Drum Nou, aprilie 1974 (Anul 31, nr. 9088-9112)

1974-04-16 / nr. 9100

Pag. 2 DRUM NOU SPORT • Sport• SPORT• Sport • SPORT FOTBAL 99CUPA TINERETULUI“ Victoria Universităţii Braşov din finala de zona 120 de echipe şi 1 800 de studenţi braşoveni prezenţi în etapa de masa Duminică la prînz, pe stadionul „Municipal11, s-a consumat ultimul act al zonei de la Braşov. Urmărind partida finală, ne-am amintit de entuziasmul cu care studenţii braşoveni s-au aliniat la startul ediţiei inaugurale a „Cupei tineretului". Pentru edificare e suficient să arătăm că la etapa de masă au luat parte nu mai puţin de 120 de echipe alcătuite din 1.800 de studenţi. Pe lingă acest succes de participare, populara competiţie s-a bucurat şi de o excelentă organizare care a condus la reuşita jocurilor inter-ani şi inter-facultăţi Deosebit de interesant s-a dovedit turneul celor şase facultăţi încheiat cu victoria la golaveraj a studenţilor de la matematică-informatică în apriga dispută cu cei de la silvicultură. Din rîndul acestor echipe s-a alcătuit „unsprezecele" care a reprezentat centrul universitar Braşov la faza de zonă. In semifinalele etapei zonale, Universitatea Braşov a învins Medicina Tg. Mureş cu 3—1 (1-0), iar Institutul pedagogic Oradea a întrecut Institutul pedagogic Sibiu cu 5-4 după executarea a cite 5 lovituri de la 11 metri. Aşadar, dreptul de a-şi disputa întâietatea pentru calificarea în turneul final de la Cluj din 24-28 aprilie a revenit echipelor Universitatea Braşov şi Institutul pedagogic Oradea. Mai insistenţi în fazele de poartă, studenţii braşoveni au cîştigat cu 1-0 (1-0) prin golul marcat de Munteanu. Subliniind ambiţia cu care gazdele şi-au apărat şansele, nu ne mai rămîne decit să vă prezentăm pe autorii acestei victorii : Marcu - Borobocea, Oprescu, Păculea, Machedon - Oancea, Bîră - Zaman, Munteanu, Radu, Szilágyi. Apreciind încă o dată lăudabilele eforturi depuse de conducerea Clubului sportiv universitar din Braşov pentru ca această competiţie să se desfăşoare într-o atmosferă cit mai plăcută, nu facem altceva decît să remarcăm potenţialul organizatoric al celor care se ocupă de activitatea sportivă în rîndul studenţilor braşoveni. La fel de remarcabilă rămîne şi adeziunea studenţimii braşovene pentru sportul de masă în general şi pentru fotbal în special. St. PERVULESCU In dispută, studenţii din Tg. Mureș și Sibiu. DIVIZIA B Cînd dirijorul nu este la pupitru.. Metrom Braşov — G.S.Tîrgovişte 1-0 (1-0) In dorinţa de a fructifica avantajul terenului propriu, „elevii“ lui V. Grosaru au declanşat, încă din primul minut, atacuri repetate spre poarta apărată de Stănescu. După ce, în minutul 4, portarul oaspeţilor s-a opus deschiderii scorului la un şut expediat din apropiere, cu capul, de către Furnica, un minut mai tîrziu, tabela de marcaj s-a modificat. Popa a atins mingea cu mina în propriul careu, iar arbitrul Ioan Rus (Tg. Mureş), aflat în apropierea fazei, a dictat lovitură de la 11 metri, lovitură transformată de Tittesz. Se aştepta o replică imediată a tirgoviştenilor, avizi şi ei de cele două puncte puse în joc, dată fiind poziţia lor, deloc roză, din clasament. Ne aşteptam ca tandemnul Kallas Neagu să-şi pună în valoare forţa de atac şi experienţa, dar cei doi jucători, pe măsură ce minutele se scurgeau, ne convingeau că pentru ei anii au trecut şi că numele, la un moment dat (în fotbal), nu mai înseamnă nimic. Pe de altă parte, Metromul, care domina cu destulă autoritate, nu reuşea să se desprindă mai clar de un adversar mult prea blind şi care punea multele-i nereuşite din teren pe seama unor decizii nejustificate, dictate de arbitrul loan Rus. Lipsa lui Gane din teamul braşovean s-a făcut simţită permanent, dar mai ales in fazele de atac, faze care au purtat tot timpul pecetea întîmplării şi în care Furnică, Paraschivescu şi Dan Gheorghe se „remarcau“ de fiecare dată prin ratări copilăreşti. Dacă, spre CLASAMENT 1. C.S. HM. VILCEA 23 15 3 5 33—18 33 exemplu, în minutul 23 scorul ar fi fost 4—0 pentru gazde, acest lucru n-ar fi mirat pe nimeni, atacanţii braşoveni ratînd cu seninătate ocazii dintre cele mai clare. Puţin a lipsit ca oaspeţii să egaleze în minutul 27, cînd Vasiliu a respins de pe linia porţii un şut expediat de Nistor, in urma unor greşeli în serie aparţinînd portarului Szalad şi celuilalt fundaş cen- tral, Bădiţoiu. Un scor egal n-ar fi fost deloc echitabil, pentru că, în ciuda jocului neconvingător prestat duminică de echipa Metrom, tîrgoviștenii n-au jucat la o valoare care să justifice un rezultat egal, jocul lor fiind mult mai slab decît cel al gazdelor. Dealtfel și raportul de cornere: 11—I în favoarea Metromului spune ceva. In acest joc, slab şi neconvingător din partea ambelor formaţii, am remarcat totuşi pe Bădiţoiu, Georgescu, Vasiliu şi parţial pe Tittesz, de la gazde, respectiv Stănescu şi Grancea, de la oaspeţi. Victor SECAREANU 11. S. N. Olteniţa 23 12. C. S. Tîrgovişte 23 13. Autobuzul Buc. 23 14. Gaz metan Md. 23 15. Nitramonia Fg. 23 16. Dunărea Giurgiu 23 17. Minerul Motru 23 18. Carpați Brașov 23 9 5 9 19—23 23 8 5 10 26—26 21 6 8 9 24—27 20 8 4 11 26—31 20 8 4 11 24—33 20 5 9 9 25—20 19 6 7 10 27—33 19 6 7 10 14—31 19 9 0 14 21—32 18 7 3 13 21—32 17 DIVIZIA G Precizia Săcele atacă şefia seriei a XH-a Etapa a 20-a a diviziei C, prin rezultatele înregistrate, a făcut o severă triere în clasamentul seriei a Xll-a, din cele 16 echipe participante 13 schimbîndu-şi poziţia faţă de precedenta etapă. Douty dintre echipele judeţului nostru — Precizia Săcele şi C.S.U. Braşov — au urcat cîte trei locuri, iar alte două — Chimia Oraşul Victoria şi Torpedo Zarneşti — au coborît cu trei şi respectiv două locuri. Doar I.C.I.M. Braşov, în ciuda înfrîngerii categorice suferită la Cisnadie — îşi menţine poziţia de lider, reducîndu-se acum la două şi respectiv trei puncte distanţa faţă de un pluton de patru echipe care o urmăresc ca o umbră şi care — fără îndoială — vor căuta să profite de orice eşec al acesteia. Cel mai spectaculos salt l-a făcut Precizia Săcele, ajunsă acum pe locul secund, devenind una dintre formaţiile care atacă şefia seriei a XII-a. Este, desigur, prematur să anticipăm rezultatul final, cînd mai sînt de disputat 10 etape dar, oricum, servine a fi luată în considerare evoluţia constantă a săcelenilor din returul campionatului şi aceasta pentru că nu stă la îndemîna oricărei echipe ca în cinci etape să nu cunoască înfrîngerea, să acumuleze 8 puncte şi să refacă un golaveraj care la finele turului le era complet nefavorabil (11—16), aducîndu-l acum la 18—17. Bine s-au prezentat în jocul de sîmbătă şi studenţii braşoveni, care par a nu-şi fi spus incă ultimul cuvînt, mai ales dacă vor avea satisfacţia refacerii celor 6 jucători din formaţia de bază care sunt încă accidentaţi şi a căror lipsă se face din plin remarcată. Despre partidele susţinute de echipele din judeţul Braşov, ne-au relatat, ca şi în alte împrejurări, colaboratorii noştri NIC. RADU, NIC.HELCIUC, D. ZIDARU şi I. ANDREI, care — cu excepţia liderului — au avut comportări meritorii, chiar dacă n-au reuşit să cîştige. PRECIZIA SĂCELE - CHIMISTUL RM. VÎLCEA 3-0 (1-0) Scorul de 3—6, cu care au cîştigat săcelenii, este mult prea mic faţă de situaţiile pe care linia de atac a gazdelor le-a irosit de-a lungul celor două reprize pe care le-au dominat autoritar. Victoria realizată de Precizia Săcele s-a conturat încă din primele minute de joc, deşi scorul n-a putut fi deschis decit in ultimul minut al reprizei, perioadă în care s-a ratat enorm de mult (Lăcătuş I, bară In min. 10). In partea a doua a jocului, s-a insistat cu mai multă hotărîre şi precizie, reuşindu-se majorarea scorului, cu toate că şi în această parte a meciului s-au ratat multe ocazii. Autorii golurilor: Lăcătuş I (min. 45 şi 75) şi Gelu (min. 85). C.S.U. BRAŞOV - TEXTILA SEBEŞ 3-0 (1-0) Studenţii s-au pus greu pe picioare, nereuşind decit spre sflrşitul primei reprize să se organizeze mai judicios, mai ales în atac. In schimb, în repriza secundă, au luat jocul pe cont propriu, obligind întreaga formaţie oaspe la o apărare desperată. Dînd dovadă de mai multă orientare decît în primele 45 minute şi depunind un efort susţinut pentru finalizarea acţiunilor de atac, studenţii şi-au depăşit adversarul pe care l-au dominat, obţinînd o victorie la scor, care însă nu reflectă în totul situaţia de pe teren, studenţii ratînd o suită de ocazii, unele chiar destul de clare. Victoria studenţilor a fost asigurată prin punctele înscrise în ordine de Tănăsoiu (min. 36), Humelnicu (min. 60) şi Florea (min. 84). CARPAŢI MIRŞA - TORPEDO ZÂRNEŞTI 1-0 (0-0) N-au mai lipsit decît cinci minute pină la finele partidei ca oaspeţii să obţină un punct în jocul de la Mîrşa. O ezitare în apărare a fost suficientă pentru ca gazdele să-şi realizeze ţelul pe care nu-l mai sperau faţă de buna evoluţie a zărneştenilor, a căror apărare a fost la înălţime, cu excepţia situaţiei din min. 86, cînd Minea a reuşit să înscrie unicul gol al partidei. TEXTILA CISNÂDIE - I.C.I.M. BRAŞOV 4-1 (2-0) Liderul s-a comportat sub aşteptări la Cisnâdie, unde a cedat fără drept de apel în faţa formaţiei locale. Singurul compartiment care a muncit mai mult a fost apărarea, care a reuşit să stăvilească multe din acţiunile în trombă ale jucătorilor textilişti. Scorul sever corespunde situaţiei de pe teren, urmare a ripostei slabe dată de linia de atac a braşovenilor, care în jocul de duminică n-a dat randament, evoluind cu mult sub posibilităţi, acţionînd destul de nesigur şi mai ales ineficace. Singurul gol al braşovenilor a fost înscris de Mitu in min. 66, in timp ce pentru gazde au marcat Floare (min. 12 şi 46), Diaconu (min. 23) şi Truică (min. 78). LOTRUL BREZOI - CHIMIA ORAŞUL VICTORIA 2-1 (1-0) Chimiştii din Oraşul Victoria au cedat la Urnită în partida susţinută la Brezoi, după un joc destul de confuz, presărat cu multe durităţi". CLASAMENTUL Oltul Rm. Vîlcea 20 5 4 1115-25 14 Rubrică realizată de C.GRUIA I.C.I.M. Braşov 2011 3 631-15 25 Precizia Săcele 20 9 5 613-17 23 C.S.U. Brașov 2010 2 829-20 22 Textila Cisnădie 2010 2 830-23 22 Chimia Or. Victoria 20 8 6 619-18 22 C.F.R. Sighișoara 20 9 3 827-22 21 Chimistul Hm. Vîlcea 20 8 5 721-20 21 C.I.L. Blaj 2010 1930-26 21 Lotrul Brezoi 2010 01020-24 20 Torpedo Zărnești 20 7 5 815-12 19 Metalul copșa Mică 20 8 3 918-22 19 U.P.A. Sibiu 20 6 7721-27 19 Textila Sebeș 20 8 21022-27 18 Vitrometan Mediaș 20 8 21020-27 18 Nitramonia Făgăraş — Şoimii Sibiu 1-1 (0-1) Şoimii Sibiului nu au putut fi opriţi din zborul lor spre vîrful clasamentului, cu toate că făgărăşenii au aruncat în luptă toate rezervele de energie de care dispuneau. In prima repriză jocul ambelor formaţii nu s-a bazat pe acţiuni tehnice combinative ci pe o luptă aprigă, om la om, destructivă, aşa că şi puţinele încercări de joc colectiv n-au avut eficienţa scontată. In min. 7, sibianul Răduţă interceptează o minge pe linia de 16 m. şi şutează necruţător în plasă. Oaspeţii sînt mulţumiţi de rezultat, trecînd la o apărare strictă în faţa atacurilor localnicilor stăpîniţi încă de psihoza înfrîngerii din jocul precedent. Repriza scundă are un cu totul alt aspect. Făgărăşenii domină cu autoritate, iar sibienii se apără cu dîrzenie. In min. 62, Filip dă o pasă bună lui Ioniţă, aflat în careu, care înscrie aducînd egalarea. In finalul jocului făgărăşenii supun poarta sibienilor unei presiuni permanente dar sunt lipsiţi de şansă şi datorită bunei evoluţii a portarului Liebhard, aşa că, pină la fluierul final, scorul se menţine egal. Rezultatul nedreptăţeşte pe gazde care au dominat majoritatea timpului de joc avînd şi numeroase ocazii de a înscrie. Nitramonia se poate menţine In divizia B numai dacă obţine puncte şi în deplasare. Aşa cum a jucat in partida cu sibienii, în special în repriza secundă, poate da speranţe suporterilor de a-şi păstra un loc in eşalonul secund. Traian LANCEA Metalul Bucureşti — Tractorul Brasov 1-0 (0-0) Cu toate că au fost lipsiţi de trei titulari, braşovenii au reuşit să păstreze o repriză scorul alb. In repriza scundă, bucureştenii, ajutaţi şi de vînt, înscriu golul victoriei prin Şumulanschi. C.S.Rm. Vâlcea - Carpaţi Braşov 1-0 (0-0) Dominarea gazdelor nu s-a concretizat decît cu un gol înscris de Orovitz (min. 53) și cu... numeroase cornere. CAMPIONATUL JUDEŢEAN surprizele cu salvat de la anonimaterepa mite ( Bucegi Rîşnov — Postăvarul Braşov 2—1 40 O.J.T. Predeal — I.T. Braşov 0—1 Măgura Codlea — Victoria Bod 1—1 Celuloza Zărneşti — Prefabricate Braşov 1—0 40 Utilajul Făgăraş — Textila Prejmer 3—1 40 Hidromecanica Braşov — Colorom Codlea 0—1 C.F.R. Braşov — Autotransport Braşov 0—0 40 Unirea Victoria — Olimpia Sînpetru 0—3 Etapa a XIX-a a fost bogată în surprize. Protagonistele acestui joc de rezultate au fost echipele codlene. Coloromul a cîştigat la Braşov, in timp ce Măgura a pierdut un punct acasă, în partida cu Victoria, care nu s-a „jenat“ să conducă cu 1-0 în cetatea liderului. O victorie mai puţin scontată a realizat I.T. Braşov,la Predeal, ca să nu mai vorbim de faptul că C.F.R. Braşov n-a reuşit să treacă nici de penultima clasată. Prea mare „întîrziere“ are garnitura ceferistă faţă de plutonul fruntaş ca să mai poată sta „la semnal“... Bucegi Rişnov şi Celuloza Zărneşti au cîştigat la limită în compania unor echipe mai bine situate în clasament, iar Utilajul Făgăraş n-a scăpat ocazia de a reveni pe podiumul laureaţilor, învingînd în derbiul etapei pe Textila Prejmer. Dealtfel, aceste echipe au fost singurele gazde care au reuşit să se opună la replica energică a oaspeţilor, întorşi acasă cu jumătate din punctele puse in joc. Cea mai mare şi neplăcută surpriză a etapei a constituit-o pasivitatea liniilor de atac, care In 7 partide (am exclus golurile marcate... pe hîrtie de Olimpia) au înscris numai 12 goluri. Pină unde se vor întinde hotarele Ineficacităţii 7 St. P. Campionatele naţionale şcolare la lupte libere şi greco-romane # Excelentă organizare la grupul şcolar Steagul roşu 40 Nivel tehnic ridicat la „libere“ 40 Relaxare sau oboseală la greco-romane ? $ Aplicarea noului regulament de arbitraj 40 Toate bune... dar unde sînt braşovenii ? Toată săptămîna trecută, prima din vacanţa de primăvară a elevilor, incinta Grupului şcolar Steagul roşu Braşov s-a transformat într-un stup sportiv. Peste 300 de elevi practicanţi ai luptelor libere şi greco-romane (însoţiţi de profesori şi antrenori) din peste 120 de şcoli generale, şcoli profesionale şi licee aparţinînd a nouă ministere, şi-au dat întîlnire în spaţioasa şi primitoarea sală de sport a grupului şcolar, pentru desfăşurarea campionatelor naţionale şcolare. In primele trei zile s-au disputat luptele libere. „Mulţi concurenţi şi valoare tehnică deosebită a concursului — ne spunea prof. Traian Predetescu, inspector general al M.E.I.,directorul concursului. Sunt de faţă toţi juniorii, toate valorile acestei discipline, cu excepţia acelor sportivi care, depăşind vîrsta de 20 de ani, nu mai au, conform prevederilor regulamentare, acces la categoria juniorilor". Intr-adevăr, întrecerile desfăşurate simultan la două saltele au oferit momente de ridicată măiestrie tehnică şi îndemînare, dublate de o ambiţie şi dîrzenie neobişnuită. Stimulaţi de apropierea campionatelor naţionale de juniori programate peste două săptămâni la Sf. Gheorghe, sportivii s-au luptat cu decizie şi entuziasm ca la o repetiţie generală cu public, anticipînd ierarhiile categoriilor de greutate. Arbitrajul prompt, sever, competent, cu aplicarea noilor prevederi regulamentare, a avut darul să învioreze întreaga evoluţie a campionatului, imprimînd fiecărui meci o notă suplimentară de dinamism şi spirit ofensiv. La reuşita concursului, comparabilă oricărei competiţii cu caracter internaţional, a contribuit într-o substanţială măsură aportul organizatoric al celor opt cadre didactice (prof. de educaţie fizică) ale Grupului şcolar Steagul roşu şi asistenţa tehnică de specialitate asigurată competiţiei de „gloriile braşovene“, I. Pîrvulescu, Valeriu Bularca, Ioan Mureşan şi alţi foşti campioni. „Spre deosebire de luptele libere, unde valoarea tehnică a campionatului a fost foarte ridicată — ne mărturisea Constantin Popescu, preşedintele colegiului central de arbitri al Federaţiei de lupte greco-romane — nivelul a fost ceva mai scăzut decît în anii anteriori. Este posibil să fi intervenit o oarecare relaxare psihică după competiţia de acum două săptămîni de la Botoşani, dar adevărul este că perioada scursă n-a fost folosită judicios pentru refacere şi antrenamente". Valoarea concursului — pe ansamblu — a fost garantată de treptele calificării, de selecţionarea intervenită prin organizarea etapelor pe zonă şi a finalelor pe ministere. Au fost totuşi şi excepţii. De pildă M.I.C.M.G., M.I.U. şi M.I.C.M.U.E., n-au organizat aceste finale şi astfel mulţi sportivi din aceste structuri, cu excepţia celor cunoscuţi şi invitaţi personal, nu s-au putut prezenta la aceste campionate. Luăm explicaţia „sub beneficiu de inventar“ pentru că nu o putem accepta în totalitate ca singură scuză a prezenţei destul de debile, mai ales printre fruntaşi, a elevilor luptători de la şcolile din Braşov. Fără a fi un semnal de alarmă, este totuşi o atenţionare de care luptătorii şi antrenorii braşoveni ar trebui să ţină seama. Unde sunt de fapt braşovenii? » Iată campionii în ordinea categoriilor: Lupte libere: 48 kg — Radu Emanoil (Lic. agricol Buzău) ; 52 kg — Marian Merun (Şc. prof. Progresul Brăila); 56 kg — Vasile Stănescu (Lic. agricol Buzău); 60 kg. — Lajos Sándor (Gr. şc. construcţii Odorhei); 65 kg. — Dumitru Vasilescu, (Centrul şcolar chimic Ploieşti) ; 70 kg. — Sándor György, (Lie. dr. P. Groza Odorhei); 75 kg. — Csaba Benedek (Lie. P. Ilarion, Tg. Mureş); 81 kg. — Tibor Seregély (Șc. gen. 13 Tg. Mureș); 87 kg. — Vasile Pușcaru (Gr. școlar chimic Gh. Gheorghiu-Dej); +87 kg. — Titi Papuc, (Șc. prof. Progresul, Brăila). Lupte greco-romane: 48 kg. — C-tin Rebedia (Lic. ind. energetic Craiova); 52 kg. — Ilie Coteanu (Gr. școlar auto Bucureşti); 56 kg. — Dănuţ Aiacoboaie, (Şc. prof. C. F. Bucureşti); 60 kg. — Ion Alexandru (Lic. ind. alimentar Bucureşti); 65 kg. — Vasile Basinceanu (Gr. şcolar auto Bucureşti); 70 kg. — Florică Gheţa (Lic. agricol Craiova); 75 kg. — Iosif Mălăcea (Gr. şcolar Cîmpulung); 81 kg. — Ilie Tituleasa (Şc. prof. C.F. Braşov); 87 kg. — Ioan Chiş (Gr. şcolar Unic Satu Mare); +87 kg. — Marin Enculescu (Gr. şcolar Electroputere Craiova). M. BIR. RUGBI Recital feroviar braşovean C.F.R. Braşov — Ştiinta II Petroşani 76-0 ! In etapa de duminică a diviziei B la rugbi, feroviarii braşoveni au evoluat din nou pe teren propriu, de rîndul acesta în faţa echipei de tineret-rezerve a studenţilor din Petroşani. Practicînd un joc tehnic, bine organizat, cu acţiuni în mare viteză şi dînd dovadă de o eficacitate sporită, ceferiştii braşoveni şi-au depăşit net adversarii pe care i-au întrecut cu un scor categoric : 76—0 (44—0). „Recitalul“ dat de elevii antrenorului V. Soporan confirmă atenţia acordată pregătirii şi respectării sarcinilor de joc, cu atît mai mult cu cit totul a fost reîmprospătat de la reluarea campionatului cu o serie de elemente tinere, de perspectivă. Cele 76 de puncte realizate de rugbiştii ceferişti braşoveni au fost înscrise de Urmeşi 16, Dziadyc 12, Andrei 12, Bîrsan 8, Tupea 8, Marele 8, Stănciulescu 6, Parfenie 4 și Pîrţoc 2. G. LORAC scrimă Campionatele naţionale de juniori (14-17 ani) disputate sub semnul unor întreceri valoroase Sala clubului sportiv Tractorul a găzduit campionatele naţionale la juniori (14—17 ani) ediţia 1974. In prima zi s-au desfăşurat probele de floretă fete (46 de concurente) şi sabie (30). Surprizele au abundat de la început. Campionul de anul trecut la sabie, Coldea (Medicina Cluj), a fost eliminat din primul tur, iar fosta campioană Ildikó Pataki (S.S.E. Oradea) a ocupat un modest loc VI. Finalele, disputate la un înalt nivel tehnic, au dat ciştig de cauză Roxanei Cochirleanu (Steaua) şi lui Tiberiu Csehi (C.S.M. Cluj), reprezentaţi ai unor dubluri cu vechi tradiţii la aceste probe. Dintre braşoveni, doar Nelu Ghiuruţan a reuşit să ocupe un loc în finală, confirmînd prestigiul de care se bucură sabia braşoveană. Zelma Nagy nu a reuşit să repete performanţa de anul trecut (locul VI), fiind eliminată după un baraj în trei, pentru un loc în finală. Duminică s-a disputat proba de floretă băieţi, care a reunit la start un număr record de participanţi : 57. întrecerile au durat aproape întreaga zi şi au supus concurenţii la eforturi deosebite, învingător a ieşit P. Kasa (C.S. Baia Mare) care aduce oraşului său primul titlu de campion naţional. Doi braşoveni, N. Ghiuruţan şi Gheorghe Gritu au ajuns în semifinale, unde însă lipsa de experienţă şi-a spus cuvîntul, amîndoi fiind eliminaţi din concurs. Ieri, în ultima zi a competiţiei, s-a desfăşurat proba de spadă. v. S. MOVILA Nr. 9100 Prima jumătate a lunii aprilie a programat două concursuri F.I.S.U. la care au fost prezenţi şi schiorii alpini ai Universităţii din Braşov care au obţinut rezultate meritorii. Primul la care au participat s-a disputat la Tauplitz în Austria unde au fost prezenţi 78 de concurenţi din Franţa, Italia, Elveţia, R.F.G., R-P. Polonă, Austria, Canada şi România, in prima probă la slalom special Dorin Munteanu a ocupat locul VI, Gheorghe Vulpe loculX, iar Nicolae Cretoiu - X, proba revenind lui Anton Stroblmaier (Austria). La slalom uriaş locul VI a revenit lui Gheorghe Vulpe, proba fiind cucerită de ln concursurile F.I.S.U. din Austria şi Iugoslavia Schiorii Universităţii din Braşov au obținut rezultate meritorii Manfred Zelnik (Austria). De menţionat că la combinată pe cele două probe, Gheorghe Vulpe a ocupat locul III, Dorin Munteanu, locul IV, iar Cretoiu locul VII. Cel de-al doilea concurs s-a disputat la Brezowika - R.S.F. Iugoslavia. Aici au fost prezente trei echipe reprezentative naţionale studenţeşti, respectiv din Austria, România şi Iugoslavia. Unica probă din concurs, slalomul uriaş, a revenit lui Gheorghe Vulpe, iar locul secund lui Dorin Munteanu. Pe locul trei s-a clasat iugoslavul Duşan Yaunik (campion naţional şi locul doi la jocurile balcanice de la Atena din anul acesta). Locul I pe naţiuni a revenit selecţionatei române. Rezultatele obţinute de schiorii alpini de la Universitatea Braşov obligă, în sezonul competiţional viitor, la o comportare superioară celui expirat. HANDBAL Rulmentul Braşov - Universitatea Bucureşti 8-16 (2-5) Duminică s-a disputat meciul de handbal dintre divizionarele „A“, Rulmentul Braşov şi Universitatea Bucureşti, pe un timp destul de friguros. Aşa cum a fost vremea — adică vitregă — aşa a fost şi soarta echipei locale. Cu un lot încă neomogenizat, braşovencele au fost dominate de valoarea bucureştencelor şi îndeosebi de Simona Arghir şi Doina Furcoi, principalele realizatoare ale echipei oaspe. încă din minutul 3 al meciului, cînd Furcoi deschide scorul, Universitatea preia iniţiativa, pe care nu o va ceda pină la finele partidei, conducînd permanent cu: 3—1, 4—2, 5—2 (rezultat la pauză) 6—3, 12—3, 13—4, 14—6, ca in final să cîştige la diferenţă de 8 goluri, diferenţă care în mare oglindeşte clar clasa dintre cele două formaţii. Antrenorul F. Lehner (Rulmentul) are meritul întineririi echipei în proporţie foarte mare, dar aceasta nu este totul în îmbunătăţirea calitativă a jocului. Valoarea jucătoarelor trebuie să crească într-un ritm mai mare de la o etapă la alta pentru redresarea echipei şi ieşirea din subsolul clasamentului. Liviu POPELEA Divizia B mase. Nitramonia Făgăraş - Ştiinţa Petroşani 17.8 (10-3) Un meci disputat pe un timp pătrunzător de rece, la discreţia fă.■ gărăşenilor... dar şi al barelori din cele 20 de bare, cîte a numărat meciul, 12 au aparţinut gazdelor. Gazdele au evoluat foarte bine în prima repriză, reuşind ca în min. 24 să înscrie de opt ori faţă de o singură realizare a studenţilor. Cele mai multe goluri de la învingători au fost înscrise de Taflan (5) Pop şi Pali (cîte 4). Lazăr VALENTIN