Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1998 (Anul 8, nr. 1181-1241)

1998-01-28 / nr. 1197

DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN ;-"w •» iWjRA" -COTIDIAN DE INFORMATIE 3 ANUL VI, Nr. 1197, Miercuri, 28 IANUARIE 1998 fKQQ ]ej S I 3 i U Vânzând castraveţii grădinarului Magazinul alimentar “Still Impex” din Valea Aurie a reuşit o performanţă rară, deşi de neinvidiat: să vândă castraveţi la grădinari ! Metaforic, bineînţeles... Ce s-a întâmplat? Zilele trecute, un client a cumpărat de la acest magazin o rudă de salam de Sibiu. Ajuns acasă, omul a avut surpriza să constate că produsul prezenta un gust şi un miros nespecific, o culoare modificată, iar suprafaţa membranei nu era acoperită cu încărcătura microbiologică de culoare alb-cenuşie, aşa cum ar fi trebuit. Cumpărătorul şi-a dat seama rapid de toate acestea, din simplul motiv că era de meserie... inspector la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului. Firma “Stil-Impex”, reprezentată de doamna Ramona Chivulete, a fost amendată, pentru neregulile constatate în urma unui control al O.P.C., cu suma de 200.000lei. Floare la ureche... oate n-ar fi lipsit de interes, totuşi, să rememorăm împreună evenimentele care s-au petrecut exact acum opt ani, respectiv prima mare manifestaţie anticomunistă de după Revoluţie, din 28 ianuarie 1990 şi prima “mineriadă” din 29 ianuarie acelaşi an. In 28 ianuarie, acum opt ani, “partidele istorice”, respectiv Partidul Naţional Ţărănesc - Creştin Democrat, Partidul Naţional Liberal şi Partidul Social-Democrat au intuit periculoasa şi “originala” direcţie spre care se îndrepta “tânăra şi fragila noastră democraţie” sub oblăduirea tendenţioasă a Frontului Salvării Naţionale, personal a neo-tovarăşilor Iliescu Ion şi Roman Petre. Cele trei vechi partide, cu lungă tradiţie democratică şi mari merite în făurirea României Mari, s-au socotit îndreptăţite şi chiar datoare să-şi unească forţele şi să protesteze în cadrul unui miting de proporţii împotriva tendinţelor neo-comuniste manifestate de noua putere. Putere instalată în urma unei “contrarevoluţii” de catifea care a succes imediat celei mai sângeroase şi mai radical anti-comuniste revolte din Estul Europei. Ce a urmat acestei prime încercări de redeşteptare a realei democraţii, se ştie. Primii au părăsit Piaţa Victoriei social -democraţii lui Sergiu Cunescu. Ceva mai târziu acelaşi lucru l-au făcut liberalii lui Câmpeanu. Pe baricade au rămas, până la sfârşit, ţărăniştii. Ţărăniştii, care au avut de înfruntat hoardele de mineri şi “oameni ai muncii” din capitală, asmuţiţi împotriva “destabilizatorilor” comunismului cu faţă umană de către Iliescu şi ciracul său, Pedro, într-adevăr, nu ştiu dacă vreunul dintre cei care în acea perioadă tulbure nu-şi pierduseră obiceiul de a gândi cu propriul creier pot uita rânjetul satisfăcut al lui Petre Roman în momentul în care s-a adresat miilor de fanii ai FSN, spunând despre Corneliu Coposu că... “s-a demascat”! Astăzi, la opt ani de la acele dramatice evenimente, ex-feseniştii lui Roman ies cu acelaşi rânjet satisfăcut dintr-un guvern în care, după părerea mea, nu aveau ce căuta. Dacă ar fi să fim ironici şi să le-o plătim cu aceeaşi monedă, am putea rânji satisfăcuţi şi am spune că pediştii “s-au demascat”. Marius Mitea Demascatorii demascaţi "Evenimentul sibian în sprijinul unui copil disperat Noi am găsit tatăl acesta va trebui să-şi regăsească fiul Viaţa fiecăruia dintre noi pare, la prima vedere complicată. Nu de puţine ori oftăm şi ne gândim de unde să mai găsim puteri să ducem pe umeri atâtea necazuri sau greutăţi. Suntem subiectivi, mai ales că în majoritatea cazurilor ieşim din impas prin propriile noastre puteri. Şi când ajungem la liman, niciodată nu ne gândim că alţii sunt cu adevărat necăjiţi, cu adevărat săraci, cu adevărat disperaţi şi iată vreun ajutor. Aşa e viaţa... Aşa e omul...câteodată egoist. O IUBIRE FĂRĂ ŞANSE L-am cunoscut pe Pop Ionel. Tânărul din imagine are 17 ani, şi dacă inima bună a mătuşii sale, generozitatea unchiului său n-ar exista, atunci s-ar putea spune că Ionel nu are pe nimeni în lumea aceasta. Ionel este elev la Liceul de Industrie Alimentară, în anul doi, dar până aici Viaţa sa a avut un curs cât se poate de chinuit, cât se poate de nedrept... Mama sa s-a numit Denghel Elisabeta. Cândva a fost o tânără care, îi, ’-o gară, cu ani în urmă, a avut neşansa să se îndrăgosteasce ochii frumoşi ai tatălui lui Ionel. Tatăl lui Ionel, numit parcă în ciuda soartei. POP IONEL era, înainte de naşterea copilului, student la agronomie la Cluj, îndrăgostit şi el, i-a propus tinerei Elisabeta să-i fie soţie, să se mute la el acasă, la Turda, la viitorii socrii, şi să-l aştepte până când îşi va termina studiile. Totul părea prea frumos, prea adevărat... Copilul s-a născut şi a primit numele tatălui. A fost recunoscut ... dar... părăsit în acelaşi timp. După terminarea facultăţii, noul inginer agronom nu-şi mai putea lua o nevastă fără studii, chiar dacă fata care urma să-i fie soţie i-a născut şi primul copil... ~ (continuare în pag.8) Daniela Maria Flucșă Tragedii în care, moral, este implicată şi Primăria în dimineaţa zilei de 26 ianuari, pe strada Ludoş din Sibiu s-a consumat un accident de circulaţie. Este foarte adevărat că urmările acestuia nu au fost neapărat tragice, dar, totuşi, un copil a rămas în spital, sub observaţie, în urma unei contuzii renale.Tânărul Lengyel Ioan Dionisie, în vârstă de 22 de ani, din Sibiu, aflat la volanul autoturismului Mercedes, înmatriculat 6 SB 768, a lovit un copil. Datorită faptului că șoferul nu a redus viteza în zona trecerii pentru pietoni marcată prin indicator, Arsenie Flavius, un copil de 16 ani, a ajuns sub roţile Mercedesului. Flavius se angajase pe trecerea pentru pietoni, dar cum aceasta era aproape ştearsă...şoferul... Evenimentul rutier descris vi se pare poate unul obişnuit.Cu siguranţă că puţină atenţie din partea ambelor părţi implicate ar fi condus la alt deznodământ. în plus, în accident poate fi implicată din punct de vedere moral şi Primăria. De ce?...Pentru că majoritatea marcajelor rutiere din oraş lipsesc cu desăvârşire. Deoarece de foarte multă vreme lămpile de presemnalizare, cu lumină galbenă, intermitentă, nu funcţionează, iar Primăria nu prea se oboseşte să contacteze FRES pentru legarea acestor lămpi la reţea. Şi câte alte minusuri mai are Primăria capitolul marcaje. "S-a pus problema reintroducerii tramvaiului în oraș" pag.3 "CF - ul" I sibianului" pag.7 Un campion al Sibiului: Marius Chescu V. Muncitorii de la MEDIMPACT s-au plâns de condiţiile epuizante în care lucrau Aşa cum v-am relatat în ediţia de ieri a cotidianului nostru, la sfârşitul lunii august, solicitând sprijinul biroului senatorial al senatorului Moisin din Mediaş, muncitorii de la MEDIMPACT au transmis Corpului de Control al Primului Ministru un memoriu prin care dezvăluiau modul în care au fost înşelaţi la privatizarea societăţii. în plus, în rândurile semnate de 126 de persoane, este descris modul în care au continuat munca pe tarlaua domnului director Mendea: “Anul care a trecut a fost pentru noi, muncitorii, un iad, deoarece conducerea ne obliga la 16 sau chiar 21 de ore din 24, aproape zi de zi, iar salariile nu ne erau plătite nici măcar cu cât am negociat. Dacă cineva a avut o problemă de familie și nu a putut să se conformeze regulamentului impus de societate, am fost amenințat cu desfacerea contractului de muncă. Dacă dintr-un motiv, ai fost determinat să te duci la domnul director general, să-i ceri să te ajute în vreo problemă de interes de serviciu, ai fost primit, dar foarte elegant refuzat. Sau dacă ai spus că vei apela la mass-media spunea, citez: « NICI DUMNEZEU NU INTRĂ ÎN FABRICA MEA FĂRĂ APROBARE DE LA MINE !» (continuare în pag.8) D.M.F.