Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1999 (Anul 9, nr. 1430-1491)

1999-01-28 / nr. 1447

Fondat în 1991 Incendiu căutat cu••• chibriturile Marţi, 26 ianuarie, Secţia de pompieri Mediaş a fost anunţată că pe strada de Cetate din Mediaş s-a declanşat un incendiu la imobilul nr 27, proprietatea lui Ferenţ Popescu. Ajunşi la faţa locului, pompierii au constatat că este vorba de nişte fân care s-a aprins din cauza unor copii care s-au jucat cu focul. Flăcările au fost înăbuşite imediat, dar pagubele se ridică totuşi la peste 2,5 milioane lei în prezent. Poliţia încearcă să-i descopere pe cei care au provocat incendiul. Sperăm că ei vor fi prinşi şi pedepsiţi, pentru că dacă intervenţia pompierilor ar fi întârziat, pagubele ar fi fost mult mai mari. Horia Meşteru O dată cu chinuita “dezamorsare” a tentativei de lovitură de stat pusă la cale de forţele ostile democraţiei, cred că ar fi cea mai nimerită ocazie pentru curăţenia generală la toate nivelele. Aşa cum am mai spus, nu ştiu cât de în măsură era premierul Radu Vasile să-i garanteze infractorului Cozma Miron imunitate în faţa legii, dar dacă eclipsa de soare din august îl va prinde pe naşul mafiei sindicale din Valea Jiului în libertate, obligaţia morală a lui Radu Vasile, Valeriu Stoica, Constantin Dudu Ionescu şi încă câţiva ar fi să ne lase în durerile noastre şi să nu ne mai plictisească cu abureli vis-a-vis de legalitate, stat de drept, şi alte alea... Oare Miron Cozma chiar trebuie să epuizeze, pagină cu pagină, întreg Codul Penal, pentru ca poliţaii să-l deranjeze cu invitaţia de a pofti în celulă...?! Sau se aşteaptă ca, chinuit de remuşcări, infractorul să-şi pavoazeze singur încheieturile cu o pereche de Timizii şi rebelii cătuşe şi să purceadă spre cel mai apropiat post de poliţie pentru a se auto-da în gât... Se vorbeşte (aiurea) despre timiditatea forţelor de ordine, despre pacifismul lor, despre refuzul lor de a vărsa sânge nevinovat. Am asistat personal , acum aproape zece ani la descinderea în forţă a respectivelor organe în Piaţa Universităţii pentru imprăştierea unor manifestanţi. Revărsarea de violenţă şi agresivitate, dotările tehnice, de luptă, folosite ar fi fost suficiente să dea pe spate oricâte mii de mineri furibunzi. Atunci s-a putut! Atunci forţele de ordine s-au dovedit ferme, competente şi excelent organizate. “Timiditatea” manifestată în confruntările cu minerii a fost de fapt trădare în toată regula, pncum a-i întoarce-o. De aceea părerea mea este că ar fi cazul să se rezerve cât mai multe “garsoniere” în puşcăriile patriei. Atât pentru capii rebelilor cât şi pentru căpeteniile “timide”! Biblioteca,, ASTi^A^ — SIBIUn 1 ÎMam IAN DE INFORMATIE n * DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN I ANUL VII, Nr. 1447, Joi, 28 ianuarie 1999 (900 lei) Guvernatorul ţiganilor vrea sa se asocieze cu Consiliul Judeţem Programul ONU pentru Dezvoltare - Romani Union International are de dat 17 milioane de dolari SUA * Rămâne de văzut dacă este vorba sau nu de... cioara de pe gard... Pe cuvântul nostru ca n- am avut vreo rea intenţie în sublinierea chestiunii cu cioara. Parol că este doar o figură de stil, folosită în faţa unei probleme de importanţă, judeţeană, în cadrul şedinţei Delegaţiei Prmanente a Consiliului Ju- ■ deţean Sibiu din data de26 ianuarie, deşi nu era pe ordinea de zi, a fost luat în discuţie o chestiune care, se pare că le cam dă de cap reprezentanţilor acestei instituţii. Este vorba despre Proiectul Convenţiei-Program între Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare-Roman Union International (PNUD-RUI), reprezentat de ‘‘Guvernatorul" său, domnul Mihai Ilie şi Consiliul Judeţean Sibiu. Acest program prevede realizarea unor programe sociale şi infrastructură în judeţul Sibiu care să-i includă în principal pe etnicii rromi ai judeţului. Suma care este prevăzută a fi destinată realizării acestei Convenţii-Program este de, atenţie, 17 milioane de dolari. Deşi “aceşti bani există cu siguranţă" după cum ne-a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, domnul Nicolae Cosma, unii din reprezentanţii Consiliului sunt sceptici în ceea ce priveşte programul, iar unii nu prea vor să fie implicaţi în aplicarea lui. “Dar dacă vom avea posibilitatea de beneficia de aceşti bani şi nu o vom face...” a mai adăugat domnul Cosma în ceea ce-l priveşte pe preşedintele Consiliului Judeţean, domnul Nicolae Nan, acesta nea declarat că “nu prea cred că se va realiza acest program. 17 milioane de dolari este o sumă mare şi, până acum eu nu am văzut nici un act oficial care să ateste că aceşti bani există. Şi, în fond, haideţi să rămânem cu picioarele pe pământ. Cine dă atâţia bani pentru judeţul Sibiu? Banca Mondială abia a dat 10 milioane dolari Guvernului... Oricum, eu sunt dispus să colaborez cu domnul Mihai Ilie dacă banii vor fi aduşi, însă, în nici un caz nu voi accepta ca aceşti bani să fie daţi pentru ajutorarea oamenilor pentru că aşa ceva nu intră în atribuţiile Consiliului Judeţean” Precizăm că în cadrul şedinţei deja au şi fost împărţiţi aceşti bani, 2,5 milioane fiind destinaţi pentru refacerea Teatrului Thalia, restul până la 17 milioane nerămânând “în gol”, ei fiind “destinaţi” amenajării Văii Săpunului, unui spaţiu de agrement în cartierul Valea Aurie, construirea unui cămin de bătrâni etc. Până vor veni (dacă vor veni aceşti bani, Consiliul Judeţean va trebui să se descurce cu un buget înjumătăţit faţă de cel de anul trecut. Doru Boantă Cei care vizitează, de câtva timp încoace, Podul Mincinoşilor, au ce vedea... Marius Mitea Graba strică treaba ! Precizări pentru liniştea abonaţilor telefonici Ca urmare a semnalelor primite cu privire la îmbulzeala creeată în faţa ghişeelor ROMTELECOM pentru încheierea contractelor între această instituţie şi abonaţi, am luat legătura cu directorul SC. ROMTELECOM SA - Direcţia de Telecomunicaţii Sibiu, domnul Dumitru Hanea.Pentru a nu se mai forma cozi interminabile în faţa ghişeelor, domnia sa recomandă abonaţilor să dea dovadă de răbdare şi calm, întrucât nu există un termen limită pentru încheierea acestor contracte Acţiunea a fost demarată în luna septembrie 1998. Ulterior au fost din nou trimise abonaţilor adrese prin care se menţiona ca termen de semnare a contractelor luna martie a c., fapt ce i-a determinat pe mulţi cetăţeni să ia cu asalt ghişeele oficiilor.Chiar dacă au existat disfuncţionalităţi, asemeni celei apărute ieri la Oficiul din Bulevardul Mihai Viteazu, disfuncţionalitate apărută în urma îmbolnăvirii unei oficiante şi continuată printr-o neinspirată anunţare de închidere a ghişeului pentru o perioadă de trei zile, acestea au fost rezolvate, urmând ca în continuare acţiunea de încheiere a contractelor între ROMTELECOM şi abonaţi să se desfăşoare în condiţii cât mai civilizate. Sibienii se pot prezenta cu buletinul de identitate la unitatea ROMTELECOM de care aparţin, după următorul program:luni, miercuri,vineri- între orele 7-15, marţi, joi între orele 13-19. Domnul Dumitru Manea a mai precizat că în cazul în care cetăţenii au nelămuriri cu privire la factura telefonică sau doresc să obţină informaţii despre serviciile speciale ROMTELECOM, pot apela serviciul 933, un serviciu gratuit, care funcţionează de luni până vineri, între orele 7-21. M.M. Citiţi şi vă autosesizaţi!în pofida gerului, parcul "Sub Arini" e plin de exhibiţionişti Ieri, în jurul orei 11 şi 30 de minute, venind pe Bulevardul Victoriei dinspre “Compa” SA spre centru, am auzit câteva strigăte care proveneau din Parcul Sub Arini. Spritul civic şi cuiozitatea ne-au îndemnat pe loc să mergem să vedem despre ce este vorba... Când am ajuns în Parcul Eminescu, locul de unde ni sa părut că se auzeau stigătele, am găsit doar două măturătoare foarte indignate. “Un tip a fost adineari aici și a încercat să se masturbeze...”, ne-a lămurit una dintre ele. Evident, în zonă, nici urmă de vreun individ suspect. Pentru că, totuși, ceea ce a încercat să facă cel care a dat bir cu fugiții se cheamă "atentat la bunele moravui", am stat de vorbă cu cele două fete, angajate ale Primăriei, pentru a afla cum arăta cel care le speriase. «Era un individ gras, fără barbă sau mustaţă, îmbrăcat cu nişte blugi mai vechi şi o geacă neagră de piele, iar în picioare avea nişte adidaşi, îl pot recunoaşte oricând, chiar şi din mijlocul mai multor persoane, pentru că l-am mai văzut şi la “Birtul Radului”» (un local din apropierea stadionului-n.r.), ne-a spus Loredana Cordoș. (continuare în pag. 8) . Dan Ștefan Tatu