Drapelul Roşu, octombrie 1989 (Anul 45, nr. 13884-13909)

1989-10-14 / nr. 13895

a ANUL XLVI, ar 13 895 B Sîmbătă, 14 octombrie 1989 8 pagini, 50 bani TOVARĂȘUL a efectuat o ale industriei încadrîndu-se în seria analizelor efectuate in ultimele zile în legătură cu cele mai importante aspecte ale îmbunătățirii aprovizionării Capitalei, noul dialog de lucru al secretarului general al partidului cu cadrele de conducere din ministerul de resort și Consiliul popular municipal, cu colectivele unităților vizitate, s-a axat pe problemele prioritare ale dezvoltării și modernizării industriei alimentare, cu deosebire în sectorul producției de carne și preparatelor din•ine, sentimentele de aleasă și prețuire, pe care locuitorii dragoste Bucureștiului, asemenea întregii națiuni, le poartă conducătorului partidului și statului nostru pentru grija deosebită manifestată față de sporirea continuă a nivelului de trai al tuturor cetățenilor patriei, și au elocventă expresie în primire a găsit o călduroasă făcută tovarășului Nicolae Ceaușescu în întreprinderile vizitate. O asemenea ambianță entuziastă a caracterizat întîmpinarea secretarului general al partidului la Complexul de industrializare a cărnii București, unde mii de oameni ai muncii au aplaudat și ovaționat cu însuflețire. O formațiune alcătuită din membri ai gărzilor patriotice a prezentat cnerul. Tineri și tinere au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu buchete de flori. Cei prezenți au scandat cu putere numele partidului și al secretarului său general, ca și urarea, devită expresie a voinței întregului său popor, ca la Congresul al XIV-lea al partidului tovarășul Nicolae Ceaușescu să fie reales în funcția supremă de secretar general al partidului. In cursul vizitării noului abator construit în cadrul complexului, secretarului general al partidului i-au fost înfățișate principalele caracteristici ale capacităților de producție, modul în care este organizat fluxul de prelucrare și procesul tehnologic, preocupările colectivului de oameni ai muncii pentru asigurarea unui înalt grad de mecanizare a lucrărilor. Pe parcursul vizitei s-a subliniat că toate utilajele sînt fabricate în țara noastră, că transportul cărnii se face în întregime mecanizat, prin linii de conveiere. Secretarul general al partidului a parcurs întregul flux de prelucrare, interesîndu-se îndeaproape de aspectele legate de sporirea productivității muncii, de modul cum sînt asigurate condițiile de igienă în care se desfășoară fiecare operație, de calitatea produselor ce vor fi rivizate aici Tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că se impune reorganizarea actualelor sectoare și folosirea mai eficientă a spațiului, instalarea unor noi mașini și utilaje, pentru a se putea realiza aici și o serie de preparate din carne. Pornind de la constatarea că în cadrul noului abator există spații ce nu sunt întrebuințate integral, tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat să se amenajeze încă o linie tehnologică pentru tăierea porcilor și prepararea cărnii. Totodată, s-a cerut să se asigure sporirea capacității de tăiere a oilor, sector care să dispună de o linie specială, complet separată de sectoarele în care se prelucrează carnea de porc și cea de vită. Adresîndu-se oamenilor muncii prezenți, pe care i-a felicitat pentru moderna întreprindere construită aici, tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a urat să obțină succese tot mai mari, să realizeze, in condiții de igienă desăvârșită, produse de cea mai bună calitate, sporindu-și astfel contribuția la aprovizionarea corespunzătoare a populației. In aceeași arie de preocupări s-a înscris și dialogul conducătorului partidului și statului nostru cu colectivul întreprinderii de preparate și conserve de carne, unde în centrul atenției s-au situat problemele creșterii volumului și diversificării producției. Tovarășului Nicolae Ceaușescu i-au fost înfățișate măsurile aplicate în vederea îndeplinirii în condiții cât mai bune a sarcinilor ce revin acestei unități, in conformitate cu prevederile programelor de autoaprovizionare. Apreciind că și la această întreprindere există suficiente rezerve de sporire a producției, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că trebuie să se acționeze pentru mai buna organizare a procesului tehnologic, atît la recepționarea cărnii și la tranșare, cît și în secțiile de preparare. S-a cerut ca, prin folosirea cu mai mult spirit gospodăresc a spațiilor existente, să se creeze posibilitatea montării unei linii suplimentare de conveiere, care să asigure sporirea simțitoare a capacității de producție. In legătură cu diversele preparate din carne fabricate de întreprinderea bucureșteană, secretarul general al partidului a indicat să se treacă la specializarea pe grupe de produse a diferitelor unități, să se acționeze pentru lărgirea gamei sortimentale și, îndeosebi, pentru realizarea unor mezeluri de foarte bună calitate. S-a subliniat, de asemenea, că și aici, ca de altfel în toate întreprinderile industriei alimentare, trebuie să se lucreze în condiții de deplină ordine și curățenie, la un înalt nivel de igienă, să se acorde cea mai mare atenție calității produselor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a insistat asupra necesității de a se acționa astfel încît, prin măsurile tehnice și organizatorice care vor fi luate, să se asigure dublarea, încă din luna noiembrie, a producției actuale și livrarea ritmică a producției pentru desfacere. In continuare, s-a vizitat vechiul abator al Bucureștiului, care urmează să fie reprofilat ca unitate producătoare de preparate din carne. Au fost examinate la fața locului, împreună cu specialiștii, starea clădirilor principale, a utilajelor și instalațiilor existente, precum și principalele probleme ale organizării activității in concordanță cu noul profil. S-a apreciat că, bine concepută, în urma unor lucrări de amenajare și modernizare, vechea construcție va dobîndi o funcționalitate corespunzătoare. iluminare Clădirile dispun de o bună naturală, de sisteme de ventilație, încăperile sunt bine întreținute ca și toate instalațiile și echipamentele. In legătură cu viitorul profil al unității, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că este necesar ca, pe lângă o mare unitate producătoare de mîncăruri, aici să se realizeze și importante cantități de preparate carne de pasăre, stabilindu-se, în din acest sens, o strînsă cooperare cu abatoarele crescătoriilor de păsări din jurul Capitalei. Secretarul general al partidului cerut ca și în acest sector să se dea pună eforturi în vederea diversificării sortimentale, să se fabrice o gamă mai largă de specialități. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că trebuie mobilizate toate forțele pentru ca lucrările de reprofilare și amenajare a acestei capacități să se încheie în cel mai scurt timp, astfel încît colectivul să poată raporta, în cinstea Congresului al XIV-lea al partidului, că această importantă unitate a industriei alimentare funcționează din plin. Referindu-se, în încheierea vizitei, la însemnătatea reprofilării fostului abator, conducătorul partidului și statului nostru a subliniat că oamenii muncii de aici, care au asigurate toate condițiile pentru a-și desfășura activitatea, trebuie să se angajeze, împreună cu constructorii, în acest efort de executare a lucrărilor, să facă totul pentru ca această unitate să producă în cel mai scurt timp. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a adresat întregului colectiv urarea de a realiza o întreprindere modernă care să dea un volum mare de produse de bună calitate. Puternic mobilizați de și îndemnurile secretarului aprecierile al partidului, cei prezenți și-au general manifestat, prin puternice aplauze și ovații, hotărîrea de a transpune neabătut în viață orientările și indicațiile primite cu prilejul vizitei, de a-și îndeplini în cele mai bune condiții sarcinile ce le revin. Prin concluziile desprinse in cursul acestei noi analize, prin măsurile concrete de valoare practică deosebită atît pentru întreprinderile vizitate, cît și pentru întregul sector al industriei alimentare, noul dialog de lucru din această zi a pus în lumină preocuparea statornică a tovarășului Nicolae Ceaușescu față de îmbunătățirea aprovizionării populației cu bunuri de larg consum, față de creșterea necontenită a nivelului de trai al tuturor cetățenilor patriei, subliniind totodată puternica angajare a tuturor celor ce lucrează în această importantă ramură a economiei naționale de a răspunde înflăcăratelor îndemnuri ale secretarului general al partidului prin noi fapte de muncă, de a întîmpina cu succese tot mai mari cel de-al XIV-lea Congres al partidului. NICOLAE CEAUȘESCU vizită de lucru în unități alimentare din Capitală Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a efectuat, vineri, o vizită de lucru în unități ale industriei alimentare din Capitală. adunările și conferințele de pari DL SEAMA ȘI ALEGERI — ÎNALTA ȘCOALA DE EDUCAȚIE ȘI ATITUDINE REVOLUȚIONARA in centrul dezbaterilor: creșterea mai puternică a eficienței economice O Activitatea politico-organizatorică, legată mai stins de nevoile imediate ale producției . In atenția comitetului de partid: perfecționarea pregătirii profesionale a personalului, îmbunătățirea continuă a calității produselor Timp de cîteva ore, delegații la conferința de dare de seamă și alegeri a organizației de partid de la întreprinderea „Industria linii“ Timișoara au dezbătut, pe temeiul noilor exigențe și cerințe ale actualei etape de dezvoltare intensivcalitativă a economiei, cu simț gospodăresc, în spirit critic și autocritic, neîmplinirile și lipsurile care mai există in unele secții sectoare de producție, preșicum și căile și mijloacele pentru a pune mai bine in valoare moderna baza materială creată, importantul potențial tehnic și uman existent. Creșterea puterii economice a întreprinderii este rezultatul direct al politicii juste a partidului și statului nostru de continuă dezvoltare și modernizare a economiei, al materializării exemplare în fapte a prețioaselor indicații și orientări formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu prilejul memorabilelor vizite de lucru efectuate, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, in județul Timiș și în această puternică și reprezentativă unitate a industriei ușoare, care, aici, își află concretizarea, în cei 24 de ani ai „Epocii Nicolae Ceaușescu“, în creșterea valorii producției marfă de peste 25 de a productivității muncii ori, de 9 ori, a producției fizice de țesături de circa 7 ori. De asemenea, au fost îmbunătățite substanțial condițiile de muncă și de viață ale oamenilor, aceștia beneficiind de apartamente și garsoniere spațioase, confortabile, de o modernă cantină, creșă, grădiniță, dispensar, de alte dotări pentru petrecerea în mod instructiveducativ a timpului liber. Toate acestea au reprezentat pentru participanții la conferință temeinice argumente pentru a-și exprima, din adîncul inimilor, adeziunea fierbinte, patriotică la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind propunerea de realegere, Congresul al XIV-lea, a tolovarășului Nicolae Ceaușescu în suprema funcție de secretar general al Partidului Comunist Român, garanția cea mai puternică a continuării cu succes a procesului revoluționar de edificare socialistă și comunistă a patriei. La conferința organizației de partid a participat și a luat cuvîntul tovarășul Ilie Matei, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R. Cele nouă luni parcurse din acest an s-au constituit, și pentru colectivul de la întreprinderea „Industria lunii“, într-o perioadă a angajării depline, responsabile în muncă, bilanțul obținut înscriind o serie de realizări la principalii indicatori de plan. Astfel, producția marfă a fost îndeplinită în proporție de 102,1 la sută, exportul, proporție de 100 la sută, fiinind livrate în plus beneficiarilor cantități însemnate de fire cardatenate. Toate aceste și pieptedepășiri au la bază, în principal, creșterea productivității muncii, indicator realizat în proporție de 102,3 la sută, precum și transpunerea în fapte a măsurilor cuprinse în programul de organizaremodernizare a producției. De asemenea, au fost materializate exemplar în practică indicațiile, orientările și sarcinile stabilite de secretarul general partidului cu prilejul rodainicului dialog de lucru rectuat in unitate în toamena anului trecut, privind valorificarea superioară a linii românești, ușurarea produselor, creșterea nivelului tehnic și calitativ VARTIA DE ȘTEFAN (Continuare in pag. 45) Zona Spitalului județean — unul din cele mai moderne și mai bine dotate cartiere ale frumosului municipiu Timișoara.