Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1997 (Anul 7, nr. 1121-1180)

1997-11-26 / nr. 1161

Dan "Petrică şi lupul" ALARMĂ FALSĂ Săptămâna trecută Compania de pompieri Sibiu, s-a confruntat cu un caz neobişnuit... In urma unui apel, prin care se anunţa un incendiu, mai multe autospeciale ale pompierilor militari s-au deplasat pe strada General Vasile Milea, în faţa blocului cu numărul 2. Până aici, nimic bizar, dacă nu s-ar fi dovedit că pompierii s-au deplasat degeaba. Deoarece falsul apel a fost înregistrat de la telefonul al cărui proprietar este Viorel Pipernea, domiciliat in blocul în fața căruia au oprit autospecialele. Acesta va trebui să plătească deplasarea pompierilor... Costul unei asemenea deplasări se ridică la câteva milioane lei. D.S.T. V._____________________| Bibliote. — SIBIU COTIDIAN DE INFORMATIE IN DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN Ssibimi ANUL VI. Nr. 1161, Miercuri, 26 NOIEMBRIE 1997 800 lei; 37'A'i Din nou agitaţie la Extra Sib Vechiul Consiliu de Administraţie se vrea... reabilitat în urma unei recente sentinţe, s-ar părea că vechiul Consiliu de Administraţie al S.C. EXTRA SIB a obţinut dreptul de a reveni în societate. Până la clarificarea legală a situaţiei, muncitorii şi acţionarii în număr majoritar ai societăţii se simt în pericol. în acest sens, la redacţia noastră am primit un tabel conţinând 105 semnături prin care "angajaţii şi acţionarii de la S.C. EXTRA SIB acordă deplină încredere actualei conduceri a societăţii pe care o susţin pentru a le reprezenta interesele.” O delegaţie a acţionarilor societăţii a făcut ieri apel la înţelegerea autorităţilor locale pentru a obţine sprijinul în clarificarea situaţiei Liderul de sindicat al societăţii, domnul (vvidiu Baltă ne-a făcut relatări despre cum au fost primiţi de reprezentanţii ‘ instituţiilor statului", (continuare în pag.8) (I.M.F.) Când unii au mii de probleme, alţii n-au nici o grijă Marius Mitea A încă nu e momentul... na dintre frazele frecvent utilizate de politicienii noştri, fra- I ză care, în ultimul timp, a ajuns să mă ducă la exasperare, este: ”(încă) nu e momentul... !”. Această frază este menită de a da o oarecare poleială diplomatică unor fapte, mentalităţi şi atitudini în spatele cărora se ascund, mai întotdeauna laşitatea şi imoralitatea celor ce practică mizerabila meserie de politician. Demnitatea naţională ar fi trebuit să ne împingă să ne cerem drepturile fireşti asupra teritoriilor româneşti răpite şi înstrăinate. Dar... n-a fost momentul ! Nici acum nu este şi mă îndoiesc că va fi în curând... A fost, însă, momentul să încheiem un tratat dezavantajos cu moştenitoarea marelui tâlhar care ne-a rupt din trupul ţării Nordul Bucovinei.Un român adevărat (poate singurul...!), pe nume Ilie Ilaşcu, putrezeşte în temniţele bolşevice şi noi stăm cu mâinile în sân pentru că...nu e momentul! Acum, în contextul aspiraţiilor noastre spre integrare europeană şi euro-atlantică (scuzaţi-mi limba de lemn !), trebuie să facem frumos, să ne dăm toleranţi, mai catolici decât Papa şi mai “democraţi” decât însuşi “garantul şi campionul mondial al democraţiei şi drepturilor omului”, Marele Frate de Peste Ocean. Ce-ar fi făcut americanii, dacă vreun compatriot dealior ar fi fost întemniţat în,să zicem,Irak? Ce au făcut, în fond, de atâte ori:ar fi trimis câţiva băieţi voinici,ultra-înarmaţi şi super-antrenaţi şi şi-ar fi recuperat omul, fără să se mai împotmolească în hăţişuri diplomatice... Şi,pe chestia asta, nu le-ar fi pus nimeni sala-n coaste, nu i-ar fi ameninţat nimeni că n-o să-i mai primească în comitetele şi comiţiile mondiale... Aş mai avea eu multe de comentat pe această temă, dar, astăzi, cred că...nu e momentul! Poate, mâine... ______|_ "Chichiţe avocăţeşti în ţara tuturor posibilităţilor Rândurile care urmează se vor a fi o prezentare imparţială a unei situaţii de pe urma căreia, cel care a fost prejudiciat "legal” este chiar statul român. Ne-am oprit asupra acestui caz deoarece, după cum veţi putea constata, în centrul atenţiei se află o persoană deloc străină de litera legii. Dar iată despre ce este vorba: Pentru închirierea spaţiului comercial aflat la subsolul imobilului situat pe Calea Cisnădiei nr. 54 A, proprietarul, doamna avocat Delia Radu a încheiat cu patroana S.C. Look Impex SRL, domnişoara Loredana B., în 19 august a.c., un contract de închiriere. Conform acestuia, pentru spaţiul închiriat, chiriaşa este obligată să plătească lunar 1 ()().()()() de lei. O sumă care nu are nimic în comun cu vremurile în care trăim. (continuare în pag.8) Radu Neculce învăţătoarea Maria Ghica i-a bătut şi pe fraţii lui Mircea Vasile Ieri ne-a vizitat la redacţie, la fel de disperată, în aeeaşi stare de nelinişte, doamna Cornelia Vişa, din localitatea Haşag. Vă reamintim, stimaţi cititori, fap- tul că săptămâna trecută, copilul doamnei Vişa, Vasile Mircea, a fost bătut cu bestialitate,"până la sânge",de învăţătoarea Maria Ghica. Nici nu mai are rost să comentăm motivele puerile pentru care dăscăliţa şi-a agresat elevul, ci doar vă reatenţionăm că această situaţie stă încă în atenţia Inspectoratului Judeţean Şcolar. Ce a determinat-o pe doamna Vişa să revină asupra acestui caz ? Faptul că încă nu au fost luate nişte măsuri concrete în sancţionarea celei care poartă numele de "învăţătoare". Apoi a mai intervenit un element, care, dacă ne-am afla în justiţie, ar fi luat în calcul ca şi "circumstanţă agravantă”, ieri, în timpul programului şcolar, alţi doi copii ai doamnei Vişa, Delia (12 ani) şi Mihai (11 ani) au fost "bătuţi măr" de către învăţătoarea GHICA. Culmea este că la molestarea copiilor au asistat profesorii şcolii şi directorul care, ni se pare concesiv, tolerant şi indulgent în analizarea unui astfel de caz. S-ar părea că lucrurile nu se vor opri aici, deoarece învăţătoarea, după cum nea declarat doamna Vişa a promis că "dacă Vasilică (primul copil bătut - n.r.) va merge la şcoală (după trecerea zilelor de scutire medicală - n.r) îl va omorî.” Parcă se merge prea departe Daniela Maria Flucșă De 828 de familii din cartierul Turnişor sunt încălzite la standarde occidentale Oficialităţile locale, conducerea R.A.G.C Sibiu, alţi invitaţi din ţară au asistat ieri la punerea în funcţiune a uneia dintre cele mai moderne centrale termice din România. C. I . Turnişor.Graţie instalaţiei de monitorizare, cele 828 de familii arondate centralei vor plăti de acum încolo exact cantitatea de agent termic şi de apă caldă pe care o vor consuma. Mai mult, un senzor aliat în interiorul centralei va regla automat, funcţie de temperatura mediului ambiant, temperatura agentului ternic livrat beneficiarului. Toţi parametri vor fi unnăriţi, prin intermediul computerelor, de la sediul R.A.G.C.L. După cum ne-a declarat directorul Agenţiei Centrale Termice Sibiu, domnul Ilie Grădinar, în C.T. Turnişor au fost investiţi nu mai puţin de 1,5 miliarde de lei şi, în perspectivă, A.C.T. intenţionează să introducă instalaţii de monitorizare în alte două centrale, C.T. 1 şi C.T. Ştefan cel Mare. G.M.