Evenimentul Sibian, aprilie-iunie 1998 (Anul 8, nr. 1242-1304)

1998-04-01 / nr. 1242

Evenimentul sibian ffOFul sibianului MARIA CREŢU în perioada decembrie 1997 - ianuarie 1998, peste 200 de muncitori de la S.C. FLARO S.A. au fost disponibilizaţi, conform Oronanţei de Urgenţă nr.9 / 1997 a Guvernului României. Potrivit informaţilor furnizate de domnul Ioan Şoaită, fost lider de sindicat în cadrul intrepinderii, printre aceştia nu erau incluşi şi ceilalţi 87 de muncitori trimişi în şomaj, prin rotaţie, încă din lunile mai-iunie-august anul trecut. "Asta ne doare pe noi’’ - susţine domnul Şoaită. "Conducerea întreprinderii a trimis actele la F.P.S. pentru a intra şi noi pe Ordonanţă, dar problema care se invocă este că nu au apărut încă normele metodologice la Legea 219, act normativ care completează în acest sens O.U. 9/ 1997." Cei 87 de şomeri mai au de primit ajutorul de şomaj pentru încă o lună şi printre ei sunt unii care, după cum a declarat domnul Şoaită, "nu mai au ce da de mâncare la copii". în schimb, sunt alţii care, în aşteptarea normelor metodologice, şi-au depus deja actele la Consiliul Judeţean pentru a pune pe picioare o activitate comercială. MARIA POPA - De la Agenţia Domeniului Public am aflat că aleea care se află între străzile Reconstrucţiei şi Garoafei este trecută în planul de curăţenie a oraşului. Şi în această seară, începând cu ora 20,15, în cadrul emisiunii "OF - ul" sibianului la Radio "Eveniment",puteţi adresa întrebări autorităţilor publice locale. Sunaţi-ne la 44,77,63. Răspunsurile le puteţi găsi în ziarul nostru de miercuri 8 aprilie. VASILE VASILIU - Din păcate, Mitropolia nu poate interveni sau impune în baza unei legi interzicerea spectacolei, programate în perioada Postului Paştelui de către instituţii sau posturi de televiziune. Doar credincioşii potă aleagă dacă să meargă sau nu la... distracţii. "Ionela Ichim -Domnul Popescu, patronul S.C. “Ralexim " S.R.L., susţine că, de fapt, "dumneavoastră v-aţi dat bolnavă", încercând să vă caute la domiciliu, a telefonat o zi întreagă, dar nu i-a răspuns nimeni, deşi aţi spus că, fiind bolnavă, aţi rămas acasă. Doamna Dobrotă, din cadrul Camerei de Muncă, dânsa fiind persoana care se ocupă de S.C. Ralexim", afirma că dvs. aţi înaintat cererea de lichidare, iar conform articolului 129 al Contractului de muncă, acesta a fost desfăcut cu acordul ambelor părți. ff ffCa actor, materia primă cu care lucrezi este sufletul” Interviu cu actriţa Lerida Buchholtzer de la Teatrul "Radu Stanca " Sâmbătă, 28 martie, la Teatrul “Radu Stanca” a avut loc premiera spectacolului “... E rândul. Eugene Ionesco. Cu această ocazie, cea care a realizat şi interpretat spectacolul, actriţa Lerida Buchholtzer a avut amabilitatea de cititorilor cotidianului nostru o parte din gândurile sale. - .Stimată doamnă Lerida Buchholtzer, vă mulţumim pentru că aţi acceptat să ne acordaţi acest interviu şi, pentru început, vă rugăm să ne spuneţi, pentru cei care nu vă cunosc, cine este omul Lerida Buchholtzer ? Sunt sibiancă, am locuit în Sibiu până la terminarea Liceului ‘Gheorghe Lazăr", actualmente Colegiul “Gheorghe Lazăr". La terminarea liceului, în anul 1974 - am curajul să-mi spun vârsta, pentru că nu contează - făceam parte din Cenaclul “Radu Stanca" al studenţilor şi elevilor. Probabil a fost destinul. Am absolvit liceul şi, după 20 de ani, m-am întors la Teatrul “Radu Stanca" după ce, în prealabil, am mai lucrat la alte trei teatre din ţară. (are au fost acestea ? Este vorba despre Teatrul “I.D. Sârbu” din Petroşani, în perioada 1975 - 1976, apoi a fost Teatrul de Nord Satu Mare şi Teatrul Dramatic Baia Mare. Nici unul dintre acestea nu este un teatru naţional, dar am avut norocul să prind momente bune din evoluţia lor. DE LA BALET LA POEZII ŞI APOI... SPRE TEATRU - De unde s-a născut pasiunea pentru teatru ? - Nu ştiu. în primii ani ai copilăriei am iubit baletul, apoi, în adolescenţă, a urmat perioada poeziei. Probabil a fost nevoia de comunicare. Am realizat că între cuvinte există ceva ce nu se poate scrie, aşa că am renunţat la scris şi am ales actoria. - Este greu să fi actor în zilele noastre ? - Cred că în orice vreme este greu să fi actor. Din mai multe puncte de vedere, în primul rând pentru că materia primă cu care lucrezi este sufletul. Apoi sunt mai multe aspecte despre care, însă, nu vreau să vorbesc acum pentru că este seara premierei şi nu vreau să stric bucuria momentului. - Aţi regretat vreodată că v-aţi ales această meserie ? - Niciodată. - Revenind la premieră, cum vi s-a părut atitudinea publicului ? - Mi s-a părut că publicul s-a manifestat într-un mod firesc. Acest spectacol se adresează spectatorului în mod direct, îl interpelează, îl determină să reflecteze, să-şi pună întrebări. De altfel, publicul sibian are, în general, o măsură care îl plasează exact acolo unde plin textele lui Samuel Beckett şi a dezvălui trebuie. Vă mulţumim încă o dată şi vă dorim să aveţi cât mai multe succese. Şi eu vă mulţumesc. A consemnat, Tatiana Covalev U eZ * IţA ' * y fi****« Serbarea înmuguritului în cadrul Lunii Pădurii, la pepiniera silvică de la kilometrul şapte din Pădurea Dumbrava a avut loc "SERBAREA ÎNMUGURITULUI". Acţiunea a purtat semnul înnoirii şi al primăverii, speranţa zilei de mâine pentru vlăstari. Au fost organizate mici drumeţii, concursuri de recunoaştere a arborilor după muguri şi scoarţă şi s-a vizitat gospodăria pădurarului. Cu acest prilej au fost premiaţi şi cei mai buni dintre participanţi: Moisin Ioana (clasa a VI-a, Şcoala generală nr. 15), Moga Silviu ( cl. a IV-a Şcoala generală nr. 17), Mihai Ilie ( cl. a V-a, Şcoala generală nr. 20), Urdaş Paula (clasa a IV-a, Şcoala generală nr. 5) şi Datcu Ovidiu (clasa a VI-a, Şcoala generală nr. 20). Serbarea fost precedată de două excursii tematice pentru a cunoaşte starea Pădurii Dumbrava. Se impune tragerea unui semnal de alarmă către organele abilitate, deoarece este inadmisibil ca un asemenea muzeu, cu imagini sinistre, să ne reprezinte.Pentru a remedia acest colţ al naturii va trebui cedat terenul în favoarea şcolarilor care intenţionează să construiască aici Coliba Copiilor, unde pot avea loc atât activităţi educative, dar şi de recreere. Ultima excursie de vacanţă va avea loc sâmbătă, 4 aprilie, cu plecarea de la Camping Dumbrava, de la ora 11. Simona Szabó Un nou sistem de marcare a produselor Ieri, la Cercul Militar s-a desfăşurat un seminar profesional privind marcarea produselor prin coduri de bare, seminar organizat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu în colaborare cu EAN România - Asociaţia naţională pentru numerotarea internaţională a articolelor. La acest seminar au participat peste 30 de reprezentanţi ai societăţilor comerciale din municipiul Sibiu, manageri cu atribuţii în dezvoltarea reţelelor de magazine precum şi persoane cu atribuţii în compartimentele de marketing, vânzări, logistică, informatică. Pentru mai multe informaţii, ne-am adresat doamnei Marcela Iosep, preşedintele organizaţiei EAN România, care ne-a declarat: "Seminarul este dedicat sistemului de distribuire a produselor prin informatizare, prin introducerea la punctele de vânzare al unei configuraţii de echipament care înlocuieşte tradiţionalele case de marcat şi permit identificarea automată, precum şi actualizarea concomitentă a stocurilor şi vânzării". Organizaţia EAN se află întrun turneu de primăvară prin trei oraşe din ţară- Sibiu,Cluj, Deva - care are ca scop explicarea acestui sistem de marcare a produselor prin coduri de bare, primul punct de oprire fiind Sibiul. Elena Sini Şi boschetarii sunt oameni Ieri, 31 martie, în jurul amiezii, sibienii aflaţi în preajma intrării principale a Hotelului "împăratul Romanilor" au avut parte de o întâmplare deosebită: ameţit de băutură sau de... nevoi un om al străzii s-a dezechilibrat şi a căzut, lovindu-se cu capul de pavaj. Bineînţeles, gurile-cască s-au adunat cu repeziciune, dar, din mulţime, doar fosta asistentă medicală Ana Burz, din Ocna Sibiului, a realizat că trebuie chemată “Salvarea” şi că nefericitul avea nevoie de prim ajutor. “‘Am dat telefon de la recepţia hotelului şi pot să spun că cei de la Salvare au fost foarte prompţi", ne-a declarat doamna Burz. După aprecierile dânsei, rănitul este în afara oricărui pericol: ”S-a lovit la cap şi are o plagă la faţă". înspăimântat de sirenele Salvării şi de mulţimea adunată în juru-i, necunoscutul a refuzat, pentru început, ajutorul.Dar, cu vorba bună, cu momeala unei mâncări calde, acesta a acceptat, într-un sfârşit, să se lase pe mâinile asistenţilor de la Salvare. F.Gligor