Educaţie Fizică şi Sport, 1982 (Anul 35, nr. 1-12)

1982-01-01 / nr. 1

2 EDUCAŢIE FIZICA ŞI SPORT împreună cu întreaga noastră naţiune, dorim să vă exprimăm, cu acest prilej, profundul nostru devotament, să dăm glas simţămintelor de recunoştinţă deosebită ale comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi spre gloria şi prosperitatea patriei noastre socialiste, spre înălţarea României, in deplină independenţă şi suveranitate, pe culmi tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Este unanim recunoscută şi apreciată contribuţia dumneavoastră, de o inestimabilă valoare teoretică şi practică, la elaborarea şi realizarea cu succes a măreţelor obiective ale edificării noii orinduiri, la fundamentarea şi promovarea celor mai viabile căi şi soluţii în vederea propăşirii patriei, a înaintării sale ferme şi sigure pe calea socialismului, a progresului şi bunăstării". Mulţumind călduros pentru sentimentele ce i-au fost exprimate, pentru felicitările şi urările transmise, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar generalal partidului, preşedintele Republicii, a rostit cu acest prilej o amplă cuvântare, din care spicuim : „Aş dori să vă mulţumesc din toată inima pentru felicitările şi urările voastre, pentru aprecierile pe care le-aţi făcut la adresa activităţii mele, în scrisoarea Comitetului Politic Executiv. Consider aceasta o apreciere a activităţii partidului nostru, a Comitetului său Central, o apreciere a felului în care partidul nostru comunist — forţa politică conducătoare a societăţii socialiste româneşti — îşi îndeplineşte rolul său în organizarea şi conducerea întregului popor în măreaţa luptă şi muncă de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. Intr-adevăr, sub conducerea partidului, poporul român a obţinut succese măreţe, de importanţă istorică, parcurgînd, într-o perioadă scurtă, mai multe etape de dezvoltare economico-socială. Faptul că în deceniul anilor ’70 industria românească s-a dezvoltat de peste trei ori, iar agricultura de 1,6 ori, că nivelul de trai a crescut de aproape două ori, că, în general, patria noastră a devenit mai puternică, mai bogată demonstrează forţa creatoare a clasei muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte în mod liber propriul său viitor. Avem, intr-adevăr, tot dreptul să privim cu satisfacţie şi chiar cu mîndrie la ceea ce am realizat, deşi, fiind comunişti, nu trebuie să alunecăm pe panta automulţumirii, ci să ţinem permanent seama că, pentru realizarea Programului partidului, mai avem încă un drum lung de străbătut". După ce s-a referit la sarcinile principale ale celui de al doilea an al noului cincinal 1981—1985 — dezvoltarea bazei materiale, a energeticii, a materiilor prime, dezvoltarea agriculturii, a ştiinţei, culturii şi învăţământului — secretarul general al partidului a arătat în continuare : „Este necesar, tovarăşi, să dăm o atenţie mai mare muncii de educare politico-ideologică, de ridicare continuă a conştiinţei revoluţionare muncitoreşti, socialiste, a maselor, a poporului. Complexitatea dezvoltării socialiste a ţării, precum şi dezvoltarea mondială ridică multe întrebări şi probleme. Pentru a le înţelege, oamenii trebuie să aibă o cultură politică, o cultură generală înaintată, să înţeleagă bine evenimentele, să ştie care este direcţia dezvoltării sociale şi să înţeleagă că (Continuare în pag. 42)