Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1999 (Anul 9, nr. 1430-1491)

1999-01-15 / nr. 1438

Fondat în 1991 COTIDIAN DE INFORMAȚIE - 1 DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALMANUL Vil, Nr. 1438, Vineri, 15 ianuarie 1999,900 lei la Copşa Mică Un bărbat şi-a pierdut viaţa miercuri 13 ianuarie, într-un accident rutier petrecut pe şoseaua Sibiului din Copşa Mică, în jurul orei 19. Victima, Oros Radi, de 72 de ani, din Călăraşi, se deplasa pe partea carosabilă a drumului, respectiv pe axa şoselei, fiind acroşat cu partea stângă de autoturismul marca Audi 80 înmatriculat cu nr. BN-01-FDB, condus de Boţan Vasile (32 ani) domiciliat în Mediaş. Iată şi condiţiile ce au favorizat producerea acestui accident timp de noapte, vizibilitate redusă şi carosabil umed. L.C. ***** mortal a ervii românului, cel puţin la fel de greu încercaţi în ultimul timp ca şi stomacul acestuia, se află pe pe punctul de a exploda din cauza efectelor aiuristice ale Ordonanţei 62/ 98. O iniţiativă legislativă care, ca şi nenumărate altele, se află în totală contradicţie cu tot ceea ce s-a pălăvrăgit în ultima campanie electorală. După eşecul deplorabil al imensului balon de săpun care s-a numit Contractul cu România, aşa ceva nu ne mai surprinde, nu ne mai umple de indignare ci doar, eventual, ne plictiseşte. Simplii cetăţeni, românii cei necăjiţi şi majoritari s-au resemnat cu gândul că pe umerii lor stă practic întreaga povară a cheltuielilor statului, că trebuie să se scobească îtr adâncurile buzunarelor din ce în ce mai goale, de fiecare dată când vreunui finanţist năuc îi mai vine câte o năstruşnică idee pentru a încerca să astupe oareşce găuri din vistena sărăcită a statului. El, omul de rând ştie că trebuie să plătească pentru toate greşelile de guvernare, chiar dacă acestea nu-i sunt imputabile. Un nou soi de diviziune a muncii alnii greşesc,alţii plătesc !Dar şi nesimţirea ar trebui să aibă, totuşi, limitele ei. A-ţi pierde ore (multe) din timpul tău, a sta la cozi, a fi nevoit să te scoli cu noaptea-n cap pentru a te îmbulzi laolaltă cu alţi necăjiţi ca tine, a suporta mojicia unor funcţionari plătiţi tot din impozitele tale, doar pentru că ai neşansa de a te încăpţâna să fi un contribuabil cinstit,asta este deja prea mult! în loc ca statul să-i zică sărumâna contribuabilului care nu crâcneşte cănd îl apasă biruri din ce în ce mai împovărătoare, îl umileşte şi îl împinge pe panta evaziunii fiscale. Oare ce mai vor ăştia ?Să dăm şpagă ca să ne plătim birurile?! Şpagă pentru biruri ? In caz de război, 66 % din populaţia judeţului rămâne neadăpostită * La ora bilanţului, Inspectoratul de Protecţie explozive descoperite pe raza judeţului. Ma Civilă al Judeţului Sibiu face cunoscute pro- fentatea datează din timpul celor două războaie blemele majore cu care se confruntă * Din totalul celor aproximativ 450 mii locuitori ai judeţului, în cazul unui război, doar 7 % încap în adăposturile special amenajate, iar alţi 27 % în subsolurile blocurilor şi instituţiilor. Restul de 66 %îl reprezintă populaţia neadăpostită. * în 1998, Protecţia Civilă a distrus 26 de corpuri mondiale * Prefectul Ioan Popescu propune ca la demisolul a trei biserici din oraş, aflate încă în construcţie, să se realizeze adăposturi de persoane pe timp de război Despre toate acestea veţi putea afla pe larg, citind ediţia de mâine a cotidianului nostru. Lucian Coca Zidurile Cetăţii lui Hermann cad. Sibiul se degradează pe zi ce trece, în trupurile monumentelor istorice timpul şi nepăsarea lăsând urme adânci. Cu toţii ne-am obişnuit cu imaginea zidului Pasajului Scărilor susţinut de firave proptele de lemn. La fel ne vom obişnui cu zidurile Podului Mincinoşilor care aşteaptă să fie reconstituite de cei care pretind că spun adevăruri în simpozioane şi conferinţe de presă. Marius Mitea Dacă Ministrul Educaţiei nu va suplimenta fondurile, Dascălii vor primi avansul micşorat Având în vedere situaţia deosebită în care se află cadrele didactice, situaţie care va duce la declanşarea grevei generale, care este anunţată a avea loc săptămâna viitoare, am discutat cu unul din reprezentanţii Inspectoratului Judeţean Şcolar Sibiu, respectiv cu domnul inspector general adjunct Donu Bunău. Referndu-se la plata salariilor cadrelor didactice, domnia sa ne-a declarat că “din creditele acordate de Ministerul Educaţiei Naţionale s-a acoperit plata lichidării pe luna decembrie, rămânând o sumă insuficientă pentru alocarea plăţii întregului avans”.De asemenea, domnul Bunău a spus că “este posibil să primim suplimentarea de fonduri de la Minister, dar în cazul în care nu vom primi noi fonduri suntem nevoiţi să dăm avansul micșorat. Deocamdată stăm la mâna Ministerului până va deschide creditele”. în ideea celor spuse mai sus, despre plata celui de la 13-lea salariu nici nu poate fi vorba. Dorin Tudor Nebunia impozitelor i-a cuprins şi pe sibieni, dar, “La Sibiu nu se va întâmpla cacealmaua de la Bucureşti” După 18 ianuarie, va începe şi pentru contribuabilii sibieni calvarul plătirii taxelor şi impozitelor locale. Alertaţi de cele văzute la televizor şi speriaţi că dacă nu-şi plătesc impozitele cât mai curând vor primi amendă, aceştia au bătut în zadar drumul Administraţiei Financiare şi s-au aşezat la rând în faţa ghişeelor de zilele trecute. în cadrul unei discuţii purtate cu domnul Dumitru Bâra, director al Administraţiei Financiare am fost încredinţaţi că la Sibiu nu se va întâmpla cacealmaua şi haosul de la Bucureşti începând de luni, 18 ianuarie, sibienii se pot prezenta la Administraţia Financiară, unde vor plăti un impozit provizoriu a cărui valoare va fi egală cu impozitul plătit anul trecut. La plata acestei sume, contribuabilul va primi şi formularele tip ale declaraţiei de impunere. (Precizăm că nu este imperios necesar ca formularele tip să fie ridicate de fiecare contribuabil în parte, pe baza buletinului de identitate). Contribuabilii vor restitui la Administraţia Financiară declaraţiile de impunere, completate, până la 31 martie a c. Pe baza datelor consemnate de proprietarul bunului pentru care se plăteşte impozit în declaraţia de impunere, inspectorii de la Administraţia Financiară vor calcula impozitul aferent conform prevederilor Ordonanţei 62/1998 și a Hotărârii Consiliului Local privind stabilirea taxelor și impozitelor locale, în urma acestui calcul, se poate constata că impozitul real este mai mare sau mai mic decât prima rată achitată. Datele limită de plată ale următoarele rate ale impozitului sunt: 15 iunie; 15 septembrie și 15 decembrie. După cum ne mai declara domnul Dumitru Bâra, penalizările pentru neplata la termen a impozitului nu se vor aplica, cel puţin în acest an fiscal. F.G. Liderul “Frăţiei”, Pavel Todoran, ameninţă subtil Puterea Graţie domnului Dan Mihai Grovu, preşedintele filialei locale a C.N.S . R. “Frăţia”, ieri, am ajuns în posesia unui “manifest”, redactat de liderul organizaţiei naţionale amintite, Pavel Todoran. Preşedintele “Frăţiei”, prin “manifestul” redactat în termeni dramatici, având o notă populistă (“am ajuns cu toţii într-un impas din care se pare că nu mai putem ieşi”... “Spaima că nu mai poate fi asigurată hrana zilnică a familiei, întreţinerea locuinţei, îmbrăcămintea şi medicamentele, cât şi celelalte nevoi esenţiale, s-a instalat în sufletul fiecărui om de rând. Pensionarii au ajuns muritori de foame", reu uită totodată să ameninţe foarte subtil reprezentanţii Puterii că, mitingurile de protest ce vor avea loc în următoarea perioadă, şi negocierile ce vor urma, s-ar putea să fie ultimele forme “cuminţi” de manifestare: “Este timpul să ne unim şi să le spunem celor care conduc ţara care sunt nemulţumirile noastre. Poate pentru ultima dată”. Deoarece la ora redactării acestui material, şedinţa Comitetului executiv al C.N.S . R “Frăţia” - filiala Sibiu este în plină desfăşurare, vom reveni în ziarul de mâine cu noi amănunte vizavi de acţiunile pe care această organizaţie intenţionează să le concretizeze atât în Sibiu, cât şi în ţară Dan Ştefan Tatu