Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1998 (Anul 8, nr. 1371-1430)

1998-11-26 / nr. 1411

Fondat în 1991 ORDONANŢA 39NAŞTE... MITINGURI Muncitorii de la Compa au blocat şoseaua naţională Ieri, încă de la primele ore ale dimineţii, angajaţii S.C.”Compa"SA au încetat lucrul. Aceştia au declanşat o mişcare de protest "spontana" având drept scop sensibilizarea Guvernului în privinţa premiilor anuale care sunt suportate din fondurile de salarii şi a căror acordare a fost interzisă prin Ordonanţa de urgenţă nr. 39 din 17 noiembrie. In faţa Prefecturii, în jurul orei 11,15 minute îşi făcuseră deja apariţia câteva grupuri de salariaţi ai "Arsenalului" ("Compa“ II), într-un sfert de oră, în faţa instituţiei amintite se strânsese deja un număr impresionant de oameni, mulţimea blocând circulaţia pe strada Andrei Şaguna, poliţiştii din zonă fiind nevoiţi să o redirijeze. Stând de vorbă cu câţiva manifestanţi am aflat că a fost vorba de o“grevă spontană, care a fost declanşată fără consultarea liderilor de sindicat". Protestatarii au arătat că "în contractele noastre colective de muncă era prevăzută şi acordarea primelor de Crăciun, iar ce a făcut Guvernul prin faimoasa Ordonanţă dată zilele trecute, prin interzicerea acordării acestor bani, nu este altceva decât o încălcare flagrantă a unui act încheiat între conducere şi muncitori. Cu această primă de Crăciun, oamenii şiau făcut planuri... Acum li se ia astfel copiilor pâinea de la gură!”. Liderul de sindicat, Gheorghe Deteşan, vorbind doar în calitate de angajat al societăţii, ne-a declarat: «Conducerea S.C.Compa” SA este în principiu de acord cu disponibilizarea banilor pentru prima de Crăciun, dar nu poate face acest lucru în urma prevederilor noii Ordonanţe. Oricum, noi suntem hotărâţi să mergem până la capăt!(cu acţiunile de protestn.r) ». In acelaşi timp cu colegii lor de la “Arsenal", angajaţii "Compa” I, blocaseră circulaţia dinspre Şelimbăr, urmând ca mai apoi să se îndrepte şi ei spre Prefectură. Imediat după ce lucrurile au început să se precipite, în faţa protestatarilor s-a prezentat, în jurul orei 11,45 minute, Dorin Pârvu, prefectul judeţului Sibiu. Acesta s-a adresat nemulţumiţilor arătându-le în huiduielile mulţimii că "ceea ce faceţi dumneavoastră aici nu este legal, dar nu mă leg de legalitatea acestei acţiuni". Totuşi, Dorin Pârvu i-a rugat pe manifestanţi să elibereze circulaţia în zonă, spunând că va sta de vorbă cu o delegaţie a greviştilor, urmând să transmită cererile acestora la Guvern. (continuare în pag. 8) Dan Ştefan Tatu D fesele cu greva parlamentară a partidelor din Opoziţie nu au avut darul de a impresiona prea mult poporul. Cetăţeanul simplu, preocupat de grija zilei de mâine şi a Crăciunului care stă să vină cu cheltuielile lui, a receptat mofturile parlamentarilor, care nu mai vor să lucreze, fără să ţină cont de culorile politice ale supăraţilor. Şi puterea să fi făcut grevă că, pentru cel care ştie că parlamentarii sunt cei care îşi pot mări oricând lefurile pentru a se alinia occidentului, tot aia era. Ce a înţeles badea de la coada la plata întreţinerii este că cărora de sus li s-a urât cu binele” şi că nu era chiar nevoie să se "îngreveze”, pentru că o parte din hoţiile naţionale pot purta o dată anterioară lui noiembrie 1996... Şi că o ducem prost asta o ştie o lume întreagă şi nu e cazul ca acum "opoziţia" să se dea descoperitoarea unei realităţii cu o vechime de aproape nouă ani. Ce s-a mai înţeles la nivelul poporului din această grevă? Că opoziţia vrea o pauză. Şi dacă vrea pauză n-are decât să se retragă. O scuteşte poporul de efortul şi apăsările date de dorinţa de a sta în faţă. Şi dacă nu se retrage, măcar să înveţe să lucreze constructiv şi nu cu pistolul şantajului la tâmplă. Daniela Maria Flucşă Pauza de opoziţie ^COTIDIAN DE INFORMAȚIE , 1 DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN _____MIT ___ ANULUI,Nr. 1410,Joi,26NOIEMBRIE 1998 1900 lei Scandal la "EXTRAS®" Ieri, membrii vechiului Consiliu de Administraţie al S.C. "Extrasib” SA, în frunte cu fostul director Ioan Cândea au încercat din nou să pătrundă în societate. Aceştia au fost în 4soţiţi, după cum am aflat, de căpitanul de Poliţie Ioan Munteanu, scopul “vizitei" fiind acela de a sigila birourile întreprinderii şi mai apoi secţia. In cele din urmă n-au putut săşi pună planul în aplicare, deoarece au fost daţi afară pepoartă de angajaţii societăţii. Mai multe amănunte în numărul de mâine. Crăciun Românesc ediţia a V-a, sub semnul solidarităţii umane . Există încă oameni care se zbat între a fi şi a nu fi. Care caută zile de-a rândul noi surse de hrană şi întreţinere a familiei şi locuinţei. Am înţeles că sunt totuşi şi oameni care şi-au pierdut orice speranţă de mai bine. Pentru toţi aceştia - semeni de-ai noştri - se desfăşoară şi în acest an campania umanitară "Crăciun Românesc” prin care aceştia pornesc mai departe în viaţă, cu mai multă încredere în forţele proprii şi cu credinţa în Dumnezeu şi în semeni. Cu toţii suntem puşi in faţa a zeci de încercări. Viaţa ne oferă fiecăruia momente în care am putea cădea pradă disperării şi desnădejdii. Dar voinţa de a trece peste toate acestea este cea care ne ajută în momentele grele din viaţă. In numele dumneavoastră, dragi sibieni, ne permitem să mângâiem sufletele celor nevoiaşi, să le întindem o mână şi să- i ajutăm să se ridice, dacă momentan au căzut. Dacă viaţa i-a doborât undeva la o margine a societăţii datoria noastră creştină este de a-i ajuta să se ridice. Donaţi şi dumneavoastră o sumă de bani pentru aceştia! Zilnic puteţi face acest gest de milă şi compasiune la sediul Radio Eveniment din Calea Dumbrăvii 39.___Cosmin Chelcea /\ împărăţia a rămas fără aprobare pentru templu Consiliul Judeţean nu a acordat autorizaţia de construcţie pentru ridicarea unui mausoleu închinat împăratului Iulian Datorită faptului că rezolvarea problemei clădirilor ridicate fără autorizaţie de către rromi în Rampa Ştefan cel Mare intră exclusiv în atribuţiile Primăriei Municipiului Sibiu, directorul Direcţiei Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului din cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, ing. Ioan Motea, nu poate decât să-şi formuleze o opinie asupra acestei situaţii. Deşi nu este o noutate, domnia sa continuă să considere că Primăria şi Consiliul Local r.işi doresc clarificarea situaţiei construcţiilor respective. "Când pui nişte condiţii, te gândeşti şi dacă acestea pot fi îndeplinite. Ori, consilierii locali au emis o hotărâre, stabilind nişte condiţii pe care ţiganii, care sunt mult mai isteţi decât ei, nu le vor accepta niciodată.” După cum ne mai relata domnul director Motea, un reprezentat al etniei rromilor şi-a exprimat, de curând, intenţia de a ridica o construcţie în zona Mohu-Veştem. S-a prezentat la Consiliul Judeţean, a obţinut certificatul de urbanism, iar când a fost vorba de emiterea autorizaţiei de construcţie, documentul nu sa putut acorda deoarece cetăţeanul dorea să construiască nimic altceva decât un mausoleu închinat împăratului Iulian. I s-a explicat că pentru aşa ceva nu i se poate acorda autorizaţie, dar suspusul împăratului Iulian nu a dat înapoi şi tot şia construit, chiar şi tară autorizaţie, o casă, "o adevarată bijuterie". "L-am chemat la noi (n.r.-Consiliul Judeţean) şi iam propus intrarea în legalitate şi obţinerea autorizaţiei de construcţie, pentru că aşa este normal!” ne-a mai precizat domnul director Ioan Motea. F.G.