Ecoul Moldovei, 1907-1908 (Anul 17, nr. 1-25)

1907-10-14 / nr. 3

de Em. Gârleanu. — Librăria Alcalay face publicului cititor un real serviciu, publicând scrierile tandrului nuvelist, al cărui talent se dezvolta cu mult avânt. D. Em. Gârleanu, e socotit astâzi printre cei mai buni, dintre bunii scriitori români. Credem câ de acest lucru se convinge oricine îi citeşte armonioasele rânduri. Preţul 30 bani. * * # Salo in ea, drama de Oscar Wilde, în traducerea poetului Z. Bârsan. Aceasta capo d’opera a nefericitului poet şi estetic englez este una din cele mai subtile şi mai artistice creaţiuni ale spiritului modern. Traducerea e făcuta într’o limba romaneasca aleasa. Preţul 30 bani. Zilele acestea va apare«„Tanase Scatiuu, roman de Duiliu Zamfirescu, autorul frumoasei descrieri „Viaţa la ţară” publicata tot în aceasta Biblioteca pentru toţi sub No. 162—165. La directoratul scenei teatrului a fost chemat tot dl. Haralamb Lecca. Piesele repetate deja au fost reluate sub privigherea d-sale cărora li-a dat lustrul cuvenit pentru pregătirea cuvenită reprezentaţiilor. Garanţia aşadar o are publicul despre mersul progresiv al spectaculilor, aşa precum cerusă şi nu-i rămâne decât să se aboneze in condiţiile din anul trecut. • 2*% Duminica 14 Octombrie carele 8 sara Dl. G. Jocu va ţine o Conferinţa în Aula Universităţei cu subiectul: „O Excursiune în Olanda11. Proectile vor fi primite la cancelaria Epitropiei numai până in seara zilei de 30 Decembrie 1907. No. 8346.—1907 Octombrie 10. Epitropia Generală A Casei Spitalelor şi Ospiciilor Sf. Spiridon. DIN IAȘI Publică concurs pentru redactarea unui proect pentru instalarea unui stabiliment ■complect de hydroterapie la Băile Slănic din Moldova. Acest stabiliment va cuprinde: 1. Secţia de hydroterapie. 2. „ „ Electroterapie. 3. „ „ Mecanoterapie. 4. „ „ Băi de acid carbonic şi aer supraîncălzit, întreaga clădire va fi în două etaje, parterul va servi exclusiv pentru secţiile aratate la 1, 2, 3, şi 4, al doilea etaj va servi pintru locuinţa medicului director al băilor pe al întregului personal medical, precum asistenţi, asistente, masoni, băeşi şi băcşiţe, a garderopei şi a instalaţiilor pentru uscarea albiturilor ce se vor întrebuinţa la funcţionarea stabilimentului. Proectul de concurs va cuprinde: 1. Câte o secţie horizontală pentru fondaţii, pentru parter şi etaj. 2. O secţie transversală cum şi o secţie longitudinala. Stabilimentul trebuind a avea patru faţade. Clădirea va fi aşezată pe un teren având o suprafaţă aproximativă de 8000 metri patraţi iar costul se limitează la suma de 300.000 lei. Pentru redactarea acestui proect se fixează trei premii: Premiul I de 4000 lei, al doilea 1500 şi al treilea de 1000 lei care se vor da concurenţilor după ce proectele vor fi cercetate şi clasificate de către o comisiune compusă din Epitropii Casei, un architect, un inginer şi un medic specialist. Premiile se vor plăti după ce planurile premiate vor fi aprobate de Consiliul Technic Superior. Concurentul care va obţine premiul I este obligat ca pentru plata de 6000 lei să execute toate schiţele pentru detaliu şi cu întocmirea complectă a deviselor. Concurentul care va obţine premiul I va avea supravegherea executrei lucrărilor pentru care i se va plăti patru la sută asupra devisului. Pentru orice lămuriri privitoare la situaţiunea terenului pe care este a se aşeza clădirea şi asupra oricăror detaile ce vor avea nevoe, concurenţii se pot adresa la cancelaria Epitropiei din Iaşi fie în persoană sau prin corespondenţă, iar proectile le vor înainta tot Epitropiei purtând fiecare un moto. ECOUL MOLDOVEI Băile Comunale Amenajate după toate cerinţele hihienei şi tehnicei moderne, rivalizind prin confort şi curăţenie cu orice baie din oraşele mari ale strâinătăţii, puse în cea mai bună stare de funcţionare sub îngrijirea comunei Iaşi, cuprind : LEI B. Stabilimentul de Hidroterapie Aranjat după cerinţele cele mai moderne cu tot ce priveşte arta terapeutică, funcţionează în chip permanent sub îngrijirea d-lui dr. Zosin docent la Universitate. Băile sunt deschise în fiecare zi de la orele 8—12 a. m. şi 2—7 p. m. afară de Duminici şi sărbătorile duminicale cînd sunt deschise numai de la 7—12 a. m. Băi de aburi şi duş ... 1 — Băi de căzi de marmoră clasa I............................ 2 — Băi de căzi clasa II . . . 1 50 Băi de lux (3 cabine : aburi, duş, cadă) .... 3 — Bâi medicamentoase cu sare, pucioasă etc ... . 2 20 Bâi populare : abur, duş cald și rece, basin ... — 25 Se fac abonamente cu reduceri simţitoare. Să nu lipsască in nici o casă dar FRANZBRANNTWEIN -»œ Alcool de vin cu sare de D un KONYA şi Fiii Chimişti Fricţiune întăritoare, infalibilă contra durerilor reumatismale şi la Gută, întreţine Sănătatea, Puterea şi Frumuseţea corpului. — Flaconul original Lei 2. - Franzbranntwein cu Menthol mer. MONTA Se distinge prin puterea sa antiseptică şi răcoritoare. Ca atare este recomandat în special contra durerilor nevralgice, durerilor de cap şi contra afecţiunilor catarale. — Flaconul original 2.25. — Depozit general : Farm. Curţei Regale, Fraţii Dr. Konya, Iaşi, şi la principalele farmacii din capalità. Pe inchiriet «, mobilată gata, compusă din 4 odăi şi anume: un antret ce poate servi şi de sufragerie, bucătărie în fund, etac de dormit, un salon, cerdac acoperit, plus o hrubă de pivniţă, un paravan de ţinut lemne etc. Mobila din salon e nouă, de pluş grenat, paturiel pentru dormit bronzate. Aceste odăi sunt in strada Alecsandri No. 9, iar amatorii se pot adresa în cancelaria Tipografiei Naţionale, strada Alecsandri No. 11, se aduce la cunoştinţa publică că la Cofetăria Tufl din Iaşi se află de vânzare vin Alb şi Roş de Uricani de a d-lui Teodor Bonciu, în butelii cu următoarele preţuri: Vin Roş a 1 leu 20 b. 1 leu 50 b. 1 leu 80 b. şi 3 lei butelca. Vin Alba 1 leu 30 b. şi 1 leu 50 b. butelca. D. D. Finichi Avocat Str. Căpitan Păun No. 6. Horaâni din Moldova! Fabrica de bere „Zimbru“ din localitate, duce o luptă grea cu concurenţa din Bucureşti, dar nicidecum în privinţa calităţei ci numai în privinţa luxului. Şansele mari de câştig, ce au fabricele din Capitală ne lipsesc nouă, prin urmare nu ne rârâîne, decit a apela călduros la inima Moldovenească, ca să ne deie sprijinul necesar pentru existenţă. Berăria „Elitei“ dn piaţa Unirei au trecut sub administraţia d-lui Andrei Stoica care să obligă a servi publicul ieftin, curat şi bine. Direcţiunea fabricei „Zimbru“ TC ii 18 [fii. • originale „I ooh“ i u ;:v • Cea mai mare fabrică din America (Springfield, OiliO. V.S.A) , SPECIALA IN MOTOARE CU BENZINA. Inginer, DIMITRIE A. PASTIA.Iasi. |4#»| PENTRU: treerat, mort, ateliere, iluminat cu electricitate, pompe, ferestrae pentru tăiat şi dispicat lemne etc. De la: 2 80 cai putere. SUNT: Cele mai simple uşoare, rezistente, sigure în mers, uşor de condus şi T i i* T 1 T 1 14 15 16 17 18 19 Epitropia Greneralâ a Casei Sf. Spiridon 1» IN I A S’l Aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 27 Octombrie a. c. oara 2 p. m. se va ţine în cancelaria acestei Epitropii licitaţie publică cu oferte închise, pentru vânzarea spre exploatare a parchetelor de pădure şi a arborilor notaţi în tabloul de mai jos. Garanţiile provizorii se prevăd în dreptul fiecârei păduri. Licitaţia se va ţine conform art. 72—83 din legea comptabilităţei generale a Statului. stejar. iar cu vârfurile uscate. iar cu vârfurile uscate. No. 8256.—1907 Octombrie 8.