Drapelul Roşu, iunie 1972 (Anul 28, nr. 8515-8540)

1972-06-23 / nr. 8534

Anul XXIX nr. 8.5349 Vineri, 23 iunie 1972 : 4 pagini, 30 bani CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN A INN NT IMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A PARTIDULUI ȘI A CELEI DE-A XXV-A ANIVERSARI A PROCLAMĂRII REPUBLICII In cinstea Conferinței extraordinare a organizației noastre județene Mmmammmmmmmaammmmmmm mf de partid, colectivele de muncă raportează noi și însemnate succese Alte întreprinderi timișene raportează îndeplinirea planului semestrial Marea întrecere pornită în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R. și a celei de-a XXV-a aniversări a Republicii marchează în aceste zile inițiative noi și rezultate însuflețitoare, expresii ale hotărîrii unanime a tuturor lucrătorilor din industrie, de pe ogoare, din construcții și transporturi de a realiza cincinalul înainte de termen. Colectivul fabricii de mase plastice și cauciuc „Dermatina" lucrează de acum în contul semestrului II. Devansarea terminării planului pe primele 6 luni ale acestui an face posibil ca până la sfirșitul perioadei la producția globală să se obțină un spor de 5.200.000 lei iar la producția marfă de 4.500.000 lei. Creșterea potențialului de producție este consecința înfăptuirii a 12 măsuri teh-Apropiata Conferință extraordinară a Organizației județene Timiș a P.C.R. polarizează în egală măsură eforturile în vederea sporirii eficienței economice în toate unitățile astfel ca înaltul for județean să sintetizeze pe lingă experiența dobindită și transpunerea in viață hotăririlor partidului și reazultatele activității pelnico-economice cu însemnat rol organizatoric. Intre altele s-a creat un stoc de piese de rezervă care, in mare parte a eliminat stagnările în folosirea utilajelor, s-a extins munca în acord, s-au realizat două obiective din planul de autodotare etc. In această perioadă, datorită contribuției colectivului de creație au fost realizate o serie de produse noi intre care fețe de masă pe suport textil, rame ornamentale bicolore pentru încălțăminte, modele noi de tocuri din masetice etc. A fost asimilată și plusproducerea firelor rotunde din latex pentru țesături supraelastice ceea ce, in mod practic, duce la eliminarea importului acestor fire. ■I LA ORA ACEASTA ȘI COLECTIVUL ÎNTREPRINDERII „TEHNOLEMN" se poate mândri cu realizarea integrală a sarcinilor de plan pe primul trimestru al acestui an. Harnicii tâmplari de mobilă și făuritori de rechizite școlare vor obține până la 30 iunie a.c. o depășire a producției globale cu 2.000.000 lei, a producției marfă cu 1.200.000 lei, în timp ce productivitatea muncii va atinge un sport cu realizarea noilor sarcini. In aceste zile fierbinți, semnificative pentru voința de autodepășire, colectivele de muncă timișene raportează îndeplinirea planului semestrial înainte de termen, succese cu care întâmpină Conferința extraordinară a organizației noastre județene de partid, de 7,4 la sută față de plan. Menționăm că cea mai mare parte a producției de mobilă realizată în această întreprindere este contractată la export. m Tot in ziua de ieri au raportat îndeplinirea sarcinilor de plan pe primul semestru colectivele întreprinderilor „MONDIAL" Lugoj, FABRICA DE STICLA TOMEȘTI, Fabrica de tricotaje,1 IUNIE", „13 DECEMBRIE", „BEGA", „KANDIA", din Timișoara, Fabrica de încălțăminte și Fabrica de nasturi din Jimbolia. Colectivul de lucrători al O.C.L. METALO CHIMICE din Timișoara, întreprindere evidențiată pe țară pentru realizările obținute în cursul anului 1971, a terminat cu 7 zile înainte de termen planul semestrial. Față de aceeași perioadă a anului trecut, volumul de mărfuri desfăcut populației a crescut cu 14 milioane lei, semn concludent al ridicării indicelui de trai al populației. Rezultatele bune au fost posibile și datorită achiziționării unui fond de marfă suplimentar, deschiderii a trei unități noi, organizării superioare a muncii într-o serie de magazine. Un răspuns de la Lugoj la inițiativa: „Toate obiectivele de investiții, înainte de termen" NUME ȘI PERFORMANȚE NOI ÎN COMPETIȚIA CONSTRUCTORILOR w chiii multi............■im ■ im l—mimmmmmmmmmmmmmm----------------------------------------- - Cu materialele economisite: structura de rezistență a 12 apartamente cu câte 3 camere, cofrajul a 5 blocuri de locuințe cu parter și patru etaje, armătura pentru 16 apartamente și zidăria a 3 apartamente cu clte două camere . Stația de sortare din Chizătău va fi terminată cu o lună mai devreme, ceea ce înseamnă o producție suplimentară de 8.000 mc agregate, adică necesarul pentru betoanele a 10 blocuri cu alte 60 de apartamente La subunitatea din Lugoj a Trustului de construcții Timișoara, o bună parte a lucrărilor din planul de construcții — căminul muncitoresc cu 200 de locuri, un bloc cu 75 de apartamente și complexul comercial din Microraionul I — au fost devansate cu două pină la patru luni. Sunt, desigur, motive temeinice, care îi îndreptățesc pe constructorii lugojeni să intre cu deplină hotărire in competiția lansată, recent, de tovarășii lor din Timișoara. De fapt, acest gînd, îmbrățișat de întregul colectiv, în recenta adunare de partid care a avut loc, a stat la baza unui larg șir de inițiative proprii, pentru sporirea productivității muncii și reducerea costurilor lucrărilor — aceste două repere circumscriind preocupările și eforturile lor esențiale pentru îndeplinirea angajamentelor luate Conferinței Naționale în cinstea a partidului. Acum, după ce am văzut, pe șantier, materializîndu-se această idee putem afirma, fără nici o exagerare, că nu există loc de muncă în care comuniștii să nu vină cu o idee nouă, să nu întreprindă o inițiativă valoroasă. Bunăoară, organizația de partid a lotului 202 a lansat chemarea „să îmbunătățim cali MIREL BRATEȘ "Continuare in pag. a II-a, Încheierea vizitei In ȚARA NOASTRĂ A ȘEFULUI STATULUI CAMBODGIA SAMDECH NORODOM SIANUK Joi dimineața. Alteța Sa Regală, prințul Norodom Sianuk, șeful statului Cambodgia, președintele Frontului Unit Național al Cambodgiei, și Alteța Sa Regală, prințesa Monique Sianuk și-au încheiat vizita oficială de prietenie făcută în țara noastră la invitația președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste,secretar general al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu. De la reședința oaspeților, Altețele lor Regale, prințul Norodom Sianik și prințesa Monique S’inuk, au venit, până la Aeroportul Internațional București-Otopeni, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu, cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer și soția sa, Elena Maurer, Janos Fazekas, Ștefan Andrei, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Marin Alexie, ambasadorul Republicii Socialiste România acreditat pe lângă șeful statului Cambodgia, întregul traseu străbătut, ca și aeroportul erau împodobite cu drapelele de stat ale României și Cambodgiei. Pe frontispiciul pavilionului central al aerogării se aflau portretele tovarășului Nicolae Ceaușescu și prințului Norodom Sianik. Urarea.Trăiască prietenia și solidaritatea militantă dintre poporul român și poporul cambodgian, se putea citi pe o mare pancartă înălțată pe platoul central al aeroportului. La aeroport au venit să-i salute pe solii poporului cambodgian tovarășii : Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeț, Gheorghe Cioară, Mihai Gere, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, vicepreședinți ai Marii Adunări Naționale, conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, generali. Erau de față șefi de misiuni diplomatice acreditați în țara noastră și alți membri ai corpului diplomatic. O gardă militară aliniată pe aeroport prezintă onorul: în timp ce sunt intonate imnurile de stat ale celor două țări, în semn de salut se trag 21 de salve de artilerie. Prințul Norodom Sianik și președintele Nicolae Ceaușescu trec in revistă garda de onoare. Solii poporului, cambodgian își iau rămas bun de la șefii misiunilor diplomatice acreditați la București, de la persoanele oficiale române prezente pe aeroport. Oaspeții răspund îndelung aclamațiilor prietenești adresate de mii de oameni ai muncii aflați pe aeroport, își iau rămas bun de la conducătorii partidului și statului nostru. La despărțire, prințul Norodom Stanik și președintele Nicolae Ceaușescu, își string călduros mâinile, se îmbrățișează. In continuare, tovarășa Elena Ceaușescu, și prințesa Monique Sianuk își iau rămas bun cu cordialitate. Un grup de pionieri oferă oaspeților buchete de flori. Avionul special cu care călătoresc înalții oaspeți cambodgieni decolează, îndreptându-se spre R.P. Albania. Până la frontiera țării noastre, nava aerianăsta escortată de avioane cu reacție ala forțelor armate române. (Agerpres) DECLARAȚIA COMUNĂ La invitația președinteluisiliului de Stat al Republicii ConSocialiste România, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, secretar general al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, șeful statului Cambodgia, președintele Frontului Unit Național al Cambodgiei, Alteța Sa Regală Prințul Norodom Sianuk și Alteța Sa Regală prințesa Monique Sianuk au făcut o vizită oficială in România, între 19 și 22 iunie a.c. In timpul șederii sale în România, șeful statului Cambodgia, președintele Frontului Unit Național al Cambodgiei și celelalte personalități cambodgiene au vizitat unități industriale, obiective social-culturale din orașele București și Pitești, luînd cunoștință cu mult interes de realizările obținute de poporul român în făurirea orinduirii noi, socialiste, în patria sa, înalții oaspeți cambodgieni s-au bucurat pretutindeni de o primire călduroasă și ospitalieră, mărturie grăitoare a sentimentelor de prietenie și solidaritate pe care poporul român le nutrește față de poporul cambodgian. Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, secretar general al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu, și șeful statului Cambodgia, președintele Frontului Unit Național al Cambodgiei, Alteța Sa Regală Prințul Norodom Sianik, au avut convorbiri la care au participat : Din partea română : Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Janos Fazekas, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, Ștefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., Corneliu Mănescu, membru al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Aurel Duma, membru al C.C. al P.C.R., șef de secție la C.C. al P.C.R., Marin Alexie, ambasadorul R. S. România acreditat pe lângă șeful statului Cambodgia. Din partea cambodgiană , Jeng Sary, trimis special al părții din interior a Frontului Unit Național al Cambodgiei (F.U.N.C.) și a Guvernului Regal de Uniune Națională (G.R.U.N.C.), Sarin Chirak, membru al Biroului Politic al C.C. al F.U.N.C. și ministrul afacerilor externe al G.R.U.N.C. ; Huot Sambath, membru al Biroului Politic al C.C. al F.U.N.C. și ambasador al Regatului Cambodgia în R. S. România; Thiounn Prasith, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al F.U.N.C. și ministru însărcinat cu coordonarea eforturilor luptei pentru eliberare națională . Alteța Sa prințul Sisowath Methavi, director de cabinet al șefului statului. In cadrul întîlnirilor și convorbirilor, care s-au desfășurat intr-o atmosferă cordială, de prietenie și înțelegere reciprocă, cele două părți s-au informat reciproc asupra preocupărilor actuale ale popoarelor român și cambodgian, au examinat etapa actuală și perspectivele relațiilor bilaterale și au efectuat un larg schimb de vederi cu privire la probleme ale vieții internaționale, îndeosebi situația din Peninsula Indochina. Președintele Nicolae Ceaușescu a făcut o prezentare a activității intense desfășurate de poporul român sub conducerea Partidului Comunist Român, pentru înfăptuirea amplului program de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate, adoptat la cel de-al X-lea Congres al partidului. Șeful statului Cambodgia, Alteța Sa Regală Prințul Norodom Sianik, a informat despre evoluția situației din Cambodgia, scoțînd în evidență lupta neabătută și fără compromis dusă de poporul cambodgian și de forțele sale armate populare de eliberare națională, sub conducerea Frontului Unit Național al Cambodgiei și Guvernului Regal de Uniune Națională al Cambodgiei, împotriva agresiunii imperialiștilor americani și împotriva valeților lor, trădătorii de la Pnom Penh, pentru restaurarea suveranității și integrității teritoriale țării, pentru edificarea unei Camabodgii independente, pașnice, neutre, democrate și prospere. El scos, de asemenea, in relief victoriile strălucite ale poporului cambodgian obținute pe plan militar, politic și diplomatic, în ultimii doi ani, și, mai ales, pe cele obținute recent la Pnom Penh și în suburbiile sale, ca și în numeroase provincii, unde 27 de baze și poziții strategice importante, deținute de către mercenarii de la Saigon și trădătorii de la Pnom Penh, au fost în întregime lichidate și controlate de către forțele armate populare de la Swaybeng, de la Preyveng, de la Kampót și de la Takeo. Toate aceste victorii au permis o nouă lărgire a zonelor eliberate, care reprezintă în prezent peste opt zecimi din teritoriul național, cu peste șapte zecimi din populație. În fața amenințării prăbușită totale grăbite de aceste noi victorii, agresorii imperialiști și trădătorii de la Pnom Penh și-au intensificat febril manevrele politice și din Continuare în pag. a IV.a) LARGĂ DESFĂȘURARE DE FORTE PE OGOARE . 30 de cooperative agricole au terminat recoltatul orzului • Stimulente pentru cei mai buni mecanizatori. In aceste zile se desfășoară din plin campania de recoltare a cerealelor păioase comuniștii din unitățile agricole intensificîndu-și eforturile pentru a raporta Conferinței extraordinare a organizației județene de partid succese de seamă. Astfel, picăieri peste 30 de cooperative agricole, intre care toate cele deservite de S.M.A. Jebel, Deta și Ciacova, au terminat secerișul orzului și au trecut cu combinele în lanurile de grîu. Intrucît sarcina principală a lucrătorilor de pe ogoare este strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei, alături de organizarea temeinică a muncii s-au inițiat întreceri între mecanizatori avind ca obiectiv atît cantitatea recoltată zilnic, cit și calitatea lucrărilor executate. Așa de pildă, din foaia volantă de la S.M.A. Timișoara rezultă că în fruntea întrecerii se situează secția a VI-a de la Giroc, condusă de comunistul Jiva Crișanov. Pentru ca recoltatul și celelalte lucrări să se desfășoare într-un ritm intens conducerea S.M.A. Timișoara a stabilit unele forme de stimulare a celor mai bunii mecanizatori. Astfel, tractoristul care la încheierea campaniei de vară se situează pe primul loc, la recoltări, primește un premiu de 1.500 lei, pentru locul II se dau 1.000 lei, si 600 lei celui care se clasează al treilea. Pentru balotaj, de asemenea, se atribuie 1.000 lei pentru locul I, și respectiv 700 și 500 lei următorilor. Dar, aceste premii sunt condiționate de participarea activă la executarea lucrărilor, de la prima și pină la ultima zi, realizarea unei productivități medii de 110 la sută, limitarea cheltuielilor sub plafonul de 200 lei la piese și materiale , reducerea consumului de carburanți și lubrifiant recoltarea fără pier ing. A. RACH1TOVAN și I. NITU (Continuate tn pag. a ll-a) In clișeul de sus : mecanizatorii Gheorghe Condrea și Petru Constantînescu de la I.A.S. Grabați, string zilnic cu combinele C-1 cite 20— 35 tone de orz. In clișeul de jos , tractoristul Vasile Deac, discuind arătura executată in timpul nopții de colegii săi, în vederea însămînțării cu porumb, ca a doua cultură. Cu numai o zi înainte aici lucrau încă Combinele, iar acum terenul este gata pentru semănat. AJUTĂM COPIII SĂ CUNOASCĂ FRUMUSEȚEA MUNCII A-i pregăti și educa pe tineri, încă de pe băncile școlii, prin muncă și pentru muncă, este o sarcină nobilă pusă în fața slujitorilor școlii. Cadrele didactice din școala noastră s-au angajat cu conștiinciozitate la formarea unui climat educativ menit să favorizeze cimentarea unor deprinderi aplicative la elevi. Acest lucru este demonstrat de rezultatele pe care le-am obținut în activitatea tehnico-productivă, din timpul anului școlar cit și în organizarea muncii în această vacanță nicit să cuprindem, pe întreg spațiul ei, toți elevii școlii în cadrul acțiunilor de muncă voluntar patriotică. In primăvara acestui an, elevii au plantat 411 pomi, au efectuat 2.860 de ore de muncă patriotică în cadrul lucrărilor de hidroameliorații, la amenajări de drumuri și la săparea fundației brutăriei din comună. Cu ajutorul lor au fost curățate de buruieni circa S0 ha de pășune, realizînd economii de 6.370 lei. Microcooperativa agricolă de producție, de o suprafață de S,37 dispunînd hectare, și-a început bine activitatea, cuprinzind o gamă largă de culturi și lucrări agricole. Prin efectuarea tuturor lucrărilor, de la semănat la recoltare, grădina și lotul școlar au devenit adevărate laboraprof. COSTICA NEGRUȚ directorul Școlii generale din comuna Ghizela (Continuate in pag. a Vl-a)