Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1998 (Anul 8, nr. 1371-1430)

1998-10-14 / nr. 1380

Fondat în 1991 COTIDIAN DE INFORMAŢIE “f * s iMtm DIRECTOR GENERAL, LUCIAN CALMANUL VI, Nr. 1380, Miercuri, 14 OCTOMBRIE 1998(900 lei în fiecare an, la 14 octombrie, creştinii ortodocşi prăznuiesc pe Cuvioasa maică Parascheva, ocrotitoare,I .Moldovei. Cuvioasa Parascheva s-a născut în satul Epivat din Tracia, nu departe de Constantinopol, trăind pe vremea despărţirii Bisericii de la Roma de Biserica sobornicească ortodoxă (1054). De mică a fost crescută în teama de Dumnezeu şi în deprinderea faptelor bune creştineşti, dar mai cu osebire în deprinderea rugăciunii, a postului şi a milosteniei. De mai multe ori s-a dezbrăcat de hainele sale bune dândule săracilor, îmbrăcând hainele proaste ale acelora, fapt ce i-a adus mustrarea şi uneori bătaie din partea părinţilor. După moartea acestora, Sfânta şi-a împărţit partea sa de avere săracilor, retrăgându-se la o mănăstire de fecioare, ducând o viaţă aspră, după rânduiala monahilor. Apoi şi-a îndreptat paşii către o mănăstire din pustia Iordanului, unde a rămas până la vârsta de 25 de ani, când s-a întors în patria sa, la Epivat. După alţi doi ani de osteneală şi rugăciune, Sfânta s-a mutat în pace la Domnul. Cuvioasa Parascheva - ocrotitoare şi apărătoare a creştinilor (continuare în pag. 2) L.B., L.C. Dacă nu vor împlini condiţiile de concesionae, "Ţiganii din Rampa Ştefan cel Mare pot pribegi prin judeţ" Este părerea vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, Nicolae Cosma, care a anunţat ieri, în plenul şedinţei Delegaţiei Permanente, faptul că s-a transmis Consiliului Local documentaţia de concesionare a terenurilor extravilane pe care sunt construite casele din Rampa Ştefan cel Mare. Dacă documentaţia va fi agreată şi aprobată de Consiliul Local, “Primăria va trece la organizarea licitaţiilor terenurilor respective, pentru care s-a stabilit deja suma de 220.000 lei/ mp”. “Licitaţia se va face cu banii jos", a menţionat domnul Cosma, această măsură fiind adoptată şi “pe linie de disciplină. Sunt sigur că cei care acum locuiesc acolo nu vor putea plăti”. E.S. Kosovo. Un butoi de pulbere numai bun d£ aruncat în aer. NATO a hotărât cum va acţiona. Planurile sunt făcute. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a formulat poziţia României în cadrul derulării acţiunilor NATO. Comunicatul CSAT a supărat Opoziţia, a supărat Ambasada Iugoslaviei la Bucureşti, a aruncat în hora declaraţiilor, luărilor de poziţie, protestelor sau a acţiunilor aprobatoare oameni politici şi nepolitici, parlamentari, diplomaţi, vânzători de îngheţată, cosmeticiene şi precupeţe.. Ca pe vremea războiului din Golf, toată lumea se dă deşteaptă că are o părere proprie sau de împrumut comentând până la epuizare (?) subiectul Kosovo. A murit şi scandalul din PD şi cel legat de universitatea în două limbi străine de cea română, a fost uitată şi corupţia, şi remanierea iminentă şi... şi câte au fost şi Daniela Maria Fluesă Balet pe muchie de cuţit tate. Pierzându-se în comentarii, telefonistele uită să răspundă la apelurile cu 09X, manichiuristele mai crestează niţel degeţelele clientelor, directorii uită să se mai întoarcă de la “brief îngurile” de afaceri prelungindu-le întrun mod util şi plăcut prin discuţii la un păhărel de vorbă despre Kosovo, în loc să-i lase pe cei care trebuie să facă politică să-şi exercite “atribuţiunile" conferite prin vot, românii, bugetari sau nu, şi-au găsit un nou subiect în jurul căruia să-şi devoreze timpul de altfel destinat de regulă altor activităţi... mai constructive. Fiecare comentează în legea lui "războiul”, cu patimă, cu nuanţe politice,uitând de fapt că marea decizie va fi luată de Parlament. Iar în Parlament cei care vor vota vor trebui să conştientizeze că, în problema Kosovo, este vorba de un vot de care va depinde viitorul României și nu neapărat cel apropiat. Hoţii de struguri Toamna reprezintă, pentru fiecare gospodar în parte, perioada cea mai potrivită pentru asigurarea proviziilor de iarnă: murături, legume, fructe şi chiar... vin. Insă, e de la sine înţeles că nu toţi deţin vii, cei în cauză fiind nevoiţi să cumpere struguri de la producători. Dar, “trei muşchetari", pe numele lor adevărate Bădărânză Teodur (30 ani) şi Nicuşor (24 ani) din Mediaş şi Iliescu Cătălin (19 ani) din judeţul Argeş, au găsit o modalitate mai simplă de a “achiziţiona” strugurii necesari preparării vinului pentru iarnă, direct de la producător, adică direct din viile oamenilor. Cei trei au ales ca “ţintă" localitatea Valea Viilor, de unde au cules struguri în valoare de circa 700 mii lei. Cercetările continuă cu autorii în stare de libertate. Lucian Coca Acuzată din nou de liderii SANITAS, "Dan Mihaela va învăţa să zboare..." ..."Din funcţie!". Domnul Dan Pimoiu, liderul filialei locale a sindicatului SANITAS, ne-a declarat ieri că, "se vor face toate demersurile necesare pentru ca Dan Mihaela, asistent şef în cadrul Direcţiei Sanitare să fie destituită pentru depăşirea atribuţiilor în ce priveşte activitatea domniei sale la nivel de Direcţie Sanitară”. Este vorba de mai multe situaţii în care, persoana incriminată a “adus prejudicii imaginii sindicatului nostru", inclusiv prin faptul că, “doamna Ioan Mihaela a expediat acea adresă către Ministerul Sănătăţii, adresă ca venind din partea Direcţiei Sanitare Sibiu prin care eu am fost acuzat că am încălcat legea cerând ca membrilor SANITAS să le fie reţinute pe statele de plată obligaţiile ce le revin ca cotizanţi la Colegiul Asistenţilor din România, lucru pe care de fapt l-am făcut, însă cu acceptul membrilor de sindicat. Informaţia privitoare la adresa respectivă a ajuns la mine în urma intervenţiei preşedintelui CAS, Gheorghe Georgescu, care la rându-i a fost sesizat de ministrul Sănătăţii. Această situaţie a fost adusă şi la cunoştinţa directorului Direcţiei Sanitare, doamna dr. Minerva Boitan, care susţine că nu domnia sa a fost cea care a expediat adresa", după cum a mai spus domnul Iiinoiu. Dan Ştefan Tatu Unii consilieri locali plănuuesc "să-l dovedească de rea credinţă" pe viceprimarul Sturz Demiterea viceprimarului Ioan Sturz pe considerentul că ar fi: “principalul vinovat pentru păguboasa asociere dintre Consiliul Local Sibiu şi Nyon Internaţional Olanda", nu a devenit, aşa cum sperau unii, un punct pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de joi, 8 octombrie, a Consiliului Local Sibiu. Deocamdată nu s-a dovedit oficial că respectiva afacere ar fi păguboasă sau că Ioan Sturz ar fi principalul vinovat. Prin urmare, totul s-a amânat până când viceprimarul municipiului Sibiu, Ioan Sturz, va fi dovedit de „rea-credinţă”. După cum susţinea consilierul local Teodor Ancuţa, Ioan Sturz ar putea fi demis dacă două treimi din membrii Consiliului Local s-ar arăta de acord cu aceasta. La rândul său, viceprimarul loan Sturz ne-a declarat că dacă legislativul sibian ar hotărî demiterea din funcţia de viceprimar, domnia sa ar avea dreptul să se adreseze instanţei de contencios administrativ care, potrivit procedurii, va suspenda hotărârea luată de Consiliul Local până la pronunţarea unei soluţii definitive. Această soluţie definitivă ar putea veni chiar şi după expirarea mandatului de viceprimar al lui Ioan Sturz căci încurcate sunt căile justiţiei în România... F.G. InspectoratulŞcoala Generală nr.6 Şcolar a decis: va respecta legea” nemulţumiri din partea părinţilor acelor elevi. “în data de 3 octombrie problema Şcolii Generale nr. 6 a fost discutată în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al Inspectoratului Şcolar. Decizia Consiliului de Administraţie a fost că legea trebuie respectată”, nea declarat inspectorul adjunct Bunău. în acest context, domnia sa se referea la art. 20 din Legea învăţământului 84/1995 conform căruia "ciclul primar trebuie să-şi desfăşoare, de regulă, cursurile de dimineaţă”. De ceea ce s-a întâmplat în anii precederiţi,de rocada făcută de clasele a IV-a şi a VIII-a la înţelegerea tacită a fostei conduceri a Inspectoratului şi cea a unităţii şcolare în cauză, domnul Bunău nu are cunoştinţă, şi dealtfel "nici nu interesează". Decizia adoptată de Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar a fost adusă la cunoştinţa Prefecturii, de asemenea fiind înştiinţaţi şi părinţii acestor elevi. Elena Sim Chiar dacă inspectorul şcolar general, Florin Droc, se va întoarce din Germania (la sfârşitul acestei săptămâni - n.r.), situaţia elevilor claselor a VIII-a cu predare în limba română din cadrul Şcolii Generale nr. 6 va rămâne neschimbată. (?!) Acest lucru l- am aflat ieri, în urma unei discuţii purtate cu inspectorul general adjunct, Dorin Bunău, cel care de altfel s-a şi ocupat de rezolvarea situaţiei existente la unitatea şcolară în discuţie, situaţie care a creat proteste şi