Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1997 (Anul 7, nr. 1121-1180)

1997-10-01 / nr. 1121

Lvcatinett tutti&itw P.. . “Dacă mâine aş fi primar... ” ~BTzl is • a w « df«s| • • w Frunzuliţa de floricica Dacă ar fi să se angajeze într-o campanie electorală pentru ocuparea postului de primar, se pare că sibienii vor înscrie în platforma lor program rezolvarea unor probleme care continuă să nemulţumească, deşi soluţionarea lor au promis-o mereu foştii şi chiar şi actualul ocupant al primului fotoliu din Primărie. Un Sibiu curat, cu străzi şi trotuare în bună stare, cu servicii publice ireproşabile, fără cerşetorii şi vagabonzii care se expun în mod ostentativ sunt obiectivele promise în timpul campaniei oricărui candidat la funcţia de primar, dar, se pare că aşa cum sunt uşor de promis, toate acestea sunt greu de realizat. Lipsesc oare fondurile sau bunăvoinţa şi interesul ? Pe plan social, sibienii îşi doresc implicarea în mod mai hotărât a primarului în asigurarea locurilor de muncă, atât pentru tineri cât şi pentru cei mai vârstnici. Alte propuneri ar fi : asigurarea securităţii persoanei, sprijinirea clubului sportiv F.C. Inter, mai multă grijă pentru reducerea poluării. Problema transportului în comun continuă să-i preocupe pe mulţi sibieni. Troleibuzele, autobuzele circulă greu, şoferii nu respectă programul, iar în staţii lipsesc băncile. Din cauza angajaţilor săi Agenţia TURSIB este deseori acuzată de iresponsabilitate. Multe şi mărunte sunt, aşadar, problemele care îi frământă pe locuitorii burgului nostru şi pe care ei lear rezolva, dacă ar fi într-o zi primari. Intr-un oraş ca Sibiul, în prag de secol XXI continuă să preocupe curăţenia, iluminatul public şi altele din acestea, care, în ţări mai vestice, ar fi deja de domeniul paranormalului. Florentina Gligor Cum vă “administraţi” viaţa? — I«....... B /V In căutarea unui loc de muncă sau a u trecut şi vara, au trecut şi sesiunile de examene de admitere în facultăţi. Tinerii absolvenţi, cei care nu au fost atât de norocoşi încât să-şi adjudece un loc într-o universitate, se gândesc la... ce vor face în continuare ?! Unii se pregătesc să înceapă o altă “rundă de învăţătură”, tot pe “banii babacilor”, bineînţeles. Alţii, mai conştienţi că viaţa nu te aşteaptă răbdătoare până să te hotăreşti tu cum să o administrezi, intenţionează să-şi găsească un loc de muncă în meseria învăţată ori, dacă vor fi zadarnice căutările, încearcă, în extremis, o recalificare. În prezent, la Direcţia Generală de Muncă şi Protecţie Socială se află în curs de derulare cursuri de calificare pentru meseriile : marochiner (durata 12 săptămâni), confecţioner încălţăminte (16 săptămâni), tâmplar universal (20 săptămâni), tricoter (12 săptămâni) sudor electric (16 săptămâni), zidar rosar tencuitor (16 .. recalificare săptămâni) dulgher pentru construcţii (16 săptămâni), instalator apă canal (16 săptămâni), zugrav vopsitor (16 săptămâni), fierar betonist (12 săptămâni). După absolvire, cursanţii beneficiază de un certificat care atestă calificarea. Cei care doresc să se iniţieze în meseriile de secretar administrativ sau operator de calcul se pot adresa pentru mai multe informaţii la sediul D.G.M.P.S. unde, începând cu data de 1 octombrie, se mai organizează şi un curs de calificare pentru meseria de electrician întreţinere şi reparaţii. ATCOM Sibiu organizează, prin D.G.M.P.S. un curs de calificare pentru meseria de prelucrător tuburi şi baghete (suflător) şi un curs în meseria de pictor pe sticlă. La aceste cursuri pot participa cei care au vârsta maxim admisă de 30 de ani, iar cei ce îndeplinesc această primă condiţie trebuie să fie apţi din punct de vedere medical. Dan Ştefan Tatu S.CARCHIM S.R.L. Prin magazinele “FITO” din Sibiu, str. A.Ianc nr 2 şi Mediaş, str. I.G.Duca nr. 13 IUREAZA contra CUPOANE pentru AGRICULTORI - îngrăşăminte chimice şi pesticide până la data de 2 decembrie 1997. Deţinătorii de cupoane pentru agricultori se pot prezenta la aceste magazine cu buletinul de identitate. - ulrii. 111 Aşteptând ca tranzitia să plece... Toamna se numără banii... din conturile personale Sau ce mai rămâne din aceste conturi după ce fiecare dintre noi am pus de zacuscă, de murături şi ne-am trimis copiii la şcoală. Ca în fiecare an,la 15 septembrie a început un nou an şcolar. Şi odată cu el românii au mai reuşit să-şi mai golească încă o parte din conţinutul buzunarelor în favoarea papetăriilor şi a dorinţei de a avea copii învăţaţi. Fiecare a cheltuit după cât i-a dat mâna şi în funcţie de câţi copii i-a dat Dumnezeu.Mulţi dintre sibieni ne-au spus că, pentru strictul strict necesar al unui copil, au cheltuit între 75 şi 200 de mii de lei. Pentru tot ce are nevoie un puşti sau o puştoaică la şcoală s-au dus pe apa...învăţăturii între 300 şi 500 mii de lei. După toate acestea, în aşteptarea iernii şi a noilor valori ale taxelor de întreţinere românii speră că totuşi, odată, tranziţia se va plictsi de noi şi de văicărelile noastre, va pleca departe şi va lăsa ce şi de mai bine. Tatiana Rostaş-Covalev S.C. ROMANOFIR S.A. Tălmaciu,jud.Sibiu, Piaţa Textiliştilor 17.Tel:069/55.53.00 Fax: 069/21.12.77; Telex: 69290 Produce şi comercializează: ♦Aţă din bumbac 100% pentru cusut şi lucru manual ♦ Fire din bumbac 100% pentru ţesături şi tricotaje ♦ Seturi pentru goblen Mars. & supplies: ♦Cotton sewing and embrodery thread ♦Cotton garn for fabrics and knitwear ♦Gobelin set Opinii ‘Scrisoare deschisă ” DOMNULE PREŞEDINTE AL SENATULUI româniei Pete Roman Privesc uneori uimit la Domnia Voastră atunci când apăreţi în faţa naţiunii şi susţineţi cu patimă unele lucruri aşa cum au fost recent cele în interesul CHIRIAŞILOR ! Spuneaţi cu convingeri că “nicăieri în lume nu este periclitată situaţia acestora! Vă rog să vă amintiţi că la fel “nicăieri în lume nu au fost daţi afară din case proprietarii” ca pe vremea când tatăl Dvs. făcea parte din garda celor care încercau sovietizarea României. De aia prin educaţia primită vi sau imprimat unele lucruri independent de voinţa Dumneavoastră. Asta face mai greu de îneles chiar poziţia pe care o aveţi după evenimentele din?9, pe care poporul român o tolerează deocadată cu înţelpciunea şi răbdarea de care este capabil, dându-vă posibiltatea reabilitării, deşi nu văd de ce cu preţul ocupării loclui doi în ierarhia societăţii noastre. Las la o parte originea Dv. atică neconvingătoare oricât aţi încerca să faceţi cruci şi să apăreţi ostentativ cu icoane în decorul apariţiilor televizat în campania electorală. Sunt cu siguranţă alte interee care vă obligă şi vă susţin într-o coaliţie “aşa cum este el... Să ştiţi că românii “adevărat” nu sunt proşti aşa cum îi consideră tovarăşul Brucan de aceleaşi considerente. Menţionez că nu sunt antisemi, dimpotrivă, port stimă şi recunoştinţă tuturor celor cani înţeleg să fie sinceri şi cinstiţi ! Pe acest considerent aştept o shimbare reală a Domniei Voastre, în general şi refertor la diabolica Lege promulgată 112/95 în special. “Nicăieri în lume” proprietarii nu sunt subordonaţi intereselor chiriaşilor şi ţinuţi afară din casele lor în favoarea acestora aşa cum preconizaţi cu cinism ! Este o “absurditate” care dacă o mai susţineţi veţi pierde şi ultimul capital de simpatie acumulată între timp. Din surse apropiate se vorbeşte de ambiţia de a promova în guvernul european la cel mai înalt nivel ?! Cu astfel de judecăţi nu vă veţi atinge scopurile ambiţioase şi în afara proniei divine veţi suporta consecinţele oprobiului întregii lumi civilizate. Cu respectul cuvenit, arh. Liviu Niculiu