Educaţie Fizică şi Sport, 1972 (Anul 25, nr. 1-12)

1972-01-01 / nr. 1

359". Conf. dr. EMIL GHIBU Vicepreşedinte al C.N.E.F.S. PRINCIPALELE CERINŢE Şl OBIECTIVE ACTUALE ALE EDUCAŢIEI FIZICE Şl SPORTULUI ÎN ŞCOLI Organizarea şi conţinutul activităţii de educaţie fizică şi sport cu elevii în societatea noastră socialistă multilateral dezvoltată trebuie să urmărească, în primul rînd, valorificarea în mai mare măsură a efectelor instructiv-educative ale practicării raţionale a exerciţiilor fizice. In scopul creşterii eficienţei lecţiilor de educaţie fizică şi a activităţilor sportive şcolare, în anii 1968—1971 Ministerul Educaţiei şi învăţământului şi C.N.E.F.S. au organizat dezbateri şi experimente la care au participat numeroase cadre din şcoli, de la Institutul de educaţie fizică şi sport, facultăţile de educaţie fizică, sectoarele de specialitate ale U.T.C. şi C.N.O.P. Consfătuirile cu profesorii de educaţie fizică organizate în această perioadă în toate judeţele, sesiunile de comunicări şi studiile întreprinse sub conducerea ştiinţifică a rectorului institutului, prof. univ. dr. Leon Teodorescu, a prof. univ. Ion Siclovan şi prof. univ. dr. Mihai Epuran, de catedrele I.E.F.S. în problemele programelor, a lecţiei de educaţie fizică, precum şi ale educaţiei sportive, cercetările efectuate de o serie de cadre de la facultăţile de educaţie fizică din Bucureşti, Timişoara, Cluj, Bacău, Galaţi, de cabinetele metodice ale C.J.E.F.S. din Ploieşti, Iaşi, Constanţa, Braşov şi alte centre, investigaţiile întreprinse de Centrul de cercetări ştiinţifice şi documentare tehnică în problemele educaţiei fizice şi sportului sub conducerea conf. dr. Alexe Nicu şi prof. Virgil Mazilu, consultările cu specialişti cu mare experienţă la catedră ca profesorii V. Tibacu, C. Morţun, D. Popescu-Colibaşi, A. Bujor, Gh. Mătuşa, materialele şi părerile unor cadre universitare şi profesori de specialitate cu multă experienţă organizatorică şi didactică M. Bîrjega, O. Bănăţan, C. Iovănescu, I. Istrate, Al. Forţu, Gh. Ghişoiu, T. Ardelean, C. Bucur, V. Simionescu, Gh. Creangă, Fr. Lörinczi, M. Oancea, V. Lupan, V. Moraru, M. Simion, L. Navodarschi, toată această gamă largă de opinii şi lucrări au evidenţiat principalele noi cerinţe metodice, didactice şi organizatorice care s-au impus în ultimul timp în activitatea practică şi anume : • cultivarea dragostei pentru mişcare, educarea gustului şi necesităţii efortului fizic, clarificarea influenţelor binefăcătoare fiziologice şi psihice ale exerciţiilor fizice constituie un obiectiv central al educaţiei fizice şcolare ; • învăţarea temeinică şi formarea deprinderii de către toţi elevii de a practica 2—3 ramuri de sport reprezintă una din căile moderne de bază în îndeplinirea obiectivului menţionat mai sus ; • de asemenea, este necesar ca în timpul şcolarizării toţi tinerii să capete deprinderi pentru efectuarea zilnică a unui minimum de exerciţii, a orei de sănătate, prin mijloace accesibile . gimnastică tip Educaţie fizică şi sport, nr. 1, 1972, pag. 2