Evenimentul Zilei, august 1997 (Anul 6, nr. 1550-1575)

1997-08-05 / nr. 1553

Aflat în tabără la Medulin - Croația. Un copil mina din cauza nepăsării era să-și piardă unei profesoare O mică zgîrietură s-a infectat Cei 25 de elevi din România care au plecat în tabără la Medulin - Croația au fost însoțiți de două cadre didactice, Simona Mîrescu și Aneta Petruș, și de reprezentanta firmei EUROCLUB ROMÂNIA, Maria Pitrescu.. La plecarea din Craiova, Bogdan Ioniță avea o mică zgîrietură în podul palmei de la mîna dreaptă. După 36 de ore petrecute pe drum, simpla zgîrietură s-a infectat și Bogdan a acuzat dureri de mînă. Copilul a fost văzut de doctorul din tabără care l-a trimis la operație. Bogdan Ioniță a fost operat la Spitalul de urgență din Pula (Croația) unde a fost însoțit de profesoara Simona Mirescu și de directorul campusului, Bokan Alexander. După această intervenție chirurgicală, copilului i-au fost recomandate antibiotice dar profesoara Simona Mirescu a uitat să i se administreze la timp. încuiat de către supraveghetoarea sa într-o cameră, nespălat și neschimbat de patru zile, copilul a fost operat pentru a doua oară și i s-a în perioada 18-27 iulie 1997,25 de elevi din București, Constanța și Craiova au participat la o tabără de vară cu profil de limba engleză, orgăzată la Medalia - Croația Bogdan Ștefan Ioniță, de opt ani, din Craiova elev la Școala generală nr. 2 din localitate, a plătit 550 de mărci germane pentru a beneficia de "cursuri de limba engleză pe bază de programă și material didactic de nivel european, activități sportive și de divertisment sub supraveghere specializată". Din cauza comportamentului inuman al profesoarei de engleză Simona Mirescu, de la Școala nr. 2 din Craiova, Bogdan a fost foarte aproape de a-și pierde mîna dreaptă, de la o simplă zgîrietură, pus mîna în ghips. După această operație, Simona Mirescu a sunat la telefon la Craiova pentru a anunța familia că Bogdan se află într-o stare critică, fiind în pericol de a-și pierde mîna dreaptă și chiar viața. Alertată de telefon, familia Ioniță a plecat în aceeași zi spre Croația. Tatăl lui Bogdan ne-a declarat: "Cînd am ajuns în tabără, băiatul meu era plecat la pansat la cabinetul particular al dr. Mirko Luketa. Simona Mirescu nu-l însoțea, deși era datoria ei: în discuții, a încercat să arunce vina pe reprezentanta EUROCLUB, Maria Pitrescu. Dar eu, la Craiova, Simonei Mirescu i-am încredințat copilul". "Părinții sînt vinovați că au trimis copilul bolnav în tabără" Profesoara Simona Mirescu s-a arătat foarte suprinsă că ne interesăm de un astfel de caz: "Despre tabără nu pot să vă spun decît că a fost extraordinar de bine organizată. Ce s-a întîmplat cu Bogdan a fost un caz pur medical. Bogdan este un copil excepțional, supradotat. El nu este vinovat cu nimic, toată vina purtînd-o părinții, care l-au lăsat să plece bolnav. Nu eram acolo să am grijă numai de Bogdan Ioniță, în cazul lui, eu personal nu-mi reproșez nimic". Profesoara Simona Mirescu crede că a fost de ajuns să-și exercite meseria de dascăl și nu și pe aceea de "dădacă". Elevii sancționează drastic comportamentul profesoarei In legătură cu cele întîmplate. Maria Jeana Petric (14 ani), elevă în București, ne-a declarat: "Profesoara Simona Mirescu a fost neglijentă față de acest băiat, ca și față de ceilalți copii din Craiova. Bogdan a avut o infecție la mîna dreaptă, care s-a agravat, iar dînsa a fost total indiferentă sufletește. A fost o singură dată cu el la doctor, nu i-a respectat tratamentul. Mai mult, pentru a nu-i încurca programul, l-a încuiat singur în cameră, s-a închis ferestrele, regîndu-le cu niște șireturi. Copilul a fost jignit din psihopat, sociopat cu părinți iresponsabili și idioți, nu a fost scos. Profesoara Mirescu l-a amenințat pe Bogdan că dacă iese din cameră îl duce la po!itieB“ ’ 1NAV0INEA TEMEȘAN refuză prezentarea materialului de urmărire penală în dosarul „autoturismelor“ s-a amînat, pentru a doua oară, prezentarea materialului de urmărire penală a lui Răzvan Temeșan, fost președinte al Bancorex. La Spitalul Penitenciarului Jilava, unde se află internat Răzvan Temeșan, s-au deplasat procurorul Doru Ioan Cristescu și avocatul Bogdan Ionescu, pentru a i se aduce la cunoștință fostului președinte al Bancorex învinuirile. Avocatul Bogdan Ionescu a declarat Agenției MEDIAFAX că nu s-a putut îndeplini procedura de prezentare a acuzațiilor deoarece Temeșan este bolnav. De altfel, Temeșan a solicitat procurorului Cristescu să-i pună la dispoziție dosarul, pentru a-l studia, și să se amine prezentarea materialului de urmărire penală pînă cînd starea sănătății i-o va permite. Temeșan a fost arestat, pe 8 iulie, de către Parchetul General, sub acuzația de abuz în serviciu contra intereselor publice. Fostul președinte al Bancorex a declarat, în momentul arestării, că această măsură luată de către Parchetul General împotriva lui a fost dictată de motive politice și, în semn de protest, a intrat în greva foamei. Deoarece Temeșan refuze hrana pe fonduul unui diabet zaharat de gradul II și al unei cardiopatii ischemice, starea sănătății acestuia s-a agravat. Temeșan este cercetat pentru că, în perioada 1 iunie 1994 — 13 martie 1997, în calitate de președinte al băncii, ar fi aprobat darea in folosință a 34 de autoturisme, proprietatea Bancorex, unor persoane din afara instituției. Cheltuielile de întreținere și reparații, cât și consumul de carburanți au fost suportate de către Bancorex. Prejudiciul adus, astfel, firmei, este estimat la aproape 600 de milioane de lei. Parchetul General va solicita, marți, Tribunalului București prelungirea mandatului de arestare preventivă a lui Temeșan, pentru 30 de zile. Decana de vîrstă a omenirii, franțuzoaica Jeanne Calment, s-a stins din viață la 122 de ani Decana de vîrstă a omenirii, franțuzoaica Jeanne Calment, înregistrată în Cartea Recordurilor drept cea mai bătrînă persoană din lume care avea și acte pentru a dovedi cînd s-a născut, a murit ieri, spre amiază, la matusalemica vîrstă de 122 de ani, transmit agențiile de presă. Născută pe 21 februarie 1875, la zece ani după asasinarea președintelui american Abraham Lincoln, ea a „îngropat" 17 președinți francezi, a plîns la execuția Țarului Nicolae al Il-lea, a trecut prin două războaie mondiale și a văzut nașterea și prăbușirea comunismului. Acest hoț de femeie, măsurînd doar 1,50 metri înălțime și avînd doar 45 de kilograme, era bunică încă din 1926, l-a cunoscut pe marele Van Gogh și le-a supraviețuit soțului, fiicei și unicului nepot, mort la 36 de ani într-un accident de mașină. Singurul om care ar fi putut să se bucure de moartea ei, notarul căruia îi lăsase moștenire superba casă în care locuia, cu condiția să o îngrijească pînă cînd închide ochii, nu a mai apucat să se bucure de acest dar, murind înaintea ei, în urmă cu doi ani. Secretele longevității sale, declarase la un moment dat Jeanne Calment, erau buna dispoziție și umorul. Ea spusese la acea vreme : „Am sä mor rîzînd". ISABELLA ALEXANDRESCU Pentru evitarea tensiunilor interetnice, Ungaria trebuia să-și deschidă consulatul la marginea Clujului declară Gavril Dejeu Ministrul de interne, Gavril Dejeu, s-a deplasat ieri, personal, la Cluj, să vadă pe viu situația din oraș, creată în urma dispariției steagului de pe Consulatul ungar. Dejeu i-a convocat la Prefectură pentru discuții atît pe liderii locali ai UDMR cît și pe cei din PUNR, făcînd în repetate rînduri apel la calm și înțelegere pentru a nu transforma România într-o a doua Albanie. Ministrul de interne a fost de părere că s-ar fi putut evita conflictul de la Cluj și starea de tensiune existentă, dacă statul ungar ar fi găsit un sediu pentru consulat undeva, la marginea Clujului, nu în plin centru ! O parte din vină aparține însă și politicienilor — a mai spus Dejeu - care au făcut declarații iresponsabile. Gavril Dejeu s-a pronunțat pentru amînarea aplicării Ordonanței 22, prin care se permite introducerea inscripțiilor bilingve, pînă la apariția unor norme metodologice de aplicare a legii. Dejeu spune că ar trebui cercetată starea de spirit a cetățenilor din fiecare localitate înainte de a se introduce inscripțiile bilingve. Dejeu s-a aflat ieri și la Tîrgu-Mureș, urmînd ca azi să viziteze județele Harghita și Covasna. , VASILE MAGRADEAN Sorin Ionescu, de la Antena 1, caută o ardeleancă isteață și senzuală Pentru că activitatea de la postul de televiziune Antena 1 îi răpește aproape tot timpul, Sorin Ionescu, realizatorul emisiunilor „Tele-Dimineața" și „între prieteni", nu mai are răgazul necesar să se ocupe și de viața sa personală. Mai trist este faptul că, deși, este o fire foarte sentimentală, nu a întîlnit femeia de care să se îndrăgostească. Asta nu înseamnă că nu este înconjurat de fete frumoase, deoarece, la Antena 1, are o sumedenie de colege simpatice. Se pare însă că nici una nu i-a stîrnit interesul. „Aș dori să cunosc o fată isteață și senzuală, de preferat ardeleancă. Vreau ca ea să înțeleagă faptul că pe primul loc în viața mea este profesia", ne-a mărturisit Sorin Ionescu. SIMONA BÄLAN-ECOVOIU Foto 3 E.Z. PRESS t la 82 de ani, Anthony Quinn divorțează • IOLANDA, NEVASTA LUI, ÎL ACUZA CA O INSULĂ După 31 de ani de căsnicie, Iolanda (61 de ani) — soția de origine italiană a lui Anthony Quinn (82 de ani) — divorțează și îl acuză pe „Zorba Grecul“ că a înșelat-o. Cei doi s-au cunoscut în 1961, pe vremea cînd ea era costumieră, pe platourile de filmare. Quinn intenționează să se căsătorească, după divorț, cu Kathy Benvin (35 de ani), fosta lui secretară, cu care are un băiat și o fată. Avocatul lui a declarat : „îi va fi foarte greu să demonstreze că nu e vinovat de adulter“. Astăzi, la New York, în instanță, actorul va încerca să o împiedice pe Iolanda să-i ia jumătate din avere. El se bazează pe un contract prenupțial, încheiat în 1965, care prevede că numai 25 la sută din averea lui este considerată bun comun al soților. Averea lui Quinn este estimată, conform declarațiilor Iolandei, la 14 milioane de dolari, LIVIU SERBANESCU Iolanda și Anthony, înainte ca ea să afle de adulter. 01 CERCETAI Elfii PROCURATURA LA MĂGURELE Convenția sindicală IFA, ce reunește sindicatele cercetătorilor din institutele de pe platforma Măgurele, a aflat din surse neoficiale că șase directori au semnat, pe 30 iulie a.c., un mandat de împuternicire și o declarație angajament cu fundația Centrul Român de întreprinderi Mici și Mijlocii. Astfel, cele 6 institute (Institutul Național pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei“, Institutul de Fizică Atomică, Institutul Național pentru Fizica Plasmei, Laserilor și Radiației, Institutul Național pentru Fizica Materialelor, S.C. Institutul de Optoelectronică, Institutul Național pentru Optoelectronică), au constituit împreună cu primăria Măgurele și fundația CRIMM uni consorțiu local care împuternicește CRIMM să înființeze „Centrul Măgurele pentru Inovare, Incubare în Afaceri și Transfer Tehnologic“. „Pe plan local, institutele menționate se angajează să asigure gratuit, pe o perioadă de 5 ani utilitățile necesare (energie electrică, termică, funcționarea instalațiilor, accesul protejat și independent) și dreptul de folosire a unei clădiri adecvate proiectului, cu o suprafață de 1000 mp. Echivalentul chiriei se cuantifică la 5 ECU pe lună, iar utilitățile la 590 ECU lunar. Astfel, contribuția în natură a institutelor în primul an este de 67 080 ECU". Declarația este semnată de 6 directori numiți de ministrul cercetării, Bogdan Bujor Teodoriu, fost președinte al CRIMM : Geanu Musa — IFA, Mihai Petrovici — IFIN, Alexandru Aldea — IFTM, Teodor Necșoiu — SCIOEL și Roxana Savastru — INOE. Lipsește semnătura lui Rareș Medianu — IFSPR, dar apare ștampila institutului. La rubrica „Statut juridic“, 4 institute figurează ca regii autonome, deși, conform legii, ele sînt institute naționale de sine stătătoare și numai din punct de vedere economic adoptă unele reglementări specifice regiilor autonome. „Documentul a fost semnat fără consultarea consiliilor de administrație ale institutelor, fără consultarea partenerilor sociali, sau, măcar, informarea lor. Prin aceasta se încearcă un nou furt de patrimoniu, după cel din 1990, pe fundalul unei lipse acute de spații pentru activitățile de cercetare de pe platformă. Solicităm prezența Procuraturii, a Curții de Conturi și a Corpului de Control al primului ministru pentru: verificarea legalității măsurilor luate în ultimii 3 ani în legătură cu funcționarea institutelor, finanțarea activității de cercetare și împărțirea patrimoniului. Acest proiect de înființare a Centrului este o încercare de deturnare a fondurilor PHARE de la potențialii beneficiați spre CRIMM și fundația FIMAN (Fondul de Investiții și Management), condusă de Vasile Secăreșc, a declarat Radu Minea, membru al Convenției Sindicale IFA. Liderii sindicali de pe platformă au decis să solicite tuturor salariaților, chiar și celor aflați în concediul de odihnă, să se prezinte la institute pentru a împiedica, punerea în practică a acestei „tranzacții“ și cer demisia tuturor semnatarilor documentului. FLORENTINA IONESCU IN ȚARA . Vremea va fi în general instabilă, exceptînd estul țării, unde va fi predominant frumoasă. Cerul va fi variabil, cu înnorări mai pronunțate în Maramureș, Transilvania și Muntenia apoi, după-amiază, și în zona dealurilor vestice, și la munte, unde, pe alocuri, vor cădea averse de ploaie însoțite de descărcări electrice. Izolat, se vor atinge și depăși 15-20 mmp. în restul țării, aversele de ploaie vor fi cu totul izolate. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 20 și 30 grade, local mai ridicate, în sudvestul Olteniei. La munte, local, ceață. LA BUCUREȘTI: Vreme răcoroasă și în general instabilă cu cerul temporar noros, favorabil ploii de scurtă durată. Vîntul va sufla slab pînă la moderat. Temperatura va atinge 25-26 grade. PE LITORAL : Cerul va fi variabil și după-amiaza nu sînt excluse averse izolate de ploaie. Vîntul va sufla moderat din sector nordic. Temperatura maximă va fi de 24-25 grade, iar apa mării va avea temperaturi de 23-24 grade. Meteorolog VIRGINIA GOȚI După ce a răbdat ani de zile bătăile soției, Un țăran s-a decis să divorțeze, deoarece consoarta i-a înfipt furca în cap Soții Hulboacă din Dumbrăveni - Suceava, sînt căsătoriți de șase ani. încă de la început. Gheorghe (28 de ani) a fost maltratat sistematic de soția sa, Florica Mugurela, întorși de la o înmormîntare, sîmbătă, 2 august, soții Hulboacă s-au apucat de întors fînul. în momentul în care Gheorghe i-a cerut apă soției sale, pentru a-și potoli setea, femeia i-a înfipt în cap furca, sub ochii fetiței lor de patru ani și jumătate. Plin de sînge, Gheorghe s-a tîrît pînă la dispensarul din comună, de unde a fost transportat la Spitalul Județean Suceava. Diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral acut deschis, Gheorghe Hulboacă a fost operat de urgență, scăpînd în cele din urmă cu viață. Sătul de bătăile încasate de la nevastă și însemnat pe tot corpul, Gheorghe este decis să divorțeze. TIBERIU AVRAM Ministrul adjunct al forțelor terestre braziliene va veni la Suceava pentru a vizita satul străbunicilor săi Ministrul adjunct al forțelor terestre braziliene, general de divizie Jaime Jose Juraszek, se va afla mîine, miercuri, 6 august, în județul Suceava, în cadrul vizitei de 4 zile pe care o va întreprinde în țara noastră, în perioada 4 august - 7 august. Generalul brazilian va vizita localitatea Poiana Mărului, locul unde au trăit străbunicii săi. Ministrul va fi însoțit și de alți militari brazilieni, între care și colonel Maynard M. de Santa Rosa, precum și, din partea gazdelor, de generalul de brigadă Constantin Gogă și de comandor Valentin Băiculescu. Delegația va sosi pe IovsCtJAeroportul Salcea miercuri, cu un avion militar și va pleca în aceeași zi, dupăamiază. Prefectura Suceava, care organizează această vizită, nu a putut furniza alte amănunte privind originea familiei ministrului brazilian. TIBERIU AVRAM UN ZIAR LA DISPOZIȚIA DUMNEAVOASTRĂ * Zi și noapte ziarul nostru vă stă la dispoziție pentru orice informație pe care doriți să o obțineți sau să o furnizați. De asemenea, redacția vă stă la dispoziție pentru orice sesizare la telefoanele: 17; 2223216; 2228213; 2228212; fax: 2226382 . Birouri de presă teritoriale: Arad-057 250070; Bacău-034 118611; Brașov-068 166948; Brăila-039 631032; Buzău-038 720595; Cluj- 064 194089; Craiova - 051 412146; Iași-032 112210; Motru-053 360786; Oradea - 059 136725; Pitești-048 633592; Ploiești - 044 186237; Tg. Mureș-065 127795, Timișoara-056197417; Tulcea- 040514835 Varianta în română și engleză pe INTERNET: http://www.expres.ro