Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1999 (Anul 9, nr. 1430-1491)

1999-01-05 / nr. 1430

I TINERI! FATA IN FATA CU REALITATEA O seară la Liga Culturală “România - Franţa” în preajma Crăciunului, la Casa de Cultură Studenţească, în continuarea unei tradiţii deja fixate în ultimii opt ani. Liga Culturală “România -Franţa” în colaborare cu Colegiul Universitar de biblioteconomie şi arhivistică, a organizat o minunată seară de colinde. Sub genericul "SUS ÎN CASA LUI CRĂCIUN", formaţia corală "ANASTASIS", de la Institutul Teologic "Andrei Şaguna" a oferit asistenţei un veritabil recital de colinde. în cadrul programului au mai fost prezente piese muzicale interpretate la vioară şi nai de două eleve ale Liceului de Artă din Sibiu, Lorena şi Petruţa Dorea, îndrumate de prof. Mioara Tipuliţă. Grupul de colindători al Şcolii generale nr. 20 din loialitate, condus de prof. Victoria Gălaţă, a susţinut un emoţionant recital de cântece şi poezie. O evoluţie surpnsă a fost cea a lui Florent Prevot, student francez aflat pentru 9 luni de practică la Sibiu, care a interpretat cu acompaniamentul chitaristului Horaţiu Marcu, două colinde în limba franceză şi un colind românesc. Publicul a apreciat cu căldură prezentarea de excepţie a programului serii de către doamna conf.univ.dr. Anca Sârghie, preşedintele Ligii “România -Franţa", precum şi decorul pregătit cu multă inspiraţie de prof. Cristina Simu. Această manifestare completează activităţile Ligii, începute în anul 1990 cu înfrăţiri între localităţi din preajma Sibiului şi localităţi franceze, spre a continua cu deplasări de ansambluri folclorice sau formaţii teatrale în Franţa, Spania şi mai ales activităţi la nivel de licee (înfrăţirea Liceului Economic cu un liceu similar din Bordeaux). Pe parcursul celor opt ani de când Liga Culturală “România -Franţa” fiinţează, acţiunile sale au avut un real succes, atât în ţară cât şi în străinătate. Pentru viitor asociaţia are în vedere câteva proiecte care vor surprinde în mod plăcut tinerii sibieni. De pe acum, studenţi ai Colegiului din cadrul Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu se pregătesc să se aventureze într-o nouă călătorie de studii în Franţa. Irina Gheorghe Discotop Printre multele ocazii de distracţie oferite de sărbătorile de iarnă, tinerii au ales totuşi în număr mare unele discoteci sibiene. Chiar dacă se poate crede că cei care au frecventat discotecile nu au prea avut invitaţii la chefuri, aceştia au ales o gamă completă de distracţii, chiar cu palme şi pumni în cazul unor discoteci, de altfel celebre. Zvonerii sibieni au lansat pe piaţă zvonul potrivit căruia la discoteca "Bellissima ” din Terezian au avut loc mai multe "contacte" cu aplicare imediată, chiar la faţa locului. Zvonul încă nu este confirmat şi poate nici nu va fi, oficial...dar au ieşit vânătăi. Cu sau fără "aplicaţii", vă prezentăm în continuare clasamentul celor mai înghesuite discoteci sibiene în această perioadă: locul III - disco “Malizia Blue” - Cisnădie locul II -disco “Pyramid” locul I - disco “Extaz” - Şelimbăr . Adrian Herţoiu DEPARTAMENTUL TINERET redactor şef: George - Cosmin CHELCEA redactor şef adj. Adrian HERŢOIU redactori: Emil MIHAI, Daniel FAUR, Carmen CÂMPEAN, Alina SUCIU; colaboratori din licee şi facultăţi; corespondenţi din Ocna Sibiului, Cisnădie, Mediaş, Braşov, Constanţa, Bucureşti. Evenimentul LUNI, de la ora 20, nu pierde ocazia de a exploda alături de Adrian Herţoiu şi Cosmin Chelcea la “BOMBA CU CEAS”. Fi pe Radio Eveniment! George - Cosmin Chelcea Schimbarea de peste noapte Ca în fiecare an şi de această dată ne-am grăbit cu toţii să alungăm anul vechi, cu pocnitori şi petarde, pentru a-i face loc noului. Am alungat 1998 ca pe o haină veche de care nu mai avem nevoie, ca pe o carte pe care am terminat-o de citit şi a zecea oară, ca pe o factură prea încărcată pe care am reuşit să o achităm sau de care am fi dorit să uităm... Ne-am grăbit de asemenea să facem urări pentru noul an şi să ne lansăm în noi proiecte. Şi ca şi cum ne-am schimba cu toţii peste noapte, chiar atunci la cumpăna dintre ani, ne încurajăm fiecare gând îndrăzneţ al nostru şi suntem chiar convinşi să vom fi altfel. Vom fi mai buni cu aproapele nostru, vom munci mai mult, vom avea mai mulţi bani şi bucate mai multe pe masă. Vom reuşi în carieră să obţinem rezultate mai mari şi să fim promovaţi. în societate vom avansa rapid către clasa de mijloc şi apoi către cea de sus. Şi poate mai mult decât toate suntem convinşi că vom da marea lovitură. Cu alte cuvinte că suntem altfel... Oare de unde atâta putere peste noi, coborâtă în străfundurile minţii noastre întro biată secundă ce avea menirea să despartă un ciclu de 364 de zile de altul mai lung ? O secundă ce a primit o importanţă deosebită prin faptul că desparte un an de altul...Dar, oare, nu este deosebită şi secunda care desparte o noapte de zi, cea care desparte fericirea de bucurie, iubirea de ură sau viaţa de moarte ? Sunt tot atâtea prilejuri care ne pot schimba cursul vieţii şi care ne pot determina să gândim ca în noaptea sosirii Anului Nou. Prin decembrie, vom fi la fel de optimişti pentru anul 2000 şi vom alege şi atunci alte schimbări pentru viaţa noastră. Celebra schimbare de peste noapte poate fi cel mult o utopie... Două clipe de sinceritate . Nu ştiu exact cum să definesc relaţia care s-a stabilit între noi tară să ne dăm seama. Imperceptibil chiar, au trecut clipe în care ne-am apropiat unii de ceilalţi câte puţin .Clipe pe care le reţii cu siguranţă şi tu şi prietena ta. Au fost seri minunate de plimbări şi dialoguri deschise, dar a lipsit o singură clipă: clipa de sinceritate. Când credeam că ai să-ţi îndrepţi privirea către mine, ceva te-a oprit. Apoi, spui că era deja prea târziu. Vezi, dar, acum ar fi fost din nou posibil, însă ochii tăi privesc alţi ochi acum. N-am făcut decât să ne jucăm cu vorbele, cu privirile şi chiar dacă nu recunoşti, cu sentimentele ce s-au născut pentru noi. Nu ştiu ce vrei şi ce simţi, nu ştiu ce se ascunde în spatele privirilor tale, al zâmbetului deschis, îmi doresc însă să te ştiu fericită...(Emil Mihai) Dacă mi-ar sta în putiinţă ţi-aş dărui sufeltul meu pentru o viaţă. Aş comanda inimii mele să programeze întâlnirea cu sentimentele ce spui că mi te porţi, cât mai curând posibil. Nu vreau să te amăgesc, nici să te mint. Nu-mi permit să distrug o prietenie care poate dura ani întregi, aşa cum este ea acum. Dacă aş fi sincer, aş recunoaşte că privirile mi se încrucişează, mai tot timpul, şi către celălat "pahar". Deocamdată mă complac alături de prietenul meu în postura a doi cavaleri ai Zeului ”Ra",(sau zeiţei..?) care umbrim raza din soare ce îţi însoţeşte paşii. Pentru că aveam nevoie de o clipă de sinceritate, pot spune că mi-aş dori să se întâmple ca cele două corăbii care ne conduc prin viaţă pe marea neprevăzutului, să naufragieze pe aceeaşi insulă a fericirii şi fără să ne mai ferim să ne cunoaştem...(C.C.) _______________ TOLBA CU Florin Tudose - încă mai stai pe gânduri ? Părerea noastră este să treci pe la redacţie într-o miercuri seară cu câteva rânduri scrise de tine.Dacă ai astfel de înclinaţii, ne vei convinge! Anca S. - în urma apelului tău telefonic am stat niţel pe gânduri dacă să te contactăm sau nu. Am ajuns la concluzia că mai bine o faci tu din nou. O.K. ? Sorin - Nu mai înţelegem ce urmăreşti de fapt...eşti atât de confuz în scrisoarea ta, încât considerăm că e mai bine să ne povesteşti cândva, cu cuvintele tale simple... Bazar sentimental Acesta e locul unde te vei regăsi, tu cel pierdut printre amintiri de tot felul. Aici îţi regăseşti identitatea romantică, aici retrăieşti fiorul primei iubiri, al primei despărţiri ...îţi poţi aminti prima noapte de dragoste sau primul sărut. Acesta este remediul pentru tine, indiferent ce vârstă ai, cum te numeşti şi unde locuieşti. Caută un pseudonim care să ţi se potrivească (dacă nu vrei să ţi se cunoască identitatea) şi scrie la BAZAR SENTIMENTAL. adresa: Evenimentul sibian - departament TINERET - Piaţa Mică nr. 22, Sibiu. Sâmbătă ,9 ianuarie, dacă vrei să te înscrii în Clubul Adolescenţilor, vino la ora 13 la Casa de Cultură Studenţească. Fragmente de jurnal în lumea aceasta cu feţe crispate şi reci, cu măşti înşelătoare, nu suntem decât nişte prizonieri, prizonierii propriei noastre vieţi. Ne îngrozim cum putem cobor atâtea palide trepte atunci când căutăm în substra- turile fiinţelor noastre, ne îngrozim când nu mai putem suporta povara trecutului, a amintirilor care ne apasă, care revin una câte una la suprafaţă şi care ne strivesc sub regrete şi remuşcări. Alina Suciu