Educaţie Fizică şi Sport, 1979 (Anul 32, nr. 1-12)

1979-01-01 / nr. 1

EDUCAŢIA SPORTIVILOR - PROBLEMĂ PERMANENT ACTUALĂ Prof. univ. dr. MIHAI EPURAN - I. E. F. S. - Adoptarea, la 21 decembrie a anului care abia s-a încheiat, de către Marea Adunare Naţională a Legii educaţiei şi învăţământului ne prilejuieşte, firesc, câteva reflecţii asupra acestui fenomen social de deosebită însemnătate — instrucţia şi educaţia — menit să asigure dezvoltarea deplină a personalităţii cetăţeanului ţării noastre, deplin integrat în efortul construcţiei socialismului, educat în spiritul devotamentului pentru patria sa. Formarea omului nou, care să corespundă total atît cerinţelor actuale, dar mai ales celor viitoare ale dezvoltării societăţii noi, este una dintre preocupările fundamentale ale partidului nostru. Nu există document de partid în care să nu se vorbească despre însemnătatea actului educaţional şi instructiv în formarea cetăţenească şi profesională a omului societăţii noastre"Concepţia ştiinţifică şi umanistă a partidului nostru despre locul şi rolul omului în societatea socialistă este un strălucit model teoretic după care se orientează întreaga activitate de formare profesională şi morală a cetăţenilor patriei noastre. Legea educaţiei şi învăţământului se înscrie în ansamblul vastului program de perfecţionare a activităţii economice şi sociale a României socialiste, stabilind cadrul nou instituţional de dezvoltare şi perfecţionare a învăţământului şi orientarea conţinutului său în vederea pregătirii cadrelor necesare construirii socialismului, instruirii şi educării multilaterale a noilor generaţii ale patriei. Noua lege, la care ne referim, stabileşte astfel sarcini sporite pentru procesul de învăţământ şi educaţie în ceea ce priveşte pregătirea tineretului pentru muncă şi viaţă, însuşirea temeinică a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane, a ideologiei şi politicii partidului, a concepţiei sale revoluţionare despre lume şi viaţă, educarea tinerelor generaţii în spiritul eticii şi echităţii socialiste, al dragostei faţă de patrie, partid şi popor, faţă de idealurile de pace şi progres social. Cuprinderea în textul Legii educaţiei şi învăţămlîntului a unui capitol special consacrat educaţiei fizice şi sportului sublimniază şi întăreşte încă o dată însemnătatea lor în creşterea armonioasă a tinerei generaţii, în dezvoltarea fizică, creşterea capacităţii de muncă, precum şi în întregul proces de integrare socială a tineretului. Rolul educativ şi formativ al activităţilor de educaţie fzică şi sport este încă o dată afirmat şi evidenţiat. Afiliat sub incidenţa influenţei educaţionale şcolare, mai mult de un sfert din populaţia ţării beneficiază de efectele activităţilor corporale sistematice. Un mare număr de profesori de specialitate, la care se adaugă activul organizaţiilor de tineret, contribuie la organizarea şi desfăşurarea acestor activităţi, al căror conţinut şi metodică permanent îmbunătăţite realizează obiectivele şi sarcinile specifice culturii fizice şi educaţiei sportive. Educație fizică și sport, nr. 1, 1979, pag. 1