroputere Craiova. Vor evolua sportivii Carol Pop, Nicolae Iovănescu, Cornel Jivcovici, Vasile Așteleanu, Iosif Kelemen, Alexandru Santa, Ion Mera, Tiberiu Marconi, Gustav Schubert și alții. Pe scurt . In memoria regretatului fotbalist italian Armando Picchi, Genova s-a disputat un meci interla național de fotbal dintre o echipă alcătuită din fostele glorii ale Italiei și o selecționată mondială. Fotbaliștii italieni au obținut victoria cu scorul de 5—2 prin punctele marcate de Firmani (3), Bassetto Ockwick (autogol). Punctele învinși șilor au fost realizate de Puskaș și John Charles. Printre jucătorii care au evoluat în selecționata mondială au figurat Merrick (Anglia), Larson (Suedia), Bonifaci (Franța) etc. Maratonul nautic de la Bagotville (Quebec), desfășurat în prezența a peste 20.000 de spectatori, s-a încheiat cu victoria înotătorului argentinian Horacio Iglesias cronometrat pe distanța de 45 km cu timpul de 8h 38’50”. După disputarea a 9 partide din cadrul meciului semifinală pentru titlul mondial la șah, dintre marii maeștri sovietici Tigran Petrosian și Viktor Korcinoi, scorul este favorabil cu 5—4 puncte lui Petrosian. In partida a 9-a, Petrosian (cu piesele albe) a obținut victoria la mutarea a 42-a. In ziua a doua a concursului internațional atletic de la Verona, sprinterul italian Fiasconaro a cîștigat proba de 400 m plat cu timpul de 46”. Proba de săritură în înălțime s-a încheiat cu victoria americanului R. Brown cu 2,13 m, iar cea de 200 m plat cu succesul compatriotului său Turner, cronometrat în 2009/10. 0 Intîlnirea triunghiulară de atletism desfășurată la Ancona între selecționatele feminine ale Bulgariei, Iugoslaviei și Italiei s-a încheiat cu următoarele scoruri : Bulgaria — Italia 85—61 puncte , Bulgaria — Iugoslavia 80—66 p. Iugoslavia — Italia 83—53 p. 0 Cunoscuta echipă braziliană de fotbal F.C. Santos, în frunte cu celebrul Pele, va întîlni la 1 august la New York într-un meci demonstrativ formația columbiană „Deportivo de Cali“. Meciul constituie revanșa jocului disputat anul acesta în februarie, cînd fotbaliștii columbieni au obținut o surprinzătoare victorie cu scorul de 3—2. La 4 august echipa Santos va evolua la Chicago. In ziua a 5-a a turneului internațional de volei (junioare) dotat cu „Cupa Prietenia“, care se desfășoară la Bilina, echipa României a întîlnit selecționata U.R.S.S. în fața căreia a pierdut cu scorul de 0—3 (7—15, 10—15, 9—15). Intrun alt joc, reprezentativa Cubei a întrecut cu 3—0 (15—5, 15—4, 15— 13) formația R.P.D. Coreene. In clasament conduce echipa U.R.S.S. cu 10 puncte (din 5 partide), urmată de Cehoslovacia — 8 puncte (4 partide), România — 8 puncte (5 partide), R.D. Germană, Bulgaria — 7 puncte etc. Concursul de haltere din cadrul Spartachiadei de vară a popoarelor din U.R.S.S. a continuat cu desfășurarea întrecerilor de la categoria semigrea. La totalul celor trei stiluri victoria a revenit lui Vasili Kolotov (în vîrstă de 27 ani) cu rezultatul de 537.500 kg. Clasat pe locul doi cu 535 kg, David Rigert a stabilit un nou record mondial la stilul „smuls“ cu performanța de 165 kg Locul trei a fost ocupat de Serghei Poltorațki cu 520 kg. Duminică, 25 iulie, ora 12, se va oficia comemorarea Dr. Constantinescu Hecht Anișoara, în Timișoara — Fabric, str. Belinski nr. 12. (3.095) Îndurerata familie, Iuliana soție, Avram frate, Cornel și Marioara nepoți anunță rudele și cunoscuții, încetarea din viață a iubitului lor IOAN DAVID, fost pictor C.F.R. înhumarea, în cimitirul Iozefin, sîmbătă 24 iulie a.c., ora 16. (3.113)