Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1998 (Anul 8, nr. 1181-1241)

1998-01-15 / nr. 1188

DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN în judeţul Sibiu, doar 57% din populaţie ■va plăti asigurări sociale ’’Fondurile care se vor strânge prin Casa de Asigurări vor fi foarte puţine” Unul din cele mai importante principii care au stat la baza elaborării Legii Asigurărilor Sociale de Sănătate a fost, după cum preciza doamna doctor Minerva Boitan, director general al Direcţiei Sanitare Sibiu în cadrul conferinţei de presă susţinută ieri alături de domnii Dorin Mărieş şi Costin Ionescu, director adjunct cu probleme de reformă şi respectiv director economic în cadrul aceleiaşi instituţii : "acoperirea totală a populaţiei", adică "cei bogaţi plătesc pentru cei săraci, cei tineri pentru cei bătrâni...”. Astfel, în cadrul acestei legi sunt menţionate câteva categorii de persoane care beneficiază de asigurare de sănătate, implicit de servicii medicale fară a plăti contribuţia bănească, aceasta fiind suportată din alte surse. Doamna doctor Minerva Boitan a continuat:“ Fondurile care se vor stânge vor fi foarte puţine, în judeţul Sibiu va plăti asigurarea de sănătate numai 57 % din populaţie, în condiţiile în care vor fi asiguraţi prin Casa de Asigurări 100% din sibieni". (F.G.) •COTIDIAN DE INFORMAȚIE ANUL VI, Nr. 1188, Joi, 15 IANUARIE 1998 "Icoana stelei ce-a murit..." Astăzi, 15 ianuarie este Ziua Naţională a Poeziei Româneşti-AcurrITAS de ani, pe aceste meleaguri răsărea Luceafărul, unul dintre acele mari spirite care contribuie covârşitor la ridicare, luminare şi mântuirea unui Neam. La aproape un veac şi jumătate de la răsăritul Luceafărului, lumina sa continuă să ne-nvăluie, blând, sufletele...__________ Afişe mai vechi sau mai noi împânzesc Sibiul. Pe ziduri, pe garduri, pe stâlpi întâlnim, la tot pasul, invitaţii scrise la spectacole, meciuri de fotbal, baschet... Poate că edilii au un cuvânt de spus în această privință. Marius Mitea Picătura care n-a mai vrut să umple paharul fră îndoială, declaraţia pe care a făcut-o zilele trecute fruntaşul PD, Traian Băsescu, privind caracterul irevocabil a deciziei sale de a renunţa la portofoliul Transporturilor, are menirea de a detensiona relaţiile explozive din sânul coaliţiei de guvernământ. Unul dintre motivele care ar fi putut determina declanşarea unei adevărate crize guvernamentale a fost înlăturat din chiar iniţiativa celui de la care a fost detonatorul, picătura care era să umple paharul. Picătură care, pusă în faţa acestei perspectivei a preferat să se scurgă pe de lături. Oricât de antipatic ar părea la un moment dat Traian Băsescu, oricât de al dracu’, cu sau fără motiv, ar fi materinarul respectiv, gestul său politic poate însemna injectarea unei doze de barbarie în trupul vlăguit al clasei noastre politice. Băsescu pare a-şi fi dat seama că interesul general al societăţii româneşti, interes care reclamă înfăptuirea grabnică a unei reforme prea mult târşâite, este mai presus decât orgoliile unor mai mult sau mai puţin importanţi oameni politici. Căci, un lucru cert, oricât ar face gălăgie Iliescu şi Cerveni (straşnică alăturare!) încă nu poate fi vorba de alegeri anticipate, n-ar fi în interesul nimănui, decât, poate, al forţelor extremiste, în ultimul timp se bucură de salturi nesperate ale luptei„de popularitate,. Rămâne ca şi ceilalţi colegi de partid ai lui Băsescu să dea dovadă de o minimă înțelepciune... O fetiţă abandonată în Maternitate Ia1 aşteaptă părinţii Livica Buiuc şi-a uitat copilul între străini Ce simte un copil de două luni? Cum percepe el lumea care îl înconjoară şi pe care el abia acum începe, încet,încet, să o cunoască ? Probabil că, în gândurile lui, se află acea fiinţă dintotdeauna cunoscută, în jurul căreia se formează lumea în care el tocmai a păşit. Este fiinţa care i-a dat viaţă şi care ar trebui să-i fie cea mai apropiată. Este MAMA. Ana Maria este o fetiţă drăguţă, care are aproape două luni. S-a născut pe data de 21 noiembrie, anul trecut, şi deoarece cântărea doar 2.500 grame, a fost necesar să rămână in spital până la atingerea greutăţii normale. Livica Buiuc, mama fetiţei, a rămas alături de copilul său până când acesta a ajuns la greutatea corespunzătoare. Tatăl copilului, Anton Nonu şi-a recunoscut fiica, deşi nu este căsătorit legal cu mama acesteia. Părinţilor le-au fost înmânate actele cu care ar fi trebuit să-i întocmească fiicei lor certificatul de naştere. Până aici, totul a decurs normal. Dar,... mama ”a uitat” să se întoarcă pentru a-şi lua fetiţa şi, până în prezent, nu a fost găsită. Ce motiv a determinat-o pe această femeie să-şi abandoneze copilul, nu se ştie ?! Se pare că Livica B. mai are doi copii şi nu are nici un fel de ocupaţie. Ana Maria, însă, işi aşteaptă în continuare mama. Ea se află încă malvl eternitate şi poate că, în gânguritul ei o cheamăpe cea care a adus-o pe lume,rugând-o să o ia acasă unde să formeze împreună cu ceilalţi fraţi o familie fericită. Tatiana Covalev Cu toate că la Sibiu nu sunt probleme, Şcolii Waldorf îi sunt datoraţi 950 milioane lei Stând de vorbă cu doamna doctor Alexandra Iordanide, una dintre persoanele care au însufleţit la nivelul judeţului Pedagogia Waldorf, am putut afla că la Sibiu acest tip de educaţie a găsit înţelegere. La nivel naţional, Ministerul Educaţiei datorează o sumă care se cifrează la peste 50 de milioane lei bani care reprezintă, în parte, salariile cadrelor didactice carepredau în şcolile Waldorf. In judeţul Sibiu “nu sunt probleme de acest gen, cadrele primindu-şi banii la timp”. Doamna Iordanide îşi exprimă speranţa că în viitor pedagogia ale cărei baze au fost puse de Rudolf Steiner va primi un nou suflu, părinţii şi toate organismele care se ocupă de îndrumarea tinerei generaţii vor înţelege că este vorba de o “educaţie pentru libertate”, în România, 3.000 de copii sunt elevi Waldorf, la Sibiu existând clase speciale în cadrul Şcolii Generale nr. 4 şi Grădiniţelor 17 şi 19. Rodica Suciu " Spuneţi toţi, fără ezitare, adevărul !ff - declaraţia colonelului Aurel Dragomir, fostul comandant al Garnizoanei Sibiu, în decembrie 189 - Personal n-am tras. De asemenea, nam dat ordin să se execute foc sau alte acţiuni neregulamentare."M-amm bazat pe legi şi regulamente. Măsurile luate au fost impuse de situaţia limită în care ne-am aflat. Repret, situaţie limită, neprevăzută în legi şi regulamente. Dacă au fost fapte individuale de care personal n-am avut cunoştinţă, aparţinând unor militari izolaţi şi mai ales unor cadre care au acţionat pe cont propriu, acestea trebuie privite, cercetate şi sancţionate într-o manieră corespunzătoare producerii lor. Raportând ierarhic comandanţilor eşaloanelor superioare, inclusiv ministrului apărării naţionale, fiind contactat telefonic de generalul Iulian Vlad, luând legătura cu organele procuraturii, personal cu procurorul general al României, aceştia au dispus ca persoanele suspecte reţinute în diferite împrejurări, aduse de revoluţionari sau prezentate din proprie iniţiativă şi cerând protecţie, să fie menţinute în unitate, apoi audiate, eliberate sau reţinute de către comisia de anchetă. Din comisie au făcut parte câteva zeci de procurori militari şi civili. Despre condiţiile în care au fost reţinuţi suspecţii s-au pronunţat, la timpul respectiv, şi reprezentanţii Crucii Roşii internaţionale. Măsurile disciplinare împotriva cadrelor M.I. le-a luat reprezentantul ministrului deinterne. (continuare în pag.8) Colonel Aurel Dragomir