Electrotehnica, 1957 (Anul 5, nr. 1-12)

1957-01-01 / nr. 1

COMITETUL DE REDACȚIE Prof. dr. ing. PL. ANDRONESCU. prof. dr. ing. I. S. ANTontu. prof. dr. ing. A. Avramescu. membru corespondent al Academiei R.P.R. (redactor responsabil), ing. V. ВгагЕА, laureat al Premiului de Stat, prof. dr. ing. V. COeluţeanu. conf. ing. D. Ramskink, laureat al Premiului de Stat, conf. ing. St. Gtosu, ing. Gu. Hortopan, laureat al Premiului de Stat, conf. ing. G- Lazaride, prof. dr. ing. R. RAduleţ, membru corespondent al Academiei R.P.R. laureat al Premiului de Stat. Extras din recomandările privind întocmirea articolelor termico-ştiinţifice 1. Lucrări ce pot fi prezentate spre publicare sunt : de importanţă generală, tehnico-ştiinţifice speciale, teoretice sau experimentale şi tehnice obişnuite. 2. Legătura cu practica muncii de cercetare, proiectare, învăţământ, producţie, este condiţia esenţială pe care trebuie să o îndeplinească tema tratată. Lucrările de sinteză sau de discuţie trebuie să se refere la probleme noi şi actuale, de interes general. Articolele interesind industria vor cuprinde consideraţii privind eficienţa economică a soluţiilor. Se recomandă ca articolele să posede propuneri de viitor. 3. Verificarea experimentală se impune ca necesitate de prim ordin la lucrările care se pretează la asemenea verificări. 4. Lucrări care au mai fost publicate integral sau parţial, nu pot fi trimise redacţiei spre publicare 5. Un scurt rezumat fixind premizele de la care s-a pornit, problema studiată și cadrul in care este tratată, nedepăşind 6 — 8 rinduri, se va anexa lucrării. 6. In introducere se încadrează problema in preocupările generale ale disciplinei şi in preocupările producției ; de asemenea se arată scopul lucrării, subliniindu-se expres contribuţia autorului. Tratarea va trebui să fie unitară, permiţind inteligibilitatea fără dificultăţi a problemelor. Se vor evita introduceri sau demonstraţii voluminoase ; de asemenea se va evita repetarea in text a ceea ce se poate fi găsit in literatura publicată, sau poate fi redat intuitiv prin materialul grafic-ilustrativ, tabele etc. 7. Concluziile vor concentra rezultatele obţinute cu indicarea limitei de valabilitate și aplicaţiilor posibile. 8. Anexele pot cuprinde demonstraţii originale sau absolut necesare înțelegerii formulelor din text ; de asemenea in anexe se pot da exemple de calcul. 9. Citarea literaturii de specialitate este obligatorie pentru afirmațiile luate din alte lucrări și care nu sunt in general cunoscute. 10. Nivelul articolelor va fi iall. 11. Dezvoltările matematice vor fi limitate la cele absolut necesare înţelegerii raţionamentului. Pentru demonstraţii se vor alcătui anexe. 12. Scrierea formulelor. Se recomandă o atenţie deosebită scrierii formulelor conform STAS. Indicii şi exponenţii se vor scrie mai mici dectt baza şi aşezaţi mai jos sau mai sus dectt baza. Se vor scrie, de asemenea, cu grije literele majuscule, minuscule sau cele ruseşti, romane, greceşti, germane etc. 13. Lista bibliografică se va întocmi cuprinzind lucrările la care se referă textul (cit şi figuri sau tabele) speciale cit şi cele generale. Se vor indica toate datele în transcripţii originale Pentru cărţi : numele complet, pronumele prescurtat, titlul complet (eventual şi tradus in paranteză), ediţia, editorul, locul editării, anul. Pentru articole : numele complet, pronumele prescurtat, titlul complet original (eventual și tradus in paranteze), revista tomul, anul, numărul, paginile. 14. Scrisul la maşină al articolelor este recomandat cu insistenţă exceptindu-se lucrările scrise caligrafic. Se scrie pe o singură faţă, la două rinduri (2 000 semne pe pagină). Se recomandă 10—12 pagini dactilografiate. 15. Nu se admite trimiterea concomitentă a textului la alte publicaţii. 16. Articolele se trimit cu o notă însoţitoare pe adresa redacţiei. In notă se va indica : titluri academice, funcţiuni, localitatea şi adresa domiciliului, număr de telefon. 17. Lucrările executate in cadrul diverselor instituții sau organizații vor purta aprobarea acestora de publicare. 18. Corecturile se vor face după normele tipografice in vigoare. Corecturile trimise autorilor vor fi înapoiate in maximum 48 ore de la primire. Nu se admit modificări esenţiale faţă de manuscris, in care caz ele cad in sarcina autorului. Revista „Electrotehnica”, organ al Asociaţiei Ştiinţifice a Inginerilor şi Tehnicienilor din R.P.R. şi al Ministerului Energiei Electrice şi Industriei Electrotehnice. Editor : Asociaţia Ştiinţifica a Inginerilor şi Tehnicienilor din R.P.R. Redacţia : Bucureşti, Str. Ion Ginca nr. 3, telefon 3 57 28 — 3 07 30. Administraţia şi Casieria: Bucureşti, Cal. Victoriei 118, telefon 4 06 24. Redacţia îşi rezervă toate drepturile privind lucrările precum şi materialul grafic-ilustrativ apărut în revistă cit şi cele privitoare la traducerea în limbi străine. Se admit extrase, referate sau comentarii numai cu indicarea completă a sursei. Revista apare lunar. Abonamentul anual , pentru întreprinderilei 96 și individual lei 30. Preţul unui exemplar : lei 5. Abonamentele se primesc la sediile administraţiei sau redacţiei, sus indicate. Tiparul : întreprinderea Poligrafică nr. 3, Bucureşti.