Drapelul Roşu, ianuarie 1987 (Anul 43, nr. 13032-13056)

1987-01-15 / nr. 13042

Anul XLIV, nr. 13.0421 Joi, 15 ianuarie 1987 4 pagini, 50 bani Râspunzînd mobilizatoarelor îndemnuri ale tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU PRODUCȚIA FIZICĂ ȘI EXPORTUL, REALIZATE RITMIC. LA UN ÎNALT NIVEL CALITATIV! Faptul că produsele realizate de colectivul întreprinderii de prelucrare lemnului Timișoara sînt dejatinate, în mare parte, exportului, în exclusivitate pe relația de vize convertibile, vorbește de la sine despre calitatea superioară a acestora, despre capacitatea de mobilizare a muncitorilor in onorarea promptă, în condiții de eficiență mică sporită, a fiecărei econocomenzi. Că așa stau lucrurile o demonstrează și limbajul cifrelor : față de realizările din 1986, în acest an p toua marfă urmează să în distreze o creștere de 12,5 la sută, iar, in cadrul acesteia, ponderea mobilei pentru export va reprezenta 87 la sută, adică mai mult decit dublu, comparativ cu primul an al cincinalului. în acest context, preocupările și acțiunile întreprinse vizează sporirea, pînă la nivelul planului, a portofoliului de comenzi pentru trimestrul I și întregul an, onorarea la termenele stabilite a tuturor obligațiilor asumate, diversificarea unei sortimentale oferite laexport cu noi tipuri de pielase și mobilier, care fică mai bine materia valoriprimă.,Avem de-acum o experiență — preciza ing. Vitali Blănaru, directorul ții. Practica a dovedit unităcă atunci cînd prezentăm spre ce sare o gamă largă de brase, în „ton“ cu exigențele de calitate ale partenerilor, posibilitățile de desfacere sunt mai mari. Tocmai de aceea, în asimilarea produselor noi, care fac obiectul unor contracte pentru acest an, am ținut mă de cerințele pieței seaexterne, de sugestiile clienților noștri. Cu toate acestea, pentru trimestrul 1, nu este încă acoperit planul integral cu contracte, dar, sperăm, acțiunile aflate acum în derulare, prototipurile din execuție și pe care urmează să le oferim, participările masive la tîrguri și expoziții internaționale vor spori portofoliul de comenzi“. Economistul Ionel Scobercea, șeful serviciului a ținut să sublinieze că plan, în secțiile I (de pe platformă), de scaune-balansoare Peciu . Comparativ cu anul trecut, la întreprinderea de prelucrare a lemnului Timișoara, în 1987 urmează să se obțină importante creșteri la toți indicatorii de plan • Ponderea producției de mobilă pentru export va ajunge la 87 la sută • Accent pe modernizarea fluxurilor tehnologice. Nouă de scaune pliante din Timișoara — profilate pe execuția producției de export —, ca dealtfel, in toate sectoarele întreprinderii, se lucrează la întreaga capacitate, atingîndu-se, din primele zile ale anului, cele de producție fizică investabilite. Drept urmare, prima decadă care s-a încheiat a consemnat și primele succese în muncă : livrarea celor dinții loturi de produse în Anglia și SUA... 20 garnituri mobilă stil în S.U.A etc. La ora de față, alte 20 asemenea garnituri sunt pregătite pentru livrare în Anglia. „Ritmul bun de lucru din prima decadă — ne spunea interlocutorul — oferă garanția îndeplinirii integrale a planului pe ianuarie. Conștienți de faptul că sporurile ce urmează sa le obținem in acest an sunt condiționate de înfăptuirea programului de modernizare, ne concentrăm asupra materializării atenția tuturor obiectivelor stabilite pentru etapa a doua. Accent deosebit acordăm aplicării unor tehnologii moderne, de sporită productivitate, cu consumuri materiale și energetice reduse, vizării fluxurilor de reorgacație, in așa fel incit, fabrila toate locurile de muncă, să obținem o eficiență economică ridicată. Trecerea la executarea unor elemente curbate pentru diverse piese de mobilier cu ajutorul unei prese acționate de curenți de înaltă frecvență, în locul decupajului din cherestea, asigură, pentru această operație, pe lângă dublarea productivității cu, importante economii nunde materie primă. Exemplul nu este singular: în fază de execuție se află instalația pentru încălzirea lacurilor nitrocelulozice, utilizate la finisajul mobilei, urmînd să se îmbunătățească substanțial calitatea și să se reducă mult consumul energetic“. Fără îndoială, au fost de părere toți oamenii muncii cu care am stat de vorbă, menținerea și pătrunderea pe noi piețe depinde, în primul rînd, de calitatea produselor. Un adevăr bine știut de întregul colectiv, știut, dar și respectat, de vreme ce, iată, recent, o firmă din Anglia a adresat I.P.L.-ului Timișoara o scrisoare de mulțumire pentru înalta calitate a mobilei executate și livrate anul trecut ! Și încă ceva foarte important , respectiva firmă și-a dublat în 1987 comenzile! „ELECTROBANAT* Sporuri de producție prin modernizarea tehnologică Concomitent cu acțiunile întreprinse pentru realizarea ritmică, integrală a planului pe luna ianuarie și pe întregul an 1987, colectivul întreprinderii , „Electrobanat" Timișoara’ pune un accent deosebit pe 1 înfăptuirea tuturor măsurilor cuprinse în etapa a II-a a programului de organizare științifică și modernizare a producției. De altfel, și prima etapă a fost încheiată cu rezultate deosebite aici, la această puternică unitate a economiei timișene. Numai in anul recent încheiat, , au fost aplicate 136 măsuri, ele vizînd expedierea paletizată a unor produse auto, raționalizarea transportului intern, debitării și a pregătirii materialelor, perfecționarea controlului de calitate, modernizarea fluxurilor de fabricație ș.a., ale căror efecte se regăsesc în obținerea unui spor de producție marfă in valoare de 64 milioane lei, creșterea productivității muncii cu 21.116 lei pe persoană, reducerea costurilor totale la 1.000 lei producție marfă cu 41,8 milioane lei, a celor materiale cu 29,3 milioane lei, precum și un spor de beneficii de 33,8 milioane leL OAMENI AI MUNCII TIMIȘENI! In spiritul măsurilor stabilite de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., al orientărilor și indicațiilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, acționați cu înaltă exigență și răspundere pentru realizarea ritmică și integrală a planului pe luna ianuarie și pe întregul an, cu deosebirea producției destinate exportului, în condițiile gospodăririi judicioase și utilizării raționale a energiei electrice și combustibilului! Fiecare, la locul de muncă, faceți din aceste zile o perioadă a maximei mobilizări în scopul obținerii unor rezultate record în producție ! Scrisoarea tovarășei Elena adresată celor care i-au trimis mesaje și telegrame de felicitare cu prilejul aniversării zilei de naștere Tovarășei Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Științei și Invățămîntului, i-au fost trimise, cu prilejul aniversării zilei de naștere și a îndelungatei sale activități revoluționare, un mare număr de mesaje, scrisori și telegrame de felicitare. Dînd expresie gîndurilor și sentimentelor lor de aleasă stimă și prețuire, muncitorii, țăranii cooperatori, oamenii de știință, artă și cultură, cadrele didactice, activiști de partid și de stat, vechi militanți ai mișcării muncitorești, revoluționare au adus un vibrant omagiu tovarășei Elena Ceaușescu și i-au adresat, din toată inima calde urări de sănătate, viață îndelungată, fericire și putere de muncă, de noi și tot mai mari realizări in activitatea de înaltă răspundere pe care o desfășoară în conducerea partidului și statului, pentru progresul și înflorirea României socialiste. Tuturor celor care i-au transmis mesaje, scrisori și telegrame de felicitare, tovarășa Elena Ceaușescu le-a adresat următoarea scrisoare de mulțumire : „Doresc să mulțumesc călduros organizațiilor de partid, ministerelor, instituțiilor centrale, organizațiilor de masă și obștești, oamenilor muncii din întreprinderi industriale și unități agricole, din institute de cercetare științifică și proiectare, din invățămint, cultură și artă, tuturor celor care mi-au adresat felicitări și urări cu prilejul aniversării zilei de naștere. Apreciez aceste manifestări ca o expresie a sentimentelor de profundă încredere și atașament pe care oamenii muncii, întregul popor le nutresc pentru eroicul și gloriosul nostru partid munist — forța politică conducătoare coîntregii națiuni — în rîndurile căruia am a militat din cei mai tineri ani ai vieții și pe care îl voi sluji, întotdeauna, cu întreaga mea ființă. Voi acționa cu toată energia, și în viitor, pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului de dezvoltare economică și socială a țării, pentru progresul continuu al științei și culturii, pentru împlinirea aspirațiilor supreme ale poporului român, pentru triumful cauzei păcii, colaborării și înțelegerii intre toate națiunile lumii. Adresez, din toată inima, tuturor celor care mi-au transmis felicitări, cele mai calde urări de sănătate și fericire, satisfacții și împliniri tot mai bogate de în muncă și viață. Urez întregului nostru popor succese și realizări tot mai mari în activitatea consacrată înfăptuirii prevederilor planului pe acest an și pe întregul cincinal, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, care vor asigura ridicarea pe trepte tot mai înalte de progres și civilizație a României socialiste“ Elena Ceaușescu „ELECTROMOTOR“ ■i Mci tipuri de motoare asimilate in fabricație . Confruntat cu problemele unui plan de ducție mai mare cu proaproape 13 la sută față de anul trecut, vul întreprinderii colecti„Electromotor“ Timișoara, care realizează mai bine de o treime din producția de motoare electrice a țării, acordă o atenție deosebită asimilării în fabricație a noi produse, cu parametri tehnico-funcționali ridicați, competitive cu cele fabricate pe plan mondial. Este vorba despre noi tipuri de motoare electrice, dintre cele mai complexe, destinate programului nuclear, motoare electrice pentru incubatoare, instalații cu electromagneți, trifazate motoare asincrone cu alunecare mărită, motoare trifazate pentru mașinile de cusut industrial, instalații de ridicare cu poli mobili, grupuri electrogene pneumatice pentru iluminat în pompe pentru subteran, mașinile unelte — toate menite să reducă importul unor asemenea produse. S La întreprinderea mecanică Timișoara, unitate care participă la înfăptuirea unor programe prioritare ale economiei naționale, se acționează susținut in vederea îndeplinirii integrale a planului pe luna ianuarie și pe întregul an 1987, în imagine, aspect din secția utilaj minier, unde se află în fază de montaj noi subansamble pentru excavatoarele miniere.